Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik mee en nu 'durf' ik mijn verhaal te doen. Ik ben getrouwd en heb een dochter. Sinds ongeveer twee jaar intensief contact met een andere man en sinds anderhalf jaar is hij mijn minnaar. (Hij heeft ook een relatie en kinderen) We zien elkaar regelmatig bij het sporten en daarnaast sturen we elkaar dagelijks berichtjes. Het probleem is nu dat er van beiden kanten teveel gevoelens voor elkaar zijn. Verliefd dus....

We hebben afgesproken in de vakantie wat meer afstand te houden en dan kijken hoe het gaat. Lichamelijke afstand was er inderdaad, maar wel dagelijks contact. Zucht... Ik lijk wel een bakvis
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_195680 wijzigde dit bericht op 21-08-2014 01:12
Reden: Dubbel geplaatst
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wiens nr 1 ik wil zijn, weet ik niet, wel dat ik moeite begin te krijgen of heb met het nr 2 zijn. Dat is me duidelijk. Dus terug naar wat was, wil ik niet. Dan is het kijken of er vriendschap in zit, of een nr 1 relatie. Maar niet meer de verborgen partner.



Sense, niet losgelaten willen worden, dat is natuurlijk ook dubieus. Want daarmee houdt hij je altijd achter de hand. Jij kunt zelf ook de keuze van loslaten maken, ook al wil hij dat niet. Denk aan jezelf, wat jou gelukkig maakt. Niet aan wat hij nodig heeft.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:bella03 schreef op 20 augustus 2014 @ 21:16:

Karamella, je hebt gelijk hoor. Ik moet zelf uit zoeken wat ik wil. Ik ga er ook echt stappen voor ondernemen. Ik weet zelf nml ook dat dit zo niet kan. Hier ga ik vroeg of laat aan onderdoor.Bella, ik hoor jou dat nu al zo lang roepen, dat je na moet denken, dingen op een rijtje moet zetten, uit moet zoeken wat je wil. Neem daar eens de tijd en ruimte voor. Zet je nr 2 op hold, zorg voor rust en ruimte in je hoofd. Je gaat maar door, die trein dendert maar verder. Dan heb je ook geen gelegenheid hiervoor.
Hi Babochka, welkom. Lastig hè. Lichamelijke afstand is goed, maar als die afgedwongen wordt door de vakantie heb je niet echt afstand genomen. Dat lukt pas als je ook de berichtenstroom in gaat perken.
Theemok. Ik ga stappen onder nemen. Nog niet met jager on hold. Maar wel andere dingen. Ik ga vandaag kijken of ik de gegevens van mijn vorrige psych kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Heidi. Ik refereerde naar de opmerking van Karamella, haar post kwam over alsof ik aan de benen van LD hang en kost wat het kost iets wat er niet meer is in stand wil houden..



Op het moment dat ik merk dat ik wel degelijk een wiel teveel aan de wagen wordt, laat ik los.. En achter de hand houden is het niet, beetje vreemde opmerking zelfs, al snap ik die wel weer in relatie tot eerder genoemde kus.. Hij heeft dat anders ervaren.. Ik heb mijn gevoel daarover aangegeven en blijf bij mijn standpunt dat ik dat niet meer wil..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Sense-1970 schreef op 21 augustus 2014 @ 00:43:

Een gesprek is een gesprek als je niet bang hoeft te zijn om jezelf te zijn.. Je niet groot hoeft te houden, je angsten mag laten zien..



Dat is eng, eng om te laten zien, en eng, om de angsten van een ander aan te horen. Dat is "de mens" niet gewoon.. Je mag een ander zelden je zwakke kant laten zien..



mooi gesproken!



ik zag er dus idd iets totaal anders in.



Ik zeg regenwoordig. Met jager voer ik gesprekken, met man discussies. En, dit gaat over de domste dingen hoor. Maar weet je ff hoe ik het las.
Sense, mensen waarmee je zulke gesprekken kunt voeren zijn zeldzaam. Het is mooi dat jij zo iemand bent voor LD. Maar kan dat echt blijven bestaan denk je? Als hij zich zo opstelt als hij nu doet? Met dingen verzwijgen?
Alle reacties Link kopieren
Sense, ik begrijp niet waarom jij zo aan jouw geheime ex-minnaar blijft vast klampen.



Voel jij jezelf alleen bij hem veilig genoeg om ook jouw kwetsbare kanten te laten zien?



Het jarenlang delen van jouw jeugd- en relatieproblemen tussen de lakens met die minnaar ombouwen tot een platonische vriendschap aan de zijlijn van zijn nieuwe liefde.

Hoe zie jij dat concreet voor je?



Wat vind jij er eerlijk gezegd van dat jij sinds oktober aan hem loopt te touwtrekken om hem zogezegd uit zijn put te redden terwijl hij jou nu opoffert voor die nieuwe dame?



Bella, het zegt veel over wat jij echt wilt (en niet hardop durft toe te geven) dat jij jouw man niet meer als gesprekspartner ziet.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
lenabakker, het gaat heel moeilijk de scheiding met nr1. Het breekt mijn hart en ook kan het niet meer. Hij begrijpt me wel en ook weer niet.

Nr2 komt deze week terug en het liefste wil ik even totaal opgaan in ons maar dat ga ik niet doen omdat ik dan niet helder in mijn besluiten blijf. De twijfel betreft nr2 in lichtten of daar nog mee wachten. Vindt ik lastig omdat we altijd open en eerlijk zijn en dit is niet niks natuurlijk.

Probeer vooral kalm te blijven en vol te houden maar het voelt vreselijk.

Heidi, ook moeilijk en het doorsnijden van een band die al zo lang geweven is . Maar ik begrijp volkomen dat je een 2e positie totaal gehad hebt.

Heb je al een woonboot gevonden? Als je wilt weet ik een heel mooi short stay app. voor je, smaakvol, leuke buurt etc.
Alle reacties Link kopieren
Marana, dat weet toch nooit iemand bij welke vriendschap dan ook.. We willen beiden dat het blijft. Maar garantie heb je nooit



Hij weet wat er anders zou moeten om het voort te laten bestaan.. Lukt dat niet, dan houdt het op.. Het zijn geen rare eisen, geen onmogelijke dingen..



HL, jij ziet het als vast klampen, alleen dat al bewijst dat je mijn posts snel scant en niet eens een poging doet tot daadwerkelijk lezen, dat maakt dat ik geen energie ga steken in enige antwoorden naar jou.. Je vist alleen dat eruit waar jij even fijn een plasje over wil doen..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Of ik zie meer dan jij wilt toegeven.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Nee ik schrijf hier alles helder en eerlijk, sterker nog.. Als ik niet eerlijk zou zijn of dingen verkeerd zou beschrijven zou ik dat heel snel op mijn bordje krijgen.. LD leest mee..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:06: LD leest mee..Hallo LD



Even een paar nieuwsgierige vragen LD nu jij hier toch meeleest,



Waarom kies jij voor een nieuwe vrouw terwijl jij nu na jouw scheiding de kans hebt een echte relatie met jouw boezemvriendin, minnares en (dankzij jullie identieke jeugdtrauma's) lotgenoot Sense op te bouwen?



Waarom schuif jij Sense als echte partner aan de kant na alle tijd, moeite en energie die zij in jullie polyamorische liefdesrelatie heeft gestoken?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit een echte partner geweest, en denk je werkelijk dat hij jouw bizarre vragen gaat beantwoorden? Ik vind ze ronduit beledigend waarbij jou de antwoorden niet aangaan..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Heidi, hoe komt dat denk je, dat je er opeens zo anders in bent gaan staan? Je leek altijd wel blij met de situatie zoals deze was. Wat is er in jou veranderd dat je nu misschien Guus als nr. 1 zou willen? Of heb je dat eigenlijk al langer gewild en juist doordat jullie zo close en openbaar waren de laatste maanden nog meer gezien hoe het kan zijn?



Loui, wat zal het verschil zijn als nummer 2 het weet of niet? Ben je bang dat hij dan aan je gaat hangen en gelijk verder wil met je?
Sense, de vraag die Highlander aan LD stelt, ik vraag hem me stiekem ook af. Maar goed, daar hadden we het eerder ook over, hij mist schijnbaar iets wat hij wel bij haar vindt. Vind het alleen zo zuur voor je. Hij is er wel eerlijk over geweest maar ergens is het natuurlijk krom dat je alleen goed genoeg was totdat er wat beters langskwam. Althans, zo komt het wel over. Wetende wat jij voor hem voelt en dan toch al die tijd doorgaan...ik vind dat bijna wreed eigenlijk.
Ik vind het vooral een 'vandesokkelflikkermoment' dat hij met Sense wil zoenen terwijl hij al een ander heeft. Omdat niemand het ziet.
Het blijft bij mij wel spoken ergens wat LD heeft gedaan. BV is natuurlijk teruggegaan naar zijn vrouw maar ergens is dat anders. Daar heeft hij kinderen mee, een geschiedenis, ze heeft een soort oudste recht, zeg maar. Maar als hij weg was gegaan en met iemand anders dan mij een relatie zou zijn begonnen had ik me echt bedonderd gevoeld. Want wat hadden wij dan? Anderzijds, andere situatie omdat LD nooit een relatie met je beloofd heeft en BV en ik het er wel over gehad hebben.



Vanuit zijn perspectief: een vriendin waar je heel veel om geeft houdt van je en zou best met je verder willen. Jij weet dat je dat niet wil. Is het dan niet dat je uit respect voor de vriendin en omdat je om haar geeft, dan afstand creeert zodat ze niet nog meer gekwetst wordt? En als ze er overheen is misschien ooit later de vriendschap puur platonisch nog wel een kans wil geven.



Er zit voor mijn gevoel iets scheef hier. Ervaar jij dat anders, Sense?
quote:lenabakker schreef op 21 augustus 2014 @ 11:49:

Vanuit zijn perspectief: een vriendin waar je heel veel om geeft houdt van je en zou best met je verder willen. Jij weet dat je dat niet wil. Is het dan niet dat je uit respect voor de vriendin en omdat je om haar geeft, dan afstand creeert zodat ze niet nog meer gekwetst wordt? En als ze er overheen is misschien ooit later de vriendschap puur platonisch nog wel een kans wil geven.

Dat dus. Ik lees geen respect van hem uit, alleen wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:lenabakker schreef op 21 augustus 2014 @ 11:40:

Wetende wat jij voor hem voelt en dan toch al die tijd doorgaan...ik vind dat bijna wreed eigenlijk.



Maar heeft HIJ dat ooit geweten, of heeft sense hem wel duidelijk gezegd dat zij best meer -en misschien een relatie- zou willen ?

Als hij altijd om die vraag (mits hij ooit zo duidelijk gesteld is) heen is blijven draaien of nooit echt een duidelijk antwoordt heeft gegeven had dat natuurlijk al een teken aan de wand geweest.



Ik heb ook een vriendin (nooit wat mee gehad, is altijd puur platonisch geweest, en nog!) die ook ooit duidelijk de wens heeft uitgesproken dat ze gek op me was en best wat meer van me had willen hebben, maar vanaf het moment dat ze dat zei ben ik superduidelijk geweest dat ik een (sex)relatie met haar absoluut niet zag zitten omdat we te veel verschillen. Zij heeft me gesteund in een moeilijke tijd en daar ben ik haar ook heel dankbaar voor geweest (en dat heb ik ook goed laten merken) maar ik heb haar nooit valse hoop gegeven dat er daardoor ooit meer in zou (gaan) zitten. De vriendschap is er nooit door in gevaar geweest.
One life, live it !
Eens met Lena en Theemok. Zo jammer dat hij jou, juist jou, steeds weer kan kwetsen en het moeilijk maken...
Jullie gaan voorbij aan het feit dat Sense een nr 1 heeft en heel lang heeft gezegd (beweerd?) dat LD en zij geen setje konden zijn. LD kan de waarheid uiteindelijk toch niet uit iemands hart lepelen denk ik zo.

Afstand van hem uit was beslist op zijn plaats geweest op een bepaald moment maar we weten hier allemaal volgens mij hoe diep iets kan zitten en hoe lastig afstand nemen is. Ik ben van mening dat LD afstand heeft ingebouwd door te oesteren, Sense buiten te sluiten. Verdient ook geen schoonheidsprijs trouwens.



Die zoen "omdat niemand kijkt" vind ik ook respectloos. Wat betekent zijn nieuwe lief als hij elders de vuurtjes aanhoudt?
Alle reacties Link kopieren
quote:lenabakker schreef op 21 augustus 2014 @ 11:49:

Het blijft bij mij wel spoken ergens wat LD heeft gedaan. BV is natuurlijk teruggegaan naar zijn vrouw maar ergens is dat anders. Daar heeft hij kinderen mee, een geschiedenis, ze heeft een soort oudste recht, zeg maar. Maar als hij weg was gegaan en met iemand anders dan mij een relatie zou zijn begonnen had ik me echt bedonderd gevoeld. Want wat hadden wij dan? Anderzijds, andere situatie omdat LD nooit een relatie met je beloofd heeft en BV en ik het er wel over gehad hebben.



Vanuit zijn perspectief: een vriendin waar je heel veel om geeft houdt van je en zou best met je verder willen. Jij weet dat je dat niet wil. Is het dan niet dat je uit respect voor de vriendin en omdat je om haar geeft, dan afstand creeert zodat ze niet nog meer gekwetst wordt? En als ze er overheen is misschien ooit later de vriendschap puur platonisch nog wel een kans wil geven.



Er zit voor mijn gevoel iets scheef hier. Ervaar jij dat anders, Sense?



Dit is het gedeelte wat ik even niet snap Lena, Hoezo wil hij met mij verder? Ja hij wil inderdaad de vriendschap verder voortzetten. Maar geen relatie. Daarin zit niets scheef.. Dat is altijd zo geweest en daarin is niets veranderd.



Het enige wat 'anders' is verlopen dan verwacht, is het tijdstip van zijn nieuwe relatie, verder is niets anders verlopen dan wij van te voren beiden al wisten.



Hier nooit beloftes van gezamenlijk verder, dromen van een toekomst samen.. hooguit samen in hetzelfde bejaardenhuis eindigen om verder te kunnen kletsen zoals we dat nu doen..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven