Week teruggezet echo

21-08-2014 14:40 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net eerste termijnecho gehad. Mooi kloppend hartje en beweeglijk kindje
Alle reacties Link kopieren
Hoo dat ging even mis:(



Zelf dacht ik alleen 11 weken te zijn, maar echo-dame zette mij direct terug op 10 weken.

Weet zeker dat ik mij niet in de datum heb vergist. Kan het kwaad op deze termijn een week teruggezet worden? Diegene die echo maakte deed er luchtig over, maar maak me nu toch wat zorgen......
Alle reacties Link kopieren
Nee, hoor, dat gebeurt heel vaak. Bij mij ook, maar ik had daar wel rekening mee gehouden, want langere cyclus, maar de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt vaak, volgens de echo was ik pas zwanger geworden na een positieve zwangerschapstest. Uiteindelijk bleek ik toch gelijk te hebben
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je zo zeker zijn van de juiste datum? Of heb je zo'n eisprong-test bijgehouden voor je zwanger werd?



(Of maar 1 keer gesext?)
Alle reacties Link kopieren
Oke, gelukkig! Vind het toch jammer van dat ene weekje, dacht dat ik al bijna in de "veilige" zone zat.

Niks aan te doen, moet blij zijn (zoals echodame zo mooi zei) "dattie het doet"
Alle reacties Link kopieren
quote:Ka32 schreef op donderdag 21 augustus 2014 14:53 Hoe kan je zo zeker zijn van de juiste datum? Of heb je zo'n eisprong-test bijgehouden voor je zwanger werd?



(Of maar 1 keer gesext?) Nee weet zeker wat mijn eerste dag van menstruatie was, maar eisprong kan natuurlijk ook wat later zijn geweest?
De veilige zone zegt niet zoveel. Het feit dat je met deze termijn een mooie echo hebt zegt eigenlijk meer dan twaalf weken zwanger zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je eisprong zal dan idd wat later zijn geweest.



En gefeliciteerd natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Deden ze bij mij ook, ik wist zeker (had temp bijgehouden) wanneer ovulatie/bevruchting was geweest. Echt geen week later

Baby kwam 2 weken na uitgerekende datum, en zonder enig bewijs, heb ik dat altijd gezien als "zie, ik had wel gelijk"
Alle reacties Link kopieren
quote:chocoladehartje schreef op 21 augustus 2014 @ 14:55:

[...]





Nee weet zeker wat mijn eerste dag van menstruatie was, maar eisprong kan natuurlijk ook wat later zijn geweest?

Als je een wat langere cyclus hebt is meestal je eisprong wat later, waardoor je dan korter zwanger bent dan je dacht.



Maar als het er bij deze termijn goed uitziet, dan is die week verschil geen probleem.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
ik ben zwanger geworden na IUI dus de dag van de bevruchting / eisprong was echt wel duidelijk

toch werd ik een eek terug gezet bij de echo



zegt niks dus )
Alle reacties Link kopieren
Je eisprong kan inderdaad later zijn geweest. Bij mijn tweede zwangerschap wist ik al dat dat het geval moest zijn geweest omdat ik anders nooit zwanger had kunnen raken, maar dan nog gaan ze uit van een cyclus van vier weken en de eerste dag van je laatste menstruatie. Ik wist dus ook al van tevoren dat de uitgerekende datum bijgesteld zou worden bij de echo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist door MMM precies wanneer de oudste was verwekt en wanneer ik dus uitgerekend zou zijn. De VK dacht daar toch heel anders over



En zo was ik opeens een week eerder uitgerekend. Natuurlijk kwam ze gewoon op mijn uitgerekende datum :-D



De VK gaat uit van gemiddelden. Dat er ook mensen zijn die een heel vroege of heel late ovulatie hebben, wordt niet meegenomen in hun berekeningen.
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
quote:maja_de_bij schreef op 21 augustus 2014 @ 17:00:

Ik wist door MMM precies wanneer de oudste was verwekt en wanneer ik dus uitgerekend zou zijn. De VK dacht daar toch heel anders over



En zo was ik opeens een week eerder uitgerekend. Natuurlijk kwam ze gewoon op mijn uitgerekende datum :-D



De VK gaat uit van gemiddelden. Dat er ook mensen zijn die een heel vroege of heel late ovulatie hebben, wordt niet meegenomen in hun berekeningen.Integendeel, de vk baseert de uitgerekende datum op de eerste dag van de laatste menstruatie gecombineerd met de lengte van de cyclus (als deze tenminste redelijk regelmatig is). Langere cyclus betekent later uitgerekend.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
als ik bij een cyclus van 28 dagen pas op dag 19 ovuleer, dan kom ik op een andere datum dan de vk die uitgaat van een ovulatie op dag 12. De lwngte van de cyclus zegt dan niets.
Let it Bee
Hier zelfs 10 dagen achteruit gezet. Kon nooit volgens mij, want dan zou ik al voor innesteling verschijnselen hebben gehad. Maar 'wij maken geen fouten mevrouw'. Best hoor. Dorian is mooi 8 dagen voor uitgerekende datum en 1 dag na mijn eigen datum ter wereld gekomen. Ik had me voorgenomen bij 40 weken direct te roepen dat er dan maatregelen genomen moesten worden omdat ik anders volgens mijn eigen berekeningen voorbij de 42 weken zou gaan. Maar dat was gelukkig niet nodig :-)
Alle reacties Link kopieren
Is niet erg, soms duurt bijvoorbeeld de innesteling wat langer. Ik hoor heel vaak dat mensen teruggezet worden.
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook werd 6 dagen teruggezet, ik zei nog heel eigenwijs dat kan niet hoor..

toch maakte ik me ook stiekem wel zorgen..



Bij de volgende echo werd ik een dikke week vooruit gezet, toen zei ik nog net niet zie je nou wel



Een weekje terug gezet worden zou ik me geen zorgen over maken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik werd vooruit gezet, terwijl ik zeer weet dat ik de 9 week en 5 dagen daarvoor geen seks gehad had



Kind kwam uiteindelijk met 41+5, dus volgens mij had ik gewoon gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven