Hond buren, valt dit mee?

20-08-2014 22:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ik heb even een vraagje omdat ik nu 38 weken zwanger ben merk ik dat ik bepaalde zaken niet altijd meer in perspectief zie. :-)



Onze buren hebben een hond volgens mij is het een Duitse dog en omdat ik nu met verlof ben en veel thuis valt het mij op.



De hond blaft denk ik 2 à 3 keer per dag 5 minuten, als ze met hem spelen ( ze zijn nu ook vrij) maar in de avond en nacht hoor ik hem zelden.



Maar ik trek dat geblaf zo slecht op het moment. Komtcdit door mijn hormonen, want veel blaft hij niet toch? Dit hoort gewoon bijgeven en nemen met buren.
Alle reacties Link kopieren
Op zich vind ik het wel verklaarbaar dat je het geblaf nu minder trekt. Vanuit evolutionair perspectief zal een hoogzwangere vrouw eerder in de "gevaar" stand springen bij situaties die bedreigend kunnen zijn. Merk het zelf ook sinds ik een kind heb - mijn systeem staat gewoon strakker afgesteld voor "gevaar" zaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan de geluiden van de hond verderop bijvoorbeeld prima hebben maar dit gaat hard!! Hoor het door de muren heen,

Maar hele nacht en tot op heden niks gehoord nog, ik moet me niet zo druk maken want het kan allemaal veel erger dan dit als ik het zo lees.
En als je het nu positief probeert te zien? Ze zijn lekker met hem aan het spelen, hij heeft het naar zijn zin. Als je probeert dergelijke positieve gedachten aan het moment te koppelen, dan ervaar je de overlast waarschijnlijk minder erg.
Ik denk dat je buren straks jouw baby gaan horen huilen. Zou me dus maar niet zo aanstellen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best raar dat een hond vijf minuten achter elkaar blaft.

Wij hebben nog nooit een hond gehad die zo lang achter elkaar blafte.



Maar op zich valt het nog wel mee.



Als je in een drukke buurt woont naast een hond die bij elk geluidje aanslaat heb je er meer last van. Of zo'n hond die gaat janken elke keer als je buren weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 21 augustus 2014 @ 11:24:

Ik vind het best raar dat een hond vijf minuten achter elkaar blaft.

Wij hebben nog nooit een hond gehad die zo lang achter elkaar blafte.



Sommige rassen zijn vocaler dan anderen. Ik heb er hier een die ook echt gaat blaffen van blijdschap en opwinding als je met hem speelt. Hij springt dan ook een meter recht omhoog, alsof hij springveren in zijn pootjes heeft. Dat kan je wel proberen wat te sussen en ik probeer hem meestal uit te laten razen in het bos, maar soms is hij gewoon ZO blij!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, ik moet me ook niet zo druk maken!

Als dat alles is en straks hebben ze idd ook last van ons en hoor ik ze waarschijnlijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
hi als je veel thuis zit ga je je aan alles ergeren been there, daarom zeuren vaak gepensioneerde zoveel letten overal op. je kan er niks aan doen niks hormonen. Zal wel in de biologie zitten dat we voor een rustige en nette omgeving willen zorgen. Geniet van je zwangerschap ga lekker aan de wandel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven