Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
Haii!



Hier ook een festivalweekend achter de rug, Castle of Love in Kerkrade. Was een mooi feestje hoor! Qua eten best goed opgelet (slechts 1x Burger King gepakt, verder gezonde keuzes gemaakt), maar qua drank heb ik eerder 25 dan 15 drankjes op verspreid over het weekend. Maar zo'n leuke tijd is wel weer heel goed voor je psychische gesteldheid, haha!



Goed, we hebben de weegschaal meegenomen om toch op zondagochtend nog te kunnen wegen. Het resultaat: -0,1 kilo. Dat was dus na een zaterdagavond vol drankjes, haha.



Huidig gewicht: 78,1

Totaal af: -5,3

Deze week -0,1



Maar goed, nu dus weer helemaal in het gareel. Gisteren alweer netjes punten geteld en de sportschool bezocht. Vandaag het huis aan kant gemaakt (teringzoooooi!!), gezonde boodschappen gedaan en nu aan mijn werkstuk voor school. Fijne dag ladies!



Oh enne EvaViva: ik herken je probleem! Ik kan ook niet alleen met eiwitten ontbijten, dan heb ik zo weer honger. Dit zijn mijn ontbijtcombi's waar ik vaak na een uur of 3-4 weer honger heb:



Twee volkoren knäckebröd met een dun laagje roomboter en 4 plakjes kipfilet, daarbij een gekookt eitje en een kop thee of optimel.



of



Havermoutpap van 275 ml magere melk, 35 gram havermout en een geprakte banaan plus een smoothie van 125 gram magere kwark met diepvriesfruit en een scheutje jus d'orange.
Netjes hoor, andere festivalgangers! Ik ben gelijk gebleven, dus da's fijn. Heb er niet echt aan gedacht, echt alles gegeten en gedronken wat ik wilde. Je loopt en danst enorm veel tijdens zo'n weekend, dus dat zal wel rechtgetrokken zijn!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dames al die festivals! Knap dat jullie niet onwijs aankomen na zo'n feestweekend. Goed gedanst en gesprongen zeker .



@Marjan Fijn dat jij het ook herkent, dat eitwitten niet zo erg vullen als veel mensen beweren. Mijn man kan gerust ontbijten met een bak kwark en lunchen met 2 eieren . Ik kiep dan om hoor!



Zo'n ontbijtjes als jij noemt neem ik ook. Of een bakje muesli (50 gr.) of 2 boterhammen. Of in het weekend havermoutpannekoekjes .



@jufmevrouw Oh nee, active points houd ik niet netjes bij. Sporten zie ik gewoon als extra. Aangezien ik toch wel eens over mijn dag points heen ga, hoop ik dat dan zo'n beetje gecompenseerd te hebben met een extra sportsessie. I know, niet echt een wetenschappelijk onderlegde methode. Ik zou het veel secuurder moeten bijhouden. Maar ik vind al dat afwegen en tellen al genoeg werk... :(
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer een goede week hier.

1,8 kilo eraf....ik ben blij



Zijn jullie elkaar tegen gekomen op Lowlands Super en Femme? Of heb ik dat verkeerd begrepen?



Over de actieve en weekpunten, ik maak de weekpunten wel op maar de actieve punten niet.
Alle reacties Link kopieren
Heh jammer! Net te laat met doorgeven! Ik was helaas weer bij mn begingewicht!

Ik ga heel ff weg maar 1 sept hoop ik met goede moed weer ertegenaan te gaan!
Ben ik te laat kon niet eerder ivm werk :(



Huidig gewicht 68,6

Deze week af 0,6

Totaal af 10,00
Alle reacties Link kopieren
Niet te laat hoor Suhke, ik werk 'm zo weer bij.



Heb je vakantie? Veel plezier!
Oh super dat je hem nog bijwerkt dankjewel !
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een klapper pearssy



Goed zeg medefestivalgangers!
Goed bezig ladies!



Ik gister een verschrikkelijk slechte dag gehad, werkelijk ALLES gegeten wat los en vast zat. Echt: patat, afhaal chinees, kaascroissants, chips, koek, zo erg kan je 't niet bedenken. Heb ik blijkbaar heel af en toe nodig, want nu is het weer uit m'n systeem en heb ik braaf 3 stuks fruit op tot nu toe.



Ben helaas wat ziekig, dus hardlopen sla ik vandaag even over, maar hoop dat ik dit weekend weer helemaal fit ben!
Alle reacties Link kopieren
@supersoulfighter Haha, een vreetdagje dus. Heeft iedereen wel eens (nodig), niet? Goed dat het nu weer over is ;).



Oh ik ben ook te laat met doorgeven sorry pearssy. Ik doe het toch...



Huidig gewicht: 78

Deze week: -1

Totaal af: -2



Ik denk dat het vele sporten dit goede resultaat geeft, want ik snoep nog steeds veel. Doe momenteel (bijna) iedere dag iets aan beweging...
Lekker bezig EvaViva! Ik merk dat ik door elke dag te bewegen ook veel beter slaap en beter op mijn eten let, als in: zonde om crap te eten als je net gezond hebt bewogen!



Gisteren ook nog een beetje een schijt-aan-alles dag gehad, vandáár echt echt weer in het gareel Moet vooral weer aan de sport, want wordt slappe hap overal. Kennen jullie Kayla Itsines? Haar gratis work-outs zijn al heel goed (haar hele gids van 12 weken is namelijk duuuuur), die ga ik voorlopig even doen voor het bovenlichaam!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij zijn sinds gisteren ook weer terug van vakantie.

heerlijk genoten, maar 3 weken is echt te lang. Ik heb de eerste week goed op mn eten gelet, tweede week al iets minder en afgelopen week heerlijk met de rest meegedaan.

Maar eens zien wat de weegschaal binnenkort verteld
Goed zo Evaviva !



Waar haal jij de stukjes training van Kayla vandaan Supersoulfighter ? Heb je haar op FB if Twitter geliked ?
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Al een tijdlang loop ik rond met het gevoel van "Ik moet toch ooit een keer stoppen met punten tellen en dit gewoon zelf kunnen op gevoel". Begrijp me niet verkeerd, WW is echt top en werkt geweldig als je af wilt vallen, maar na 5 jaar lang steeds pogingen met ups and downs wil ik eigenlijk geen dieet meer volgen. Ik wil dat gezond eten voor mij gewoon een gewoonte is. Ik zit daar nu zo dicht bij in de buurt (al drie maanden geen echte vreetbuien meer, tevreden met 5 of 6 over het algemeen gezonde maaltijden per dag, het is duidelijk wat wel en niet goed voor me is, ik weet nu heel goed wat de juiste portiegrootte is voor mij), dat ik vandaag besloot om het eens een dagje zonder te tellen te doen. Dat is best eng, want normaal meet ik mijn melk af en weeg ik de hoeveelheid havermout die ik door mijn pap doe, en dat heb ik nu dus op gevoel gedaan waardoor ik niet precies weet hoeveel punten er nou in mijn ontbijt zaten.



De stap om te proberen het telsysteem los te laten is best moeilijk. Aan de andere kant wil ik echt graag meer op gevoel gaan eten en luisteren naar wanneer ik honger heb in plaats van naar hoeveel punten ik op dat moment mag.



Ik lees vaak in meerdere "lijn"topics hier op viva dat vrouwen dan zeggen: "Vanavond borrelen, ik hoop dat ik het bij spa rood kan houden en me niet vergrijp aan de bitterballen ofzo" en dan denk ik: gatver, zo wil ik niet hoeven nadenken voorafgaand aan een gezellig avondje borrelen. (Daarnaast heeft dat "hopen" geen zin, je hebt het namelijk zelf in de hand. Het is niet zo dat een of andere buitenaardse kracht jou die bitterbal doet eten of dat wijntje doet bestellen.) Afgelopen weekend in Limburg bij dat festival duurde het ook tot het moment van loslaten van het punten tellen dat ik pas echt kon gaan genieten. En dan zit ik van tevoren helemaal te balen dat ik waarschijnlijk niks kan drinken omdat dat niet binnen mijn punten past. Daar wil ik gewoon vanaf. Ik wil op 'normale' dagen gewoon mijn vaste ritme vasthouden qua ontbijt, lunch en tussendoortjes (diner varieert van heel gezond tot risotto) en op gezellige moment met mate genieten van een hapje en een drankje, net als alle andere 'slanke' mensen.



Inmiddels heb ik het sporten fanatiek opgepakt, heb ik een afkeer gekregen van suikerrijk en bewerkt eten en eet ik dus zoveel mogelijk 'puur natuur'. Weight Watchers heeft mij de afgelopen jaren de handvatten gegeven voor wat betreft portiegrootte en wat wel en wat niet gezond is, het wordt tijd dat ik dit zelf doe en dat ik dus niet meer tijdelijk op dieet ben door punten te tellen (om vervolgens in een vreetbui-fase te belanden als het even niet gaat), maar dat dit pure eten, het sporten, de maaltijden die gewoonte zijn geworden en het met mate genieten gewoon voor altijd mijn lifestyle worden. Ik durf dat huwelijk aan want ik voel me er verschrikkelijk goed bij, hoewel het eng is om deze verkering met WW 'uit' te maken.



Ik hoop op jullie begrip en heb echt heel veel respect voor alle dames die elke dag knokken tegen die verschrikkelijke kutkilo's. Wat heel vaak geroepen wordt en wat ook echt zo is: diëten werken niet, je moet er je lifestyle van maken. Ik dacht ook altijd dat dat bullshit was, maar na 5 jaar lang periodes wel punten tellen en periodes van schranzen besluit ik voor een hele lange periode gewoon de gulden middenweg te kiezen: gezonde keuzes, met mate genieten, de rest van mijn leven.



Ik sla deze post op in mijn telefoon, voor de momenten dat ik het moeilijk heb. Ik weet bijna zeker dat ook ik die ga hebben met mijn verleden waarin ik regelmatig zakken drop, rollen koek en zakken chips weg at (stiekem, in mijn eentje). Ik ga er alles aan doen om niet, nu ik weer een periode WW heb afgesloten, te verzanden in dat gedrag. Het besef is er dat dit niet iets tijdelijks is, ik heb nu een gezond BMI en voel me lekker in mijn lijf, geestelijk kan ik afstand doen van dieetperiodes en ik wil nooit meer dik worden (ik kom van 92 kilo, tegen 78 kilo nu).



Ook ik heb nog een weg te gaan. Zoals jullie kunnen zien in de tabel is mijn streefgewicht 72 kilo. Maar ik heb besloten dat ik het een belangrijker streven vind dat ik mezelf een gezond leefpatroon eigen maak, zonder dat ik daarvoor een periode van punten tellen heb.



Dames, heel veel succes in jullie strijd. Ik blijf meelezen, maar ik durf uit de tabel te stappen en uit het puntensysteem.
Marjan, geweldige post! Ik ben het helemaal met je eens, sluit mij 100% bij jou aan en wens je veel succes.
quote:Pretzel66 schreef op 21 augustus 2014 @ 11:37:

Goed zo Evaviva !



Waar haal jij de stukjes training van Kayla vandaan Supersoulfighter ? Heb je haar op FB if Twitter geliked ?Ja, en toen direct weer weggehaald
Ah ga ik ook zo doen bedankt voor de tip !
Een keer was genoeg
Heel veel succes Marjan maar zo te horen heb je goed door hoe het eigenlijk moet .

Ik zelf ben wat losser met wegen en meten doe het eigenlijk altijd op het oog en dat voelt goed .

Ik denk dat iedereen zijn weg er zelf in moet vinden om de juiste lifestyle te bereiken, en het is een weg met vallen en opstaan.

Ben het helemaal met jou eens over het vooruit denken bij bv een borrel of feestje probeer gewoon te genieten dat is het belangrijkste .
Alle reacties Link kopieren
@eles Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad!



@supersoul Die workouts van die Kayla ken ik nog niet. Ik onthoud het voor misschien eens in de toekomst. Ik maak eerst mijn 'Ripped in 30' programma af en daarna wil ik het Insanity programma gaan doen thuis. Mijn man heeft vrienden die daar heel enthousiast over zijn en heeft het hele programma gedownload. Dat gaan we dan in september/oktober samen doen thuis haha. Dat wordt lachen .

(Als ik tenminste nog niet zwanger ben dan .)



@Marjan Mooi beschreven, hele goede post! Respect! Heel veel succes in de toekomst, komt vast helemaal goed met jou!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Hier weer eens een update van mij. Ik heb een paar wat mindere WW-weken gehad. Niet netjes de app ingevuld en daar ging het mee mis. Ik at steeds (ver) boven mijn weekpunten. Geen heel extreme dingen zoals de snoepbuien van voor ik ging afvallen, maar meer zoals het eetpatroon dat ik zou mogen hebben als ik stabiel op gewicht wil blijven. Het resultaat was daar ook naar, ik zit al 3 weken netjes op hetzelfde gewicht.



De ergste kilo's zijn er inmiddels af, maar ik wil er heel graag nog 2-3 af en daar moet ik mezelf toch echt even een schop voor onder mijn kont geven! Gisteren wel een hele goede motivatie gehad. Een tijd geleden heb ik een mooie, nette outfit gekocht, maar nooit gedragen omdat je er toch wel een buikje in zag. Nu ziet het er wel prima uit, dus gisteren aangetrokken. En ik kreeg veel complimenten! Niet alleen van collega's (die vooral verbaasd waren dat ik zo netjes gekleed was, normaal ga ik altijd in spijkerbroek naar kantoor), maar zelfs op straat. Helemaal gemotiveerd zitten internetshoppen gisteren en ga dit weekend ook lekker real life shoppen! Ik heb de laatste jaren heel weinig kleren gekocht omdat ik altijd 'wilde wachten tot ik 5 kilo kwijt was, zonde om grotere maten te kopen terwijl ik aan het afvallen was'. Herkenbaar? De broeken laat ik nog even zitten met shoppen want die wil ik toch liever pas kopen als ik op streefgewicht ben. Maar shirts, blazers, jurkjes moet nu ook wel kunnen



Marjan_viva, klinkt als een goed idee om te stoppen met tellen. Als je er al 5 jaar mee bezig bent lijkt het inderdaad tijd om het wat meer los te gaan laten!



Evaviva Insanity heb ik ook ooit eens geprobeerd. Het is leuk maar behoorlijk heftig! Vooral voor de armen. Misschien dat jij het na de Jillian Michael programma's wel goed aankan. Uiteindelijk was het voor mij ook te volgen hoor, ik maakte de opdrukoefeningen gewoon wat lichter voor mezelf. Ik heb het niet afgemaakt, als ik ooit weer eens wat beter in conditie ben begin ik er misschien wel weer eens aan! Leuk dat je het samen met je man gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
@tomaatje Super leuk dat je zo'n complimenten krijgt!!

Hoeveel kilo wil je nog afvallen dan? Dat je nog wacht met broeken kopen. Zijn je broeken nu niet te groot dan?

Ik heb ook wel eens in 'tussenfases' kleding gekocht... met het resultaat dat ik dus broeken in maat 40, 42 en 44 heb hangen thuis ;).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me nu voor aant bereiden om 1 sept weer te gaan tellen. Me weer inlezen. Langzaam van mn suikerjunkie gedoe af.



Heb nu teveel uitjes en feestjes waarvan ik wil genieten!

Liefst ook nog ff op vakantie.



Vorig jaar was ik bijna 7!! Kilo lichter!



Heb mn fiets van stal gehaald en gebruik m steeds meer met de hond samen!
Alle reacties Link kopieren
@sukhe Goede voorbereiding op september ;). Tot over een paar weken dan! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven