Dreamgirls the Sequel

24-08-2013 14:40 2728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dreamgirl!



Kijk jij ook al rond op de zwangerpijler? Ben je nog niet zwanger? Twijfel je nog of is het juist je partner die twijfelt? Zijn er andere redenen waarom je nog niet begonnen bent: een studie, trouwen, die grote reis, een verbouwing, door ziekte of onzekerheid over je baan?



Wij zijn de 'Dreamgirls', een groep meiden die dromen over/van een kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.



Hoewel een aantal van ons inmiddels zwanger is, zijn nieuwe dames altijd welkom. Dus droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !



Let op: Wij zijn geen maand topic, de bedoeling is dat dit topic oneindig door kan blijven gaan en steeds doorgegeven gaat worden aan meiden die nog moeten wachten! Ook mag je blijven meepraten als je als zwanger bent geworden om de nog wachtende dames van goed advies te voorzien en voor de nodige 'moral support' die we elkaar hier graag geven.



Hier nog onze 'mores':

Ego-posts bestaan niet. We zijn er hier voor elkaar om elkaar te steunen. De vrijheid om hier te kunnen praten over wat je dwarszit moet er dus gewoon zijn.Echo-posts bestaan, vooraf superspannend en achteraf leuk om te lezen!het is hier dpo (days past ovulation) of MBD(maybe baby/bloody day) niet nod, want hoe zeker weet je dat je niet ongesteld wordt? Bovendien pijnlijker qua terminologie als je dus idd ongesteld bent geworden.Een inwijdingsrite willen we de dreamgirl newbies wel mee geven. Schrijf een monsterpost, je weet wel zo'n heeeeeeeeeele lange post. Pas als je die hebt geschreven, ga je op voor de volgende stap op weg naar een volwaardig dreamgirlslidmaatschap U zult slechts klussen aan uw huis. Oké oké aan de auto mag ook. In bed doen wij andere dingen.

Hier zijn we begonnen met dromen

Ons vorige topic





Deze dames zijn al gericht aan het dromen



NaamStart BijzonderhedenMissBalou 💗 👶🏼 MissMystique 💗 👶🏼 Celine 💗 uitgerekend begin sept!Ariadne83 💙 uitgerekend eind sept!Endomiel 💗 uitgerekend eind sept! Butterfly uitgerekend half dec! Syllie_87 uitgerekend dec/jan! Druifjegestartonregelmatige cyclus/pcos?Star30gestartpcos?Floepertgestartonregelmatige cyclusJannaKruidentheetjeLauraKStrikje gestopt met de pil in april '15 getrouwd! 👰🏼 .... .....



Deze dames gingen ons al voor : NYC, Liene, Kim2013, Zonnebloem87, Lorelay, Bloem1988, Nearly, Klaprooss, Isabella, Tink, Whoosy, Leonita, Cheery, Soshanna, Sjalalaan, Loveisdancing, xTulp
P.s. Aan de nieuwelingen:

Mochten jullie in de tabel willen komen te staan, dan kan dat natuurlijk!
Voorsat ik dit forum tegen kwam had ik helemaal niet door dat er zoveel dames waren die dit "probleem" herkende! Wouw! Het probleem bij mij is dat ik een soms leuke maar ook vervelende eigenschap iheb. En dat is, als ik iets wil, dan moet het nu meteen! Wat het ook is... En in dit geval werkt het niet zo. Heeel vervelend! Haha.. Twijfel of ik het tegen me vriend zal vertrllen dat het me zo hoog zit, maar het veranderd niks aan de situatie, dus wat heb ik eraan? Misschien begrip ... Maargoed, ik wil het toch op een laag pitje zetten dus heb ik begrip ook niet heel erg nodig toch? Mmmmmh...
Alle reacties Link kopieren
Welkom banaantje!



Ik zou het er wel met je vriend over hebben. Ik zag er ook tegenop om erover te beginnen tegen mijn vriend omdat ik bang was dat hij er nog laaaaaang niet aan toe was. In de praktijk bleek dit heel erg mee te vallen want een kleine driekwart jaar later gingen wij er dus echt voor!

Erover praten met hem was voor mij meer een opluchting, ongeacht het antwoord wat hij zou geven, omdat het mij best hoog zat en ik flink aan het rammelen was. Dan weet hij tenminste wel hoe ik me voel en ik zou het dan wellicht ook helder krijgen hoe hij zich voelde en erover dacht.



Succes! komt allemaal goed!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Dankjewel missbalou! Je hebt ook gelijk. En hij weet het enigsinds ook wel. Maar niet dat het zó erg is volgens mij! Weet niet of t zin heeft om dat te zeggen.. Stiekem wacht ik tot het over gaat. Maar dat gaat het niet he? Raak er een beetje van in een dipje. Wil zoveel maar kan niks ..... Loop express bij de Hema langs de babyafdeling.. Moet ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het helemaal hoor banaantje, en hoe erg je alles ook wil ontwijken wat met baby's of zwanger zijn te maken heeft, ineens zie je het overal en continu. Daar kun je helaas niks aan veranderen. Ik heb me op een gegeven moment een soort van 'overgegeven' aan de rammels en ook tegen mijn vriend gezegd dat ik liever vandaag als morgen wilde starten. Ik denk dat, als jullie er beide anders over denken, je met praten heel goed een tussenweg kunt vinden waar jullie beide tevreden over kunnen zijn. Als het aan mijn vriend had gelegen dan had hij het graag nog even uitgesteld denk ik, maar hij is ook realistisch en beseft ook wel dat hij er niet jonger op word. Een leven zonder kinderen wilde hij ook niet, dus op die manier gezamenlijk de beslissing genomen om te starten vanaf onze verre reis die we hebben gemaakt Dit voorjaar

Oja houd er rekening mee dat, ookal heb je een 'start datum' je rammels hier niet minder van worden je hebt dan wel iets om naar toe te leven, dat scheelt wel, maar het maakt het tegelijk ook retespannend
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Wat fijn om herkenning te horen!

Dus je bent al gestart missbalou? Wauw!

Hoe oud zijn jullie?

Ik heb mijn vriend net een lange, super lang bericht via de telefoon gestuurd en gezegd dat ik het niet in het echt durfde te vertellen......

Ben benieuwd ..
Alle reacties Link kopieren
Haha banaantje, over de telefoon?? Wel ook persoonlijk bespreken hoor. Ik snap dat het lastig is, vond ik ook, maar ik denk echt dat een persoonlijk gesprek beter is dan via de telefoon het is je vriend! Daar kun je alles mee bespreken toch?



En ja wij zijn dit voorjaar gestart en ik ben inmiddels ook al 7 wkn zwanger



De leeftijden staan in de tabel
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
GEFELICITEERD! Wat bijzonder. Kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om je kindje voor het eerst op je borst te hebben liggen. Geniet van je zwangerschap!



Ja, telefoon als startbericht! Voelde voor mij even het beste.. Ben slechte prater zowiezo al. Hebben het er vanavond verder over:) en daarna krijgen we gelijk vrienden op bezoek die in verwachting zijn! Oeiii.. Spannend hihi.

ik zie het! Ja moet nog even oefenen zo op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Oeh banaantje, wat spannend! Tuurlijk is echt praten beter dan via de app, maar snap dat je soms even een zetje nodig hebt. Ben erg benieuwd hoe je vriend zal reageren, maar waarschijnlijk gaat het al enorm opluchten om je gevoelens te delen. En je zit hier in dit topic helemaal goed volgens mij. En stel dat jullie wel eerst zwanger zouden raken en pas later zouden trouwen, wat zou dat voor jullie betekenen? Ik herken heel erg dat je ineens ooooveral baby's en zwangere vrouwen ziet...



Cheery, MissBalou en Janna, dank voor jullie warme welkom! En goede tips, nu al.

Cheery, Ik heb al vaker met mijn vriend op een open manier gepraat over de gemengde gevoelens en op zich is hij super begripvol, maar hij vindt het ook wel erg moeilijk dat het zo heen en weer kan gaan. Maar goed, sinds dat overtijd-moment is het vooral een 'ja ik wil het'. En het vervelende is dat ik heel erg herken wat Banaantje schrijft: als ik iets wil, dan wil ik het NU! Terwijl dat hierbij helemaal niet kan. Wat je schrijft over enerzijds de leeftijd die daarin meespeelt maar anderzijds dat we nog kort samen zijn (2 jaar) klopt helemaal, Cheery! We wonen bijna 1,5 jaar samen, maar dan nog. Financieel en qua stabiliteit is er eigenlijk niets wat ons tegenhoudt (@Banaan: wij hebben juist besloten pas later te willen trouwen, als we echt geld over hebben.. )



Wat fijn dat jij nu alle tijd hebt voor jezelf en uitrusten voor de marathon, Cheer! Zou ik me ook helemaal aan overgeven. En bevalt de yoga?



Ik ben vandaag trouwens wel rustig wat rammelingen betreft, maar dat is ook een soort stilte voor de storm. We hebben morgen namelijk een afspraak bij de hypotheekadviseur. We wonen eigenlijk te klein voor gezinsuitbreiding. Vorige week was mijn vriend bij zijn moeder op bezoek en met haar gesproken over onze babyissues. Zij heeft toen gezegd dat ze het niet echt voor zich zag om met een baby in onze woning te wonen. Wat denk je, de volgende dag heeft manlief meteen een financieel overzicht gemaakt en een afspraak bij de hypotheekadviseur! Het laat hem dus gelukkig ook niet koud... Ik hoop alleen dat het wel iets gaat opleveren, dat gesprek. Lijkt mij heerlijk om groter te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja tabel! Leeftijd 31, partner 31, start: eind '14/voorjaar '15, bijzonderheden: hangt af van mogelijke reis.
Alle reacties Link kopieren
Je mag mij ook in de tabel zetten.

Leeftijd: 27 en partner 28.

We starten in april 2015

Eerst trouwen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er veel nieuwe dreamgirls zijn!



@Travelbird: zo, die zus van je is voortvarend! En weet je vriend ook van die tests? Wel goed om al te weten hoe je cyclus is.

Ik zou dan inderdaad wachten tot de vakantie zelf met bespreken en niet nu al aankondigen. En iets niet al te inspannends doen terwijl je praat maakt het soms wat makkelijker. In therapieën bijv. wordt daar ook veel gebruik van gemaakt (wandelen, tekenen etc).



@Endomiel: spannend! Zou het al raak zijn? Kan me voorstellen dat het spannend is. En goed om je niet meteen gek te (laten) maken en even tot vrijdag geduld te hebben.

Fijn trouwens dat je werk hebt; gefeliciteerd!



@Leonita: wat leuk om (nog) een verhaal van een oud-dreamgirl te lezen!



@Dopje83: welkom! Er zijn zoals gezegd veel 'nieuwe' dames, dus komt helemaal goed hier.

Wat betreft de lengte van je relatie; op 'onze leeftijd' (ahum) is het denk ik wel normaal dat het allemaal wat sneller gaat dan wanneer je 20 bent.

Vervelende situatie met de toch-niet-zwangerschap en ook lastig, maar begrijpelijk, dat er daarna zoveel tegenstrijdige gevoelens loskwamen bij jou en vriend.

Ik snap de keus om te willen wachten tot na de reis wel heel goed; is wel heel leuk om dat nog samen te gaan doen. En ook van te kunnen genieten met drankje en hapje zonder op te letten . Misschien helpt het om het zo te zien, als iets dat jullie graag nog samen willen doen. Wij hebben n beetje hetzelfde; maar dan is onze reis in november.



@Banaantje: ook jij welkom!

Tja, een lastige keus inderdaad: eerst trouwen of eerst kinderen. Die keus kunnen alleen jullie samen bepalen. Wat vind je belangrijk.

N paar jaar geleden had ik ook dat ideaalbeeld van eerst trouwen, dan kindjes etc, maar nu is dat voor mij niet meer aan de orde. Wij hebben de dingen nu ook prima geregeld financieel gezien, maar zonder de bruiloft. Die keus hebben wij een jaar geleden gemaakt. Nog steeds zou ik graag willen trouwen n keer, maar de 'prioriteit' ligt voor mij/ons nu bij kindjes.

Probeer je vriend inderdaad niet te pushen. Op zich is zijn gevoel ook te begrijpen: lekker met z'n tweeën genieten is ook leuk en fijn. Maar gelukkig houdt je leven (verre van) op als je kinderen hebt. Hebben jullie al kinderen in je omgeving; bij vrienden of broers/zussen?

Leuk dat je op de kinderafdeling in het ziekenhuis werkt. Ik werk ook met kinderen, maar dan in de psychiatrie. Ik, maar jij dus ook, zie ook genoeg kinderen met wie het minder goed gaat, maar mijn gevoel verandert niet; ik wil ook! Herkenbaar?

Goed te lezen dat je in elk geval een eerste stapje gezet hebt naar vriend toe: nu nog 'face-to-face bespreken :-). Wat was zijn eerste reactie?



Van de week bij n vriendin geweest die al n kindje heeft en aan haar ook verteld hoe bij mij/ons de stand van zaken is rondom kindjes. Kwam eigenlijk op n natuurlijke manier ter sprake. Zij had zoiets van: ja, leuk, ga ervoor. haha, ietwat overenthousiast, maar wel heel leuk om even over te praten met haar. Zeker terwijl we ondertussen haar kleintje aan het vermaken waren.



Ergens wil ik gewoon weer met vriend over praten; dat het zo kriebelt en het liefst allerlei plannen maken. Maar goed, wil hem niet opjagen en ga dus mijn rust bewaren. Even de komende weken niet teveel over hebben. Al blijft het onderwerp kinderen wel iets wat voorbij blijft komen (worden ook veel baby's geboren, dus je ontkomt er ook niet aan); maar link het dan niet aan onszelf.



Fijne avond nog!
Strikje en dopje, jullie staan erin!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er zoveel geschreven wordt!! En herkenbaar allemaal hoor!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
@dopje: nee als ik nu zwanger raak is zeker geen probleem. Alleen kiezen we er niet voor omdat we altijd al eerst hebben willen trouwen. Vinden we gewoon iets moois, en beetje gewend vanuit huis uit! En ja zulke dingen blijven erin zitten he haha!

Alles is idd heel herkenbaar wat je typt. Tja.. Ik denk dat ik het nu helemaal al ga vasthouden! De kriebels! Maar kan het nu gelukkig lekker delen met hem:)!



Gesprek ging goed! Hij had het zelf ook al wel! Dat hij het steeds meer voor Zich zag. Als niks tegenzit aan grote kosten kunnen we er vanuit gaan dat we zomer 2015 trouwen en ook gelijk aan kindjes dus beginnen! Wouw he! Echt lekker relaxt samen gekletst erover! Gepusht ofzo voelde die zich al helemaal niet. Niet aan bod gekomen ook omdat dat niet het geval is.





@ariadne83: ja zeker zijn er kindjes in de famillie. Ik ben al 4x tante:)!! Heerlijk is dat. Het is idd gek dat je ineens niet aan kinderen kan ontkomen he? Iedereen lijkt wel zwanger! Als je nog even kan wachten met praten zou ik dat misschien proberen maar als het zo bij jou speelt zou ik het bespreekbaar maken. Volgens mij reageren mannen zelden negatief, of zie ik dat verkeerd? Tja, komt misschien omdat het bij mij nu toevallig goed uitpakte. Nee linkn je dat dan niet aan jezelf? Dat doe ik wel snel!



Ik wil ook wel in de tabel!

Leeftijd 24 - 25

Starten najaar 2015

Eerst trouwen!
Alle reacties Link kopieren
De tabel is weer up-to-date!
Alle reacties Link kopieren
Joepie, we staan er in!



Ik reageer na het weekend weer op iedereen, eerst nu direct naar Berlijn voor (jaja)... een bruiloft!



Fijn weekend allemaal!
Wat leuk Dopje! Heel veel plezier!! Of moet ik zeggen: Viel Spass
Alle reacties Link kopieren
@Dopje; veel plezier bij de bruiloft!



@Banaantje: fijn dat t gesprek zo relaxed ging. Toch goed dan dat je erover begonnen bent!

Leuk trouwens dat je al 4x tante bent. Vriend en ik zijn beiden de oudste in het gezin. Bij zwager en schoonzus gaat t nog wel gebeuren, maar dat zal nog even duren. En mijn broertjes zijn og helemaal niet in die fase of daar ergens in de buurt. Mijn ouders hebben hun hoop dus op mij gevestigd voor de kleinkinderen haha.

Zowel mijn ouders als die van vriend zouden het echt heel leuk vinden om opa en oma teworden. En ook mijn oma hoopt denk ik stiekem nog wel om overgrootmoeder te worden. Maar goed, daar laten vriend en ik ons gelukkig niet door opjagen
@arIadne83



Hihi, ja dat heb je als je als je de oudste bent. Wij zijn beide de jongste! Al krijg ik regelmatig de vraag van mijn zus hoor😄

Idd of je nou nu begint of over een jaar, ze zijn toch wel blij met het nieuws uiteindelijk😉

Ik zou dat wel een van de mooie momenten vinden.. Het vertellen aan naasten!



Ik heb 3 liedjes die over zwanger zijn gaan.. Die luister ik nu non stop! Gaat vanzelf over toch !? Ik word ze vanzelf zat lijkt me! Maar kan er zo fijn bij wegdromen.....
Ik ben trouwens nog even benieuwd naar jullie mening ergens over!



Ik ben aan de prikpil.., met de prikpil kan het wel jaar duren voordat je weer ongesteld word.

Ik ga hem dus niet meer halen vanaf nu, maaarr ik twijfel om helemaal geen hormonen meer te slikken etc. Of weer aan de pil te gaan.. Met alleen condoom lijkt me ook niet ideaal. Maar eens te weten of ik een normale cyclus heb etc. Lijkt me ook erg fijn als voorbereiding. Hebben jullie een mening daarover?
Hoi,



Even snel tussendoor, net gestest met zo'n clearblue digital test, maar die zei niet zwanger. Maar als ik die cassette er uit trek meen ik toch echt een heeeel licht streepje te zien... Nu zit ik mezelf gek te maken zeker?

En wat nu? Ik zou vanavond weer met de pil moeten beginnen, maar ik ben dus nog steeds niet ongesteld en het voelt alsof er echt helemaal niets aan de hand is met m'n buik dus ik verwacht het niet meer te worden ook. Kan je ook een ongesteldheid overslaan zonder zwanger te zijn? nou ja! ik wacht het nog maar weer even af, volgens de handleiding zou ik maandag weer moeten testen om zeker te zijn dus daar wacht ik maar op. Tot die tijd ook maar even geen pil.
@endomiel ik heb niet al je andere berichten gevolgd. Maar dat doet er nu even niet toe, miet ongesteld zonder zwanger is volgens mij wel heel bijzonder als je anders normaal altijd netjes ongesteld wordt!? Ja, ik zou dan msar wachten tot maandag als je dat vol kan houden! Phoe, best spannend. Succes!!
Ik word nu al helemaal zenuwachtig, ik heb die clearblue test nog eens gegoogled en die schijnt niet zo gevoelig te zijn. Oftewel, ik ga vanmiddag na m'n werk even een kruidvat test halen en het daarmee nog een keer proberen. Wie weet brengt die meer duidelijkheid...

Ik weet nu hoe al die meiden die maand na maand on spanning zitten zich voelen, wat een verschrikking!
Endomiel, volgens mij heeft een van de eerdere dreamgirls dat ook gehad en zij is echt gewoon zwanger. Ik zou mijn pil nog maar even niet innemen iig.

En ja, testen doen is heel spannend! Vond ik dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven