Moeder is bang dat ik alleen blijf

21-08-2014 00:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht,



Ik ben een man van 25 jaar en door mijn verlegenheid en preutsheid heb ik op het gebied van vrouwen weinig ervaring. Ik ben pas ontgroend op mijn 23ste en ik ben nog maagd, maar ik merk dat ik steeds beter word met vrouwen. Zo heb ik het afgelopen half jaar met vier verschillende meisjes gezoend. Niet geweldig, maar wel een verbetering als je bedenkt dat ik in de eerste 23,5 jaar van mijn leven nog nooit had getongzoend.



Nu merk ik aan alles dat mijn moeder zich een beetje zorgen begint te maken. "Mijn zoon is 25 en nog steeds single?" Ze spreekt het niet op deze manier uit, maar ik proef uit sommige opmerkingen dat zij het wel tijd vindt dat ik eens een vriendinnetje krijg.



Persoonlijk ben ik zeer tevreden met mijn ontwikkeling. Natuurlijk, ik ben geen vrouwenverslinder, maar in het contact met vrouwen zit het goed en de vrouwen met wie ik het momenteel goed kan vinden hebben helaas een relatie. Het klinkt raar om dit zo te stellen, maar bij twee meisjes die nu een relatie hebben weet ik zeker dat het iets tussen ons had kunnen worden als ze single waren geweest. Het klikt enorm goed tussen ons en er wordt ook weleens geflirt. Van één meisje weet ik dat ze gek op me is.



Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik mijn ontwikkeling anders zie dan mijn moeder. Ik zie een kerel die eerst niet eens op een meisje durfde af te stappen en die weliswaar nog steeds verlegen kan zijn, maar die ook stappen heeft gezet en die tegenwoordig minder moeite heeft met het versieren van vrouwen. Als ik uitga is het een normale routine van me om eens te kijken of er leuke meisjes zijn en zo ja om eens te kijken of ik wat kan proberen.



Ik snap de zorgen van mijn moeder ook wel, maar ik vind dat ze zich geen zorgen hoeft te maken omdat ik met mijn eigen ontwikkeling bezig ben. Ik ben misschien een laatbloeier op dit gebied, maar mag dat?
Als jij tevreden bent, wat is het probleem dan? Je hangt veel te veel aan je ma. Mijn moeder vond mij altijd een lellebel, niks van aangetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft is een laatbloeier prima. Iemand die zich op jouw leeftijd nog zoveel van zijn moeder aantrekt, dat vind ik wel een enorme afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Kinderlijk dat jij in alles de goedkeuring van jouw moeder zoekt.

Laat de hand van jouw moeder eens los!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
en wat nou áls je alleen blijft?



Je bent niet tevreden over je liefdesleven, zeg je. Maar verder wel?



Een relatie is, wat ik om me heen zie, niet voor iedereen weggelegd. En het lijkt me daarom beter om je te richten op een gelukkig leven alleen, waarin natuurlijk plaats is voor een partner, dan steeds maar te kijken en verlangen naar een vrouw/vriendin.

Dat kan heel moeilijk zijn, natuurlijk, maar je komt zo zo gefocust over. Alsof elke vrouw een potentiële vriendin is. Dat staat vast je omgang met vrouwen in de weg, waardoor je misschien juist met die vrouwen, die in een relatie zitten, beter om kunt gaan. Die benader je namelijk niet als potentiële partner maar gewoon als vrouw en mens.



Daarnaast snap ik het verschil tussen 'ontgroenen' en 'ontmaagden' niet zo. (ja, ik weet wat ontmaagden is, maar wat is dan ontgroenen?)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 21 augustus 2014 @ 07:42:

Ha Nikonlover, is het uit met je dinnetje??Volgens mij was Kees wel een stukje ouder dan 25.
Alle reacties Link kopieren
Ontgroenen is zoenen voor de eerste keer.



Ik zou het niet echt kunnen waarderen als mijn moeder de gedachte uitspreekt dat ik voor altijd single zou blijven. Neem wat afstand van je moeder, als jij blij bent met jezelf en je ontwikkelingen, dikke prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Ga er van uit dat je voor je moeder altijd een teleurstelling zult zijn, wat je ook doet.



Ik heb nog nooit iemand ontmoet die volledig aan de verwachtingen van z'n ouders voldeet. Helemaal niemand.

De moeder van Marc Rutte is waarschijnlijk teleurgesteld in haar zoon. Want ja, hij is dan wel minister president, maar niet getrouwd met een leuk gezinnetje.



Ik heb m'n ouders teleurgesteld door niet af te studeren, nog nageslacht te produceren. Daarnaast wil ik nooit hetzelfde van het leven als hen.



Laat het los.

Vergeet wat je moeder wil en denk lekker aan je eigen wensen.

Al wil je je hele leven geen partner, het is jouw leven.



Je moeder was overigens ook een teleurstelling voor haar ouders hoor. Vraag maar eens.
Alle reacties Link kopieren
Mannelijk maagden en hun moeders. Wat is dat toch?

Ik zie een trend!
Alle reacties Link kopieren
Jouw ontwikkeling klinkt prima. En hoe het verder precies zit, gaat jouw moeder niks aan (tenzij je het met haar wil delen), laat staan dat haar mening er toe doet. Gewoon verdergaan zoals je nu doet!
Alle reacties Link kopieren
quote:nikonlover schreef op 21 augustus 2014 @ 00:53:

[...]





Ik vind haar mening wel belangrijk en ik wil dat zij trots op me is.Maar waar moet ze dan trots op zijn? Ik denk dat de meeste mannen van 25 het helemaal niet aan hun moeder vertellen als ze weer eens met iemand gezoend hebben. Gewoon je eigen weg gaan en ze hoort het wel als je een keer iemand aan haar wil voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
waar bemoeit je moeder zich eigenlijk mee?! Op jezelf gaan wonen jij
quote:masala schreef op 21 augustus 2014 @ 09:23:

[...]





Volgens mij was Kees wel een stukje ouder dan 25.





Ik heb dat hele Kees-verhaal nooit zo serieus genomen, maar volgens mij klopt het wel aardig hoor.
Alle reacties Link kopieren
25 is jong laat je niet ophaasten straks kies je nog de verkeerde meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven