Mijn vriend scheldt mijn dochter uit

12-08-2014 20:08 736 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, graag wil ik jullie mening over de volgende situatie. In december 2011 heb ik mijn vriend leren kennen. We hebben beiden kinderen uit eerdere relaties. Die van mij al ouder, die van hem basisschoolleeftijd. Het voelde goed, we waren steeds vaker bij elkaar, de kinderen mochten elkaar, zijn kinderen mochten mij en mijn kinderen vonden hem aardig. We hadden beiden een koophuis en woonden 25-30 km van elkaar af. Daarom hebben we september 2013 mijn huis te koop gezet, wel met het idee dat het nog wel een jaar kon duren voor het was verkocht. Het huis was echter snel verkocht en vanaf januari dit jaar wonen we samen. Omdat hij uiteraard al alles had, heb ik bijna mijn hele inboedel verkocht of weggegeven. Mijn jongste dochter (17) ging mee (ze zou drie dagen per week bij mij zijn, rest bij haar vader), die erboven bleef bij zijn vader wonen.



Onze relatie was bijna altijd zeer harmonieus. Maar de enkele keer dat we ruzie hadden, dreigde hij altijd met het verbreken van de relatie en bleef hij dagen boos, waarbij hij me vooral negeerde. Daarna ging hij weer normaal doen, maar echt uitgepraat werd er meestal niet. Als ik aangaf dat ik zijn manier van ruziemaken erg destructief vond, antwoordde hij dat hij nu eenmaal zo was. We maakten plannen om zijn huis te verkopen en dan samen iets anders te kopen.



Afgelopen vrijdag kwamen we terug van vakantie. We gingen met zijn zoontje van 5 en mijn dochter van 17. Het was een heerlijke vakantie. Tot donderdagavond. We waren op de laatste camping aangekomen en mijn dochter had haar tentje opgezet. Ze wilde uit de camper haar slaapzak en kussen pakken, maar zijn zoontje zat in de deuropening. Ze vroeg drie keer of hij aan de kant wilde gaan en hij zei drie keer nee. Ik zat ertegenover en zag wat er gebeurde. Mijn vriend was in de camper en zag het niet. Ze pakte hem onder de oksels en zette hem naast de camper, zodat ze naar binnen kon. Zijn zoontje sloeg zijn handen tegen zijn neus en riep naar zijn vader: 'Papa, A doet mijn neus pijn.' Mijn dochter en ik zeiden tegen hem dat hij niet moest gaan liegen. Mijn vriend geloofde hem echter, al had hij niks gezien, en zei tegen mijn dochter dat ze van hem af moest blijven. Wij zeiden verontwaardigd dat ze niks had gedaan. Ik vroeg aan zijn zoontje: 'S, zeg eens eerlijk, heeft A je pijn gedaan?' Ja, zei hij. Ik vroeg op wat bozere toon: 'S, zeg eens eerlijk, heeft A je pijn gedaan? Kijk me eens aan?' 'Ja, A heeft me pijn gedaan', zei hij, terwijl hij de andere kant opkeek. 'Kijk me eens aan, S, en geef dan eerlijk antwoord.'



En toen werd mijn vriend boos op ons, want hoe durfden wij tegen zo'n jongetje van 5. En hij schold ons uit voor stomme trutten. Hij zei tegen mijn dochter dat ze morgen, als we thuis waren, maar snel moest oprotten naar haar vader en dat ze niet meer welkom was in zijn huis (waar ik dus met hem samenwoon en de helft van alle vaste kosten betaal, en daarbovenop alle boodschappen en extraatjes). Hij zei meerdere keren dat ze een stomme saaie trut was en dat ze een schijnheilige kop had. Ik riep tegen hem dat het tijd werd dat hij zijn zoontje eens ging opvoeden: hij corrigeert hem ontzettend weinig, terwijl zijn ex hem al helemaal tot het bot verwent. En dat merk je: toen ik hem leerde kennen, was het een leuk jongetje, nu moet je alles meerdere keren zeggen voor hij iets doet. Hij luister echt heel erg slecht. Dat riep ik dus ook, dat zijn zoontje nooit luistert en nu dus nog liegt ook. Hij bleef maar schelden tegen mijn dochter en haar de grond inboren en zei daarna tegen zijn zoontje: 'Kom maar hoor, S, dan gaan we het dorp bekijken, even weg van deze stomme trutten. Je hoeft je niks van hen aan te trekken, hoor, kom maar, gaan wij gezellig weg.'



Ik ging later ook een stuk wandelen met mijn dochter en had dus te maken met een heel verdrietig meisje dat telkens stilletjes liep te huilen. Ze vroeg hoe ik met zo'n klootzak kon samenwonen en ik moest inderdaad toegeven dat hij dat op dat moment was. Maar 90 % van de tijd is alles wel oké. Toen we 's avonds allemaal terug waren en de kinderen op bed lagen, heb ik hem verteld dat ik niet wilde hebben dat hij ooit nog zo tegen mijn dochter praatte en dat hij echt niet mijn dochter kon verbieden bij me te komen. Ook zei ik dat hij nu bij zijn zoontje etteren en liegen had beloond in plaats van hem erop aan te spreken. Hij zei niks terug en hanteerde zijn gebruikelijke negeerstrategie weer. Bij het ontbijt de volgende morgen maakte hij mijn dochter weer meerdere keren uit voor stomme, saaie trut.



Nou, de terugweg vrijdag was erg gezellig, zoals je zult begrijpen. Ik bracht mijn dochter die avond naar haar vader en had weer een erg verdrietig meisje naast me. Toen ik terugkwam, zat hij vrolijk met zijn ex te praten en te lachen, terwijl hij gezien had hoe van streek mijn dochter was. Ik heb zaterdag of zondag nog een keer gezegd dat zijn gedrag tegen mijn dochter onacceptabel was. Hij werd boos en zei dat ik mijn mond moest houden, anders werd hij agressief. De dagen erna was het weer negeren, weggaan zonder te zeggen waarheen enzovoort. O ja, hij zei nog wel een keer dat het mijn schuld was dat hij zo tegen haar tekeer was gegaan, want ik was veel te ver gegaan tegen zijn zoontje.



Ik heb vandaag gezegd dat ik wilde praten. Dat gesprek is geweest, maar er is nog steeds niet redelijk met hem te praten. Hij houdt vol dat het onmogelijk is dat zijn zoontje gelogen heeft en hij vindt dat ik veel te ver gegaan ben. Ik zei dat ik vind dat hij veel verder is gegaan bij mijn dochter dan ik bij zijn zoon, maar dat vindt hij niet. Ik vroeg of hij het goed vindt als ik anderen vraag wat zij ervan vinden. Dat mocht, als het maar niet aan bekenden is. Dus wat vinden jullie? Wat is schadelijker, boos tegen een jongetje van 5 zeggen dat hij de waarheid moet vertellen en dat je weet dat hij liegt, omdat je dat zelf gezien hebt, of een meisje van 17 meerdere keren uitschelden voor saaie stomme trut met een schijnheilige kop, die maar gauw moet oprotten naar haar vader en niet meer welkom is in zijn huis. Maar ik ga er geen polletje van maken, zoals jullie zullen begrijpen, want ik ben heel erg verdrietig.



Aan het eind van het gesprek vroeg hij of ik nog energie in onze relatie wilde steken. Ik zei dat ik dat wilde onder de voorwaarde dat hij met mij in relatietherapie ging en, nog belangrijker, dat hij zijn oprechte excuses aanbiedt aan mijn dochter. Nou, zei hij, dan zijn we eruit, want dat wil ik niet. Hij kon niet leven met iemand die zo met zijn zoon omging, en dat terwijl ik in al die jaren nooit eerder boos ben geweest op hem. En daarna ging hij weg. En nu zit ik hier, verdrietig en ook verbijsterd. Want het was bijna altijd super harmonieus, hoe kun je dan zo makkelijk dit weggooien.

En ik ga hem ook niet vragen zich te bedenken. Ik twijfelde sinds de ruzie al of ik zijn gedrag tegen mijn dochter zou kunnen vergeven, maar dacht dat dat bij oprechte excuses misschien zou kunnen. Maar die komen er dus sowieso niet. En mijn dochter is belangrijker dan mijn vriend. Dus ik moet weer een huisje kopen en een hele nieuwe inboedel, omdat ik vol vertrouwen bij hem introk. Ik weet niet echt wat ik met dit topic wil, vooral mijn hart luchten, denk ik. En jullie mening. Is het echt zo erg dat ik boos werd op een jongetje dat liegt dat mijn dochter hem pijn heeft gedaan? Sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is, het zit me allemaal erg hoog.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gevraagd de post naar het adres van mijn ex-man te sturen, daar zijn mijn jongste kinderen immers, dus dan komt het wel bij mij terecht. Verder heb ik niks in die mail gezet.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens dat meeleven en meedenken van jullie erg fijn, dank jullie wel.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Over de hond: ik zou er geen omgangsregeling mee starten. Hond wordt gezien als bezit, niet als een kind. Bovendien blijkt uit onderzoek dat het voor honden verwarrend is om in een omgangsregeling te zitten. Als hij er graag een wil, moet hij er zelf maar eentje nemen. Ik heb het zelf ooit uit moeten zoeken toen er na een relatiebreuk een conflict kwam over de hond (na 4 jaar omgangsregeling). Rechter zal nooit een omgangsregeling opleggen, hij zal de hond altijd aan iemand toewijzen. In mijn geval woonde de hond al drie jaar fulltime bij mij (en kwam ex af en toe langs-hoppen als het hem uitkwam), dus hij had geen poot om op te staan toen hij de hond opeiste. het was namelijk oorspronkelijk zijn hond, hij had 'm alleen al drie jaar bij mij gedumpt omdat hond 'even niet in zijn leven paste'. en na drie jaar wilde hij ineens wel weer een hond en kwam hij hem ophalen, maar toen ben ik daar voor gaan liggen want hond hoorde inmiddels gewoon bij mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liesje68 schreef op 20 augustus 2014 @ 18:11:

Ik heb hem gevraagd de post naar het adres van mijn ex-man te sturen, daar zijn mijn jongste kinderen immers, dus dan komt het wel bij mij terecht. Verder heb ik niks in die mail gezet.Hij is dus nog niet helemaal doorgedraaid en wil ook een oplossing, in ieder geval voor de post. Een positief teken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liesje68 schreef op 20 augustus 2014 @ 14:03:

En als antwoord op wat van jullie vragen en opmerkingen: camper en auto staan idd nog bij hem. Hondje meenemen bij het halen van de spullen en later weer mee terugnemen, zoals Elninjoo voorstelt, durf ik niet aan, veel te bang dat dat toch fout gaat.



Je moet je hond ook niet meenemen. Daar komt ruzie van en wie weet wat getrek of geschreeuw. Voor een pup niet aan te bevelen. Daarbij, het kan altijd tegen je gebruikt worden, die hond is van jou en ook niet over gaan onderhandelen.



Zolang hij al jouw spullen en auto heeft, heeft hij denk ik ook geen haast om dingen te regelen want hij kan alleen maar inleveren.



Ik dacht dat je de auto wel mee had genomen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hij stuurde me vanavond een mail.



Hij sprak zijn verbazing en teleurstelling uit over afgelopen zaterdag. Hij wil dit op een volwassen manier afhandelen en zal zaterdag mijn spullen klaarzetten. De camper en auto mag ik meenemen, verkopen en de opbrengst delen (over de andere gezamenlijk aangeschafte spullen rept hij niet).



Verder zegt hij in de bijlage het eigendomsbewijs van de hond meegestuurd te hebben en verzoekt hij mij de hond zaterdag mee te nemen.



Dat eigendomsbewijs is het papier dat meegegeven werd bij het halen van de puppy. Er staat boven: gefeliciteerd met de aankoop van uw pup. Vervolgens wordt gesteld dat we de pup binnen 24 uur door een dierenarts moeten laten nakijken en de hond kunnen terugbrengen als daaruit blijkt dat het diertje niet gezond is. En nog het een en ander, dat het beestje ontwormd is enzo. Onderaan staat verkoper en koper. Bij verkoper staan alleen een paar initialen, geen handtekening. Bij koper naam, adres en handtekening van mijn ex-vriend. Maar volgens mij kregen we dat papier zo mee, met alleen de initialen van de verkoper, en heeft hij dus later zijn naam en adres ingevuld.



Ik heb nog niet gereageerd.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
@Mylene_Valerie: ik heb een eigen auto, die heb ik meegenomen. We hebben ook een gezamenlijke auto en die staat er nog.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Aiaiaiai, TO, wat een nare situatie.

Even los van de fout gelopen relatie(groot gelijk dat je weg gegaan bent!), maar over de hond.



Hij heeft natuurlijk net zoveel recht op dat hondje als jij, dat jij vind dat zijn zoontje van 5 er niet goed mee omgaat is natuurlijk een kulargument.

Juridisch maakt het verschil of het een stamboomhond is of een kruising zonder stamboom.

Voor honden met stamboom is de stamboom met! bijbehorend eigendompapier of stamboom die al door de raad is aangepast(met dus jou/jullie naam erop als eigenaar leidend voor het bepalen van de rechthebbende.

Voor honden zonder stamboom is degene die het dierenpaspoort heeft officieel de eigenaar, ik las dat jij dat paspoort hebt?

Maar als je echt zo gek bent met het hondje, dan laat je die spullen toch gewoon staan??? Het zijn maar spullen, en alles wat je echt belangrijk vind, heb je toch? No worries dan..

Verder dikke knuffel want, mens, wat ben je raar te pas gekomen. Zo heb je leuk vakantie, en zo zit je in een heel andere film.
Alle reacties Link kopieren
een stamboom is geen eigendomsbewijs. De stamboom kan op naam staan van de koning en dan is die nog geen eigenaar.

verzorger is eigenaar, dus diegene die voer, dierenarts, training etc betaald.
quote:Liesje68 schreef op 20 augustus 2014 @ 23:16:

Maar volgens mij kregen we dat papier zo mee, met alleen de initialen van de verkoper, en heeft hij dus later zijn naam en adres ingevuld.



Ik heb nog niet gereageerd.Check anders bij de verkoper, die moet een kopie hebben (anders zou de handtekening van jou vriend weinig nut hebben, toch?)
Alle reacties Link kopieren
quote:Liesje68 schreef op 20 augustus 2014 @ 23:16:

Hij stuurde me vanavond een mail.



Hij sprak zijn verbazing en teleurstelling uit over afgelopen zaterdag. Hij wil dit op een volwassen manier afhandelen en zal zaterdag mijn spullen klaarzetten. De camper en auto mag ik meenemen, verkopen en de opbrengst delen (over de andere gezamenlijk aangeschafte spullen rept hij niet).



Verder zegt hij in de bijlage het eigendomsbewijs van de hond meegestuurd te hebben en verzoekt hij mij de hond zaterdag mee te nemen.



Dat eigendomsbewijs is het papier dat meegegeven werd bij het halen van de puppy. Er staat boven: gefeliciteerd met de aankoop van uw pup. Vervolgens wordt gesteld dat we de pup binnen 24 uur door een dierenarts moeten laten nakijken en de hond kunnen terugbrengen als daaruit blijkt dat het diertje niet gezond is. En nog het een en ander, dat het beestje ontwormd is enzo. Onderaan staat verkoper en koper. Bij verkoper staan alleen een paar initialen, geen handtekening. Bij koper naam, adres en handtekening van mijn ex-vriend. Maar volgens mij kregen we dat papier zo mee, met alleen de initialen van de verkoper, en heeft hij dus later zijn naam en adres ingevuld.



Ik heb nog niet gereageerd.



Lies,



Op deze mail zou ik inhoudelijk niet reageren op het onderwerp van de hond.



Misschien is het handig om te reageren in de trend van, prima ik kom mijn spullen zaterdag ophalen en zal de auto en camper proberen te verkopen, waarbij wij de opbrengst uiteraard delen. Hoe laat spreken wij zaterdag af om dit te regelen?



Hou de eer aan jezelf meid, als het a.s. zaterdag niet lukt, komt hij wel weer met een nieuw voorstel.



Als de hond echt het belangrijkste voor hem is, dan zal hij echt wel juridische stappen ondernemen. Laat hem maar even zweten.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 21 augustus 2014 @ 00:25:

[...]





Check anders bij de verkoper, die moet een kopie hebben (anders zou de handtekening van jou vriend weinig nut hebben, toch?)



Je wordt er toch plaatsvervangend kwaad om.



Nou ja, zal hier maar niet meer kijken. Het lijkt mij geen goed plan om de hond mee te nemen. Bel weer het Juridisch loket in hoeverre je in je recht staat. En zoals hier staat, bel de fokker.



Veel succes met die druiloor. Mijn tip is om hier niet in mee te gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Om weer het juridisch loket te bellen heeft, volgens mij, niet zoveel zin. De situatie is immers niet gewijzigd. Ze moeten de hond immers juridisch 'delen'.



Volgens mij, is het veel belangrijker dat Lies aangeeft controle over de situatie te hebben en niet om haar spullen zit te springen.



Als het zaterdag weer niet lukt om haar spullen op te halen, kan ze in de loop van volgende week wel een mail sturen om aan te geven dat zij haar eigendommen terug wil.



Als de hond weer ten tonele wordt gebracht, kan TO altijd nog aangeven dat dit over gezamelijk bezit gaat, net als al die andere dingen, die ze samen gekocht hebben. Dat moet misschien juridisch opgelost worden. Daarbij kan TO aangeven liever niet deze weg te willen bewandelen, maar het onderling te willen regelen.
TO, had jij niet geschreven dat jouw ex-vriend mogelijk hier meeleest?
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit dat niet uit, omdat hij weet dat ik vaak op het viva forum zit. Maar daarom denk ik er ook goed over na wat ik er wel of niet op zet. Ik ga bijv. niet op het forum zetten: ik wil dit of dat doen, wat vinden jullie? Maar ik weeg jullie adviezen tegen elkaar af en als ik bijvoorbeeld terug ga mailen, zet ik dat pas hier neer als de mail verstuurd is, zodat hij hier niet echt iets nieuws leest.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je er voorzichtig mee bent Lies, je weet maar nooit.

Ik hoop dat je wat aan de tips of aan het meedenken hebt.
Je zou terug kunnen mailen dat je het fijn zou vinden om het, zoals hij voorgesteld heeft, op een volwassen manier samen op te lossen en dat je zaterdag er zal zijn.



Niet verder in gaan op de inhoudelijke kant van de brief zoals de hond of je andere spullen. Probeer zakelijk en vriendelijk te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt bij hem vertrekken! Je dochter heeft zoveel verdriet, die gaat echt niet meer met plezier langskomen. Straks zie je haar door deze vreselijke vent niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, zo te zien heb je dat al gedaan! Heel goed besluit van je, je kinderen zijn altijd het belangrijkst. Ik wens je heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dat eigendomspapiertje even laten checken via de fokker. Hij/zij moet inderdaad een kopietje daarvan hebben. Even opvragen en dan kun je zaterdag laten zien dat deze nog ongetekend was en hij dus op slinkse wijze de hond toe-eigend.



Maarrrr, blijkbaar heeft dat eigendomsbewijs ook niet veel juridische waarde dus ik zou zeggen zaterdag dat jij je persoonlijke spullen ophaalt. Desnoods blijft de auto/camper nog even staan bij hem, hond bij jou.



Maar dan heb je alvast je kleding en andere persoonlijke spullen. Auto/camper kan hij toch niet zonder jou verkopen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Niet ale reacties gelezen... ik snap oprecht niet waarom jij je nog afvraagt of het terecht was wat jij deed tegen zoon. Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat om de overtrokken reactie die je van hem erop terug kreeg. Wat hij zei en hoe hij jouw dochter noemde is niet mals. Besef je wel dat hij hier mee kan beschadigen vor de rest van haar leven? Hij toont je nu zijn ware aard. Geloof hem maar. Je moet je dochter beschermen, zij gaat voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Muts, bij een topic van meer dan 10 bladzijden is het handig om de reacties te lezen, dit slaat nu echt als een tang op een varken.



Liesje, goed dat je voorzichtig bent. Hondje valt onder gezamelijke bezittingen, weet niet wat jullie er voor betaald hebben, maar stel voor de helft van die kosten aan hem te geven.

En idd dat formulier opvragen bij de verkoper. Zelf invullen zoals hij heeft gedaan in deze situatie zou zelfs als vervalsing gezien kunnen worden.
quote:kabinet schreef op 21 augustus 2014 @ 10:03:

Muts, bij een topic van meer dan 10 bladzijden is het handig om de reacties te lezen, dit slaat nu echt als een tang op een varken.



Liesje, goed dat je voorzichtig bent. Hondje valt onder gezamelijke bezittingen, weet niet wat jullie er voor betaald hebben, maar stel voor de helft van die kosten aan hem te geven.

En idd dat formulier opvragen bij de verkoper. Zelf invullen zoals hij heeft gedaan in deze situatie zou zelfs als vervalsing gezien kunnen worden.Doe jij nou maar rustig "muts".
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij er volwassen uit lijkt te willen komen. Zoals Hamer en ik al eerder uit een hadden gezet: de hond is van jullie gezamelijk. Je hebt wel een sterkere zaak nu je "houder" bent (de hond is immers bij jou) want de houder wordt vermoed rechthebbende te zijn en de rechthebbende wordt vermoed eigenaar te zijn. Het gaat om een vermoeden - dit kan dus worden weerlegd door jouw ex.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond laat heb ik teruggemaild.



Ik schreef dat ik ook teleurgesteld was over zaterdag, omdat hij had beloofd dat ik mijn spullen zou kunnen halen. Verder dat ik zaterdag de spullen kom halen, dat we (naast camper en auto) nog meer dingen samen aangeschaft hebben waarover we op een later moment afspraken moeten maken, dat ik de camper zal meenemen, maar dat hij de auto wel op zijn naam mag (kunnen we later verrekenen).



Tot slot vroeg ik per mail te bevestigen dat we de spullen zaterdag meekrijgen.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven