de wereld - wat moet ik zien?!

18-08-2014 23:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Het is eindelijk zover! Na een aantal jaar hard werken heb ik mezelf eindelijk de tijd gegund die ik zo hard nodig heb: een jaar vrij, waarin ik een aantal reizen wil gaan maken en eens flink wat van de wereld gaan zien.



Ik ben een jonge vrouw en ga alleen reizen. Ik sta voor alles open: hotels, backpacken, hostels, vrijwilligerswerk, kamperen, stad en natuur.

Natuurlijk heb ik al grondige research gedaan en mijn eerste reis zelfs al geboekt (Suriname, hoera), maar ik blijf 'hangen'. Hoe kan ik kiezen tussen aaaaal die fantastische plekken op de wereld? Ik ben wel van plan om af en toe voor een korte periode terug te keren, maar dat is slechts iets dat zich in mijn hoofd gevormd heeft en niet noodzakelijk.



Hopelijk kunnen jullie me wat op weg helpen. Waar moet ik heen, of wat vonden jullie fantastisch? Wat ik in ieder geval op mijn lijstje heb staan:



- natuurreservaat

- een bounty eiland

- slapen in de natuur

- een muzikale trip

- een grote stad die in het niets lijkt op wat hier in Europa is



Ladies, enlighten me!!!
music is my life
Te gek, ik heb ooit 2 jaar rond de wereld gereisd en ik zou het zo weer doen. Backpacken en hostels vond ik het leukst en bij voorkeur met lokaal vervoer. Je leert zo allerlei mensen kennen en je stopt in de leukste plaatsjes.



Wat leuk is om te doen is in ieder land iets bijzonders te doen. Zoals iemand zei is je duikbrevet halen top want daar heb je over de hele wereld wat aan. Zuid Afrika met een 4 weeldrive met tent ontdekken. Een motor kopen in Australie, Japan is een absolute topper en er zijn heel veilige mooie landen in het Midden Oosten waar je 's nachts in de woestijn kunt slapen. In Azie is een brommer huren te gek om te doen.



Die Bountystranden die heb je op een gegeven moment wel gehad maar wel leuk als je het niet kent maar daar hoef je niet perse voor naar een apart land.



Mijn favorieten:Zuid Afrika/Botswana, Japan, Cuba, Jordanië, Brazilië, China, Guatamala en Chili. Zo leuk hoe verschillend de mensen zijn over de wereld.



In de hostels ontmoet je leuke medereizigers met wie je tripjes kunt ondernemen. Gezelliger en goedkoper. Je hebt ook hostels waar je kunt koken en die zijn het leukst(3x per dag uit eten gaan komt je neus uit op een gegeven moment).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven