Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
quote:al_bundy schreef op 21 augustus 2014 @ 12:04:

[...]





Maar heeft HIJ dat ooit geweten, of heeft sense hem wel duidelijk gezegd dat zij best meer -en misschien een relatie- zou willen ?

Als hij altijd om die vraag (mits hij ooit zo duidelijk gesteld is) heen is blijven draaien of nooit echt een duidelijk antwoordt heeft gegeven had dat natuurlijk al een teken aan de wand geweest.



Ik heb ook een vriendin (nooit wat mee gehad, is altijd puur platonisch geweest, en nog!) die ook ooit duidelijk de wens heeft uitgesproken dat ze gek op me was en best wat meer van me had willen hebben, maar vanaf het moment dat ze dat zei ben ik superduidelijk geweest dat ik een (sex)relatie met haar absoluut niet zag zitten omdat we te veel verschillen. Zij heeft me gesteund in een moeilijke tijd en daar ben ik haar ook heel dankbaar voor geweest (en dat heb ik ook goed laten merken) maar ik heb haar nooit valse hoop gegeven dat er daardoor ooit meer in zou (gaan) zitten. De vriendschap is er nooit door in gevaar geweest.



Ja hoor, hij weet wat ik zou kunnen, daar zijn best veel gesprekken over geweest. Net zoals jij aangeeft is hij altijd duidelijk geweest, en heb ik wellicht hoop gehad, maar het maakt wel dat ik mij geheel neer kan leggen bij de huidige situatie.



Iedereen lijkt voorbij te gaan aan het feit dat ik geen 'probleem' heb met zijn nieuwe vriendin. Als iemand daar een probleem mee zou moeten hebben dan ben ik dat, en van iedereen hier lijk ik de enige die dat nou net niet heeft.



Ik vecht voor een vriendschap, hij vecht voor een vriendschap, dat houdt in dat wij beiden moeite en energie gaan steken in het zoeken naar een correcte modus. Een modus waarin wij gewoon onze vriendschap kunnen behouden
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Lena schrijft niet dat hij met je verder wilt, ze schrijft dat hij weet dat hij dat niet wil.
Nee ik schreef dat LD weet dat Sense misschien wel samen verder zou willen. En inderdaad hij al weet het zelf niet te willen.
Dat bedoel ik
quote:Sense-1970 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:21:

[...]



Hier nooit beloftes van gezamenlijk verder, dromen van een toekomst samen.. hooguit samen in hetzelfde bejaardenhuis eindigen om verder te kunnen kletsen zoals we dat nu doen..Maar heb ik nou wel of niet goed begrepen dat jij dat misschien wel samen had gewild? Want als jij dat ook niet wilde, is er natuurlijk geen probleem.
Weten jullie zelf nog wat jullie berichten zeggen willen? :-o
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot dusver begrepen dat er tussen Sense en haar 2 heren sprake was van polyamorie.

Nu blijkt zijn affaire met haar vanuit LD gezien friends with benefits?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hl, gespreks parter heeft het niet zo veel mee te maken eigenlijk. Of het niet meer zien als... Ik viel laatst stijl acnterover om iets dat ik had mee gemaa,t en man vertelde en hij niet eens gelijk rechtopstaande nekharen. En, dit is een heel normaal iets, dat ik mee maakte. Het is gewoon zo, bij man is alles een discussie, al 9 jaar! En mu, na die 9 jaar ben ik daar klaar mee. Hebben we het over de opvoeding van onze kleine, over wel of geen andere auto en zo ja wat voor dan kun je alle discussie voeren met me die je wilt. Maar, toch zeker niet over pannenkoeken bakken. Mijn eigen vak gebied dat hij beter weet enz? Man kan simpel gezegd niets van een ander aan nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lenabakker schreef op 21 augustus 2014 @ 13:40:

[...]



Maar heb ik nou wel of niet goed begrepen dat jij dat misschien wel samen had gewild? Want als jij dat ook niet wilde, is er natuurlijk geen probleem.



Dat zit gewoon een stuk lastiger in elkaar



Ik zou met LD verder kunnen indien hij dat zou willen. Maar mijn relatie is niet zo slecht dat ik per definitie weg zou willen bij mijn nr1



Ik snap nu nog steeds niet waarom er volgens jullie(jou) nu wel een probleem is als ik iets zou willen en hij niet. Hij heeft nooit iets beloofd, en er is nooit sprake van geweest.



en voor HL.. als jij niet snapt wat het verschil was tussen onze relatie en een friends with benefits, blijf er dan lekker tussen uit.... Ga eens fijn vanaf deel 3 terug lezen.. dan zul je het wellicht ooit nog kunnen snappen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Sense-1970 schreef op 21 augustus 2014 @ 14:09:

[...]





Dat zit gewoon een stuk lastiger in elkaar



Ik zou met LD verder kunnen indien hij dat zou willen. Maar mijn relatie is niet zo slecht dat ik per definitie weg zou willen bij mijn nr1



Ik snap nu nog steeds niet waarom er volgens jullie(jou) nu wel een probleem is als ik iets zou willen en hij niet. Hij heeft nooit iets beloofd, en er is nooit sprake van geweest.



Omdat jullie alles deden wat bij een relatie hoort, alles deelt, zoent, seks hebt, intiem bent, open, eerlijk etc en het dus in de praktijk jarenlang veel meer is dan vriendschap. Hij weet echter dat het, ondanks dat het meer dan vrienden is, nooit een relatie zal worden en hij weet dat jij dat wel zou willen. Op dat moment vind ik het zijn taak om te zeggen: de verhouding zit scheef doordat we allebei wat anders willen en we kunnen beter een neutrale positie innemen en slechts vrienden blijven. Zodat jij de kans krijgt afstand te creeëren en je hoop niet te voeden en jullie allebei op een level playing field komen te staan met gelijke wensen en verwachtingen zonder dat jij in dit geval meer pijn gedaan wordt door de situatie in stand te houden.



Wellicht vind jij het helemaal geen probleem maar ik vind het scheef. Hij vindt je voor een relatie prima, zolang deze maar niet officieel is. Want feitelijk hadden jullie toch een relatie?
Jullie worden allemaal gek, met die minnaars.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik ga ook naar jullie even heel duidelijk zijn (heb na mijn laatste bericht het scherm niet meer ververst, dus reageer op de berichten daarvoor)



Ik heb geen minnaar meer, en wil geen minnaar meer. Wat tussen LD en mij is geweest, is over.. ik heb hier nog wat geuit over de vriendschap die wij willen voortzetten, en dat lijkt hier niet te passen.





Ik heb geen moeite met zijn nieuwe vriendin, ja ik zal moeten leren omgaan met mijn gevoelens, met dingen die ik heel erg zal gaan missen. Maar de zaken die jullie erbij halen zijn voor mij geen issue en zullen dus ook door mij verder niet beantwoord worden..



Het is ontzettend jammer dat jullie doorgaan over issues die jullie zien,maar ik (of wij ) niet..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik ben toch ook maar even wat gaan wijzigen: deux oranges, oftewel twee appeltjes van oranje als nieuwe Ava
Hoezo lijkt je issue over vriendschap hier niet te passen? Je krijgt wellicht niet helemaal de reacties die je graag zou willen maar dat is niet nieuw op dit topic toch?



En zaken die erbij gehaald worden gaan over zijn eerlijkheid en zijn houding naar jou toe die door een paar als redelijk respectloos bestempeld worden, daar hoef je niks mee, dat is helemaal aan jou. Het is mooi dat je geen moeite hebt met zijn vriendin en ik geloof dat ook echt wel maar de worsteling blijft.

Ik denk dat de meesten je hier gewoon het beste gunnen Sense. Ik hoop dat jullie een manier vinden maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt op zich prima Roos... maar waarom nu beginnen over waarom hij geen relatie met mij wil. dat lees ik nu al een aantal keren hierboven.

En dan die vragen waar HL mee komt, totaal zinloos. Ik heb hier al jaren over gesproken, en nu is het klaar, het is wel zinloos om daar over te beginnen.



Het gaat er niet om dat ik geen antwoorden krijg of reacties op mijn posts, ik vind die van Lena en ook Heidi daarin zeer relevant. Maar de overige, nee daar ga ik geen antwoord op geven.



Ook de posts van jou en Lena over of hij wel of niet weet wat ik zou willen.. Hoe zinloos is het om daar over te beginnen als alles over is. Wellicht snap ik dat niet zo goed, maar ik snap gewoon niet waarom daar nu door mensen hier zo'n issue over gemaakt wordt.



Al 2 weken geleden heb ik aangegeven dat ik het goed vind zo, zijn nieuwe relatie. Ik heb er vrede mee, waarom kan dat stukje niet gewoon geaccepteerd worden. Is het voor jullie zo moeilijk om in te denken dat voor mij geen probleem is?



Mijn werkelijke issue was iets waar jullie al de hele dag geheel aan voorbij zijn gegaan.. en dat is wel iets waar ik het liever bij zou houden.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Sense, voor mij hangt het issue samen met hoe hij met je om is gegaan. Als jij daar ok mee bent prima. Het is goed bedoeld, ik denk van iedereen wel hier.



Mijn punt was: ik weet niet of ik in jouw positie ok zou zijn geweest met zijn gedrag en ik heb geprobeerd uit te leggen waarom. Het is relevant voor nu omdat het natuurlijk invloed heeft op hoe en of de vriendschap zou worden voortgezet en het onderling vertrouwen. Je worstelt nu natuurlijk al met het vertrouwen en dit punt kán daarin meespelen. Als dat voor jou niet relevant is, dan is dat jouw keus uiteraard en is het in zeker zin een non-issue. Ieder zijn eigen grens.



Dat je geen problemen hebt met het feit dat hij geen relatie met jou wilde maar wel met iemand anders, is heel mooi en inderdaad wel wat moeilijk voor te stellen. Er is een verschil tussen iemand iets niet misgunnen en dat het je koud laat. Dat laatste kan ik moeilijk geloven.



Vriendschap na minnaarschap lijkt me overigens bij uitstek hier thuishoren in het topic.
Alle reacties Link kopieren
Hi Theemok!

Sorry ik zit op mijn werk en is het lastig om te reageren. Ook de berichtenstroom is in de vakantie minder, maar toch is er wel dagelijks contact. Minder natuurlijk omdat de nr 1's en kinderen rondlopen. Vakantie is bijna afgelopen en het gevoel is niet minder geworden. Dinsdag zie ik hem weer
Alle reacties Link kopieren
Lena, jullie doen in je posts overkomen alsof zijn nieuwe vriendin, of het feit dat hij geen relatie met mij wil, de reden is dat mijn vertrouwen geschaad is.. maar dat is dus niet het geval. De reden was communicatie.. althans het gebrek er aan, en mij negeren als ik behoefte heb aan communicatie. We weten beide waar dat aan ligt, en waarin dat zou moeten veranderen. En daarin ook bevestiging van zijn kant gekregen. Dat er op dat vlak een probleem ligt, ligt niet zozeer aan mij, en dat probleem heeft hij ook niet alleen met mij, en ik ben ook niet de enige die hem daar op aanspreekt.



Verder zeg ik nergens dat het me koud laat. Zeer zeker niet. Maar ik heb wel aangegeven dat het goed is.. dat is een groot verschil.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Hi all!



Ben ik eventjes op vakantie, kom ik terug, heeft iedereen een nieuwe nick?! Van een heleboel ben ik er inmiddels wel achter, maar wie pb't/mailt mij even met een overzichtje?



Heidi, jeetje! Klinkt heftig! En zo ontzettend naar om te lezen dat je fysiek er ziek van voelt, niet kan eten etc. Ik sluit me aan bij de vragen van Lena (die weet ik!), het inzicht dat je geen nr2 meer wilt zijn? Het leek altijd of je daar wel content mee was.



Bella, volgens mij moet jij eens een paar dingen uit elkaar gaan trekken. 1) wat heb jij nodig, 2) in hoeverre kan jouw man/huidige relatie daarin voorzien, 3) wat voegt Jager precies toe aan wat jij nodig hebt. Je loopt met veel vragen in je hoofd rond maar vindt ze moeilijk te stellen. Misschien kan je voor jezelf eens opschrijven waar jij nu behoefte aan hebt en hoe je dat kunt gaan realiseren. Want ik krijg niet de indruk dat de huidige situatie je gelukkiger maakt. Noch dat 'wat voelt hij voor mij' een antwoord zal zijn.



Sense, au. En opeens had hij een relatie... Ik sluit me bij de vragen van Lena aan. En er dwarrelt in mijn hoofd ook nog een andere vraag: wat vindt zijn nieuwe liefde van de intieme 'riendje-dinnetje' relatie? Jij trekt en breekt hem open, als nieuwe liefde zou ik dat geloof ik ook not done vinden als een vriendin zo zat te poeren in het gevoelsleven van mijn kersverse vriend, of het allemaal wel klopt dat hij een relatie aangaat enzo. Zou het uit respect voor haar ook niet zo netjes zijn om dat voorlopig eens niet te gaan doen?



High, wat kan je toch prachtig schilderen! Echt, Bob Ross is er niks bij. Prachtig man, dat geschetste beeld van de worsteling van de weduwenaar. Maar wat een celibatair leven nu met je kinderen te maken heeft snap ik dan weer niet zo goed. Zo eendimensionaal ben je toch ook weer niet, dat het een ten koste van het ander gaat?
quote:Sense-1970 schreef op 21 augustus 2014 @ 15:51:

Lena, jullie doen in je posts overkomen alsof zijn nieuwe vriendin, of het feit dat hij geen relatie met mij wil, de reden is dat mijn vertrouwen geschaad is.. maar dat is dus niet het geval.

Dat was mij wel duidelijk, dat dit voor jou niet het probleem was.



Misschien zeg ik het wat onduidelijk: Naast het feit dat hij nu niet communiceerde en dingen achterhield denk ik dat ik in jouw positie ook moeite zou hebben gehad met dat hij uiteindelijk geen relatie met mij wilde en toch geen afstand zou hebben genomen. Jij hebt met dat laatste geen moeite en dat is je goed recht. Alleen ik zou het wel hebben. En dit is iets wat eigenlijk los staat van de nieuwe situatie maar had ik ook twee of drie maanden eerder kunnen zeggen, zo niet misschien wel een jaar eerder of meer. Dus je hebt daarin gelijk dat het nu misschien niet meer relevant is.



Over het niet koud laten. Wat doet dit verder met jou? Heb je geen behoefte aan afstand van de hele situatie? Het moet toch ontzettend veel pijn doen hem met een ander te zien. Fijn en blij dat hij gelukkig is en het wat beter gaat maar pijnlijk dat het niet met jou is? Uit liefde gun je het hem natuurlijk maar jij voelt daarnaast toch ook nog wat? Dat lijkt me heel moeilijk in ieder geval. Sterkte, sowieso. Ook in uitzoeken in welke vorm jullie wel verder kunnen.
quote:hopeloze_ziel schreef op 20 augustus 2014 @ 14:22:

Goede dagen worden altijd weer opgevolgd door minder goede dagen. Wat mis ik hem toch.. betekent minnaarschap dan helemaal niets? Als ik al die verhalen hier lees blijft iedere vent toch bij zijn vrouw en is het enkel om aandacht te doen en om leegtes in hun zelf op te vullen. Het enige voordeel wat ik kan ontdekken is dat het een enorm leerproces is. Vraag me vaak af hoe ik erin verzeild geraakt ben. Hoe is dit bij jullie begonnen? En hadden jullie altijd vrede met de breuk als die er op een gegeven moment kwam?







Is dat wat jij uit het minnaarschap haalt? Waarom zou een man niet bij zijn eigen vrouw blijven? Mag ik vragen wat het minnaarschap jou brengt?



Hee Zij! Heb je het aangedurfd om hier te schrijven?

Volgens mij, als je je roze bril af zet, zie je zelf ook wel in dat het voorstellen van een gebonden man aan je vrienden en familie niet zo'n goed idee is, toch? Tijd voor een pasje op de plaats/goed gesprek misschien?
Marana is degene die toch officieel een relatie heeft met haar minnaar, nu vriend?



En karamella is dacht ik met ex van tien jaar terug die in het buitenland woont aan het minnaren. Klopt dat?



Bella is ook wel duidelijk denk ik.



De rest weet ik ook niet. Iemand aanvulling?
Hint heeft een SV. Hart tjah, wat kan ik daar df over zeggen.
quote:Sense-1970 schreef op 21 augustus 2014 @ 15:26:



Ook de posts van jou en Lena over of hij wel of niet weet wat ik zou willen.. Hoe zinloos is het om daar over te beginnen als alles over is. Wellicht snap ik dat niet zo goed, maar ik snap gewoon niet waarom daar nu door mensen hier zo'n issue over gemaakt wordt.



En jij beticht anderen van beroerd lezen?? Jij herhaalde iets van Lena wat ze anders had opgeschreven dan jij dacht en daar ging ik op in.

Ik had het niet over wat hij wel en niet wil. Wat LD wil weet ik allang.



Ben er wel weer klaar mee.
Look, leuke vakantie gehad?



Ik moet ook zeker dingen uit elkaar gaan trekken maar kan het niet alleen meer. Heb er hulp hij nodig. Nu dus aan het kijken voor een psych

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven