Vriend steunen

20-08-2014 22:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al voor ongeveer 10 jaar is mijn vriend aan het blowen. Hij vond nooit dat het een verslaving is maar het is gebleken van wel. Ik wil graag dat hij stopt omdat hij er een heel ander persoon van word (niet positief). We zijn nu 2,5 jaar samen en het is hem nog nooit gelukt. Nu heb ik hem laten kiezen omdat ik het niet langer aaankon. Hij is Hulp aan het zoeken. Maar nu vraag ik mij af hoe ik hem het beste kan helpen en steunen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Laat hem zelf het initiatief nemen om te stoppen. Wat jij nu doet werkt niet.

En weggaan. Laat hem maar bellen als hij gestopt is. Dan kan je dan bepalen of je nog een relatie wil. Geloof me, dat blowen maakt alles kapot en is altijd het belangrijkste voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Hulp aan het zoeken? Je laat je aan het lijntje houden. Jij wil iets wat hij niet wil.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Verslavingszorg inschakelen? Ik ken iemand die na 20 jaar blowen ook is gestopt na een opname.
Cookies
zoek eerder hulp voor jezelf. verbreek de relatie totdat bewezen is dat hij clean is en clean kan blijven
Alle reacties Link kopieren
Als hij serieus hulp wil om van zijn verslaving af te komen dan doet hij dat bij een polikliniek voor verslavingszorg. Ze bieden vaak ook relatie therapie aan zodat jij als partner ook advies krijgt en steun om met hem om te gaan tijdens de detox.
Alle reacties Link kopieren
Je moet hem niet laten kiezen. Kies zelf, en kies dan ook voor jezelf. Hoe vaak heb ik hier al gelezen dat men de partner de keuze geeft, en ik dan denk: Neem zelf de verantwoording voor je zelf. Hij heeft in dit geval 10 jaar geleden de keus al gemaakt toen hij ging blowen. Kies jij nu verstandig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Sowieso zou ik geen relatie beginnen met iemand die elke dag blowt. Wist je dit toen je aan de relatie begon TO? Of kwam je er later achter en/of was het zoiets van 'het valt wel mee', of erger: 'hij heeft het zo moeilijk' of 'ik help hem er wel vanaf?'



Ik ben daar wel even benieuwd naar, omdat het kan uitmaken voor hoe je er nu instaat. Als je veel in de relatie geïnvesteerd hebt, is het extra moeilijk om er nu mee te stoppen.



Ik denk wel dat dat laatste het beste is wat je kunt doen. Tenzij hij echt helemaal voor stoppen met die rommel gaat, laat zien dat hij zijn best doet en dat hij ook oog heeft voor jou.



Anders ben ik bang dat het een gevalletje Koos Kansloos is..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 21 augustus 2014 @ 01:09:

Je moet hem niet laten kiezen. Kies zelf, en kies dan ook voor jezelf. Hoe vaak heb ik hier al gelezen dat men de partner de keuze geeft, en ik dan denk: Neem zelf de verantwoording voor je zelf. Hij heeft in dit geval 10 jaar geleden de keus al gemaakt toen hij ging blowen. Kies jij nu verstandigDit is ook wel een hele goeie. +1.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Verslaafd is verslaafd. Hij zal niet zomaar stoppen, ik denk ook niet dat je dat kunt verwachten omdat hij dat blijkbaar echt niet kan.

Als dat eerder niet lukte, zal dat nu ook niet lukken, aangezien hij nu ook al 10 jaar blowt zonder ooit gestopt te zijn.



Als je echt bij hem wilt blijven, zou ik dat eisen dat hij hulp zoekt door zetten.

Als hij over een week nog aan het zoeken is, heb jij binnen 10 minuten online iets gevonden, en zeg je dat hij daarheen moet bellen, dezelfde dag nog.

Wil hij dat niet, gaat hij ruzie met je zoeken omdat je je ermee bemoeit, of op een andere manier eronder uit proberen te komen, dan heb je daar je antwoord: dan wil hij niet echt stoppen. Anders liet hij jou wel toe daar in. Helemaal als hij zich wel beseft hoe rot dit voor jou is.



Ook dat zou voor mij erg mee spelen. Dat iemand zich realiseert hoe het voor die ander is, of dat dat hem niet kan interesseren, ook dat maakt nogal een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft 15 jaar geblowd, ik wilde graag dat hij zou stoppen maar zolang hij er zelf niet achter stond werkte het niet. Nu is hij sinds 3 maanden uit eigen initiatief cold turkey gestopt en het ging verbazingwekkend makkelijk. Hij had gedacht dat hij er vreselijk veel moeite mee zou hebben. Zijn gezondheid ging hem voor, en zijn leeftijd, begin 30 en blowen kan echt niet meer. Mijn punt is dat hij nooit gaat stoppen omdat jij dat wil. Dus take it or leave it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Argentovivo schreef op 21 augustus 2014 @ 01:32:

Sowieso zou ik geen relatie beginnen met iemand die elke dag blowt. Wist je dit toen je aan de relatie begon TO? Of kwam je er later achter en/of was het zoiets van 'het valt wel mee', of erger: 'hij heeft het zo moeilijk' of 'ik help hem er wel vanaf?'



Ik ben daar wel even benieuwd naar, omdat het kan uitmaken voor hoe je er nu instaat. Als je veel in de relatie geïnvesteerd hebt, is het extra moeilijk om er nu mee te stoppen.



Ik denk wel dat dat laatste het beste is wat je kunt doen. Tenzij hij echt helemaal voor stoppen met die rommel gaat, laat zien dat hij zijn best doet en dat hij ook oog heeft voor jou.



Anders ben ik bang dat het een gevalletje Koos Kansloos is..Nee in het begin wist ik het niet echt. Tenminste niet dat hij het regelmatig deed. Hij had verteld eens in de maand eentje. Dus ik vond het niet erg. Maar we hebben inderdaad erg veel in de relatie geïnvesteerd en ik kom ook altijd nog op nummer 1 bij hem. En hij wel het nu echt het stoppen. Hij heeft het vaker geprobeerd maar het lukte hem niet alleen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft inmiddels al Hulp ingeschakeld. Bij is naar de dokter gegaan om en verwijzing te krijgen naar professionele hulp bij het ggz. Dit moest perse met een verwijzing.



Ook is hij wel en paar keer een paar weken er af geweest maar is toen weet begonnen. Dus ik geloof dat hij het echt wel kan
Waarom schrijf je hulp met een hoofdletter?
Alle reacties Link kopieren
Maar hij wordt er een ander persoon door? Hij was al ruim 7 jaar verslaafd toen je wat met hem kreeg... en nu ineens wordt hij er een anders persoon door?
Alle reacties Link kopieren
Nee als ik bij hem ben gebruikt hij niet. Hij heeft een tijd niet of heel weinig gebruikt en dan is hij echt een schat. Maar de laatste tijd ging hij elke keer naar een vriend toe (elke dag) en ging daar blowen. En als hij vaak gebruikt is hij niet te genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven