Werk & Studie alle pijlers

Hoe te reageren op hautaine houding?

20-08-2014 11:31 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig hoor ik collega's vertellen dat mensen hun kind hardop zeggen dat ze vooral goed moeten opletten op school, omdat ze anders later hetzelfde moeten gaan doen als deze mevrouw of meneer. Ik twijfel er niet aan dat dat ook voor andere beroepen dan het mijne geldt, dat er op de een of andere manier op neergekeken wordt.



(Ik vraag me wel af hoe je zover komt dat je jezelf echt als dusdanig veel 'hoger' of 'beter' beschouwt, dat je het gelegitimeerd vindt om zoiets te zeggen terwijl degene over wie je het hebt, het kan horen. Uiteindelijk gebruiken we namelijk allemaal toiletpapier als we hebben gepoept, denk ik altijd maar.)



Mijn vraag is of je zoiets wel eens hebt meegemaakt en wat je toen gezegd hebt. Of wat zou je zeggen in zo'n geval? Ik ben namelijk bang dat ik op zo'n moment met mijn mond vol tanden zou staan, dus ik heb graag alvast een snedig antwoord klaar
quote:Starshine schreef op 20 augustus 2014 @ 13:49:

Maar wat verwachten die mevrouwen dan Coco? dat jij maar weet dat ze jus d'orange willen, praat hun man voor hen, hebben ze personeel dat met ander personeel praat?







En Tut
Alle reacties Link kopieren
Even terug ontopic: het is niet gepast dat mensen dit in het bijzijn van de betreffende personen zeggen. Dat is geheel duidelijk; dat het naderhand tegen kinderen wel gebeurd snap ik heel goed.



Ik heb het zelf in mijn jeugd ook vaak genoeg gehoord. Als mijn kinderen later met de pet er naar gooien, terwijl ze wel kunnen zou ik het denk ook zeggen. Heeft niks met respect te maken, maar om jouw kinderen het duidelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
De onbeschoftheid!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik moet meteen denken aan mijn opoe. Die strafte het af door gelijk te vragen, "stront, wie heeft je gescheten".
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha koffieprut, dat had mijn opa ook zomaar kunnen zeggen. Maar ja, om dat nou tegen zo iemand te zeggen?



Tyche, ik vestig even mijn hoop op jou. Er wordt gesproken tegen Sophietje/Anne-Fleurtje/Florisje en dan zeg jij.......
Een collega van mij heeft ooit gezegd toen een klant dat over mij tegen haar dochter zei: "dat zal vast helpen, aangezien zij hier met een universitaire master opleiding staat...."

Die mevrouw stond dus met haar mond vol tanden.



Nee ik heb dus geen baan die bij mijn opleiding past, door medische omstandigheden gecombineerd met de crisis waardoor ze in mijn vakgebied weinig mensen aannemen en zeker geen parttimers terwijl fulltime werken voor mij niet mogelijk is.

En dus heb ik een baan waar ik een vast contract heb, leuke collega's heb en mijn eigen centen verdien in plaats van een uitkering te trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 20 augustus 2014 @ 21:10:

Hahaha koffieprut, dat had mijn opa ook zomaar kunnen zeggen. Maar ja, om dat nou tegen zo iemand te zeggen?



Tyche, ik vestig even mijn hoop op jou. Er wordt gesproken tegen Sophietje/Anne-Fleurtje/Florisje en dan zeg jij.......

Hmmm oke, even zien...



'Ja Florisje, dat is goed advies van je moeder. Als je later heel slim bent, kom je minder mensen tegen die op je neer te kijken.' *big smile*



Op vertrouwelijke toon tegen de ouder: 'Sorry, ik dacht even dat u zich superieur voelde. Maar dat zal ik wel verkeerd verstaan hebben, iemand met zo'n leuk kind/zo veel klasse...'



'Pardon? Mevrouw? Zou u even willen aanwijzen wat uw bestelling is/voorrekenen hoeveel wisselgeld u terugkrijgt? Ik kan het wel zelf proberen maar ik ben daar blijkbaar te dom en lui voor.'



'Vooral bij de lessen over artikel 1 van de grondwet moet je goed opletten!'



Wel passief-agressief, wat volgens mij alleen in theorie leuk is.

Directer:



'Ik heb op school geleerd hard te werken en mensen gelijk te behandelen. Uw opmerking is onbeschoft. ' Deze kan ook elke zin apart.
What a nuanced anxiety
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 20 augustus 2014 @ 15:05:

Whopper, ik denk ook dat ik in zo'n geval bijna geneigd zou zijn om spontaan de kist te gaan evacueren of zelf maar ergens brand te stichten, alleen om eens te kijken of mevrouw dan wel op mijn commando's reageert of me dan ook nog negeert Nou! Jullie zijn er toch voor de veiligheid! Dat we aan boord van alles krijgen is fijn, en een goede service. Maar volgens mij is dat niet jullie eerste taak.
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen jaren heb ik het alleen niet altijd kunnen opbrengen om vriendelijk te blijven



Ook wel eens gehad op een IBZ (jaja geen Zuid -Frankrijk, maar toch zeker zo'n bestemming)

Dat er 2 van die gebotoxte kakwijven binnenkwamen, mij negeerden en tegen elkaar zeiden: " brrr stewardess lijkt mij echt de meest vreselijke baan ter wereld, een beetje koffie schenken, dan kun je echt niets anders"





En ik... Ik had slecht geslapen en vind dat sowieso al een Kaa Uu Tee bestemming. Dus ik zei: "mevrouw, dat zal ik onthouden voor als er iets gebeurt, dan bent u sowieso de laatste op mijn glijbaan en dan zullen we eens zien of u nog steeds denkt dat wij niets kunnen"



Ze was heerlijk rustig de rest van de vlucht.
Op dit moment maakt het sowieso niet uit. Ik heb een wo master op zak en ben hartstikke werkloos.. Had ik maar een praktisch beroep gekozen!!



Maar nee ik zeg dat nooit tegen mijn kinderen. Ook zal ik nooit zeggen dat ze met studeren meer keus zullen hebben. Ten eerste is dat niet waar, ten tweede wil ik dat ze iets doen waar ze gelukkig van worden en zichzelf mee kunnen onderhouden. Als ze gelukkig zijn als schoonmaker zul je mij niet horen klagen!
quote:Starshine schreef op 20 augustus 2014 @ 12:47:

[...]





Okay, de wonderen zijn de wereld niet uit, maar een autist met een leerachterstand van 2 jaar en een verondersteld IQ van 70 een hoge opleiding?? Neu.





Grappig he, dat mensen er dan meteen vanuit gaan dat je te negatief denkt, terwijl je alleen maar realistisch bent.



Herkenbaar, helaas...
quote:misssuus schreef op 21 augustus 2014 @ 06:55:

In de afgelopen jaren heb ik het alleen niet altijd kunnen opbrengen om vriendelijk te blijven



Ook wel eens gehad op een IBZ (jaja geen Zuid -Frankrijk, maar toch zeker zo'n bestemming)

Dat er 2 van die gebotoxte kakwijven binnenkwamen, mij negeerden en tegen elkaar zeiden: " brrr stewardess lijkt mij echt de meest vreselijke baan ter wereld, een beetje koffie schenken, dan kun je echt niets anders"





En ik... Ik had slecht geslapen en vind dat sowieso al een Kaa Uu Tee bestemming. Dus ik zei: "mevrouw, dat zal ik onthouden voor als er iets gebeurt, dan bent u sowieso de laatste op mijn glijbaan en dan zullen we eens zien of u nog steeds denkt dat wij niets kunnen"



Ze was heerlijk rustig de rest van de vlucht.





En gelijk heb je!



Ik heb helaas ook ervaringen met dat soort lieden. Ooit had ik een vriendinnengroep (nou ja, vriendinnen...) die me liet vallen toen ze ontdekten dat ik (als enige) geen universitaire opleiding had. Dat hadden ze al die tijd wel aangenomen (waarschijnlijk niet omdat ik zo'n domme indruk maakte).
quote:grenada schreef op 20 augustus 2014 @ 14:59:

arrogantie is altijd een teken van gebrek aan zelfvetrouwenKlopt.
quote:cumulus schreef op 21 augustus 2014 @ 07:44:

[...]





Grappig he, dat mensen er dan meteen vanuit gaan dat je te negatief denkt, terwijl je alleen maar realistisch bent.



Herkenbaar, helaas...Ach, wat gezond optimisme is nooit weg. Ik stel me gewoon in op een carrière als vakkenvuller, dan kan het alleen maar meevallen. Maar dan moet de maatschappij wel meewerken, want zoals ik al eerder ergens zei, gaan de laaggeschoolde baantjes er als eerste aan als er geautomatiseerd wordt. Ook baart het me zorgen dat ze al allerlei vakopleidingen vragen voor productiewerk. De sociale werkplaatsen hebben hier al de noodklok over geluid, er blijft bijna geen simpel werk voor simpele mensen over zogezegd.
quote:Starshine schreef op 21 augustus 2014 @ 09:06:

[...]





Ach, wat gezond optimisme is nooit weg. Ik stel me gewoon in op een carrière als vakkenvuller, dan kan het alleen maar meevallen. Maar dan moet de maatschappij wel meewerken, want zoals ik al eerder ergens zei, gaan de laaggeschoolde baantjes er als eerste aan als er geautomatiseerd wordt. Ook baart het me zorgen dat ze al allerlei vakopleidingen vragen voor productiewerk. De sociale werkplaatsen hebben hier al de noodklok over geluid, er blijft bijna geen simpel werk voor simpele mensen over zogezegd.Ik heb zelf een zorgenkind die waarschijnlijk te goed is voor de wajong en te slecht voor een normale baan. Ik deel je zorgen...
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 20 augustus 2014 @ 23:03:

[...]



Hmmm oke, even zien...



'Ja Florisje, dat is goed advies van je moeder. Als je later heel slim bent, kom je minder mensen tegen die op je neer te kijken.' *big smile*



Op vertrouwelijke toon tegen de ouder: 'Sorry, ik dacht even dat u zich superieur voelde. Maar dat zal ik wel verkeerd verstaan hebben, iemand met zo'n leuk kind/zo veel klasse...'



'Pardon? Mevrouw? Zou u even willen aanwijzen wat uw bestelling is/voorrekenen hoeveel wisselgeld u terugkrijgt? Ik kan het wel zelf proberen maar ik ben daar blijkbaar te dom en lui voor.'



'Vooral bij de lessen over artikel 1 van de grondwet moet je goed opletten!'



Wel passief-agressief, wat volgens mij alleen in theorie leuk is.

Directer:



'Ik heb op school geleerd hard te werken en mensen gelijk te behandelen. Uw opmerking is onbeschoft. ' Deze kan ook elke zin apart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven