Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm dieet

21-08-2014 17:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Heeft iemand van jullie ervaring met dit dieet? Geen aardappelen, brood, koekjes, pasta etc? Waar vervangen jullie het brood door? Werk 40 uur op kantoor en een goede lunch is van belang om de dag door te komen. Hebben jullie tips voor mij?
Nomnompaleo.com <--- Engelstalige website met Amerikaanse maatvoering, maar dat laatste is een kwestie van omrekenen en dat heb je snel genoeg onder de knie (al dan niet met behulp van een omrekensite). Barstensvol heerlijke recepten, ook voor lunch en om mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je koolhydraatarm eten?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Zal meteen op de website kijken.



Omdat ik van een kennis heb gehoord dat zij dit dieet volgt en heel snel resultaat zichtbaar was, laat mij ongeduldig zijn haha

Daarnaast als ik het internet moet geloven is dit dieet een van de makkelijkste die vol te houden is. Wil graag een aantal kilo kwijt :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring en ik heb een succesverhaal van heel dicht bij! Zelf heb ik het een maandje vol gehouden en was ongeveer een kilo kwijt. Wel was ik veel fitter, voelde me veel energieker en was minder moe, het effect wat koolhydraten eigenlijk altijd op me hadden/hebben. Ik deed het ook voor dit effect en niet om af te vallen... Helaas ging ik de pasta en de cola missen... En toen ging t mis. Nog geen goede balans tussen kunnen vinden.



In mijn omgeving eet iemand nu bijna een jaar Koolhydraatvrij en is heel veel kilo's kwijt. Ook is haar suikerziekte naar jaren onder controle en hoeft ze bijna niet meer bij te spuiten! Denk dat ze zo rond de 25 kilo is afgevallen? Misschien zelfs wel meer...

T is een way of life... Je moet de eerste tijd goed nadenken over je eten én goeie alternatieven hebben. Dit had ik nog niet toen ik begon. Ik vond het ontbijt en de lunch zo moeilijk... Moest iedere dag nadenken wat ik nou de volgende dag wilde eten en ik vond het echt lastig...
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik al bij veel diëten gelezen: Makkelijk vol te houden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Qua lunch heb ik dus eigenlijk niet zo heel veel tips... K heb wel inmiddels een boek aangeschaft, 365 koolhydraatarme recepten... Staat alles op gang gesorteerd... Nu hier alleen nog wat uit maken en beginnen!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Www.gripopkoolhydraten.nl



Niet volledig koolhydraat arm, 1 keer per dag een zogenaamd koolhydraten uurtje zodat je gewoon met de pot kan mee-eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben veel minder brood/pasta en aardappelen gaan eten en het bevalt me goed. Eet het nog wel eens als het zo uitkomt, maar niet meer standaard elke dag.



Naar het werk neem ik een gevulde salade mee (met hardgekookt ei, gerookte zalm,forel, garnalen, kip, geitenkaas,avocado,noten etc).



Of een omelet van 3 eitjes en groenten (italiaanse gemengde groenten van de AH of kleine tomaatjes en champignons, eventueel nog een plakje ham erbij). Ik vind het geen probleem om een omelet koud te eten. Ik bak het snel 's ochtends voor ik naar mijn werk ga.
Alle reacties Link kopieren
Schrap om te beginnen eens alle enkelvoudige/simpele/hoge GI koolhydraten uit je eetpatroon. Dus witbrood, gewone pasta en geraffineerde suikers. En vervang door complexe kh als volkorenbrood en pasta (géén meergranenbrood maar echt volkoren)



Kijk ook eens eerlijk naar je portiegroottes en de verhoudingen groente/fruit/kh en proteinen op je bord.



Hier vind je meer (wetenschappelijk onderzochte!) info.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Pfff 1 keer is wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ooh en als ontbijt fruit met magere kwark. Standaard. Hoef ik niet over na te denken.

Ik kan met brood onbeperkt blijven eten en dan voorkom ik nu.
Geen koekjes!
Alle reacties Link kopieren
Als iets koolhydraatrijk is, is het wel fruit.
Kwark vult best goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:nien1712 schreef op 21 augustus 2014 @ 17:59:

Dankjewel! Zal meteen op de website kijken.



Omdat ik van een kennis heb gehoord dat zij dit dieet volgt en heel snel resultaat zichtbaar was, laat mij ongeduldig zijn haha

Daarnaast als ik het internet moet geloven is dit dieet een van de makkelijkste die vol te houden is. Wil graag een aantal kilo kwijt :-)

Het kan heel succesvol zijn maar je moet het wel GOED doen! en daar gaan veel mensen de mist mee in.

Je moet namelijk ooit weer "gewoon" gaan eten, doe je dat zonder goed je dieet op te bouwen kom je gewoon weer aan het het dubbele er bij.

Lees je dus eerst goed in over wat koolhydraten doen met je lichaam zodat je goed weet waarom je iets wel of niet eet.

Niet iedereen reageert op dezelfde producten. De een kan geen druiven eten zonder een vreetkick te krijgen en de ander kan geen tarwe hebben. Dat zul je dus uit moeten zoeken. Dat doe je door op een specifieke volgorde producten aan je dieet/eetpatroon toe te voegen.

Alleen maar stoppen met "koolhydraten" dus alleen maar stoppen met pastas en brood daar kom je er niet mee.



Minderen met toegevoegde suikers (in welke vorm dan ook) kan natuurlijk altijd. Minder suikers, meer vetten en proteïne zorgt voor een verzadigder gevoel, voorkomt vreetbuien en dus val je af.

Het gaat er ook wel degelijk om welke koolhydraten je eet, 20 gr aan suikerklontjes en verder niets is geen manier om af te vallen. De meeste van je koolhydraten moeten echt gewoon uit groentes komen.



In de ochtend kun je bv gekookte of gebakken eitjes eten, of een stuk komkommer, kwark of gewoon wat vleeswaar. Als lunch een lekker gevulde salade en salade is meer dan sla alleen! Sperziebonen met tomaat, paprika en ui met crème fraiche als dressing is bv ook erg lekker. Maar gewone sla mag natuurlijk ook.

In de avond is het helemaal gemakkelijk. De eerste tijd alleen vlees, vis, gevogelte, ei en groentes.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een magnetron op het werk? Dan kan je soep meenemen. Paprikasoep, tomatensoep, courgettesoep etc. Dat kan je dan vullen met zalm of kip.

Anders inderdaad salade in allerlei varianten. Ook kan je een gebakken ei meenemen met tomaat, champignons en kipfilet.

Als je je draai eenmaal hebt gevonden word je bijzonder creatief. Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 21 augustus 2014 @ 18:17:

Als iets koolhydraatrijk is, is het wel fruit.Dat valt best mee hoor. Rood fruit als braam, framboos, aardbei en bessen zijn max 5 gr khd per 100 gr. Verder vallen perziken erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips allemaal en de valkuilen! Ben me ervan bewust dat het niet alleen een kwestie is van stoppen met het eten van brood. Zoals de tips die jullie geven zal ik me eerst goed inlezen en alternatieven zoeken voor mijn lunch vooral, die bestaat nu uit twee boterhammen en sultana oid.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat je om afvallen? je hebt geen allergie?
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens op de site van 'Weston price' en zoek op Paleo.

Veel mensen krijgen meer energie door koolhydraten uit hun voedingspatroon te schrappen.

Volle Kwark met lijnzaad, hennepzaad, chiazaden, noten ( kokosrasp/haver) de laatste twee bevatten wel wat koolhydraten, maar koolhydraatarm eten gaat natuurlijk nooit. Overal zit wel iets van koolhydraten in.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb geen allergieën verder
Alle reacties Link kopieren
Ik eet nu een week of 10 koolhydraatarm (max. 75 per dag) en tot dusver is het erg succesvol en makkelijk vol te houden.



Ik ontbijt meestal met magere kwarkyoghurt van optimel of een gebakken ei.

De lunch is meestal twee crackers met kipfilet of ander beleg en in de avond eet ik altijd "normale" maaltijden. Ik heb wel koolhydraatarme pasta en eet circa 100 gram aardappelen bij het avondeten. Verder veel groente en vlees.



Daarnaast eet ik drie tussendoortjes op een dag. Meestal noten (ongezouten cashewnoten of walnoten), gekookt ei, mandarijn, aardbeien, komkommer, paprika en af en toe iets lekkers als een blokje chocolade, tuc koekje of een schaaltje chips.



Ik houd alles bij in een appje.
Je kan rustig brood eten (volkoren) of aardappelen, zolang je maar niet meer eet dan je verbruikt. Dat is de kern van elk dieet. Sommige dieten verbieden bepaalde producten zodat het makkelijker lijkt om niet teveel te eten, maar je lijf heeft alles nodig, koolhydraten, proteïne, vitamines en mineralen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven