Vakantieliefde??? Of toch kiezen voor de ander.

21-08-2014 17:26 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik lees al een tijdje mee en wil graag iets voorleggen aan jullie.



Sinds april heb ik contact met een jongen (F) via internetdating. We hebben vooral via whatsapp contact en inmiddels hebben we drie dates gehad. Dit was altijd erg gezellig. Hij woont op 45 minuten rijden en is iets jonger dan ik. Dit merk je verder helemaal niet. Qua uiterlijk is het een jongen waarop ik best kan vallen. Voor zover ik hem nu ken is het wel een type jongen waar ik verliefd op zou kunnen worden. Dit is nog niet zo. Mijn gevoelens voor hem zijn nog vriendschappelijk.



Nou ben ik net een kleine week terug van een rondreis door Vietnam. In die drie weken heb ik een andere jongen (D) leren kennen. Aan het eind van de eerste week hebben we gezoend en uitgesproken dat we elkaar leuk vinden. Ik was met een groepsreis en bijna de hele groep gaf toen aan dat zij vanaf dag 2/3 al zagen dat er iets was tussen ons. D heeft aangegeven dat hij mij inderdaad toen al leuk vond en me beter wilde leren kennen. Ik had dat op dat moment niet door. Achteraf denk ik dat ik ook wel vanaf dag 4 meer contact ging zoeken met hem. Naast elkaar zitten tijdens het eten, oogcontact etc.

De twee weken erna hebben we elkaar leren kennen en al best diepgaande gesprekken gehad. Het voelde heel erg vertrouwd. Nadat we drie dagen terug waren in Nederland is D bij mij geweest. Ook toen voelde het goed.

D is 3,5 jaar jonger dan ik en woont op 1,5 uur rijden. Tijdens de vakantie hebben we afgesproken dat we het tijdens de vakantie en vooral na de vakantie zouden aankijken. Aan het eind van de vakantie hebben we uitgesproken er eigenlijk wel serieus voor te willen gaan als we terug waren.



Nu heb ik dus een dilemma. Is D een vakantieliefde en moet ik toch voor F gaan? Morgen zie ik F weer en ik hoop dan zelf iets meer duidelijkheid te krijgen over mijn gevoel bij hem. Ik vind het heel erg lastig aangezien mijn gevoel nu eerder richting D gaat maar misschien dat voor de langetermijn F toch beter is. Dit weet je alleen nooit van tevoren.



Als jullie tips hebben hoor ik die graag! Zelf ben ik overigens 28. (Bijna 29)
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je op allebei niet verliefd bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het niet helemaal goed opgeschreven denk ik. Ik wilde er niet een super lang verhaal van maken.

Op D ben ik wel echt verliefd. Kriebels in de buik enzo en op de foto's waarop we samen staan straal ik echt. Ook toen ik hem weer zag na de vakantie had ik een grote glimlach op mijn gezicht.
Als je op D verliefd bent, dan is het toch duidelijk? Waarom probeer je liefde zo rationeel te benaderen? Omdat F dichter bij woont en qua leeftijd dichter bij jou leeftijd zit? Da's toch onzin, gekkie. Gewoon lekker met D afspreken dus!
Alle reacties Link kopieren
Als één van twee de ware zou zijn, zou je het nu weten.

Ze zijn het allebei niet. Zoals BGB al zei.
Alle reacties Link kopieren
Als je erover moet nadenken dan zijn ze het geen van beide
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 21 augustus 2014 @ 17:49:

Als je erover moet nadenken dan zijn ze het geen van beide

Dit!



Man 1 is het sowieso niet, want die neem je alleen als je niets beters kan krijgen en wat heeft het dan voor zin?

Man 2 zou je kunnen aankijken, maar wellicht loopt het uiteindelijk ook stuk op de afstand.
Alle reacties Link kopieren
Dat nadenken kan inderdaad een teken zijn maar dat is juist het probleem. Ik denk vaak te veel na. :-)

Mijn gevoel zegt D want daar heb ik echt gevoelens voor. Verstand zegt alleen dat F misschien voor de langetermijn een betere keus is. Echter zoals gezegd heb ik daar nog niet DE klik mee in de zin van ik wil een relatie met hem. Maar misschien dat dat nog wel kan groeien.

Als D echt een vakantieliefde blijkt in de komende tijd heb ik misschien spijt van m'n keuze.



Ik weet dat het ontzettend twijfelachtig klinkt en misschien moet ik eens stoppen met twijfelen en op gevoel een keuze maken. Ik ben alleen een ramp in keuzes maken
Alle reacties Link kopieren
Geloof, als het echt liefde is, of verliefdheid voor mijn part, dan twijfel je echt niet hoor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Zoek je een verstandshuwelijk dan? Kies dan F

Als je niets voor hem voelt, maak het dan uit. Voor hem ook eerlijker, kan hij een nieuwe relatie aangaan met iemand. En dit staat los van D
Je klinkt erg needy dat je persé een man wil, ongeacht of je er stapelgek op bent of niet.
Alle reacties Link kopieren
Met F heb ik geen relatie hoor. Dat is nog in het stadium van daten.

Met D ligt dat al anders. Daar ben ik toch echt verliefd op.



Ik ben niet wanhopig op zoek. Tuurlijk is het leuk om een vriend te hebben. En als ik een vriend heb dan ben ik daar gek op. Ik ben niet iemand die een vriend heeft om een vriend te hebben. En verliefd word ik niet snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:juf1985 schreef op 21 augustus 2014 @ 18:05:





Ik ben niet wanhopig op zoek. Tuurlijk is het leuk om een vriend te hebben. En als ik een vriend heb dan ben ik daar gek op. Ik ben niet iemand die een vriend heeft om een vriend te hebben. En verliefd word ik niet snel.En dat ben je dus blijkbaar op geen van de twee heren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:juf1985 schreef op 21 augustus 2014 @ 18:05:

Ik ben niet iemand die een vriend heeft om een vriend te hebben. Daar lijkt 't anders wel op dat je die F achter de hand wil houden, ondanks dat je verliefd zegt te zijn op D.
Volgens mij wil je heel graag verliefd zijn en een vriend en beeld je je in dat het 1 van deze 2 mannen moet zijn.

Bij twijfel vind je ze allebei niet geweldig, wel 'ok', maar meer bij gebrek aan beter.

Ik zou pas een relatie beginnen met iemand waar je zeker van bent. Als je een topic erover moet openen, ben je dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is F voor de lange termijn een betere keuze?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel. D voel je meer voor.



En kom je er nog niet uit, doe dan een productvergelijking.

Zet op een papertje of in een excelsheet de voor- en nadelen van beiden naast elkaar. Klinkt stom alsof je twee laptops of auto's vergelijkt, maar het helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Kun je serieus alleen kiezen? Ik zou ze beide niet willen en als ik een van de twee jongens was had ik mij behoorlijk beroerd gevoeld als ik wist dat er twijfels waren omdat er nog een tweede gozer in het spel is.



Sorry maar volgens mij zijn ze beide niets voor je anders had je het wel geweten. En kijk uit met dit gedrag, voor je het weet kun je niet meer zonder man en struin je ze af om maar niet alleen te zijn. Is tegenwoordig ook heel gewoon...
Alle reacties Link kopieren
@Nouschi Daarmee bedoel ik meer het leeftijdsverschil. Daardoor kan ik eerder toe zijn aan een volgende stappen/stappen dan hij. Terwijl ik dit type klinkt het best een beetje stom. Dat kan bij F ook zo zijn natuurlijk. Als je voor iemand gaat en graag bij iemand bent dan volgen die stappen vanzelf en dat heeft dan weinig te maken met leeftijd.



Daarbij gezegd dat D qua doen en laten geen 35 lijkt maar eerder 27.
Alle reacties Link kopieren
Als je vanavond een romantisch etentje zou hebben met wie zou je dan liever aan tafel zitten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dit alles typend denk ik dat ik ergens al wel weet dat ik voor D wil gaan. Mijn gevoel voor hem is veel sterker en durf ik best verliefd te noemen. Leeftijd en afstand zijn te overbruggen.

Het feit dat ik na drie dates en veel contact nog geen andere gevoelens heb voor F dan vriendschappelijke gevoelens zegt ook wel iets.



Ik ben geen type dat iemand aan het lijntje houd. Dat heb ik zelf ooit mee gemaakt. Het liefst had ik gister de keuze gemaakt. Voel me schuldig tegenover beide als ik de keuze uitstel.
Alle reacties Link kopieren
@Nouschi dan zou ik liever met D aan tafel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor D. Ik geloof meer in vakantieliefdes dan in voornamelijk virtuele liefdes

Maar volgens mij weet je het heul best zelf.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:juf1985 schreef op 21 augustus 2014 @ 18:33:

@Nouschi dan zou ik liever met D aan tafel zitten.Klaar toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ga ook voor D.

Vakantieliefdes kunnen zomaar opeens de liefde van je leven blijken te zijn. En ik kan het weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven