op vakantie in eigen land en visite die langskomt

21-08-2014 13:34 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn op vakantie in een fijne provincie.

We `zitten er nog wel een poosje.

Van tevoren hebben we niemand gevraagd te komen , maar mijn broer vroeg laatst of hij langs mocht komen met partner twee dagen. Nou helemaal leuk we hebben plek zat.

Ook vroeg er nog een vriend langs te komen ook gezellig.

Nu hebben we mijn ouders niet gevraagd , ik had dit jaar zoiets van , als mensen willen komen dan horen we het wel.

Nu hoorden mijn ouders dat mijn broer langskomt en dat vinden ze niet leuk.

Mijn kinderen hebben mijn ouders gevraagd om langs te komen , maar wij hebben zelf aangegeven welke dag dat ons schikt.

Nu vroegen ze bewust om langs te komen als mijn broer er is. En wij hebben gezegd dat dat niet schikt.

Vervolgens hebben we niks meer gehoord.

Nu lijken ze wel zwaar beledigd. En ik? Ik word er zo moe van , dat ze nog steeds proberen om de regie naar hun hand te zetten.

Is het nu zo onredelijk dat ze langs mogen komen , maar dan wel wanneer ons dat uitkomt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zomaar het gevoel dat we hier maar een klein deel van het verhaal te horen krijgen.



Lijkt mij juist gezellig, als iedereen tegelijk komt. Zo vaak zijn wij niet met de hele familie bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet onredelijk, ik geef jullie groot gelijk!



Ik zou nog onredelijker zijn, van mij hoefden ze op zo een manier helemaal niet meer langs te komen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ka32 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:36:

Ik heb zomaar het gevoel dat we hier maar een klein deel van het verhaal te horen krijgen.



Lijkt mij juist gezellig, als iedereen tegelijk komt. Zo vaak zijn wij niet met de hele familie bij elkaar.



Misschien wel ja.

Mijn ouders vinden het erg lastig dat broer en ik een eigen leven met eigen gezinnen hebben. En nog lastiger dat wij vaak met elkaar optrekken , waar zij niet altijd bij zijn.

En dat kunnen ze niet erg hebben , omdat zij vinden dat ze overal bij moeten zijn.

Dit gaat ook verder in proberen de een op te zetten tegen de ander (voorheen dan , lukt nu natuurlijk niet meer)
Alle reacties Link kopieren
Als jullie in een stacaravan/caravan/ zitten, dan kan ik me voorstellen dat je niet iedereen tegelijk over de vloer wil.

Dat is qua ruimte niet zo groot. Ligt natuurlijk ook aan de ruimte.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
We zitten idd in een stacaravan ja dat klopt en als mijn broer er is komt onze vriend ook nog langs , zij kennen elkaar ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjepaars4 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:42:

We zitten idd in een stacaravan ja dat klopt en als mijn broer er is komt onze vriend ook nog langs , zij kennen elkaar ook.



Dan kun je "gebrek aan ruimte" heel goed als excuus gebruiken.

Je stelt dan voor dat je ouders een andere keer komen.

Het komt helemaal goed uit als het regent..... Met z'n allen binnen zitten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Is het van jouw kant de kont tegen de krib gooien om even duidelijk te maken hoe het werkt? Of vind je het minder gezellig als ze allemaal tegelijk komen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Euhm , beetje van beiden denk ik Nouschi dat zeg ik eerlijk.

Dat eerste klinkt harder dan hoe ik het bedoel.

Maar als we met zijn alleen zijn is er constant een soort van gespannen sfeer , omdat mijn moeder bang is "erbuiten te vallen" , en dan leg ik gevoelsmatig alles wat ik zeg op een weegschaal , En daar heb ik juist in tijden van vakantie geen zin in.

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Bij alles wat mijn broer en ik zeggen , zelfde soort humor denkt zij dat het om haar gaat , wat helemaal nooit zo is.

Ook mijn kinderen worden dan totaal opgeeist als oma er is en ik heb er gewoon niet zo'n trek in.

Daarom ook gewoon het voorstel om een andere dag te komen. Dan is er voor hun de volle aandacht.

Maar ik vind het toch nog steeds moeilijk om niet toe te geven aan hoe zij het zouden willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:45:

[...]





Dan kun je "gebrek aan ruimte" heel goed als excuus gebruiken.

Je stelt dan voor dat je ouders een andere keer komen.

Het komt helemaal goed uit als het regent..... Met z'n allen binnen zitten.En ik geloof dat dat ook opgegeven gaat worden komende week ;)
Niks meer gehoord? Nou, klaar dan! Komen ze maar niet. En als ze er wel over beginnen dat ze beledigd zijn; rustig uitleggen dat jullie vakantie hebben en het prima vinden dat er een keer iemand langskomt maar dat je wel graag een beetje de regie houdt over wie en wanneer. En dat ze welkom zijn (al zou ik daar met gedrag toch enigszins moeite mee hebben) maar dan op een ander moment. Want zo heb je nog geen vakantie, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou één van de redenen om niet in Nederland vakantie te vieren, je hoeft je familie toch niet voortdurend om je heen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjepaars4 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:40:

[...]





Misschien wel ja.

Mijn ouders vinden het erg lastig dat broer en ik een eigen leven met eigen gezinnen hebben. En nog lastiger dat wij vaak met elkaar optrekken , waar zij niet altijd bij zijn.

En dat kunnen ze niet erg hebben , omdat zij vinden dat ze overal bij moeten zijn.

Dit gaat ook verder in proberen de een op te zetten tegen de ander (voorheen dan , lukt nu natuurlijk niet meer)



Aha, dan zou ik gewoon voet bij stuk houden. Dit is wel heel kinderachtig van je ouders!

Als je het wel leuk zou vinden dat ze op een andere dag langskomen, kan je ze nog eens bellen. Gewoon luchtig vragen of ze nog langs willen komen. Agenda in de hand en dan samen een dag bepalen.
quote:Ka32 schreef op donderdag 21 augustus 2014 13:36 Ik heb zomaar het gevoel dat we hier maar een klein deel van het verhaal te horen krijgen.



Lijkt mij juist gezellig, als iedereen tegelijk komt. Zo vaak zijn wij niet met de hele familie bij elkaar. Jou misschien wel, maar TO blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 21 augustus 2014 @ 13:56:

Dat is nou één van de redenen om niet in Nederland vakantie te vieren, je hoeft je familie toch niet voortdurend om je heen?hahaha idd dat kan een hele goede reden zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 21 augustus 2014 @ 13:56:

Niks meer gehoord? Nou, klaar dan! Komen ze maar niet. En als ze er wel over beginnen dat ze beledigd zijn; rustig uitleggen dat jullie vakantie hebben en het prima vinden dat er een keer iemand langskomt maar dat je wel graag een beetje de regie houdt over wie en wanneer. En dat ze welkom zijn (al zou ik daar met gedrag toch enigszins moeite mee hebben) maar dan op een ander moment. Want zo heb je nog geen vakantie, natuurlijk.



Je verwoordt eigenlijk precies wat ik voel.



Weet je in de loop van de tijd ben ik dingen anders gaan zien. Ik mag er ook zijn met mijn gezin en ik hoef me niet meer te verantwoorden voor de dingen die ik doe en met wie ik ze doe.

Maar toch heb ik er nu "last" van dat het me niet lekker zit.

Omdat ik al die jaren gewend ben geweest te doen wat zij van mij verwachtten.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjepaars4 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:53:

Euhm , beetje van beiden denk ik Nouschi dat zeg ik eerlijk.

Dat eerste klinkt harder dan hoe ik het bedoel.

Maar als we met zijn alleen zijn is er constant een soort van gespannen sfeer , omdat mijn moeder bang is "erbuiten te vallen" , en dan leg ik gevoelsmatig alles wat ik zeg op een weegschaal , En daar heb ik juist in tijden van vakantie geen zin in.

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Bij alles wat mijn broer en ik zeggen , zelfde soort humor denkt zij dat het om haar gaat , wat helemaal nooit zo is.

Ook mijn kinderen worden dan totaal opgeeist als oma er is en ik heb er gewoon niet zo'n trek in.

Daarom ook gewoon het voorstel om een andere dag te komen. Dan is er voor hun de volle aandacht.

Maar ik vind het toch nog steeds moeilijk om niet toe te geven aan hoe zij het zouden willen.Dat weet je of dat denk je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ka32 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:56:

[...]





Aha, dan zou ik gewoon voet bij stuk houden. Dit is wel heel kinderachtig van je ouders!

Als je het wel leuk zou vinden dat ze op een andere dag langskomen, kan je ze nog eens bellen. Gewoon luchtig vragen of ze nog langs willen komen. Agenda in de hand en dan samen een dag bepalen.



Ik heb ze twee voorstellen gedaan , nadat ik gezegd heb dat die ene dag me niet uitkomt.

Maar daarna niks meer gehoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 21 augustus 2014 @ 14:00:

[...]





Dat weet je of dat denk je?Dat weet ik , heeft ze ons laatst voor de voeten gegooid in een onaangenaam "gesprek"
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjepaars4 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:59:

[...]





Je verwoordt eigenlijk precies wat ik voel.



Weet je in de loop van de tijd ben ik dingen anders gaan zien. Ik mag er ook zijn met mijn gezin en ik hoef me niet meer te verantwoorden voor de dingen die ik doe en met wie ik ze doe.

Maar toch heb ik er nu "last" van dat het me niet lekker zit.

Omdat ik al die jaren gewend ben geweest te doen wat zij van mij verwachtten.Dus als ze wel komen heb je er last van en als ze niet komen ook. Tijd om voor jezelf te beslissen welke last het 'zwaarst' is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 21 augustus 2014 @ 14:02:

[...]





Dus als ze wel komen heb je er last van en als ze niet komen ook. Tijd om voor jezelf te beslissen welke last het 'zwaarst' is.Daar heb je een punt ja
quote:Ka32 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:36:

Ik heb zomaar het gevoel dat we hier maar een klein deel van het verhaal te horen krijgen.



Lijkt mij juist gezellig, als iedereen tegelijk komt. Zo vaak zijn wij niet met de hele familie bij elkaar.





Iedereen tegelijk kan heel gezellig zijn, kan ook niet gezellig zijn. Als mijn zus en ouders zouden komen, dan ben ik wel de gastvrouw, maar iedereen helpt mee. Als mijn schoonfamilie komt is dat heel anders!



Dus voor mij zou dit heel erg liggen aan wie er komt!
Alle reacties Link kopieren
War fijn dat je zo'n goede band hebt met je broer.
Wat een rare redenatie van je ouders. Willen ze nou komen voor jullie of om broer te zien?
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkewitje schreef op 21 augustus 2014 @ 14:11:

War fijn dat je zo'n goede band hebt met je broer.Absoluut erg waardevol !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven