Hoe krijg ik mijn man zijn bed uit?

21-08-2014 10:01 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kijk en advies gevraagd of relativering........



Situatie:

Getrouwd, 1 kind (bijna een jaar), gelukkig en blij met elkaar NA 11 uur 'S ochtends :/



Probleem (in mijn ogen):

Man wil zijn bed niet uit 's ochtends en ik erger me groen en geel! Ik word er boos van, gefrustreerd en woedend. Daardoor verander ik in een vrouw, die ik niet wil zijn.

Als hij moet werken, lukt het wel.

Sinds ik hem ken is dit al een issue, soms haat het beter en soms niet.

Ik baal ervan omdat: ik er wel uit ga met de baby en ik tot 11 uur alleen zit, ondertussen slaapt het kleintje dan alweer en beginnen we bijna aan het middagprogramma.

Hij is een avondmens en ik een ochtendmens. Prima, geen probleem, dat kan. We hoeven niet tegelijk op te staan en samen te gaan slapen. Ik wil dat hij meedoet, ook in de ochtend!

Maar ik sta er in de ochtend al wel bijna een jaar, alleen voor.



Wat wil ik:

Samen een gezin zijn, ook in de ochtend. Ik vind hem een slappe zak en kan er niet tegen: dat stomme slapen.

Hij gaat ook laat naar bed en dan snap ik dat hij langer slaapt. Oorzaak-gevolg......



Wat heb ik al gedaan en wat niet hielp (niet perse in deze volgorde):

- boos worden

- woedend worden

- lief doen en vragen of hij thee of koffie wil

- de avond van te voren een afspraak maken

- dreigen met van alles :/ (maakt mij geen mooier mens, weet ik!!)

- gewoon laten liggen en mijn eigen plan trekken

- een gesprek hierover op neutraal terrein en in de middag

- accepteren: lukt me niet......



Straks komen zijn ouders en hij ligt nog in zijn bed, ik ben nu zo ver dat ik hem niet meer wakker ga maken. Eerst was ik namelijk bang voor gezichtsverlies, het kan me niet meer schelen. Maar ergens hoop ik toch zo dat hij binnen nu en 5 minuten eruit is!



NB. Gister schrok hij om 11 uur wakker en dan is hij zich zeer schuldbewust. Hij vindt het zelf ook niet leuk, maar is erg moe...naar eigen zeggen...... 'Ga dan eerder naar bed', zeg ik dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:cootjep schreef op 21 augustus 2014 @ 10:16:

[...]





Oh, dat is het punt niet. Hij doet het als ik er niet ben en als ik iets vraag, ach: dat vind ik echt geen probleem.



Ik wil samen koffie drinken in de ochtend!!!! :(



Nah, en hij wil lekker samen filmpje kijken in de avond!!!!! :(

Waarom doe je dat eigenlijk niet?
Alle reacties Link kopieren
TO, je zegt dat je man werkt als jij thuis bent. Ligt daar niet een groot deel van je onvrede? Jullie zien elkaar dus weinig en dan begrijp ik wel dat je het gezellig vindt om in het weekend 's ochtends samen te zijn. Maar toch is het niet redelijk om dat van hem te verwachten. Of kom jij op zijn verzoek ook om 2 uur 'S nachts je bed uit om nog gezellig tot 4 uur een wijntje met hem te drinken en te kletsen?



De enige oplossing is dat een van jullie ander werk zoekt, anders is accepteren het enige dat je kunt doen. Hoe vervelend het ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 21 augustus 2014 @ 10:18:

Maar als hij pas behoefte heeft om te gaan slapen tegen een uur of 2-3 (wat ik mij overigens ook best kan voorstellen als je pas laat thuis komt, je moet toch afschakelen) dan is het toch ook wel begrijpelijk dat hij niet om 6.30 denkt: Jippie ochtend!!!



Of probeer het voor jezelf positief om te buigen. Geniet van de ochtend, van de luchten en de geuren en de stilte van de dag. Ik vind het soms juist wel lekker om even de ochtend voor mijzelf (en zoon) te hebben. Ik met een kop koffie en krantje of het forum, zoon spelend met zijn blokjes, duplo etc en verder genieten van het ochtendzonnetje. Ook heerlijk met de herfst in het vooruitzicht, als de mist straks weer boven het gras hangt hmmmmoh jaaaa, heerlijk. Ik deed dat vroeger wel. Ik zat lekker in het zonnetje een kopje koffie te drinken terwijl mijn ex nog lag te slapen. En daarna ging ik bloemetjes kopen ofzo. Echt quality time voor mezelf. Ik ga dat weer invoeren denk ik. (Hoewel ik naast mijn huidige vriend blijven liggen met de ipad ook wel gezellig vind;)
Alle reacties Link kopieren
quote:cootjep schreef op 21 augustus 2014 @ 10:19:

[...]





Ook waar. Maar ineens vind ik het een probleem en voelt het als 'alleen' in de ochtend :/Jij hebt last van je zomervakantie denk ik.
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:34:

[...]





Dat moet toch ook 's avonds?Kind van 1 zal waarschijnlijk wel op tijd in bed liggen, gok ik zo.
Oh. Hij mag ook al niet ziek zijn
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met ochtendmensen, dat ze altijd willen dat iedereen gezellig en vrolijk met ze mee doet in de ochtend?

Echt zo irritant!
Alle reacties Link kopieren
Als je over dit probleem heen kan stappen, Cootje, zul je zien dat dit juist de ideale combi is voor jou. De zorgeloze kinderjaren heb jij 's ochtends 'dienst', en straks als de pubers gaan nachtbraken en met puberellende thuis komen mag hij gaan ophalen en streng toespreken als ze te laat zijn, troosten als er weer één of andere kalverliefde gestrand is of ruzie met vrienden is gemaakt, terwijl jij lekker ligt te slapen en de hele ochtend het huis voor jezelf hebt omdat pa en pubers liggen te pitten. Ik verheug me daar al jaren op!
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzebeestje schreef op 21 augustus 2014 @ 11:43:

Wat is dat toch met ochtendmensen, dat ze altijd willen dat iedereen gezellig en vrolijk met ze mee doet in de ochtend?

Echt zo irritant!Dit. Maar als man 's avonds samen een filmpje willen kijken, dan geven ze niet thuis want om 20.30 uur liggen ze al op bed
Alle reacties Link kopieren
quote:newmamma schreef op 21 augustus 2014 @ 10:32:

Ik heb ook avonddiensten gewerkt, en als ik thuis kwam was ik zeker klaar wakker. Maar dan ging ik mijzelf niet nog meer wakker houden met tv kijken, internetten etc. Douchen, boekje lezen, wat dingen klaarleggen/rommelen, kletsen en dan werd ik vanzelf gauw moe. Ik vind de vergelijking met iemand die thuiskomt na een normale werkdag krom hoor. Dus omdat je nog thuis van je vrije uren wil genieten/ontspannen ga je je dag en nacht ritme nog meer in de war schoppen. Ontspannen/rusten doe je in bed, ook na een avonddienst.Je bent 's ochtends echt heel veel moeier dan als je eerst gerust hebt en ontspannen gaat slapen dan meteen (binnen het uur ofzo) op bed gaan liggen en denken dat je zo ook kan ontspannen/ rusten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calm schreef op 21 augustus 2014 @ 11:19:

[...]





Dat is het ook, mijn vriend heeft een "9 tot 5" baan..... wanneer ik niet voor wekker speel zal het waarschijnlijk meer 11 tot 8 zijn.......



Calm: ik had vroeger een vriend die zijn bed ook niet uit geraakte en de wekker maar liet snoozen tot in de oneindigheid terwijl ik ook (nog) niet op moest - hij was het gewoon van vroeger dat zijn mama hem wakker kwam maken (al dan niet boos zijnde)

Nu heb ik een vriend die heel gemakkelijk opstaat, wat een opluchting om te zien dat het ook anders kan.. - ik hoop dat het voor jou en de TO goed komt :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzebeestje schreef op 21 augustus 2014 @ 11:43:

Wat is dat toch met ochtendmensen, dat ze altijd willen dat iedereen gezellig en vrolijk met ze mee doet in de ochtend?

Echt zo irritant!

Of die avondmensen dan, die, nét als jij je tanden wil gaan poetsen, een wijntje inschenken en een film opzetten die tot na middernacht duurt (ná middernacht, dan veranderd iedereen toch in een gremlin als je nog wakker bent? Zoiets ofzo, heb het sinds mijn achttiende niet meegemaakt, wakker na middernacht)!

Of ze bellen om 23.00, waardoor je denkt dat er minstens iemand is overleden, en dan vraag je waarom ze bellen, en dan zeggen ze: 'Zo maar'. Zo maar, ná negen uur!! Den bel je alleen als iemand dodelijk gewond is, overleden, of onherstelbaar stuk. Niet Zo Maar!!!

Rare mensen, die avondmensen...
Alle reacties Link kopieren
hoho, ik ben ochtendmens en ik laat mijn gezin van avondmensen uitslapen. En als mijn avondmensman een film met me wil kijken, kijken we een film.

Moet ik me nu als gematigd Ochtendmens, ook al een tegengeluid laten horen??
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzebeestje schreef op 21 augustus 2014 @ 11:43:

Wat is dat toch met ochtendmensen, dat ze altijd willen dat iedereen gezellig en vrolijk met ze mee doet in de ochtend?

Echt zo irritant!Niet iedereen over één kam scheren he. Ik ben zelf ook een ochtendmens. Maar dat ik vroeg wakker ben, wil voor mij niet zeggen dat iedereen dan maar met mij mee moet doen. Bovendien hou ik 's avonds ook rekening met mijn vriend door eens wat later naar bed te gaan (film kijken bijvoorbeeld, ook al moet ik weer heel vroeg naar mijn werk) of 's ochtends door lekker met hem te blijven liggen, ook al ben ik wakker. Of je nou een ochtend- of avondmens bent, je kan altijd rekening met elkaar houden.
Hey kabinet,



Zie mijn naam ineens langskomen in je post!

Voor mij zou het absoluut de grens voorbij zijn wat je partner doet. Ik vind niet dat je kunt verdwijnen als je kinderen hebt. Die snappen dat niet. Vind het echt typisch een kronkel die je met kinderen gewoon moet negeren. Jij neemt in jullie relatie de meeste zorg op je, en dat zie ik zo veel hier op viva. Ik denk dat ik daar nogal fel op ben, omdat het vaak zo vanzelfsprekend van vrouwen wordt verwacht dat ze dat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mobasi schreef op 21 augustus 2014 @ 10:48:

[...]





Als je weet dat je de volgende ochtend op tijd eruit moet (WANT JE HEBT EEN KIND) dan ga je dus geen film meer kijken tot 3 uur! Of je vermant je en staat wel om 8 uur tegelijk MET JE GEZIN op!Hallo, zij wil dat hij vroeg opstaat zodat ze samen KOFFIE kunnen drinken. Dat heeft niks met een kind hebben te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 21 augustus 2014 @ 11:47:

[...]



Dit. Maar als man 's avonds samen een filmpje willen kijken, dan geven ze niet thuis want om 20.30 uur liggen ze al op bed Haha, ken jij echt mensen die om 20:30 uur al naar bed gaan? Ik niet hoor. Ik ga meestal om 22:30 uur naar boven en eer ik het licht uit doe, is het al na 23:00 uur. Echt niet zo vroeg wanneer om half 7 de wekker weer gaat of ik om die tijd in het weekend alweer wakker ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:55:

[...]





Hallo, zij wil dat hij vroeg opstaat zodat ze samen KOFFIE kunnen drinken. Dat heeft niks met een kind hebben te maken.Nee, dat heeft met elkaar veel te weinig zien te maken, als je het mij vraagt. En dat moet je dus inderdaad op een andere manier oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cootjep schreef op 21 augustus 2014 @ 10:57:

[...]





Oh, hier een fervent draagster! Ik verveel me ook niet, echt dat is het allemaal niet.



Ik vind het nutteloos dat in bed gelig, als ik wakker ben :D

We doen boodschappen, zwemmen, fietsen, enzovoorts: ik heb er al een halve dag opzitten voor mijn gevoel. Ik snap gewoon niet dat hij het bewust mist....

Ik realiseer me echt hoe ik klinkt, echt.....not okay!ja, het is eigenlijk echt heel erg. Want nutteloos is dat in bed gelig niet. Jij ligt net zo lang in bed nl. maar op voor jou acceptabele tijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 21 augustus 2014 @ 12:00:

[...]





ja, het is eigenlijk echt heel erg. Want nutteloos is dat in bed gelig niet. Jij ligt net zo lang in bed nl. maar op voor jou acceptabele tijden.



TO vindt het gelig in bed nutteloos als zij wakker is want TO moet natuurlijk wel vermaakt worden

Gaat zij haar man dan ook vermaken als zij nutteloos in bed ligt?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 augustus 2014 @ 11:09:

[...]





Als je dochter straks puber is, is hij nog op om te kijken of ze op de afgesproken tijd thuis is en in welke staat, hij kan haar mooi 's nachts uit de disco vissen en checken hoe lang ze afscheid van haar vriendje neemt bij de voordeur.

Ook niet onbelangrijk.Haha, hele goeie, die ga ik onthouden voor mijn avondmens (die wat dat betreft een stuk conservatiever is dan ik;)
quote:soophanoniem schreef op 21 augustus 2014 @ 11:15:

Al die mannen die niet anders kunnen dan laat opstaan, werken dus niet of op andere tijden? Lijkt mij vrij moeilijk leven als je echt niet voor 11u kunt opstaan oid :o'Al die mannen'? De mijne heeft nu dus ochtenddienst zoals ik al schreef. 5 uur de deur uit. De andere week heeft hij avonddienst tot 23 uur en daarna een week nachtdienst. Hij kan het wel, vroeg opstaan, maar het kost moeite, waarom zou je op een vrije dag of als je avonddienst hebt in godsnaam moeite doen om vroeg op te staan?
Als je man niet tot diep in de avond zou werken, zou ik je irritatie misschien begrijpen. Nu vind ik dat je zeurt op dat vlak.

Ik zou wel proberen om ook een dagje uitslapen te bemachtigen, lijkt me wat eerlijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 21 augustus 2014 @ 11:54:

Hey kabinet,



Zie mijn naam ineens langskomen in je post!

Voor mij zou het absoluut de grens voorbij zijn wat je partner doet. Ik vind niet dat je kunt verdwijnen als je kinderen hebt. Die snappen dat niet. Vind het echt typisch een kronkel die je met kinderen gewoon moet negeren. Jij neemt in jullie relatie de meeste zorg op je, en dat zie ik zo veel hier op viva. Ik denk dat ik daar nogal fel op ben, omdat het vaak zo vanzelfsprekend van vrouwen wordt verwacht dat ze dat doen.



Hb je gelijk in, dat ik de meeste zorg op me neem. Wat je hier echter in de meeste topics terugziet, is dat vrouwen zich in die positie gedwongen voelen, dat het zo gelopen is en dat ze er geen vrede (meer) mee hebben, en er niet gelukkig mee zijn. Het grote verschil is dat ik er van tevoren bewust voor gekozen heb, ik wist van tevoren dat ik het grootste deel alleen zou doen, dat vrijwel alles op mijn schouders zou komen. En de ongemakken daarvan heb ik in de huwelijkse voorwaarden meer dan afgedekt , want ook parttime gaan werken hierdoor.

Mijn verwachtingen van mijn man zijn wat zorg betreft niet hoog geweest. Dat klinkt voor velen raar, weet ik, want je doet het toch samen? Nou, simpel, daar hebben wij dus niet voor gekozen, ik zou zorgen, hij zou werken (daarbij heeft hij ook werk die niet te plannen is, dus altijd onverwacht weg voor onbekende periode, vandaar ook de makkelijk te regelen opvang, die weten dat dit zo werkt hier).

Overigens zijn we veel meer een gezin dan we ooit gedacht hadden, hoor. Al zal het voor buitenstaanders niet zo klinken. Voor ons werkt dit heel goed, ook voor de kinderen.
quote:kabinet schreef op 21 augustus 2014 @ 11:49:

[...]



Of die avondmensen dan, die, nét als jij je tanden wil gaan poetsen, een wijntje inschenken en een film opzetten die tot na middernacht duurt (ná middernacht, dan veranderd iedereen toch in een gremlin als je nog wakker bent? Zoiets ofzo, heb het sinds mijn achttiende niet meegemaakt, wakker na middernacht)!

Of ze bellen om 23.00, waardoor je denkt dat er minstens iemand is overleden, en dan vraag je waarom ze bellen, en dan zeggen ze: 'Zo maar'. Zo maar, ná negen uur!! Den bel je alleen als iemand dodelijk gewond is, overleden, of onherstelbaar stuk. Niet Zo Maar!!!

Rare mensen, die avondmensen...



Herkenbaar, ik vind het ook altijd loeiirritant dat heel veel goeie films pas ergens om 22 uur beginnen op tv. dat trek ik niet!

Dolblij ben ik dan ook met ons digitale tv-pakket, nu neem ik het gewoon op.

Herkenbaar ook wat iemand anders postte dat als je vroeger bij vriendinnen bleef slapen dat iedereen tot diep in de middag bleef pitten terwijl wij ochtendmensen om 9 uur echt klaarwakker waren. Ik nam altijd maar een goed boek mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven