Andijvie: Hebben jullie een vaatwasser?

21-08-2014 10:46 256 berichten
Een stomme vraag op deze donderdagochtend. Mijn vader is ervan overtuigd dat geen vaatwasser hebben alleen iets is voor studenten, ik denk dat er stiekem nog best veel huizen zijn zonder vaatwasser. Dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Heb je een vaatwasser?

Totaal aantal stemmen: 158

Ja (67%)
Nee (33%)
Nee, geen vaatwasser.

Wel een gehad, maar ik doe toch liever de afwas gewoon met de hand. Dat in en uitruimen van de vaatwasser en het toch ook nog moeten afspoelen en na drogen, nee helemaal geen zin in, dan liever met de hand.
Alle reacties Link kopieren
Voor de barbecue gebruik ik gewoon Dasty. Superspul. De tip met het gras ga ik eens proberen.



Voor de vaatwasser gebruik ik poeder, glansmiddel en een klein beetje zout. Poeder is veel efficienter en goedkoper dan een blokje. Voor een goede afwas is niet teveel reinigingsmiddel gebruik wat mij betreft de truc.
Alle reacties Link kopieren
quote:flower2.0 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:32:

Nee, geen vaatwasser.

Wel een gehad, maar ik doe toch liever de afwas gewoon met de hand. Dat in en uitruimen van de vaatwasser en het toch ook nog moeten afspoelen en na drogen, nee helemaal geen zin in, dan liever met de hand.Afspoelen en nadrogen? Ik doe geen van beide en toch een schone vaat.
Grappig. Wij hebben nooit stroeve glazen of witte aanslag en gebruiken vaatwastabletten van de lidl. Mijn ouders gebruiken dure tabletten en hebben wel die aanslag
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit gehad, ook niet toen we een vijf persoons huishouden hadden.
quote:Dahlia74 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:34:

[...]





Afspoelen en nadrogen? Ik doe geen van beide en toch een schone vaat.



Als je het niet afspoelt stinkt het toch behoorlijk.

Na drogen moet wel, want ga het niet vochtig/nat de kast in zetten.
Alle reacties Link kopieren
Stinken valt wat mij betreft wel mee en de afwas komt hier droog uit de vaatwasser. Ik ruim de vaatwasser niet gelijk uit als ie is uitgedraaid, maar gewoon op het moment dat het mij uitkomt.
quote:ana_isabel schreef op 21 augustus 2014 @ 11:30:

[...]





Wat grappig, wat is het effect van het gras dan?Gras wordt 's nachts (bijna) altijd vochtig. Daardoor ligt het ding dus een nacht in de week. 's Ochtends kun je alles er zo vanaf vegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:olivia1 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:35:

Grappig. Wij hebben nooit stroeve glazen of witte aanslag en gebruiken vaatwastabletten van de lidl. Mijn ouders gebruiken dure tabletten en hebben wel die aanslag



Mijn ouders gebruiken ook merkspul (heb er nog naar gevraagd omdat ze altijd stroeve glazen hebben) én speciaal zout en glansmiddel maar het helpt dus niet.

Als ik ooit een vaatwasser zou nemen wil ik zeker weten dat ik daar geen last van ga krijgen, anders begin ik er zeker niet aan.

Maar als het niet perse aan het wasmiddel ligt, waar dan wel aan?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:flower2.0 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:32:

moeten afspoelen en na drogenAfspoelen doe ik maar zelden en nadrogen al helemaal nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen vaatwasser, heb teveel keukenspullen om een kastje aan op te offeren Ben alleen, vind het prima zo.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:flower2.0 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:37:

[...]





Als je het niet afspoelt stinkt het toch behoorlijk.

Na drogen moet wel, want ga het niet vochtig/nat de kast in zetten.Als je alles eerst afspoelt, dan heb je het toch al zo goed als afgewassen? Dat schiet toch niet op?
.
Alle reacties Link kopieren
Ja, altijd gehad.

Ben ermee opgegroeid.



Elke dag gaat die savonds aan, smorgens uitruimen.

Spoel niets af en droog ook niets.(op één plastic bekertje na)

En niets stinkt.



Gebruik ook de Lidl tabletten.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 11:39:



Maar als het niet perse aan het wasmiddel ligt, waar dan wel aan?De machine of het water misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik zet de vaatwasser smorgens als eerste open, tegen de tijd dat ik aangekleed en ontbeten heb is alles kurkdroog.

(Op dat ene bekertje na)
quote:impala schreef op 21 augustus 2014 @ 11:29:

[...]





Goeie tip - als ik gras zou hebben in de tuin

Maar misschien moet ik ze gewoon in een teiltje laten weken.

Als je ze direct afwast, dan valt het boenen trouwens ook wel mee. En ze zijn los te koop he



Hebben je buren geen gras dan? Stom.

(Direct afwassen heb ik meestal geen zin in, dan moet de rest van het ding ook schoon.)
Hier sinds vorig jaar een vaatwasser. Wat een uitkomst. Op de een of andere manier produceren wij als gezin erg veel vaat, en elke keer 's avonds die afwas vonden we vreselijk. Nu doen we de vaatwasser aan, en klaar. Alles wordt trouwens perfect schoon: we hebben een goed merk, en tabletten van Jumbo eigen merk. Wast perfect schoon. (ook een keer Sun gebruikt, dat werkte voor geen meter).
Alle reacties Link kopieren
De rest van het ding? Je wast de bqq zelf toch niet af??
.
Alle reacties Link kopieren
Voorspoelen doe ik niet en naspoelen al helemaal niet. Stinkt nooit. Maar ik draai m dus ook bijna dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook geen vaatwasser. En zijn eigenlijk ook niet van plan er een te kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 21 augustus 2014 @ 11:42:

[...]





De machine of het water misschien?Dat zou kunnen, maar hoe kom je erachter hoe je het kunt voorkomen vóór je een vaatwasser koopt? Ik ga nl mijn keuken verbouwen en ben wel aan het twijfelen over een vaatwasser. Maar wil perse geen stroeve glazen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet zo veel last van stroeve glazen. Ik heb wel glazen die er nu, na meer dan 10 jaar, minder mooi uitzien. Onlangs hebben wel alles weggemikt en nieuw glaswerk gekocht bij de HEMA (van die Duralex glazen). Bij glaswerk wat niet helemaal glad is (geribbeld bijvoorbeeld) merk je veel minder de stroefheid (al vind ik die bij mij dus heel erg meevallen)



Ik gebruik van die all-in blokjes met oplosbaar velletje, meestal van Sun. Ik koop ze als ze ergens in de aanbieding zijn (Kruidvat heeft ook vaak aanbiedingen). Of die van Dreft, ook prima. Ik voeg niet zelf nog zout of glansspoelmiddel toe.



De hapjespan gaat er niet in of de grootste kookpan ook niet. Ligt eraan hoe vol de vaatwasser is.



Wij hebben een 4-persoonshuishouden waar veel en uitgebreid gekookt wordt en de vaatwasser draait iedere dag.
Ik heb er eentje (en ik wil niet meer zonder). Mijn moeder niet, diverse tantes niet, vriendinnen allemaal wel, met uitzondering van eentje die midden in een verbouwing zit. En daar wordt vandaag de keuken geplaatst en morgen aangesloten dus dan kun je die meteen weer afstrepen.



Ik heb wel alleen ikea-glaswerk, want na verloop van tijd wordt het dof. Glaswerk van een paar euro mik je in de glasbak, kristal zou ik er dus absoluut niet inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar als hij kapot gaat, zou ik hem niet meer vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Stroefheid die 'meevalt' vind ik al te erg. Ik wil gladde glazen. En ook geen doffe.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven