Moeder is bang dat ik alleen blijf

21-08-2014 00:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht,



Ik ben een man van 25 jaar en door mijn verlegenheid en preutsheid heb ik op het gebied van vrouwen weinig ervaring. Ik ben pas ontgroend op mijn 23ste en ik ben nog maagd, maar ik merk dat ik steeds beter word met vrouwen. Zo heb ik het afgelopen half jaar met vier verschillende meisjes gezoend. Niet geweldig, maar wel een verbetering als je bedenkt dat ik in de eerste 23,5 jaar van mijn leven nog nooit had getongzoend.



Nu merk ik aan alles dat mijn moeder zich een beetje zorgen begint te maken. "Mijn zoon is 25 en nog steeds single?" Ze spreekt het niet op deze manier uit, maar ik proef uit sommige opmerkingen dat zij het wel tijd vindt dat ik eens een vriendinnetje krijg.



Persoonlijk ben ik zeer tevreden met mijn ontwikkeling. Natuurlijk, ik ben geen vrouwenverslinder, maar in het contact met vrouwen zit het goed en de vrouwen met wie ik het momenteel goed kan vinden hebben helaas een relatie. Het klinkt raar om dit zo te stellen, maar bij twee meisjes die nu een relatie hebben weet ik zeker dat het iets tussen ons had kunnen worden als ze single waren geweest. Het klikt enorm goed tussen ons en er wordt ook weleens geflirt. Van één meisje weet ik dat ze gek op me is.



Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik mijn ontwikkeling anders zie dan mijn moeder. Ik zie een kerel die eerst niet eens op een meisje durfde af te stappen en die weliswaar nog steeds verlegen kan zijn, maar die ook stappen heeft gezet en die tegenwoordig minder moeite heeft met het versieren van vrouwen. Als ik uitga is het een normale routine van me om eens te kijken of er leuke meisjes zijn en zo ja om eens te kijken of ik wat kan proberen.



Ik snap de zorgen van mijn moeder ook wel, maar ik vind dat ze zich geen zorgen hoeft te maken omdat ik met mijn eigen ontwikkeling bezig ben. Ik ben misschien een laatbloeier op dit gebied, maar mag dat?
Alle reacties Link kopieren
Je bent meer dan volwassen, waarom maak je je zo druk om wat je moeder vindt?
Alle reacties Link kopieren
Als jij er geen problemen mee hebt, dan mag dat ja. Je moeder mag zich hierover ongelukkig voelen, maar dat is niet jouw probleem.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was ook een laatbloeier (30+ zelfs), helemaal niets mis mee.

Ik kan het me aan de andere kant van je moeder wel voorstellen, ze wil gewoon dat je gelukkig bent en daar zal in haar ogen een gezinnetje bij horen. Maak je niet druk.
ga op je eigen benen staan
De volgende stap naar volwassenheid is niet je ontmaagding maar om de mening van je moeder niet meer serieus te nemen. Mocht je nog thuis wonen dan raad ik je tevens aan om op kamers te gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 21 augustus 2014 @ 00:42:

Je bent meer dan volwassen, waarom maak je je zo druk om wat je moeder vindt?Ik vind haar mening wel belangrijk en ik wil dat zij trots op me is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 21 augustus 2014 @ 00:43:

Als jij er geen problemen mee hebt, dan mag dat ja. Je moeder mag zich hierover ongelukkig voelen, maar dat is niet jouw probleem.



Persoonlijk heb ik de laatste pak 'm beet 10 jaar altijd wel gevonden dat er meer vrouwen in mijn leven mochten, ik was totaal niet tevreden over mijn liefdesleven, maar ik had geen idee hoe ik dit aan kon pakken (door verlegenheid en een gebrek aan ervaring), maar nu ik een ontwikkeling bij mezelf waarneem heb ik vertrouwen dat het uiteindelijk wel goedkomt. Bovendien geniet ik soms van het proces van persoonlijke groei.



Daarnaast neem ik de mening van mijn moeder natuurlijk altijd mee, omdat zij het beste met me voor heeft en omdat zij me erg goed kent.
Alle reacties Link kopieren
er hangt geen leeftijd aan "bloeien", mijn inziens. Iedereen doet dit op zn eigen moment. Je moeder heeft daar helemaal niks mee van doen, en je hoeft daar geen druk van te voelen. Je moeder ziet waarschijnlijk dat ultieme "normale burgelijke" gezins patroontje voor zich: studeren, samenwonen, trouwen en zo snel mogelijk kindjes krijgen. Voor jou werkt dat blijkbaar niet zo, en daar hoef je je absoluut niet voor te verontschuldigen. Jij lijdt jou leven, en jij bepaalt wat je wanneer wat wilt. Probeer je een beetje los te weken van je moeder, dat is het enige advies wat ik je kan geven
Alle reacties Link kopieren
Waarom probeer je niks bij dat meisje die ook gek op jou?

Haar relatie zal dan wel niet zo goed wezen neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:guy97 schreef op 21 augustus 2014 @ 01:05:

Waarom probeer je niks bij dat meisje die ook gek op jou?

Haar relatie zal dan wel niet zo goed wezen neem ik aan?Dat haar relatie niet goed is heeft ze me zelf verteld, maar ik vind het niet netjes om dingen te proberen bij een meisje dat bezet is. Enkel een single zou ik willen daten.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad ik zou het zelf ook niet doen hoor maar praat is met haar erover waarom zij dan nog bij hem is als zij jou leuk vind?
Ga op kamers wonen als je nog thuis woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 21 augustus 2014 @ 01:15:

Ga op kamers wonen als je nog thuis woont.Ik woon niet meer thuis (straks weer even wel, als ik op zoek ga naar een nieuwe baan), maar sowieso spreek ik mijn moeder regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikonlover schreef op 21 augustus 2014 @ 00:55:

[...]





Persoonlijk heb ik de laatste pak 'm beet 10 jaar altijd wel gevonden dat er meer vrouwen in mijn leven mochten, ik was totaal niet tevreden over mijn liefdesleven, maar ik had geen idee hoe ik dit aan kon pakken (door verlegenheid en een gebrek aan ervaring), maar nu ik een ontwikkeling bij mezelf waarneem heb ik vertrouwen dat het uiteindelijk wel goedkomt. Bovendien geniet ik soms van het proces van persoonlijke groei.



Daarnaast neem ik de mening van mijn moeder natuurlijk altijd mee, omdat zij het beste met me voor heeft en omdat zij me erg goed kent.Als ik single en zoekende was zou ik met een bocht om je heen gaan, ik vind je eng.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je hem eng? Onderbouwing alsjeblieft?
Zodra een vrouw merkt dat je zo vastgeplakt zit aan je moedertje dan rent ze direct de andere kant op. Het gaat er om wat jij vindt en voelt, je hangt nog net niet aan dr tepel. Je navelstreng is al een jaar of 25 geleden doorgeknipt hoor. Ga eens wat mider afhankelijk van je moeder en haar mening leven, je mag er best wat waarde aan hechten, maar doe eens niet zo afhankelijk, dat maakt je namelijk eng en onaantrekkelijk. als jij jezelf prima vindt dan is dat zo, dat is het enige wat belangrijk is, je kan je moederdat uitleggen en begrijpt ze het niet dan niet toch? Of ben je van plan om haar te pleasen tot dr 80e zodat jij de bevestiging kan krijgen dat ze trots op je is.....terwijl je het andersom moet doen, jij moet trots op jezelf zijn, het maakt namelijk niet uit wat anderen er van vinden( ongeacht wie het is) jij moet er mee leven, niemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Als je doel is dat je moeder trots op je is, kun je twee dingen doen:



1: dat doen waarvan je weet dat je moeder dan trots op je is. Nadeel is dat je dan niet je eigen leven leidt, maar zo als je moeder het graag ziet;

2: je moeder zodanig bewerken dat ze trots is op jou, omdat jij de dingen doet zoals jij ze wilt doen. Daarmee kun je je leven leiden zoals jij het wilt, in jouw tempo en dan hoef jij je geen zorgen meer te maken over dat je moeder zich zorgen over jou maakt.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Pas maar op dat je moeder een dezer dagen niet komt aanzetten met een aanstaande schoondochter.
verba volant, scripta manent.
Voor een 25 jarige vind ik dat je de mening van je moeder veel te belangrijk voor je is. 'Ze heeft het beste met mij voor, en kent mij erg goed,' schrijf je. Sorry, je hangt wel erg aan haar mening, en dit is toch voor veel vrouwen een afknapper.

Je doet net of kent je moeder je beter dan jezelf. Tijd om echt een eigen leven op te bouwen.
Ha Nikonlover, is het uit met je dinnetje??
Creepy. Echt zo'n moederskindje, zo kom je over en dat is totaal niet aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je moeder je helemaal niet zo 'bij haar' wil houden als dat je denkt.



Ik denk dat je moeder gewoon een paar keer, lief bedoeld, tegen je gezegd heb: 'Je bent 25, wordt het niet eens tijd voor een vriendin?'

Ze wil juist dat je op eigen benen gaat staan en een vriendin gaat zoeken.

Dus volgens mij is het een goed bedoelde 'hint' van de moeder dat hij zich juist los moet maken en meer op eigen benen moet gaan staan en gaat zoeken naar een leuke vriendin.



Dus, ik zou zeggen, vanaf nu niet meer elke keer je moeder betrekken in je berichten.

Of denken: wat zal moeder er van vinden.



Nee, je bent volwassen en verantwoordelijk voor je eigen daden en doen. Dus laat moeder steeds minder door je hoofd spelen en concentreer je meer op jezelf en de toekomst. En met 25 ben je niet te oud hoor. Eigenlijk een hele mooie leeftijd die geschikt is om te zoeken naar een leuke vriendin.



Maar nog 1 tip van mij.

Heb het met een vrouw NIET elke keer over je moeder. Je krijgt gegarandeerd snel het etiket van moederskindje opgeplakt. Vrouwen zien je dan nog als een kind en je kansen op succes duiken heel snel naar beneden. Vrouwen willen graag een volwassen zelfstandige man en geen kind.



Ik zeg, minder aan moeder denken (veel) meer aan jezelf.

Denk vooruit en denk en doe volwassen.
Niet lullig bedoeld nikonlover maar je wordt pas echt sexy als je meer afstand neemt van je mama
Ik kan er niets aan doen maar het hoofd van Jan Peter Balkenende zweeft voor mijn ogen als je zo over je moeder praat. Je zal best een lieverd zijn maar met je antwoorden hier knapt iedere vrouw al op je af.



Dat lijkt me voor jou ook niet leuk om te lezen maar in een relatie zit je met zijn tweetjes en omdat je de goedkeuring van je moeder nodig hebt zou ik al weten dat de relatie uit 3 personen gaat bestaan. Het idee dat je alle ins en outs van mij(bijvoorbeeld hoor)met je moeder zou bespreken en ieder hobbel of vreugde moment is echt een te grote inbreuk op iemands privacy.



Wat doe je als je een pittig gesprek met je partner hebt gehad en je hebt iets beloofd, je verteld het tegen je moeder en die adviseert iets anders, ga je dan ook je mening bijstellen naar partner?



Ben je niet toevallig een laatbloeier omdat je moeder heel lang prima voldeed als de vrouw van je leven?



Maar geen paniek hoor er zijn ook nog meisjes die het heerlijk vinden om in zo'n situatie terecht te komen(JP is immers ook getrouwd) maar dan moet je toch een beetje richting Veluwe gaan zoeken. Een echte vrouw kan je helaas wel vergeten maar daar ben je waarschijnlijk ook niet naar op zoek.



Sterkte hoor want je hebt maar een leven en jij moet daar in gelukkig zijn zoals jij dat wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven