Ritme voor 4 weken oude baby. Hoe?

21-08-2014 09:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Vier weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik lees overal op internet dat regelmaat voor babies belangrijk is (ik vraagh me af of het voor zulke jonge babies ook zo is?) dus ik wil wat meer ritme in haar leventje brengen. De vraag is: hoe doe ik dat. Ik geef bv op verzoek, dus daar zit al niet echt een ritme in. Wel doe ik haar steevast verschonen voor een voeding. Maar wat betreft box, bedje is het ritme nog volledig zoek. Aangezien ze last heeft van krampjes, duurt het behoorlijk lang voordat ze in slaap is gevallen in haar eigen bedje.



Ik vind het dus behoorlijk lastig... Hoe deden/doen jullie dat bij een jonge baby?
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook een bondolino en uk gaat er vanaf het begin in.. heb hem denk met een maandje gekocht omdat hij zoveel krampjes had en veel bij ons wilde zijn.. klopt dat z'n hoofdje nog niet erboven uit steekt hoor.. maar een baby zo klein ziet toch nog amper iets en die wil gewoon dicht bij je zijn



nu met 4 mnd kijkt hij er overheen en vindt hij het fantastisch.. hij kan alles zo goed zien.. in de wagen ziet hij nog niet zoveel en wordt hij veel sneller onrustig..



makkelijke van een draagzak vind ik overigens ook dat mocht je even een boodschap moeten doen met dit weer je gewoon saampjes onder de plu kan en niet met zo'n regen kap in de weer moet en zelf doorweekt ben
Jij bent nu de wereld voor jouw baby, dus als ze jou kan voelen en ruiken etc is het voldoende voor haar. (Volgens mij je de echt naam van je meisje genoemd. Hele leuke naam maar misschien niet de bedoeling )



Elko, waarom moet ze perse in haar eigen kamer als je gaat werken? Ik vond het juist makkelijker haar bij me te hebben. Ze had nog regelmatig een aai/knuffel/fles nodig toen en daar was ik sneller mee als ze naast me lag dan als ze in haar eigen kamer lag.
Alle reacties Link kopieren
Claudine, wij hebben onze dochter een tijdje infacol gegeven toen ze heel veel last had van krampjes. Hielp goed en is nu ook niet meer nodig.



Eigen kamer is vooral dat ze ook kan slapen zonder dat wij heel dichtbij zijn. Want op het kdv en bij de oma's (oma's komen naar ons toe) zal dat toch moeten.



Die draagzaktips zijn fijn! Ga ook maar eens kijken daarvoor, en of ik dat hier in de buurt eens kan proberen
Alle reacties Link kopieren
quote:elko schreef op 21 augustus 2014 @ 11:27:



Eigen kamer is vooral dat ze ook kan slapen zonder dat wij heel dichtbij zijn. Want op het kdv en bij de oma's (oma's komen naar ons toe) zal dat toch moeten.







Baby van to is nog maar 4 weken. Voordat to weer gaat werken is de baby een half leven! verder.



Als oma komt oppassen kan kind toch ook dichtbij oma in de buurt slapen is altijd nog beter dan alleen.



Op een KDV kan het niet anders maar daarom hoef je weken van te voren nog niet iiets te gaan toepassen wat niet zo goed is voor een kind.
Elko, dat zelf en alleen slapen komt echt vanzelf. Oefenen of wat dan ook heeft, zeker op deze leeftijd, weinig tot geen zin. Mijn dochter is nu zeven maanden en slaapt probleemloos op haar eigen kamertje. De eerste vier maanden heeft ze in een wiegje naast ons bed gelegen (na vier maanden was ze daar uitgegroeid en ging ze meer bewegen, dus hebben we haar verhuisd). De eerste twee maanden sliep ze vooral bij mij op de arm en wilde ze zeker overdag niet alleen slapen. Dat is met 2-3 maanden helemaal vanzelf veranderd. Op een gegeven moment wilde ze gewoon niet meer liggen bij mij (maar zitten en rondkijken). En ook ik heb me zorgen gemaakt over hoe dat allemaal moest op het kdv (heel onterecht achteraf want het gaat heel goed). Maar bedenk: op het kdv hoeft het niet hetzelfde te zijn als thuis en zijn ze echt wel (ook 'moeilijke') baby's gewend. Oma vindt het vast ook niet erg om af en toe een middagje met baby op de arm te zitten. Echt, maak je daar niet druk om; heel veel gaat vanzelf!
Alle reacties Link kopieren
Infacol geprobeerd... Vind het eerlijk gezegd overrated... Bij ons hielp het niet en ze vond het ongelooflijk vies. Regelmatig gehuil nadat we het gegeven hadden. Nu gebruiken we vooral een speen wat wel lijkt te helpen.



Wat betreft de bondolino, dan gaat dat verlengstuk er gewoon bij! Ben benieuwd, want gister viel ze na 5 min al in slaap in de draagzak!
Fijn zo. Dragen kan ook erg helpen bij krampjes trouwens. De druk en de warmte van je lichaam brengen vaak verlichting. Je voelt die kleintjes soms gewoon ontspannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven