Welke auto heb jij?

21-08-2014 10:27 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat brengt jou van A naar B?

Omdat ik nieuwsgierig ben en ik een nieuwe (tweedehands) auto zoek maar nog niet weet welke het gaat worden.

Ben je tevreden met je auto, is hij het geld waard en is ie een beetje zuinig?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 21 augustus 2014 @ 12:23:

Ja dat zeg ik, een zuiperd! Wij rijden nu 1:25, nogal een verschil. We rijden niet meer zo heel veel sinds mijn echtgenoot met pensioen is. In de vakantie is dat de ene keer 4000 en de andere keer 7000 kilometer maar in Nederland gebruiken we hem als het nodig is, we hebben hier alle denkbare winkels op loopafstand.
verba volant, scripta manent.
Ja dat is hier helaas niet zo, ik woon op het platteland!
Alle reacties Link kopieren
quote:Galadriel schreef op 21 augustus 2014 @ 11:47[/message]:

Grote Volvo, zuipt als een alcohol verslaafde, maar wil nooit een andere. Oh en duur in wegenbelasting is hij ook.

Maar deze auto schaf je ook niet aan als goedkoop je hoofddoel is.





das pure liefde.

compleet onpraktisch in de stad, echte afstanden rij ik maar eens per maand.

maar ik hou van mijn Volvo.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doperwt schreef op 21 augustus 2014 @ 12:23:

Fiat 500 lounge uit 2010. Superfijne bak, erg zuinig ook. Gebruik hem voor woonwerk, ca 100 km per werkdag. Heb geen kids of grote huisdieren dus prima qua ruimte!Ik heb sinds kort ook een lounge uit 2010 (automaat). Heb wel al een keer een lege accu gehad, dat was minder.
Alle reacties Link kopieren
Fiat Stilo, op uiterlijk gekocht. Comfi auto, airco, cruisecontrol, goede stoelen, lekker brede pantoffeltjes eronder, heerlijke wegligging en trekt lekker door. Zuinig is 'ie absoluut niet.



Onze andere auto is een Citroen C3 en die is een stuk zuiniger, maar rijdt ook heel veel minder lekker. Zeker op langere afstanden mis ik dan de cruisecontrol en lekkere stoelen/armleuningen. Ook 'plakt' 'ie niet lekker aan de weg en heeft 'ie zo'n nichterig hoog motorgeluid als je een keer flink gas geeft
Dacia Duster!
quote:MarianneDavids schreef op 21 augustus 2014 @ 12:21:

[...]





Ongeveer 1 : 14, het kan erger.Ik was 1:10 gewend en ben helemaal blij dat ik nu 1:12 rijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd in een peugeot 308 SW uit 2010, een heerlijke wagen, diesel en rijdt 1:19. Man heeft een landrover, een oude, zijn hobby en daar rijden we kleine afstanden mee.

Het scheelt dat wij in België wonen en de wegenbelasting een stuk goedkoper is. Ik betaal 300 euro per jaar voor mijn diesel, man bijna 400 per jaar.
Alle reacties Link kopieren
heb een Fiat brava

redelijk betrouwbaar (is vreemd voor Fiat)

nog steeds niet veel roest (ook vreemd voor fiat)

en door lokale garage aangemerkt als in erg goede staat verkerend

voor jaar (auto is van 2001, dus, ja, hij blijft nog een paar jaar
Alle reacties Link kopieren
Ctroen C8, en een hele oude Eend, voor de lol. Manlief heeft een fiat panda 4 keer 4 voor in de winter (wonen in zwitserland)
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 21 augustus 2014 @ 13:00:

redelijk betrouwbaar (is vreemd voor Fiat)

nog steeds niet veel roest (ook vreemd voor fiat)





Ik vraag me altijd een beetje af waar zulke 'wijsheid' nou vandaan komt...

Ik ben aan m'n 4e Fiat bezig (127, Panda, Punto en nu Stilo) en ik heb aan de vorige 3 ook nooit roestproblemen gehad, ze deden het altijd, en hoge kosten had ik ook niet. Als je kijkt wat voor kilometers ik ermee gekacheld heb, was het zelfs expliciet laag te noemen.



Ik heb ook een Opel Corsa gehad, en daar was van dat Duitse degelijke echt niets te merken. DIE roestte juist als een malle en heeft m'n Wegenwachtabbootje een paar jaar zeer de moeite waard gemaakt :-D
Ik heb een Toyota Yaris uit 2010. Heerlijke auto, 1.3, rijdt 1 op 16. Nog nooit problemen mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 21 augustus 2014 @ 13:05:

[...]





Ik vraag me altijd een beetje af waar zulke 'wijsheid' nou vandaan komt...

Ik ben aan m'n 4e Fiat bezig (127, Panda, Punto en nu Stilo) en ik heb aan de vorige 3 ook nooit roestproblemen gehad, ze deden het altijd, en hoge kosten had ik ook niet. Als je kijkt wat voor kilometers ik ermee gekacheld heb, was het zelfs expliciet laag te noemen.



Ik heb ook een Opel Corsa gehad, en daar was van dat Duitse degelijke echt niets te merken. DIE roestte juist als een malle en heeft m'n Wegenwachtabbootje een paar jaar zeer de moeite waard gemaakt :-DDat zijn "wijsheden" van vroeger die maar worden herhaald. Ik heb nooit anders gereden dan Fiat en Alfa. Nooit problemen mee gehad. Als ik dan van anderen hoor waar zij tegenaan lopen met hun Duitse auto. Weet je dit soort "wijsheden" verdwijnen gewoon niet helaas. Net als dat Duits altijd zal blijven staan voor degelijkheid, maar dat ook gewoon vaak niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nickske schreef op 21 augustus 2014 @ 12:05:

Hiervoor had ik geen auto en vriend had een Peugeot 206SW. Daar was gewoon áltijd wat aan (echt extreem veel kosten aan dat barrel gehad). Maar goed, een aantal vrienden (autodealers/automonteurs) zegt ook dat je nóóit een Franse auto moet kopen. Letterlijke woorden van een bevriende Renaultdealer: 'Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ga voor een Duitser of een Japanner. Frans is echt troep.'



Ik heb net even gepeild bij 'mijn' monteur wat hij van een Citroen C3 vindt. Zijn reactie: doe het niet.

Ik heb bij een Duitser of een Japanner ook wel een beter gevoel.



*gaat nu de andere reacties lezen*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Ford Fiesta, heerlijke auto. Ik heb hem nu een jaar en ben zeer tevreden. De mijne is 5 jaar oud nu.
Alle reacties Link kopieren
Suzuki swift en een skoda octavia stationwagen .

De suzuki swift (bwjaar:2007) staat nu op 155.000km (woon-werk)

Echt een betrouwbaar en onderhoudsvrije auto. Vind de auto nogal stuiterig en erg traag maar verder rijdt hij makkelijk 1:16 en dan rij ik niet zuinig (120km/u op de snelweg).

Geen noemenswaardige dure onderhoudskosten gehad tot nu toe.

De skoda octavia is een fijnere (reis)auto. Heeft een automaat en voorzien van veel opties (navigatie, meebewegende xenon, alarm class 3, stoelverwarming, climate control, etc).

Heerlijk die automaat, kan ik friet/hamburger eten onder het rijden 😃
Alle reacties Link kopieren
Als tweede auto een Toyota yaris. Handig, is zuinig, goedkoop in de verzekering en wegenbelasting, erg weinig onderhoud. Echt heel tevreden. Ik heb overigens wel een luxe uitvoering. Ik vind het een aanrader. Ik ben fan van een grote auto maar om nou 2 grote auto's te hebben vonden wij zonde. Ik vind de yaris niet heel klein aandoen als je erin zit. Dat vond ik ook een plus.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat voor mij waarschijnlijk een auto uit 2001-2005 worden. Dat is voor mij al redelijk nieuw haha. Ik zie veel nieuwere auto's die er heel leuk uitzien maar ik heb gewoon geen zin om er zoveel geld aan uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
Seat Ibiza uit 2000



Rijdt prima en lekker sportief. Betrouwbaarheid is ook prima al is ie 14 jaar oud.

Zuinig is ie niet, als ik m'n best doe is 1:12 haalbaar



Ben wel langzaam op zoek naar een nette Golf V, iets meer auto en iets meer ruimte.
Omdat het kan
Ik ben al 2 jaar helemaal blij met mijn Citroën C3. Lekker zuinig, weinig onderhoud en voor mij heel handig dat ik lekker hoog zit.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een volvo, heerlijk geluid heeft die motor en ook heuveltjes en kou zijn nooit een probleem. Verder voel ik me ook best veilig in die auto. Bij een kleine auto auto heb ik vaak t gevoel dat ik in de kreukelzone zit...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar als je niet zo'n grote auto wilt zou je eens kunnen kijken naar merken als Kia en Hyundai enzo en dan een relatief nieuwe tweedehands kopen. Die merken (er zijn er nog meer maar weet niet uit m'n hoofd welke) hebben namelijk mega lang garantie, dus dan kun je er wellicht een kopen waar nog garantie op bepaalde onderdelen zit.



Ik heb zelf een vrij grote stationwagen uit 2003 (fiat stilo) maar die zal ik je niet aanraden haha. Overgenomen van mijn vader dus wat dat betreft prima, maar vreet benzine en totaal niet onderhoudsvriendelijk. Schijnt overigens voor veel fiats te gelden dat je veel kwijt bent aan onderhoud.



Verder heb ik er geen verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben één keer een gebruikte auto gekocht, een Volvo, er stond iets meer dan 10.000 kilometer op de teller, we zijn er drie keer mee naar Turkije geweest en de nodige keren naar Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Italië en Spanje. Ineens was het afgelopen maar we hebben er veel plezier van gehad, ook lekker groot, veel ruimte. Daarna twee keer een Twingo omdat we die zo schattig vonden maar dat was in de vakanties toch niet zo handig, zeker niet met een hond erbij, nu de tweede Berlingo .
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet van de Franse auto's. Ooit een Peugeot 306 gehad, was niks. In het voorjaar hadden we in Frankrijk een Clio gehuurd. Nieuwe model. Het viel me op dat hij een stuk groter was dan zijn vorige modellen. Dat was positief. We hadden de zwaarste diesel mogelijk in de clio. Maar er zat geen pit in. Een vrachtwagen inhalen voelde alsof je tot je oksels in de dikke stront stond en vooruit probeerde te komen. Lullige ruitenwissers die een beetje regen amper aankonden. Een motor die echt nog een dieselgeluid maakte (echt niet meer nodig vandaag de dag) Stoelen zaten vreselijk en waren amper verstelbaar en eenmaal binnen voelde het aan en reed het ding als een plastic Dinky Toy. Hiervoor reed ik een Audi A1 diesel. Man wat een power had die motor vergeleken bij deze totaal niet vooruit te branden natte krant.



Voelde me ook totaal niet veilig in die auto met zijn beperkte aantal airbags. Ik ZAT niet in de kreukelzone, ik WAS de kreukelzone om het maar zo te zeggeb.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Begonnen in een Fiat seicento. Was een pittig autootje. Er zat niks extra's in, zelfs geen airco, maar hij reed als een tiet.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven