Mode & Beauty alle pijlers

Tips voor de wat zwaardere makeup en harde contactlenzen?

21-08-2014 15:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand misschien goede tips heeft:



Ik ben een nieuwe drager van harde contactlenzen. Het gaat steeds beter, dus ben ik ook aan het opvoeren richting m’n normale make up-routine.



*au!*



Mascara heb ik geen problemen mee, maar van de week veegde ik m’n lens van z’n plaats omdat ik oogschaduw aanbracht. Ik heb niet eens hard ‘gewreven’ ofzo, want dat voelt erg vervelend met de lenzen in, maar gewoon de poeder er wat opgedrukt en lichte veegbewegingen gemaakt.

Hoort dit ook bij het wenproces? Dat ik die druk van een kwastje erg vervelend vind en dat ik vrij makkelijk de lens van z'n plaats schuif? Of moet ik voortaan m’n aanbrengroutine erop aanpassen?



Ook tight-line ik m’n ogen vaak. Soms met potlood, maar vaker met gelliner (van MAC). Met m’n oude zachte lenzen merkte ik al dat ik eerst de eyeliner moest aanbrengen en daarna m’n lens in moest doen, anders kwam het op m’n lens. Nu met m’n harde lens heb ik het op beide manieren geprobeerd (tight linen voor en na lens indoen), maar beide keren had ik grote zwarte vlekken op m’n lens (die ik er maar moeilijk af kreeg!). Toen ik de lens na het aanbrengen van de eyeliner indeed, heb ik een kwartiertje gewacht ongeveer. Om ‘t te laten drogen, maar helaas...

Weer m’n vraag: wordt dit beter of kan ik tight-linen vanaf nu wel vergeten? :(
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaan je oogbollen zich op een gegeven moment naar je lenzen vormen, dus dan zul je ze minder makkelijk van hun plek vegen. Maar tightlinen wordt wel een lastig verhaal denk ik :S
The road to hell is paved with good intentions
Alle reacties Link kopieren
Kan je je opmaken zonder lenzen, dat je ze achteraf weer inzet?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zet je het lijntje? Druk je echt je ooglid naar achteren en breng je het dan voorzichtig op of doe je bijvoorbeeld je ogen dicht en dan het potloodje er tussen.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon a naturel?



Vrouwen zijn vaak veel mooier zonder Make Up



Kijk maar naar een Doutzen...
Alle reacties Link kopieren
Zo mooi is Doutzen anders niet.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Niet?
Alle reacties Link kopieren
Het wordt afgeraden om de lenzen in te doen na de makeup. Ik heb het wel een keer geprobeerd en had er inderdaad spijt van.



Bij het tightlinen til ik gewoon m'n bovente ooglid een beetje op en breng de gelliner met een kwastje aan. Meestal wil ik onder geen lijntje nl. En zoals ik al zei: een kwartiertje laten drogen, maar dat was nog te kort en normaalgesproken heb ik daar echt geen tijd voor, hoor!

@Grumpycat: Wat bedoelde je met 'druk je echt je ooglid naar achteren'?
Ik doe mijn eyeliner boven de wimper rand, en zet mijn mascara aan van de basis van de haartjes. ook zonder lenzen doet het heel erg zeer als die eyeliner in je oog komt namelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 30 jaar harde lenzen en ik maak me altijd op met lenzen in. Met oogschaduw moet je inderdaad wat voorzichtiger doen, zeker zorgen dat je geen korreltjes in je oog krijgt. Ik breng het op met een kwastje. Voor de eyeliner gebruik ik een eyelinerpen, die is wat stabieler dan een kwastje. Ik heb 'm van Kanebo, wel duur maar je doet er erg lang mee.



Mascara is ook een handigheidje.



Overigens, oogmakeup remover met olie bevalt niet met lenzen, ze worden er vet van. Ik heb de grote oranje fles van Lancaster en die is top! Kan zelfs voorzichtig schoonmaken met lenzen in.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken met lenzen zie ik voor mezelf het nut niet van in: als m'n makeup eraf gaat, wordt m'n gezicht gewassen en daarna neergevleid op een kussen.



En eyeliner op het ooglid gaat prima, trouwens (weer geldt: zachtjes drukken, te zacht naar mijn smaak, maar ja), maar het gaat dus vnl om eyeliner binnen het ooglid (tight linen dus).
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 21 augustus 2014 @ 17:02:

Ik doe mijn eyeliner boven de wimper rand, en zet mijn mascara aan van de basis van de haartjes. ook zonder lenzen doet het heel erg zeer als die eyeliner in je oog komt namelijk Met lenzen is pijnlijker! Maar je hebt gelijk, het zwart dat nu op m'n lenzen bleef plakken, zit dan in je oog. Toch zit het dan binnen 10 minuten in een ooghoek waar je het zo weg kunt vegen.
Alle reacties Link kopieren
Twintig jaar harde lenzen gehad. En ik vond het niks make-up en harde lenzen. Ik had in ieder geval altijd waterproof make-up/ mascara. Kon ook geen poederoogschaduw hebben of ik kreeg meteen wat in het oog met het gevolg een huilbui.

Tegenwoordig zachte lenzen en dat gaat heel goed. Maar zachte lenzen hebben weer andere nadelen.

Je kunt een harde lens weer terugschuiven op het oog, maar dat lukte mij nooit ik haalde de lens er met een zuiger uit als ze op het oogwit terecht was gekomen.

Eerst make up en dan lenzen ging bij mij niet goed. Komt er teveel make up achter de lenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 22 augustus 2014 @ 18:18:

[...]Kon ook geen poederoogschaduw hebben of ik kreeg meteen wat in het oog met het gevolg een huilbui.[...]Daar heb ik geen last van. Ik gebruik een goede primer en m'n oogschaduw blijft prima zitten, alleen het aanbrengen vind ik erg vervelend. Ik aai over m'n ooglid omdat anders m'n lens verschuift (ik probeer dat nu op te lossen door onder m'n ooglid naar links of rechts te kijken, maar helaas gaat m'n oog dat open is (en dat dus moet zien wat ik doe) dan mee, haha) en dat schiet gewoon niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven