Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
Ik hou van Nederland en ik hou van Nederlanders (niet alle, maar in het algemeen).



Ik was 2 jaar toen we naar Nederland kwamen en ik ben hier opgegroeid. Mijn vriendengroep is gemengd, maar bestaat voor het overgrote deel uit autochtone Nederlanders. Ik heb een baan en mijn leven is hier. Ik probeer altijd goed met iedereen om te gaan en ik betaal ook gewoon belastingen.



Ik sta net zo ver van Isis af als mijn autochtone vrienden. Ik ken die Isis mensen niet, ze zijn gelukkig geen familie van mij, zij wonen in een heel ander ver land en hebben een heel andere afkomst dan ik. Net zoals mijn autochtone vrienden dat hebben met Isis. Waarom moet ik dan elke keer roepen in de media dat ik daar niet bij hoor en hoeven mijn autochtone vrienden dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tegengeluid nodig, ik heb moslimburen, mijn favoriete groenteman is moslim. Ik hoef niet officieel bevestig te worden, dat niet alle moslims idioten zijn.
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 09:21:

En waar en wanneer hebben deze moraalridders gedemonstreerd tegen de misdaden die met steun van Nederland zijn gepleegd? Ik noem een Srebrenica. Of de inval in Irak, op valse voorwendselen? Of op kleinere schaal: voel jij je ook verantwoordelijk voor Nederlandse jongeren die Spaanse en Griekse badplaatsen al zuipend, kotsend en vechtend onveilig maken? Of zeg je: ja doei, je moet mij niet gaan identificeren met die Cherso-aso's?Nou, ik vind het eerlijk gezegd wel vreselijk dat er zo'n beeld neergezet wordt van Nederlandse jongeren, alsof dit een algemeen gebruikelijk iets is.
quote:meivogel schreef op 21 augustus 2014 @ 09:37:



Je hoeft niet de barricaden op te gaan. je hoeft je zelfs niet openlijk uit te spreken. Maar door te ontkennen dat het iets met het geloof te maken heeft, laat je naar mijn mening de slachtoffers in de kou staan.



Door te insinueren dat het wél met geloof te maken heeft, maak je iedereen die dat geloof aanhangt verdacht.

Moslims hebben bepaald niet het monopolie op geweld.
3Wieler, dank je wel voor je antwoord. Tot nog niet zo gek lang geleden ben ik voor hele groepen opgekomen en kom helaas hele nare feedback tegen. Helaas heeft dit mijn beeld van moslims wel vertroebeld. Niet die van Islamitische afkomst perse, maar van moslims die echt hun geloof volgen. Ik begrijp dat ik hiermee gekleurd ben en ik zoek eigenlijk dat ik het verkeerd heb. Ik zit niet te wachten op zorgen over een groep, maar inmiddels heb ik dat wel.



Wat mij opvalt aan jou antwoord, ik ga er vanuit dat het toeval is maar het triggert wel, dat je nog steeds geen afstand doet van die daders. Vaak zijn mensen wel heel stellig tov een pedofiel bijvoorbeeld, of andere misdadigers. Vaak heb je die ook niet in een kennissenkring en is er wel een sterke mening.



Wat ik graag zou horen is dat het inderdaad verwerpelijk is wat de daders doen (en niet uitwijken naar slechts de slachtoffers om het onderwerp van daders te ontwijken) en dat het niets te maken heeft met de Islam zoals het is bedoeld. Whatever...



En nee, niemand is dat verplicht en ik geloof ook niet dat TO dat zou willen afdwingen. Maar er gebeuren hele nare dingen op zo een grote schaal, waar Nederland inmiddels weldegelijk bij betrokken is en ik heb 0 gehoord die daar afstand van neemt. We zielig voor de slachtoffers, maar niet zo stellig als je voor een ander zou doen die misdaden pleegt. Inmiddels heeft de wereld om je heen de behoefte aan nuancering, aan het zien dat het allemaal niet zo eng is. Dat is geen verplichting, maar een groter wordende behoefte van de wereld om de moslims heen. Het zou zoveel schelen voor zoveel mensen die echt zorgen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 21 augustus 2014 @ 09:41:

[...]





Nou, ik vind het eerlijk gezegd wel vreselijk dat er zo'n beeld neergezet wordt van Nederlandse jongeren, alsof dit een algemeen gebruikelijk iets is.Ik denk dat jij je niet moet laten beïnvloeden met wat wildvreemden van jou zouden denken of welk beeld ze van jou zouden kunnen krijgen op basis van daden die jou niet persoonlijk aan te rekenen zijn.
quote:Crique schreef op 21 augustus 2014 @ 09:42:

[...]





Door te insinueren dat het wél met geloof te maken heeft, maak je iedereen die dat geloof aanhangt verdacht.

Moslims hebben bepaald niet het monopolie op geweld.Heb je de rest van mijn post ook gelezen, Crique?
quote:3wieler schreef op 21 augustus 2014 @ 09:45:

[...]





Ik denk dat jij je niet moet laten beïnvloeden met wat wildvreemden van jou zouden denken of welk beeld ze van jou zouden kunnen krijgen op basis van daden die jou niet persoonlijk aan te rekenen zijn.



Dit dus.

Waarom zou het de taak zijn van een willekeurige moslim, die nergens iets mee te maken heeft, om aan angstige Nederlanders te laten zien dat 'ze' niet allemaal zo zijn?

Terwijl alleen de insinuatie dat er sprake is van 'ze' natuurlijk al te beledigend en te dom voor woorden is.
Alle reacties Link kopieren
Isis is geen geloofsgroepering.

Het is een politiek/militair instrument, o.a. getraind door de VS en Turkije. Het zit allemaal veel ingewikkelder in elkaar dan de meeste mensen denken. Jullie moeten je niet zo laten ophitsen.

Lees eens wat meer over de achtergronden van dat hele Isis.

Begin bijvoorbeeld eens hier:

http://xandernieuws.punt. ... d-door-amerika-en-turkije



En lees eens wat Edward Snowden erover te melden had:



Documents Revealed: ISIS Caliphate working for America and Israel.



The former NSA and CIA agent Edward Snowden revealed that the leader of the Islamic State of Iraq and Syria Abu Bakr Al Baghdadi was trained in Israel.



Snowden added that the American CIA and the British Intelligence collaborated with the Israeli Mossad to create a terrorist organization that is able to attract all extremists of the world to one place, using a strategy called “the hornet’s nest”.



The “Hornet’s nest’’ strategy aims to bring all the major threats to one place in order to track them, and mostly to shake the stability of the Arab countries. The NSA documents revealed that the ISIS “Calif”, Abu Bakr Al Baghdadi went trough intense military training in the Israeli intelligence “Mossad”.



Besides military training, Al Baghdadi studied communication and public speaking skills in order to attract “terrorists” from all the corners of the world.



Read more at http://www.liveleak.com/v ... 55768#zRj8Pl4TTpM9jPrg.99
.
Alle reacties Link kopieren
Had het idee dat er juist aardig wat tegengeluid was.



De gezamelijke moskeeen die zich uitspreken tegen anti-semitisme, inderdaad straat interviews met moslims die uitleggen dat ze niets met IS te maken hebben.

Moslims die niet willen dat hun kinderen radicaliseren en naar Syrië gaan.



Heb alleen het idee dat het nooit genoeg is.

En dat de media liever aandacht geven aan radicaliseren dan aan normaal gedrag. Normale mensen zijn geen nieuws.
quote:3wieler schreef op 21 augustus 2014 @ 09:45:

[...]





Ik denk dat jij je niet moet laten beïnvloeden met wat wildvreemden van jou zouden denken of welk beeld ze van jou zouden kunnen krijgen op basis van daden die jou niet persoonlijk aan te rekenen zijn.Ik laat me er persoonlijk niet door beïnvloeden, maar ik ben me er wel van bewust, dat dergelijke beelden de publieke opinie beïnvloeden. En anders dan jij misschien, kan het mij wel degelijk schelen dat er zo'n beeld wordt gecreëerd van jongeren in het algemeen (en indirect dus ook van mijn kinderen en hun vrienden).
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 09:44:

.



Wat mij opvalt aan jou antwoord, ik ga er vanuit dat het toeval is maar het triggert wel, dat je nog steeds geen afstand doet van die daders. Vaak zijn mensen wel heel stellig tov een pedofiel bijvoorbeeld, of andere misdadigers. Vaak heb je die ook niet in een kennissenkring en is er wel een sterke mening.

.



Ik vraag het hele topic al door hoe die afstand doen dan in zijn werk gaat. Hoe weet jij waar ik al dan wel geen afstand van heb gedaan?Zie mijn post over afstand nemen van mijn geloof. Of je dat hebt mee gekregen?



En ik heb een gruwelijke hekel als ik me moet verantwoorden voor zaken die mij niet aan te rekenen zijn.

Ik voel geen enkele behoefte om de wereld kenbaar te maken dat ik afstand doe van deze groepering omdat ik het stuitend vind dat men dat niet net zo vanzelfsprekend vind als ze het voor zichzelf wel vanzelfsprekend vinden.
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 09:50:

Isis is geen geloofsgroepering.

Het is een politiek/militair instrument, o.a. getraind door de VS en Turkije. Het zit allemaal veel ingewikkelder in elkaar dan de meeste mensen denken. Jullie moeten je niet zo laten ophitsen.

Lees eens wat meer over de achtergronden van dat hele Isis.

Begin bijvoorbeeld eens hier:

http://xandernieuws.punt. ... d-door-amerika-en-turkije



En lees eens wat Edward Snowden erover te melden had:



Documents Revealed: ISIS Caliphate working for America and Israel.



The former NSA and CIA agent Edward Snowden revealed that the leader of the Islamic State of Iraq and Syria Abu Bakr Al Baghdadi was trained in Israel.



Snowden added that the American CIA and the British Intelligence collaborated with the Israeli Mossad to create a terrorist organization that is able to attract all extremists of the world to one place, using a strategy called “the hornet’s nest”.



The “Hornet’s nest’’ strategy aims to bring all the major threats to one place in order to track them, and mostly to shake the stability of the Arab countries. The NSA documents revealed that the ISIS “Calif”, Abu Bakr Al Baghdadi went trough intense military training in the Israeli intelligence “Mossad”.



Besides military training, Al Baghdadi studied communication and public speaking skills in order to attract “terrorists” from all the corners of the world.



Read more at http://www.liveleak.com/v ... 55768#zRj8Pl4TTpM9jPrg.99Lees even het andere topic. Die hoax is allang ontkracht.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 21 augustus 2014 @ 09:51:

[...]





Ik laat me er persoonlijk niet door beïnvloeden, maar ik ben me er wel van bewust, dat dergelijke beelden de publieke opinie beïnvloeden..En dat is dus precies de bedoeling. De opinie beinvloeden en groepen mensen tegen elkaar uitspelen. Laat je niet bepiepelen.
.
quote:sybreed schreef op 21 augustus 2014 @ 09:37:

Ik als blanke alleenstaande man van in de dertig, spreek mij uit tegen alle blanke alleenstaande mannen die zich schuldig maken aan mishandeling en seksueel geweld tegen vrouwen. En seriemoordenaars, blijkbaar altijd blanke alleenstaande mannen. Hé, als ik kinderen krijg moet ik mij ook gaan uitspreken tegen die mannen die familiedrama's veroorzaken. En ik ga van mijn vriendin dan eisen dat ze zich uitspreekt tegen moeders die hun kinderen mishandelen. Ik hoop niet dat z dan bij mij weggaat, want dan moet ze zich uitspreken tegen vrouwen die hun kinderen gebruiken als pion. Heel redelijk allemaal.







Nou, mannen kunnen bepaalde dingen beter laten die vaak heel onschuldig bedoeld zijn om geen verkeerde indruk te wekken, als het gaat om seks. Omdat er zoveel seksueel geweld is in de wereld. Als familie drama's op nog grotere schaal zouden groeien dan krijg je die situatie wel. Je ziet al dat er scherper gelet wordt op risico gezinnen omdat het risico heeft uitgewezen dat er weldegelijk gevaar zou KUNNEN zijn. Er is nu heel veel moslim geweld en we horen vooral de negatieve geluiden, ook in dit land. Het zou zo fijn zijn een ander geluid te horen - afstand ervan. En niet de mening dat de misdadigers daar toch moslims zijn en daarmee beter dan de niet gelovigen.



Vervang de moslim wereld voor christen - ik ben christen... ik zou me wel heel ongemakkelijk voelen, net als ik dat voel voor zoveel idiotie die je ook in mijn groep tegenkomt. Ik neem echt wel afstand van de abortusarts moordenaars. Die acht ik net zo slecht als iedere andere moordenaar. Het is geen onrealistische angst die bij mensen heerst nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 21 augustus 2014 @ 09:52:

[...]





Lees even het andere topic. Die hoax is allang ontkracht.



Hoax?? Ontkracht?

.
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 09:50:

Isis is geen geloofsgroepering.

Het is een politiek/militair instrument, o.a. getraind door de VS en Turkije. Het zit allemaal veel ingewikkelder in elkaar dan de meeste mensen denken. Jullie moeten je niet zo laten ophitsen.

Lees eens wat meer over de achtergronden van dat hele Isis.

Begin bijvoorbeeld eens hier:

http://xandernieuws.punt. ... d-door-amerika-en-turkije



En lees eens wat Edward Snowden erover te melden had:



Documents Revealed: ISIS Caliphate working for America and Israel.



The former NSA and CIA agent Edward Snowden revealed that the leader of the Islamic State of Iraq and Syria Abu Bakr Al Baghdadi was trained in Israel.



Snowden added that the American CIA and the British Intelligence collaborated with the Israeli Mossad to create a terrorist organization that is able to attract all extremists of the world to one place, using a strategy called “the hornet’s nest”.



The “Hornet’s nest’’ strategy aims to bring all the major threats to one place in order to track them, and mostly to shake the stability of the Arab countries. The NSA documents revealed that the ISIS “Calif”, Abu Bakr Al Baghdadi went trough intense military training in the Israeli intelligence “Mossad”.



Besides military training, Al Baghdadi studied communication and public speaking skills in order to attract “terrorists” from all the corners of the world.



Read more at http://www.liveleak.com/v ... 55768#zRj8Pl4TTpM9jPrg.99
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 09:53:

[...]





Hoax?? Ontkracht?

Zolang ik dit soort reacties zie, denk ik dat een topic als dit toch wel bestaansrecht heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 21 augustus 2014 @ 09:51:

[...]





Ik laat me er persoonlijk niet door beïnvloeden, maar ik ben me er wel van bewust, dat dergelijke beelden de publieke opinie beïnvloeden. En anders dan jij misschien, kan het mij wel degelijk schelen dat er zo'n beeld wordt gecreëerd van jongeren in het algemeen (en indirect dus ook van mijn kinderen en hun vrienden).Al sinds mensen heugenis wordt er geklaagd over jongeren, de nieuwe generatie. Niets nieuws onder de zon. Zou ik me niet druk om maken. Mensen vormen een beeld. Ja, nou en? Jij kunt niet meer doen dan jouw kinderen goed op te voeden in de hoop dat ze er iets van oppikken en bidden dat ze tot een fatsoenlijk mens opgroeien
Alle reacties Link kopieren
Facepalm?

Tuurlijk, het zijn 'gewoon' moordlustige moslimextremisten. Dat is een stuk makkelijker te bevatten. Houdt de wereld lekker overzichtelijk. De good en de bad guys.
.
quote:3wieler schreef op 21 augustus 2014 @ 09:56:

[...]





Al sinds mensen heugenis wordt er geklaagd over jongeren, de nieuwe generatie. Niets nieuws onder de zon. Zou ik me niet druk om maken. Mensen vormen een beeld. Ja, nou en? Jij kunt niet meer doen dan jouw kinderen goed op te voeden in de hoop dat ze er iets van oppikken en bidden dat ze tot een fatsoenlijk mens opgroeien Ik doe mijn best
quote:3wieler schreef op 21 augustus 2014 @ 09:52:

[...]





Ik vraag het hele topic al door hoe die afstand doen dan in zijn werk gaat. Hoe weet jij waar ik al dan wel geen afstand van heb gedaan?Zie mijn post over afstand nemen van mijn geloof. Of je dat hebt mee gekregen?



En ik heb een gruwelijke hekel als ik me moet verantwoorden voor zaken die mij niet aan te rekenen zijn.

Ik voel geen enkele behoefte om de wereld kenbaar te maken dat ik afstand doe van deze groepering omdat ik het stuitend vind dat men dat niet net zo vanzelfsprekend vind als ze het voor zichzelf wel vanzelfsprekend vinden.



Ik begrijp je antwoord en ik begrijp ook je dilemma. Ik vind namelijk in principe ook dat je niet hoeft te verantwoorden voor andermans daden. Wat ik mis qua tegengeluid is het verwerpen van die daders of zoiets. Ik kan heel stellig zeggen dat die abortusarts moordenaars, sekte idioten, de vroegere christelijke misdaden, het extremisme wat je echt nog wel in de VS tegenkomt echt diep verwerpelijk vind. Ik hoef mij daar ook niet te verantwoorden, maar ik kan er wel afstand van nemen.



Deze discussie wordt al heel snel giftig omdat moslims in deze automatisch in een verdedigende hoek worden gezet, dat besef ik me. Dat is niet mijn intentie. Laten we in dit topic een goede discussie maken die constructief is. Voor mij helpt het. Hoef je het niet voor te doen overigens
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 10:01:

[...]





Ik begrijp je antwoord en ik begrijp ook je dilemma. Ik vind namelijk in principe ook dat je niet hoeft te verantwoorden voor andermans daden. Wat ik mis qua tegengeluid is het verwerpen van die daders of zoiets. Ik kan heel stellig zeggen dat die abortusarts moordenaars, sekte idioten, de vroegere christelijke misdaden, het extremisme wat je echt nog wel in de VS tegenkomt echt diep verwerpelijk vind. Ik hoef mij daar ook niet te verantwoorden, maar ik kan er wel afstand van nemen.



Deze discussie wordt al heel snel giftig omdat moslims in deze automatisch in een verdedigende hoek worden gezet, dat besef ik me. Dat is niet mijn intentie. Laten we in dit topic een goede discussie maken die constructief is. Voor mij helpt het. Hoef je het niet voor te doen overigens +1
quote:sybreed schreef op 21 augustus 2014 @ 09:37:

Ik als blanke alleenstaande man van in de dertig, spreek mij uit tegen alle blanke alleenstaande mannen die zich schuldig maken aan mishandeling en seksueel geweld tegen vrouwen. En seriemoordenaars, blijkbaar altijd blanke alleenstaande mannen. Hé, als ik kinderen krijg moet ik mij ook gaan uitspreken tegen die mannen die familiedrama's veroorzaken. En ik ga van mijn vriendin dan eisen dat ze zich uitspreekt tegen moeders die hun kinderen mishandelen. Ik hoop niet dat z dan bij mij weggaat, want dan moet ze zich uitspreken tegen vrouwen die hun kinderen gebruiken als pion. Heel redelijk allemaal.





Fideel van je. Ik schaam me, namens alle vrouwen, inderdaad voor vrouwen die hun kinderen als wapen gebruiken in een vechtscheiding. Ik KEER ME ER OOK TEGEN.

En ik bied ook mijn excuses aan voor alle misstanden die er zijn en te herleiden zijn op mijn sekse, afkomst, religie, geografische kenmerken, etc. Wacht, beter biedt ik mijn excuses aan voor ALLE misstanden in de wereld, je weet maar nooit er ergens een link is naar mijn kenmerken.
quote:tekenis schreef op 21 augustus 2014 @ 10:01:

[...]





Ik begrijp je antwoord en ik begrijp ook je dilemma. Ik vind namelijk in principe ook dat je niet hoeft te verantwoorden voor andermans daden. Wat ik mis qua tegengeluid is het verwerpen van die daders of zoiets. Ik kan heel stellig zeggen dat die abortusarts moordenaars, sekte idioten, de vroegere christelijke misdaden, het extremisme wat je echt nog wel in de VS tegenkomt echt diep verwerpelijk vind. Ik hoef mij daar ook niet te verantwoorden, maar ik kan er wel afstand van nemen.



Het zou echt nooit in me opkomen om een Christen te vragen om afstand te nemen van deze zaken. Ik ga er namelijk van uit dat ieder mens dat moreel een beetje normaal in elkaar zit dit soort zaken verwerpt, net zoals ik ervan uitga dat alle enigszins normale moslims de daden van Isis verwerpen.

De moslims die ik ken geven me ook geen enkele aanleiding om iets anders te denken.



Pas als ik iemand tegenkom die wél achter dit soort zaken staat, spreek ik hem daarop aan.

Eerder hoeft echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven