Dubai

20-08-2014 21:29 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
In februari wil ik met mijn zoon (16) een paar dagen/klein weekje weg. Door omstandigheden gaat hij niet met ons mee met de 'gezinsvakantie', maar ik vind het belangrijk en fijn om alleen met hem iets te ondernemen.



Nu waren wij aan het brainstormen en kwamen ineens uit op: Dubai.



Ben het aan het onderzoeken, maar heb nog wat vragen: Ik begrijp dat Dubai nogal uitgestrekt is. Ik wil graag wat bezienswaardigheden bekijken/bezoeken, maar weet niet goed wat te kiezen.



Is Dubai uberhaupt aan te raden voor een vrouw alleen met haar zoon?



Wie weet de meest centrale ligging in Dubai, zodat we bv. naar het Burj al Arab kunnen, het hoogste gebouw kunnen bekijken/bezoeken, en alles wat nog interessant kan zijn.



Ik wil maximaal 5 nachten weg. Is dat te lang, genoeg, te kort? Ik wil graag wat zien, maar wil ook lekker bij zwembad kunnen relaxen.



Is februari een goede periode om Dubai te bezoeken?



Hartelijk dank voor jullie input!
Alle reacties Link kopieren
Wij waren eind januari 2 dagen in Dubai (op doorreis). Het is daar dan ook 'winter' dus de temperatuur is erg aangenaam, rond de 25 graden. Geen probleem voor westerse vrouwen om daar te zijn, het is een smeltkroes van ontzettend veel nationaliteiten. Locatie kunnen anderen misschien beter wat over zeggen, we waren er maar kort. Maar ik had me prima nog 3 dagen extra kunnen vermaken. De service is erg goed (veel filipinos in service banen). Wel is het niet gewoon om alcohol te serveren. Het is wel te koop in hotelbars.
Wij zaten in het Taj hotel. Zit midden in de stad en heeft een (gratis zelfs geloof ik) shuttle naar het strand (en komt dan ook langs Burj al Arab). Het hotel ligt niet op de mooiste plek, maar wel lekker centraal en is verder prima (mooie grote kamers, heerlijk ontbijt, geinig rooftop zwembadje).



Op zich kan het denk ik wel, moeder en zoon. Maar let wel goed op dat hij daar geen puberstreken uit kan halen en leg hem uit dat flirten serieus uit den boze is! De straffen op in onze ogen onschuldige voorvallen zijn daar niet misselijk.
Dubai is heel goed te overzien, waar je ook zit. De tip die wij kregen qua hotels is vooral het allernieuwste kiezen ivm stunten met prijzen om mensen aan te trekken.



Het is goed te doen, maar ik weet niet hoe raar het kan lopen met moeder (puber)zoon. Zorg maar wel dat het heel duidelijk staat in de papieren die je meeneemt, just in case.



Het is een mooie stad en je gaat je daar zeker vermaken, maar besef je wel dat daar de sharia geldt.
ik zou veel leukere Locaties weten. Marrakech, Azoren, Canarische Eilanden, Griekse Eilanden, Rome, Istanbul etc. Dubai is gewoon een woenstijn met wat pompeuze wolkenkrabbers
Dubai uitgestrekt?
Alle reacties Link kopieren
Sabbaticalmeds, veel van de bestemmingen die je noemt zijn we al geweest. Marrakech niet en die staat ook nog op het lijstje als mogelijkheid.



Cadou, tja, ben er nooit geweest, is wat ik een aantal malen gelezen heb. Het blijkt dat niet alle bezienswaardigheden centraal bij elkaar in de buurt liggen. Maar daar denk jij anders over?
Ik denk idd. dat in een land kleiner als Noord-Brabant, alles relatief centraal bij elkaar ligt
Maar azoren, canarische eilanden en marrakecj is nu niet echt warm in februari
quote:-teuntje- schreef op 20 augustus 2014 @ 23:16:

Maar azoren, canarische eilanden en marrakecj is nu niet echt warm in februariwarm genoeg.
Gewoon naar Marrakech gaan!
Curacao?
Ik lees mee. Wij willen in de kerstvakantie gaan. Wij reizen met drie kleine kinderen. Welke leuke dingen zijn er te doen voor kleintjes?
Houd er wel rekening mee dat je Burj al Arab niet zo maar binnen kunt wandelen. Je moet aan kunnen tonen dat je een afspraak/ hotelkamer hebt, bij de toegangspoort. Aan een high tea betaal je je al scheel, wel prachtig mooi! Voor Burj Khalifa moesten we toegangskaarten een dag van tevoren bestellen en ophalen, maar ook een belevenis, geen idee hoe dat overigens in februari is. Ik vond een rondrit in een jeep door de woestijn echt een belevenis. Mijn ouders hebben nog een avond bij de bedoeïenen doorgebracht, moest ook een aanrader zijn.

Hotel waar wij verbleven was het Meridien, hoe dat precies lag qua ligging, geen idee. Het was wel een fantastisch goed hotel
Je vermaakt je prima met je zoon hoor. Je kunt bijvoorbeeld bij La Veranda eten, dan heb je de hele avond prachtig zicht op de Burj al Arab, die telkens van kleur verandert. Moet je wel even door een hotel heen wandelen, dan heb je aan het strand allemaal leuke tentjes waar je kunt eten. Wij zijn fan van La Veranda dus

Verder is Wadi World leuk om te doen met een puber, en ook voor jou misschien, als je van waterpret houdt. De Burj Khalifa is leuk. Verder kun je je met een taxi naar de stuk laten rijden, je kunt met een taxi over heen trouwens. Kost niet zoveel. Public Beaches zijn leuk en goed verzorgd. Gewoon door de stad dwalen is al leuk voor één of twee dagen. Veel plezier!
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 augustus 2014 @ 22:55:

ik zou veel leukere Locaties weten. Marrakech, Azoren, Canarische Eilanden, Griekse Eilanden, Rome, Istanbul etc. Dubai is gewoon een woenstijn met wat pompeuze wolkenkrabbersWanneer ben jij er voor het laatst geweest?
Een woestijnrit met een four wheel drive met aansluitend een bbq in de woestijn is leuk om te doen.

De blauwe souk is mooi om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de informatie.

De puber zei gisteren nogal achteloos dat hij Dubai misschien iets meer vond voor 'stelletjes' en niet voor 'met je moeder'. Tsss.

Hoe dan ook blijft hij op het lijstje. Ik denk dat het een prima bestemming is voor ons samen.

Waar ik nog wat gemengde gevoelens over heb, is dat ik lees dat het diep gelovig is, een zoen op de wang al uit den boze is, etc.

Dat zou een reden kúnnen zijn om niet te gaan. Of maak ik me druk om niets en merk je er als toerist niet al teveel van?

De kledingvoorschriften voor Burj al Arab had ik gelezen inderdaad. Toch lijkt het mij zeer de moeite waard om een lunch of high tea te doen.

Ik kijk meestal op booking.com en daar kan je wijken aanklikken waar je met je hotel wilt zitten. Het zegt mij allemaal niets, is er een (of meerdere) wijk(en) waar je het beste wel of juist niet kunt verblijven?
In het openbaar aan elkaar zitten is verboden, en daar wordt inderdaad ook echt op gelet. Wat voor ons heel normaal is, is daar al snel ongepast.



Als de reis is bedoeld om zoon een plezier te doen, maar zoon het nu al geen goed idee vindt, is een andere bestemming dan niet leuker?



Andere leuke bestemmingen voor een zoon van die leeftijd zijn misschien:

- New York

- Miami

- Ibiza

- IJsland
Voor moeder en zoon niet hoor. Mannen onderling lopen ook hand in hand en vrouwen ook, terwijl homofilie daar ook verboden is. Ik zou me daar vooral niet door leten weerhouden. 80% van de inwoners is expat, je zult daar echt niet opvallen.
Alle reacties Link kopieren
Dubai is leuk, moet je zeker doen! Zag nog wat leuke blogs langskomen op internet whenimsixtyfour.me. Volgens mij van een expat die daar woont. Misschien kan je haar contacten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven