zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wauw krullie!!! Wat een buik al! Mooi hoor! Hier nog niks te zien behalve strakke broek
Alle reacties Link kopieren
Oh en natuurlijk passen mijn tieten al bijna niet meer in mijn al niet zo kleine cup E. Da s iets minder
Alle reacties Link kopieren
Julia, Denk je zelf ook dat het om een tweeling gaat? Ja die buikpijn die jij voelt heb ik ook heel erg gehad bij mn vorige zw! Kan er echt bij horen! Als ik deze maand niet zwanger word ga ik zeker eens kijken naar de etos pillen! Maar hopelijk is het niet meer nodig! En je duimen heeft iig geholpen voor mijn ovulatie! (lees onderaan mijn bericht) Dankjewel!! Duim je nog even 2 weekjes verder?? :):) Hoe voel jij je nu?



Krullie, Woow wat een mooi buikje! Ik had dat bij mijn vorige zw ook ja dat mijn buik savonds vele malen groter was. Ze zeggen ook dat je buik sneller groeit bij een 2e zw toch? Wat speciaal lijkt me dat om met je kindje te kunnen delen dat er nog een kleintje aankomt! En dat ie je buik dan gaat knuffelen!!!!! Smelt!!!



Laura, Leuk dat je een foto stuurt!! En wat een mooi buikje, ik vind dat je zeker al wel iets ziet hoor, helemaal in je onderbuik is wel wat bol toch? of heb je dat normaal ook? Wel prettig met geheim houden dat je buik nog niet zo hard groeit! Ik ben wel benieuwd hoe dat is om in Gent de NIPT test te laten doen, hoop dat je je ervaring met ons wilt delen straks!



Nieuwsbrief, dat wordt dus nieuwe bh's shoppen! In die maten heb je dan vast niet zo'n elegante bh's meer of valt dat mee? Hoe gaat het verder met je?



Madelief, wat fijn om te lezen dat je de ovutesten fijn vindt! Klinkt wel extra fijn met die dubbele indicator! Die ga ik ook gebruiken als ik ze volgende maand nog nodig heb, wat ik niet hoop uiteraard!! Waar heb jij die gekocht? gewoon bij een winkel of op internet?

Heb je vandaag al een stilstaande smiley te pakken?? Dan lopen we toch wel heeeel erg gelijk meis! Lees maar hieronder!



Vandaag eindelijk een positieve ovulatietest! Yesssss Wel weer vrij laat, maar uitgaande van dat morgen dan mijn ovulatie is is dat op dag 19. Dat is 1 dagje vroeger dan de vorige maand, jeuj! Hopelijk deze maand geen ongesteldheid!!

Gisteren hebben we al gevreeën en op de een of andere manier was het specialer dan normaal. Begrijp me niet verkeerd, het voelt voor ons altijd erg speciaal en ik geniet er altijd heel erg van! maar soms heb je zo'n vrijpartij die zooooo fantastisch is dat je lang nodig hebt om er van bij te komen zeg maar haha Dat hadden wij dus gisteren, nu voelt t dus helemaal goed en helemaal logisch als daar een klein wondertje uit voort zou komen!! Duimduimduim!
Alle reacties Link kopieren
@abbey! Dat klinkt heeeel goed! En een positieve test en een knaller van een vrijpartij, wie weet voel je het goed aan! (Hoor je weleens vaker toch?)



Ja ach het wordt inderdaad dan wat minder flatteus ben ik bang :( maar voor nu gaat het nog, probeer nog niks te kopen want het blijft voorlopig toch groeien dus zonde!

Hier alles goed hoor, heb alleen veeeel hoofdpijn en last van vermoeidheid. Vooral die vermoeidheid is irritant, lig t liefst om half 9 al in bed!

Heb gisteren nog even gewinkeld! Een paar vestjes een trui, geen zwangerschapskleding maar trui is redelijk ruim en vestjes kan ik toch blijven dragen
Mooie buik hoor Krullie!



Abbeytje: Ik zie bij mezelf nog weinig dus, als is m'n onderbuik misschien iets boller. Dat wordt nog wat want heb vrij sterke buikspieren van paardrijden en yoga. Vriendin had hetzelfde en die kreeg dat ook steeds als verwijt, terwijl ze ze helemaal niet meer trainde (ik ook niet meer, al rijd in nog wel paard). Oja, en fantastische vrijpartijen zijn sowieso altijd goed!
Hey lieve meiden! Wij zijn weer terug van een weekendje weg. Hebben het heerlijk gehad samen!



@ zus, heb je al nieuws meid? Al bij de VK geweest? Heb veel aan je gedacht afgelopen week!



@ julia, heb je het ondertussen aan je omgeving verteld? Hoe reageerden ze? En nog veel last van de misselijkheid? Ik hoop voor je dat dat snel over is!



@ roosje, wat fijn dat alles goed was bij de VK!! Wat is je uitgerekende datum?



@ lentefruit, wat naar dat het slecht gaat met je oma. Hoe is het nu met haar? Sterkte meid!



@ abbeytje, wat fijn dat jullie een positieve ovulatietest hadden en dat het vrijen zo fijn was! Het zou heel mooi zijn als daar een kindje uit zou ontstaan!!



@ krullie, wat leuk en bijzonder dat jullie zoontje nu een beetje begint te begrijpen dat mama een baby in haar buik heeft! Superschattig dat hij zo lief doet naar jouw buik! Je hebt inderdaad trouwens al een echte zwangerschapsbuik! Wat mooi zeg!



@ madelief, fijn dat de ovutesten je zo goed helpen om inzicht te krijgen op je ovulatie! Dan kan je er echt goed gebruik van maken!



Hier op het wachtbankje. Ik denk dat ik afgelopen vrijdag mijn ovulatie had. Ik had die ochtend het bekende vruchtbare slijm, en de hele dag een beetje een drukkend gevoel onder in mijn buik.

Ik moet nog wel echt mijn cyclus een beetje leren kennen merk ik, aangezien ik zo lang de pil heb gebruikt heb ik geen idee van wat normaal/abnormaal is. Zo heb ik sinds zondag echt ontzettend pijnlijke tepels. Het lijkt nu een beetje af te zakken. Nog nooit eerder gehad..? Herkenbaar? Lijkt me niks te maken te hebben met eventuele bevruchting, want daar is het echt nog te vroeg voor. Maar 't viel me wel op!

Verder vind ik het (nog) niet heel spannend, ik ga er echt van uit dat het deze ronde nog niet raak zal zijn, alhoewel je daar natuurlijk wel op hoopt. We zullen zien, we wachten af!
Ik ben vanmorgen bij de vk geweest en ik heb inderdaad een miskraam gehad.

Ik ben inmiddels ook weer mooi schoon en alles zag er goed uit. Geen ontsteking oid.

Wil iemand mijn poppetje uit de tabel halen?

Ik weet nog niet of ik blijf meeschrijven en wanneer we weer gaan proberen...
Jeetje zus, ik ben er echt even stil van.. Ik vind het heel erg voor je. Ik hoop dat jullie elkaar er goed in kunnen steunen, er samen over kunnen praten en het kunnen gaan verwerken.



Begrijpelijk dat je niet weet of je mee blijft schrijven, doe lekker wat goed voor jou voelt! Voel je absoluut niet verplicht, maar weet dat je altijd welkom bent om mee te schrijven! Heel veel sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
@zus wat erg, ben er ook stil van... Veel sterkte! Hopelijk kan je het ooit n plekje geven.. Dikke knuffel! En begrijpelijk als je niet weet of je mee schrijft, voel je idd nket verplicht.. Je bent altijd welkom.. Pfff echt erg



@ri88 ja steeds meer vriendinnen en vrienden weten het.. Ze zijn allemaal verrast en blij. Na de heftige zw van mn zoontje had niemand hrt echt verwacht ( wel gehoopt).. Misselijkheid is er nog vollop.. Maar ik kan er nu beter mee omgaan dus dat scheelt.. Nog 6 dagen en dan mag ik naar de vk.. Aftellen is begonnen

Ik had rond mn eisprong ook altijd pijblijke tepels, ook buikpijn was n bekende klacht. Spannend op t wachtbankje! Wie weet, het kan altijd de eerste keer raak Zijn... Spannennnnnnnd!
Alle reacties Link kopieren
Oh zus :( wat ontzettend naar voor jullie!!! Heb de afgelopen dagen aan je gedacht!

Begrijp dat je niet meer mee wil schrijven, je gaat door een enorme rotperiode nu! Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Lieve Zus dikke knuffel, denk aan jezelf meis, heel veel sterkte, wat enorm verdrietig :(
Alle reacties Link kopieren
Whoow had de helft van de berichten gemist dus bij deze reactie



@ ababy whaaah! Jeah! Nou ik duim gewoon nog door hier, spannend! En super fijn voor je dat je een positieve ovu test had... Op naar de volgende positieve! Dat zou wel heel romantisch zijn als het door de uotputtende flinke vrijpartij is gelukt... Spannuuuund

Uuhm ik heb soms wel dromen over tweelingen en dan denk ik dat het iets wil zeggen over wat er in mijn buik zit. Echter denk ik dat het komt omdat mensen dat nu t erg tegen me zeggen... Ik denk gewoon een eenling..



@laurabb whow dan ben jij bij je borsten al flibk gegroeid, zo hard gaat dat bij mij niet. Maar je hebt wel n mooie atrakke buik. Ik zie ook onderaan een klein zwanger bolletje ( denk ik)



@ krullie dankje :-) whow alweer bijna 11 weken en de echo leukleuk en spannend! Wat fijn dat je je fitter gaat voelen, hoop dat de atijgende lijn doorzet.

En wat lief van je kleine dat hij het al zo begrijpt, hoe oud was hij ook alweer?



@ madelief dankjewel, ow spannend bij jou positieve ovu testen! Veeeel gopdluck en hopelijk over twee weken ook een positieve test.. Duim mee



@krullie mooi buikje al, zoiets ziet die van mij er savonds uit..ik weet niet hoe ik n foto kan plaatsen?
Heel veel sterkte lieve Zus! En kom gewoon eens binnenvallen als je daar behoefte aan hebt... .
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte zus! ik snap dat je nu weinig behoefte hebt aan dit forum. Hopelijk zijn de liefste mensen in je leven nu bij je om jou te kunnen steunen.
Alle reacties Link kopieren
Zus, wat ontzettend naar voor jullie! Ook ik heb veel aan je gedacht de afgelopen week. Neem lekker je tijd en als je er weer behoefte aan hebt om je hart te luchten of weer lekker mee te babbelen zijn wij er voor je.



Laura en Krullie: wat super leuk om jullie buikfoto's te zien!! Blijf ze de komende tijd maar plaatsen, want dan kunnen we lekker met jullie meeleven!



@abbey: ik duim voor je! Het klinkt in ieder geval als een gouden kans



@ri88: heb je zo'n app waarin je je cyclus kunt bijhouden? Ik schrijf elke maand precies op wat ik voel. Je leert je lichaam dan al snel goed kennen.



@Madelief, hopelijk werken de testen voor jou deze maand. Ik ben even benieuwd: wat kosten die digitale CB ovulatietesten eigenlijk? Ik heb altijd het idee dat ze mega duur zijn en als je dan een lange cyclus hebt wordt het wel een duur grapje… Waar koop je ze?



Hier begin ik de laatste dagen wat klachten te krijgen, dus ik denk dat mijn menstruatie er aan zit te komen. Maandag steekjes in mijn onderbuik, sinds gisteren af en toe lichte kramp en ploppende darmen en vandaag een enorm opgezette buik. O ja, en de puistjes zijn weer uitgebroken… Ik had mijn NOD op morgen gezet dus dat klopt dan wel ongeveer. Keep you posted!!



Fijne avond meiden!
@joy, zo'n app heb ik inderdaad! Wel fijn om alles bij te kunnen houden, zodat ik een volgende maand nog weet wat ik nu heb en mijn cyclus te herkennen en begrijpen!

En jouw klachten klinken toch ook wel wat hoopvol hoor! Wie weet is het wel raak! Spannend zeg! Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@ zus: jeetje vat vervelend dat het toch een miskraam was. Ik snap helemaal dat je nu nog niet weet of je nog wel mee wilt schrijven, etc. en dat je hoofd op dit moment gewoon bij hele andere dingen is. Doe wat goed voelt voor jou en als je een keer je hart wil luchten...dan zijn we er voor je! Veel sterkte iig voor jullie!



@ ri: succes op het wachtbankje! Hopelijk over paar weken goed nieuws!



@ julia: meid wat spannend, nog maar paar dagen en dan mag jij ook naar de VK. Ben benieuwd!



@ abbey: wat super fijn dat je je ovulatie gevonden hebt en dat hij een dagje eerder was dan vorige maand! Iedere dag is dan mooi meegenomen!



@ ovulatietesten: ik heb deze via internet gekocht. Ze zijn wel prijzig, maar is vind ze wel duidelijk. Je weet meteen waar je aan toe bent en hoeft niet te twijfelen over wel/geen goede streep. Ze waren niet veel duurder dan de normale CB ovulatietesten..



Ik heb helaas tot op heden nog geen stilstaande smiley gehad. Wel al aantal dagen knipperende smiley (als je het teststaafje eruit haalt dan zie je nog wel streepjes en de streepjes van vandaag waren al bijna even dik en donker) De stilstaande smiley vindt je ook op de ovulatietesten en betekent piekvruchtbaarheid. Die knipperende verhoogde vruchtbaarheid. Ik twijfel een beetje over op welke dag ik nu zit in mijn cyclus. Was namelijk 1 dag echt ongesteld, toen 1 dag niet en daarna zette het weer door. Weet dus niet goed welke dag ik als eerste moet nemen.

Hierdoor zit ik nu dus of op dag 14 of op dag 16 in mijn cyclus. Als ik uitga van 31 dagen,dan verwacht ik dat mijn eisprong ergens op dag 17 moet zijn. Dat zou dus morgen moeten zijn (of iig binnen de komende 3 dagen...). Blijft nog een spannend. Hoop dat die niet veel later gaat komen, want dan zit ik net als Abbey met een te korte fase na de eisprong.

Duimen voor een stilstaande smiley dus haha!



Nog even een vraagje...Als je nu een positieve ovulatietest hebt he...wanneer is dan je eisprong? meteen die dag nog? Of binnen een bepaalde tijd? Je weet natuurlijk niet vanaf wanneer je je LH piek hebt bereikt, omdat je maar 1x per dag test...
Alle reacties Link kopieren
Nou jongens ik heb weer wat meegemaakt

Ik heb net een flink auto-ongeluk gehad.. Werd van achteren aangereden met 110km/u op een van de drukste snelwegen van Nederland....

Het was echt een harde klap, m'n auto is Total loss maar gelukkig heb ik er zelf verder niks aan overgehouden behalve rugpijn.....

Ben heel erg geschrokken maar gelukkig valt het allemaal mee.



Had de verloskundige gebeld en ik mocht meteen langskomen

Gelukkig is er niks aan de hand met ons mini garnaaltje en is hij nu 8.5 week en spartelde lekker met z'n armpjes hartje klopt ook goed.



Dat was m'n grootste zorg maar gelukkig niks aan de hand..
Alle reacties Link kopieren
Nieuwsbrief, jeetje wat schrikken!!! Gelukkig is alles goed met de baby maar wat zul je geschrokken zijn. En het zal wel weer een heel gedoe zijn om alles te regelen qua verzekeringen en een andere auto. Pffoe…. ga maar even lekker bijkomen van dat avontuur! En hou je rugpijn goed in de gaten!!
Alle reacties Link kopieren
@Madelief, thnx voor de info. Als het deze maand niet is gelukt ga ik het er op vakantie maar eens met vriendlief over hebben of wij misschien ook aan de ovu-testen gaan.



@Ri88: Ik hoop dat je gelijk hebt. Vandaag voel ik weer weinig. Afscheiding is nog wel steeds helemaal wit, dus ik denk niet dat ik vandaag ongesteld ga worden. Maar ja, met mijn cyclus is die NOD natuurlijk ook behoorlijk gokken...
Pfoeee, nieuwsbrief, wat heftig zeg!! Dat is echt schrikken! Gelukkig zijn jij en de kleine ongedeerd! Goed voor jezelf zorgen en even je rust pakken nu! Hoe is het verder met je?
Alle reacties Link kopieren
@nieuwsbrief jeetje wat schrikken lijkt me dat.. Gelukkig zijn jik.en de baby er goed vanaf gekomen... Hoe is t nu met je rug?



@madelief jaaaa nog 5 dagen :-) drukke week gehad dus deze vliegt voorbij.. Zo spannend en zon in ook! Je vraag over de smiley en eisprong durf ik niet te zeggen.. Heb er niet zoveel ervaring mee. Het lijkt me dat je dan je eisprong hebt, denk ik. Maar spannend zegt, wel fijn dat je al knipperende smileys hebt!



@joy ik ga voor je duimen!!!! Spannend! Hoe is het nu?



@hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Zus, jee meis, wat zul jij je verdrietig voelen! Kijk maar wanneer en of je behoefte hebt om hier wat te schrijven. Niks moet! En als je het wel fijn vindt dan zullen we ons best doen om er voor je te zijn!! Sterkte voor jou en je partner!



Nieuwsbrief, wow wat heftig! Hoe voel je je nu? Kun je een beetje van de schrik bekomen? Wat een opluchting dat met je kleintje alles goed is!! Ik zou je rugpijn wel in de gaten houden hoor, want dan kan de aankomende dagen nog een eerst flink erger worden voordat het overgaat! Zorg goed voor je zelf meis!! Je moet niet onderschatten wat dat met je lichaam doet zo'n klap en de schrik!!



Julia, oehhh bijna naar de VK!! Zo spannend en zoooooo leuk!!! Hoe gaat het met de misselijkheid?



Oeh Joy! Denk je dat het miss toch raak kan zijn? Je klonk in je vorige bericht zo zeker van dat je ongesteld ging worden maar nu niet meer! Ik duim voor jou!!!



Madelief, bedankt voor je lieve berichtje! Hopelijk morgen je stilstaande smiley! Naar wat ik gelezen heb pikt de ovutest je LH waardes op en geeft deze een positieve test wanneer je je LH piek hebt, na je LH piek komt je ovulatie meestal 24 tot 36 uur later! Maar je weet het inderdaad nooit exact omdat je niet waar je in je LH piek ziet wanneer je positief test... Ik duim iig heeeeel hard voor je dat ie morgen positief is! Een te korte luteale fase moeten we niet hebben! Laat je het morgen weten? ik ben nieuwsgierig!



Ri, gaat het wachten je nog steeds zo goed af? Hopelijk blijft dat zo voelen!!



Hier: Morgen bruiloft van mijn broer, dus dat wordt een speciale dag! Ik heb trouwens ook zo'n app waarin ik alles bij houd, heel prettig. Die van mij heet LC (lovecycles).
Alle reacties Link kopieren
@laurabb wat een mooie (nu nog platte) strakke buik heb je! Zo ziet die van mij er niet uit :$



@krullie, jouw buik ziet er al echt zwanger uit, wat leuk! Ook leuk om de foto's van je vorige zwangerschap te zien.



@abbeytje, fijn een positieve ovulatietest! Dan weet je ook ongeveer wanneer je NOD is, dat is fijn! En leuk dat je morgen de bruiloft van je broer hebt. Ik heb morgen ook een bruiloft, maar de bruidegom heeft geen zus ;)



@Madelief ik hoop op een stilstaande smilie voor je morgen! Toen ik een positieve ovulatietest had, toen was mijn eisprong twee dagen later. Ze zeggen altijd dat het na 24 uur maar voor 48 uur zal plaatsvinden volgens mij.



@nieuwsbrief, wat schrikken!! Pas goed op jezelf, je kan nog behoorlijk last van spierpijn krijgen.



@app ik gebruik Mijn Biologische Klok (MBK) om alles bij te houden.



@hier. Ik was gister de hele dag ontzettend koud en had hoofdpijn, heb dus thuisgewerkt. Toen ik ging slapen 's avonds was ik misselijk, en toen ik vanmorgen opstond was ik ook misselijk! Zag er erg tegenop om naar werk te gaan omdat ik een uur moest rijden vandaag, maar ging wel ok. Alleen de hele dag heb ik al last van m'n maag (kramp) en darmen :( Ik dacht 'het zal toch niet?'. Ik heb onderweg naar huis een Predictor Early gehaald. Na 5 minuten geen streepje, er staat echter in de bijsluiter dat als er binnen 15 minuten een streepje komt, dat de test ook positief is. Keek man dus later op de test, hij kon het niet geloven, er stond een streepje! Heel licht, maar wel een roze streepje (hij heeft het zelfs op de foto gezet om beter te bekijken :P). Maar we zijn nog niet overtuigd om eerlijk te zijn. We durven het niet te geloven. Man zei: 'het kan ook een fabrieksfout zijn'. Dus hij is net nog naar de winkel geweest om er nog twee te kopen Vanavond doe ik er nog een (kijken of er weer een streepje komt ) en morgenochtend nog eentje. Echt superspannend dit!
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Ohhh Teapot, wat spannend!!! Een streepje is een streepje, zeggen ze.... Ik duim voor je meis! Ik ga nu vast panisch iedere minuut checken of je al weer wat geschreven hebt, haha....! Ik hoop zo voor je dat het raak is!



@nieuwsbrief, hoe is het nu met je?



@julia, bijna de echo! Superleuk en spannend joh :-)



Veel plezier op de bruiloften morgen, abbeytje en Teapot!



Hier nog steeds alles rustig, waaronder ikzelf Ook geen klachten, dus ik reken nergens op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven