welke vouwwagen?

28-07-2014 20:02 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal flauw van onze grote zware katoenen tent. Wat een werk! Dus heb ik bedacht dat een vouwwagen De Oplossing is :-D



Maar welke? Wie van jullie heeft ervaring met een vouwwagen die een beetje snel in te pakken is? en die eventueel ook nat ingevouwen kan worden? (want op één of andere manier hebben we altijd regen op de dag van vertrek...)



Het gaat een gezin met twee nog jonge kinderen die voorlopig nog niet in een bijzettentje slapen. Toch wil ik liefst geen te grote vouwwagen, want ik hoop dat we nog heeeel veel jaren plezier gaan hebben met onze aankoop, ook als de kinderen al lang in een eigen tentje slapen.
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
quote:maja_de_bij schreef op 29 juli 2014 @ 09:32:

Ik vind een caravan erg claustrofobisch! Krijg het spaans benauwd bij het idee dat je in de kleine ruimte moet, met zoveel mensen...

Een tentdoek geeft zoveel meer 'lucht'!



Jammer dat die Combi Camp nu moet afvallen, vanwege inpak-ongemak. Die traildog lijkt me trouwens geweldig! Echt het outdoor gevoel.. Een aart kok is ook leuk. Zijn die al een beetje tweedehands verkrijgbaar?

De tago had ik nog niet aan gedacht. Het even gezocht op de Settler, en die is volgens mij prima. Afgezien van waterzakken op het dak (volgens vouwwagen forum).



Keuzes.... :-DDe aart kok is er nog niet heel veel tweedehands, maar als je goed zoekt zult gij vinden. Wij hebben hem ook voor de helft van de prijs gekocht (via marktplaats). Nieuw vind ik ze te duur.
Hier een Trigano odyssee gl. Tweedehands. We zijn er 3x mee weggeweest. Je kunt veel spullen in de bak kwijt. Man en ik slapen op de bak met lattebodem. De kinderen ook van de grond. Naast ons. Wel in een eigen slaapcabine. De leefruimte is ook prima en niet onbelangrijk, makkelijk op te zetten. Ze zijn wel te vinden op marktplaats. In het noorden niet zo gemakkelijk. Er is geen leverancier in Noord Nederland.
Alle reacties Link kopieren
hallo,



Wij hebben een gerjak tago settler. Zo'n snel opzetter.

De vouwwagen staat inderdaad zo op en heeft veel laadruimte onder het slaapgedeelte.

Er is een extra tentje onder het linker slaapgedeelte, waardoor de oudste toch het gevoel heeft dat hij apart slaapt, maar wel bij ons.

WE hebben een gewoon recht luifel erbij en nog een cross over luifel. Zelf gebruiken we altijd het cross over luifel, dat vinden we mooier staan.

Maar helaas wegens gezondheidsredenen moeten we deze gaan verkopen.

Dus als je serieus interesse hebt, laat het ons weten.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen ook van tent naar vouwwagen maar zijn nog fanatiek aan het zoeken wat het moet gaan worden. Maar in ieder geval hebben we exact dezelfde eisen Maja. Dus ik lees mee.

asenrob: ik ben ook wel serieus geïnteresseerd in jullie gerjak! Maar Maja gaat voor natuurlijk. 't Is haar topic.
Alle reacties Link kopieren
Kristi:

Als je wilt kan ik wel een paar foto's doormailen. Als je serieus geïnteresseerd bent, doen we dit uiteraard graag.

Voor ons geldt wie het eerst reageert krijgt de eerste keus, maar ik snap dat je Maja niet wilt overslaan. Dat is geen probleem.

Ik wil wel de foto's al doormailen maar dan moet je even je mail-adres doorgeven. Het zijn er namelijk nogal wat.

Ik hoor het wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een aart Kok Kariba, Op zich is hij binnen 2 minuten uitgeklapt. Maar daarna zijn wij bij aankomst toch nog wel lang bezig met hem leefbaar te maken (kuipzeil erin haringen enz.) en waarschijnlijk slepen wij ook teveel troep mee. Hij kan nat worden ingeklapt maar het is geen pretje en thuis moet je plek hebben om hem te laten drogen.

Wij hebben hem nu 8 jaar maar ziet er nog wel als nieuw uit!
Hier een vierdehands Alpenkreuzer. Voor een paar honderd euro gekocht en hij gaat alweer 5 jaar mee. Duurdere vouwwagens zijn heel mooi, maar inderdaad ook heel veel duurder.

Uitklappen is zo gedaan, maar echte werk zit hem in de haringen, slikranden en inruimen. Nadeel: het in- en uitklappen kan niet in je eentje, voortent en luifel lukt me wel alleen.

De investering was bij ons gering en als hij niet meer bevalt, dan verkopen we hem ook weer. Met kinderen is veel ruimte lang prettig, ook al slapen ze allang niet meer in de wagen. Wij hebben regelmatig vele kinderen op bezoek binnen (op de grote bedden louncht het veel beter dan in de caravan of voortent (of in eigen tent).
Alle reacties Link kopieren
asenrob, wil graag foto's! Maar ik kan je geen privebericht sturen met mijn email (omdat je die niet wilt ontvangen heb je aangegeven in je profiel).
Alle reacties Link kopieren
oh leuk zeg, dat jij je vouwwagen aan me wilt verkopen! Maar ik geef de eer aan Kristi. Volgend zomer wil ik graag een keer iets anders dan kamperen, naar Engeland ofzo, en man wil toch liever een caravan daarna...



Maar een tago settler stond inmiddels wel hoog op mijn lijstje!
Let it Bee
Alle reacties Link kopieren
@ kirsti,

Heb je nog een pb gestuurd. Althans ik hoop dat het aangekomen is ?

Hierin heb ik ons mailadres gezet.

Heb je die ontvangen, dan stuur ik je de foto's door.

Of je moet ze niet meer willen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven