Hond buren, valt dit mee?

20-08-2014 22:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ik heb even een vraagje omdat ik nu 38 weken zwanger ben merk ik dat ik bepaalde zaken niet altijd meer in perspectief zie. :-)



Onze buren hebben een hond volgens mij is het een Duitse dog en omdat ik nu met verlof ben en veel thuis valt het mij op.



De hond blaft denk ik 2 à 3 keer per dag 5 minuten, als ze met hem spelen ( ze zijn nu ook vrij) maar in de avond en nacht hoor ik hem zelden.



Maar ik trek dat geblaf zo slecht op het moment. Komtcdit door mijn hormonen, want veel blaft hij niet toch? Dit hoort gewoon bijgeven en nemen met buren.
Alle reacties Link kopieren
Nee, jammer voor jou dat je er last van hebt, maar het is echt absoluut niet abnormaal, 2 a 3 keer per dag 5 minuten blaffen.
3x per dag is heel netjes. 5 minuten misschien wel wat lang, maar een kwartier over een hele dag is best OK.
Alle reacties Link kopieren
Babies huilen vaak en veel. Ga je dat trekken?
Zometeen hebben ze ook last van het gehuil van jouw baby, dit geluid moet je maar even voor lief nemen nu.

Hij blaft niet veel de hond. Dat is wel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Het zullen echt mijn hormonen zijn denk ik, maar het komt 10 x zo hard binnen als normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook nooit klagen want idd straks horen ze mijn baby en als wij lang met vriemden in de tuin zittem hoor je ze ook niet klagen, ik kan alleen slecht tegen geblaf van honden
Alle reacties Link kopieren
Je zou er pas iets van kunnen zeggen als hij dagelijks meerdere keren langer dan een half uur blaft, of de hele dag als hij overdag alleen thuis is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Doet hij niet inderdaad, maar als ik lekker in de tuin zit en ze gaan spelen en dan 5 minuten dat harde geblaf grrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Liever een blaffende hond dan dat twee jaar bijna aan één stuk door krijsende buurkind dat ik boven me had toen ik nog ergens anders woonde, alle buren hadden er last van.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat erg!! Die ouders deden daar weinig aan?
Dan ga je even naar binnen. Doe ik ook als ik, met mijn overgevoelige oortjes, last heb van buren/ omgevingsgeluiden.

Oordoppen bestaan ook. Die doe je in en dempen het geluid.

Gelukkig gaan zwangerschapshormonen weer weg. Stel je voor dat je altijd zo gevoelig zou zijn! Voel je gezegend, met je kind in de maak en je hoogstwaarschijnlijk slechts tijdelijke hypergevoeligheid

Hoop dat je geniet van je zwangerschap en wens je een voorspoedige bevalling!
quote:noa211 schreef op 20 augustus 2014 @ 22:35:

Oooh wat erg!! Die ouders deden daar weinig aan?Dat is wel heel naïef. Aan een huilende baby (of peuter) doe je soms bar weinig.
quote:noa211 schreef op 20 augustus 2014 @ 22:31:

Doet hij niet inderdaad, maar als ik lekker in de tuin zit en ze gaan spelen en dan 5 minuten dat harde geblaf grrrrrrrrr



Ik kan me niet voorstellen dat je afgelopen 2 weken lekker in de tuin hebt gezeten.

Probeer het van je af te zetten. Zij hebben straks meer last van jouw huilende kindje.
Alle reacties Link kopieren
Ok het is duidelijk, de hond blaft niet teveel!

Het is raar hoor sommige dingen ervaar ik nu heel anders, net als autorijden bijvoorbeeld.
quote:noa211 schreef op woensdag 20 augustus 2014 22:35 Oooh wat erg!! Die ouders deden daar weinig aan? Meestal adviseer ik om de boekjes mbt kinderen krijgen en opvoeden te laten voor wat het is. Maar in jouw geval schat ik zo in dat wat inlezen over huilbabies geen overbodige luxe is.
Oordopjes kopen
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 20 augustus 2014 @ 22:34:

Liever een blaffende hond dan dat twee jaar bijna aan één stuk door krijsende buurkind dat ik boven me had toen ik nog ergens anders woonde, alle buren hadden er last van.Valt dat ook niet gewoon onder geluidsoverlast?
Alle reacties Link kopieren
quote:noa211 schreef op 20 augustus 2014 @ 22:35:

Oooh wat erg!! Die ouders deden daar weinig aan?De vader probeerde het wel, de moeder had onder andere een sociale fobie, smetvrees, ze kwam nooit buiten, liet het kind ook gewoon brullen. Hoe het verder is gegaan weet ik niet, ik zat midden in een scheiding en daarmee samenhangende verhuizing.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 augustus 2014 @ 22:59:

[...]





Meestal adviseer ik om de boekjes mbt kinderen krijgen en opvoeden te laten voor wat het is. Maar in jouw geval schat ik zo in dat wat inlezen over huilbabies geen overbodige luxe is.Hier was meer sprake van een kind dat door haar moeder volslagen genegeerd werd. Tot het kind geboren werd wisten we niet beter dan dat er boven ons (ex en ik) een vrijgezelle man woonde maar het stel was al jaren getrouwd, je zag haar nooit, hoorde wel tig keer per dag de stofzuiger en de wasmachine. Ze liet ook niemand binnen en dat had niets te maken met een andere cultuur, ze was zo Nederlands als wat.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het inderdaad je hormonen zijn. Je buren zullen de komende tijd waarschijnlijk jou baby nog vaker horen. En je kunt er niet in alle gevallen wat aan doen. Gelijk er naar toe rennen om je baby stil te krijgen werkt soms averechts. Dus wanneer jij begint te zeuren over die hond, kun je de bal straks terug verwachten. Even tot 10 tellen of bedenken dat je straks meer herrie hebt met je babytje haha. In iedergeval succes met de bevalling straks.
Drie keer per dag vijf minuten blaffen? Ik zou de dierenbescherming bellen, en de politie, en de brandweer, en het leger. Is die hond nou gek om zomaar te gaan blaffen. Tssss.
3 keer per dag blaffen valt heel erg mee, maar 5 minuten lang dat vind ik dan weer raar maar ik ben dan ook gezegend met een hond die zijn blafknop nog nooit heeft ontdekt.
Door dit soort topics voel ik me nog slechter over het feit dat mijn kind zo af en toe (en tijdens vakanties meer toe dan af) een driftbui krijgt van minstens 10 minuten, met veel gekrijs en slaan met deuren. Gelukkig heb ik heel lieve buren (90+) en is vooral de buurvrouw heel begripvol over hoe ik het trek met mijn explosieve kind, en ze kan zich gelukkig ook nog goed herinneren hoe het was toen die (vier) van haar klein waren. De andere buurman heeft zijn muur geïsoleerd omdat 'onze trap kraakt' (haha heel netjes van hem om dat zo te brengen).
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 21 augustus 2014 @ 00:39:

Door dit soort topics voel ik me nog slechter over het feit dat mijn kind zo af en toe (en tijdens vakanties meer toe dan af) een driftbui krijgt van minstens 10 minuten, met veel gekrijs en slaan met deuren. Gelukkig heb ik heel lieve buren (90+) en is vooral de buurvrouw heel begripvol over hoe ik het trek met mijn explosieve kind, en ze kan zich gelukkig ook nog goed herinneren hoe het was toen die (vier) van haar klein waren. De andere buurman heeft zijn muur geïsoleerd omdat 'onze trap kraakt' (haha heel netjes van hem om dat zo te brengen).Das wel heel coulant van de buurman, want eigenlijk zou de veroorzaker de isolatie zelf al moeten voorstellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven