Was het oppervlakkig van me?

21-08-2014 01:28 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte badoo eigenlijk helemaal niet meer, maar vandaag kreeg ik een bericht van een jongen op badoo en ik besloot er op in te gaan en zo kwamen we aan de praat. Hij was best een aardige jongen en we wisselde wat standaard informatie uit over wat we doen, wat onze hobbies zijn enzovoort. Hij vertelde me dat hij een half jaar geleden is afgestudeerd en wat voor werk hij deed.



Tijdens ons gesprek bekeek ik zijn profiel en het viel me op dat we een gezamelijke vriend op facebook hadden, dus uit nieuwsgierigheid stuurde ik onze gezamelijke vriend een bericht om te vragen of hij ....... kent aangezien zij op dezelfde hogeschool studeerden.



Onze gezamelijke vriend vertelde me dat hij eigenlijk niet een half jaar geleden is afgestudeerd en zelfs nog een half jaar moet voordat hij zou afstuderen. Ook was het verhaal dat hij me vertelde over z'n werk dus niet helemaal waar, maar het was waarschijnlijk zijn stage bedrijf geweest waar hij blijkbaar wel weer terecht kon nadat hij is afgestudeerd.



Nadat ik er dus achter was gekomen dat zijn verhalen over zichzelf niet echt waar waren, wat ik niet echt kon waarderen, én omdat ik hem eigenlijk niet zo aantrekkelijk vond heb ik mijn badoo account verwijderd (aangezien ik badoo toch niet meer van plan was te gebruiken) midden in ons gesprek zonder hem te confronteren of ook maar iets te zeggen (Toevallig net nadat hij vriendelijk vroeg om binnekort ergens samen wat te gaan drinken).



Onze gezamelijke vriend zei toen dat het helemaal niet zo erg is om "je cv op te poetsen" op een dating site. Ook niet in dit geval aangezien hij toch zo goed als klaar is met zijn studie en omdat hij die baan waar hij over vertelde waarschijnlijk toch zou krijgen. Hij herinnerde me er ook aan dat ik in het verleden ook niet altijd even heilig ben geweest met dit soort dingen.



Ik had hem dus eigenlijk als het ware een blauwtje laten lopen omdat ik hem niet zo aantrekkelijk vond en niet zozeer omdat hij loog/niet helemaal eerlijk was over wat hij doet, terwijl het best een aardige jongen leek te zijn.



Was ik echt oppervlakkig? Of was het terecht? Ik moet me hier misschien niet zoveel van aantrekken, maar ik zit er toch een beetje over te piekeren.
Ik vind het nogal asociaal om midden in een gesprek te verdwijnen en je profiel op te doeken. Hoe zou jij dat vinden? Vind dat zo'n jongen minstens wat uitleg verdient.
Alle reacties Link kopieren
Je mag afknappen op wat je wilt; op sokken, op karakter, op gedrag, op postuur, op looks, ..... je bent niet verplicht om iets te zeggen, maar op zich is het wel zo netjes om even te melden dat je " sorry, geen klik " hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet oppervlakkig van je dat je af knapt over liegen over jezelf, direct in zo'n eerste gesprek ook al. Dat snap ik heel goed van je.



Wat wel raar is, is midden in het gesprek niks meer zeggen, verdwijnen en dan ook direct je account verwijderen.

Je zult maar onzeker over jezelf zijn als man zijnde (wie weet loog hij ook daarom) en dan is er een vrouw die hij leuk vindt, maar midden in een gesprek zonder iets te zeggen stopt met chatten en vervolgens haar account verwijderd.

Dat had ik zelf niet zo gedaan.

Ook al vond je het raar van hem dat hij loog, dan nog heeft hij ook gevoel.
Alle reacties Link kopieren
In zijn plaats zou ik een wenkbrauw optrekken en er vervolgens eigenlijk niet meer aan denken. Die dingen gebeuren toch op datingsites?



Als jullie nou dàgen aan het chatten waren geweest à la. Maar 1 gesprek. Nee, daar zou ik niet zoveel van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het was niet oppervlakkig maar wel behoorlijk aso om midden in een gesprek spoorloos te verdwijnen. Nja, weet hij dat hij aan jou ook niks gemist geeft.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog even gesold met die jongen. Laten weten, dat je zijn leugens doorziet.
Ik vemoed dat hij het zonder therapie wel overleeft. En jij mag je even lekker schuldig voelen over je lullige gedrag.
Die "leugens" zijn in mijn ogen niet anders dan een push up-bh.



En middenin een gesprek de stekker eruit trekken is gewoon raar. Of loop je tijdens een date ook gewoon zo van de tafel weg? Ik vind jou raar.
Midden in een schermgesprek je account verwijderen is niet oppervlakkig maar asociaal. Had op zijn minst gezegd: sorry, ik ben verder niet geïnteresseerd. En pas daarna je account verwijderd.

Maakt nu even niet uit wat degene aan de andere kant gezegd heeft.
Je hebt hier best veel mensen die zich afvragen wat ze fout hebben gedaan of dat ze het raar vinden dat ze van de een op andere dag niets meer horen van iemand die interesse had getoond via Tinder, Facebook, chat of na eerste date.



Eindelijk krijg ik nu een klein beetje inzicht in wie die mensen zijn en wat er door hun heen gaat om zoiets te doen. Ik vroeg me altijd af wat er door zo iemand heen ging om gewoon nooit meer iets van zich te laten horen en een ander gewoon te laten zitten.



Ik ben nu best opgelucht, er gaat helemaal nies door die mensen heen, ze zijn gewoon niet fatsoenlijk.



Ik hoop dat je je OP laat staan zodat we iedereen hier naar kunnen verwijzen.
Geen nood, OP zonder reden weghalen = sanctie tegenwoordig.
Jeetje, als hij nou had verzonnen dat hij een rijke oliesjeik uit abu dahbi was dan snap ik dat je denkt wtf. Maar iemand die zijn stage zijn werk noemt en zichzelf afgestudeerd noemt terwijl ie bijna klaar is.. ik noemde een werkervaringsplaats die ik ooit had ook gewoon mijn werk. Ik deed tenslotte alle gangbare werkzaamheden, kreeg er alleen niet voor betaald. Ik denk dat nog nooit iemand 100% eerlijk is geweest in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Ja echt enorm onaardig en oppervlakkig. Je bent het aan jezelf en de wereld verplicht om met elke middelmatig aantrekkelijke leugenaar en vreemdeling in discussie te gaan over zijn onwaarheden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 21 augustus 2014 @ 08:33:

Ja echt enorm onaardig en oppervlakkig. Je bent het aan jezelf en de wereld verplicht om met elke middelmatig aantrekkelijke leugenaar en vreemdeling in discussie te gaan over zijn onwaarheden.Dat beweert niemand, maar een korte 'sorry toch niet' had gekund.
Dat hoeft niet Viva Amber maar ze had op zijn minst kunnen zeggen dat ze onwaarheden heeft ontdekt in zijn verhaal en dus het contact hierbij afsluit. Het is maar één zinnetje, je ouders hebben je toch wel iets bij gebracht over fatsoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dit niet hoor waarom moeten we altijd lief aardig en netjes zijn terwijl een ander dat ook niet is. Die overdreven eigenschap om altijd maar aardig gevonden te moeten worden zelfs door de eerste de beste badoo klant die zijn profiel bij elkaar verzint.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@coco jij zegt sorry tegen iemand die tegen jou liegt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oppervlakkig: nee.

Ongemanierd: ja. Vergelijkbaar met in iemands gezicht boeren.
Alle reacties Link kopieren
Zijn beide duidelijk Badoo klantjes dus. De een liegt, de ander is aso.
quote:viva-amber schreef op 21 augustus 2014 @ 08:38:

@coco jij zegt sorry tegen iemand die tegen jou liegt?

Nou nou, liegen liegen.. het is iets futiels dus het lijkt mw niet dat het vertrouwen van TO voor altijd beschadigd is. Daarbij heeft ze de andere informatie uit de 2e hand (wie zegt dat dat waar is?) En zie ook mijn eigen 'leugen'. Plus: op datingsites zet iedereen een net iets betere versie van zichzelf neer.



Dus nee, ik zou niet gelijk panisch alles wegklikken.
quote:viva-amber schreef op 21 augustus 2014 @ 08:36:

Ik begrijp dit niet hoor waarom moeten we altijd lief aardig en netjes zijn terwijl een ander dat ook niet is. Die overdreven eigenschap om altijd maar aardig gevonden te moeten worden zelfs door de eerste de beste badoo klant die zijn profiel bij elkaar verzint."Doei" is gewoon fatsoenlijk, niet lief, aardig en netjes.
quote:viva-amber schreef op 21 augustus 2014 @ 08:38:

@coco jij zegt sorry tegen iemand die tegen jou liegt?Wat voor foto zou jij op een datingsite zetten, de lelijkste die keihard de waarheid vertelt of de foto waar je het voordeligst op staat?
Overigens Cindy, ik denk dat jij er bij het opstaan 's ochtends ook niet zo uitziet als op je profielfoto op FB, hoe eerlijk is dat?



Misschien een idee om in ieder geval je naam even te veranderen. Wel kei-eerlijk, dan weer .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven