En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een schitterend gebied hebben jullie aangedaan Irma!



Nu aan het werk, de workweek is zojuist doormidden gegaan, prima idee.

Vanavond wat makkelijks eten. Ik heb een paar kilo appelen meegenomen uit de tuin van vriend dit weekend en die wil ik vanavond verwerken in een lekkere appeltaart en verse appelmoes.
Smell the flowers while you can....
Alle reacties Link kopieren
Hai dames! Wij eten lekker de kipstoof die ik ook op de (m)eet bij mij thuis had gemaakt. Erbij notenrijst. Het ruikt hier al de hele middag heerlijk! Morgen ga ik lekker uit eten met een vriendin, lekker tapas happen ergens!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vanavond kip-tajine, ga zo beginnen met koken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanavond nasi, lekker met een sateetje en pindasaus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een zak chips gegeten......



Ik moest naar de tandarts en dat was geen pretje (maar nu is de pijn wel weg) en mijn lief kwam dinsdag thuis met de mededeling dat hij drie dagen weg moest voor zijn werk en dat vond ik ook al stom.



Dus ik heb dat verstandig op gepakt door lekker een zak chips leeg te eten (doe hier maar zo'n smiley met rollende ogen en een hamer).



Ik ga maar even een rondje buiten lopen (ben nog niet verder buiten geweest dan van en naar de auto) en dan sporten. En dan is er morgen weer een dag.
Alle reacties Link kopieren
O wat leuk dit! Ik stond vandaag echt stikchagrijnig bij de supermarkt boodschappen te doen voor 2 dagen en ik wist echt niets te verzinnen. Vandaag dus gehaktballen met gekookte aardappels en tomaten-komkommersalade. En morgen alles in huis voor een totaal inspiratieloze macaroni. Maar als ik hier lees, krijg ik meteen weer zin om te koken. Ik barst meteen van de goede voornemens. Inderdaad die vriezer maar eens leegeten, die ligt vol met vissticks, ovenfriet, diepvriesspinazie en ander kindervoedsel. Dat mogen ze dan ook lekker zelf gaan opeten.

Ik lees voorlopig even mee!
Post dan ook maar mee dora-wee



Lief kookte vanavond tagliatelle met verse spinazie - zalm sausje, met pijnboompitten. Erg lekker. Mijn werkweek zit erop, morgen een extra dagje vrij en ga lekker shoppen. Ik 'mag' van mezelf nu de hormonale shopping laten beginnen, even kijken of er leuke kleertjes e.d. te scoren zijn in de sale.
Alle reacties Link kopieren
Oei, leuk Teig. Ik zat vanochtend nog met een frummel van anderhalf op schoot. Mijn hormonen slaan er (gelukkig) nog steeds niet van aan, maar erg gezellig was het wel :-)



Gister met vriendinnetje kaasfondue gegeten en vrij serieus bier gedronken Was ontzettend fijn en gezellig. We zien elkaar in elk geval volgende week nog even voor ze weer terug vliegt. En ik heb bloedig beloofd dat ik in 2015 naar haar kom, in het najaar. Daarna naar de andere vrienden doorgegaan, was ook superfijn. Maar natuurlijk wel wat laat geworden en de kindjes waren om half 7 alweer erg wakker, dus zo maar even vroeg naar bed. Lief had gister bezoek van een vriend en vandaag aten we daar de leftover curry met kipendijen van. Was erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Het was gisteren erg gezellig en laat. Daar heb ik wel een beetje last van omdat ik dus weer om 6 uur wakker werd. Daarna nog wel liggen soezen maar niet echt geslapen. En moet zo werken tot en met vanavond. Aan de ene kant hoop ik op niet druk maar aan de andere kant dan gaat de tijd wel sneller...



Heb linzensoep mee voor vanavond en wat fruit en yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks mijn slechte eetgedrag van de afgelopen week, was ik gisteren toch 3 ons lichter op de weegschaal bij de WW.



Vanochtend even bij de huisarts geweest vanwege mijn aanhoudende blafhoest. Helaas niets aan te doen behalve codeïne. Word alleen zo suf van dat spul. Als het over 2 weken nog niet over is moet ik terug komen.



Vanavond eet ik bij mijn ouders, geloof dat het spinazie wordt met aardappeltjes, gekookt eitje en een tartaartje.



Morgen nog een intakegesprek bij een werving en selectiebureau. Tot op heden nog geen concrete reactie naar aanleiding van mijn 2e gesprek vorige week vrijdag. De dame van HR zou navragen hoe de status is. Helaas nog niks gehoord.
????????????
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht courgettesoep te gaan eten vanavond, maar bij nader inzien zat er ratatouille in het bakje. Ook lekker.



Ben een beetje gaar, want vroeg op en ging gisteren echt te laat naar bed. Heb een e-reader gekocht en die moest ik natuurlijk meteen testen en vullen enzo. Scheelt weer een hele bult aan boeken meeslepen op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen bij je gesprek Mare!



Hier zo wat simpels eten en daarna de lasagne voorbereiden voor morgenavond. Dat vind ik altijd lekkerder de dag erna. Met home made bolognesesausvulling, volkoren lasagnebladen, witte bechamelsaus en afgetopt met mozzarella. Morgen nog een lekkere frisse salade erbij maken.
Smell the flowers while you can....
Alle reacties Link kopieren
Hier eten we zo twee pasta's: restje met bolognesesaus en erbij een pasta aglio, olio en peperoncino.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Vuurvlieg, dat klinkt wel erg lekker die lasagne. Misschien ga ik me daar in het weekend eens aan wagen.

In plaats van de ongeïnspireerde macaroni die op het menu stond heb ik, dankzij dit topic, spaghetti met meatballs gemaakt. Ik heb alle oude knoflook, uien en tomaten opgemaakt en 2 potjes bijna lege kruiden. En bovendien 3 zakken met restjes spaghetti! Hele gezin zat te smullen en ik had lekker wijntje ingeschonken tijdens het koken, het was eigenlijk heel erg leuk. En lekker.

Morgen krijg ik een islamitisch vriendje van zoon te eten, dus geen varkensvlees en bovendien liefst binnen 10 minuten klaar want ik werk de hele dag en o ja geen rijst want dat lust zoon niet. En ook geen pizza want ik heb een pizza-limiet ingesteld. Nu nog even wat verzinnen wat wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Zo dat was een lange dag.

Ons etentje zaterdag gaat jammer genoeg niet door,er kwam bij hun wat tussen helaas.
Heerlijk hè Fenna, zo'n e-reader. Ik ben er ook superblij mee want het scheelt gigantisch sjouwen op vakantie.



Handig dora-wee, dat opruimen! En er is vast nog wel iets kindvriendelijks te verzinnen?



Vanmiddag uitgebreid geshopt met m'n moeder. Erg gezellig en heel veel babykleding gekocht, ook wat positiekleding (shirtjes, panty). Lunch was een broodje met gerookte kip, cajunkruiden en guacamole. Avondeten was Turks, eerst koude mezze, dan warme mezze en vervolgens nog dessert. Toppers waren een koude auberginesalade en een tarwesalade, bij de warme mezze waren de sigara böregi erg lekker evenals een spinaziegerechtje. Andere dingetjes waren wat simpel (kebabjes maak ik zelf veel kruidiger bijvoorbeeld). Al met al helemaal niet verkeerd.
Woensdag uit eten bij een eetcafé waar ik 2 keer eerder was geweest en waarover ik nu niet enthousiast was. Maar dat kwam denk ik omdat ik een verkeerde keuze had gemaakt. Ik had bietenfalafel met geitenyoghurt hangop, salade van wortelgroente met hazelnoten en korianderzaad. Toen ik het bestelde ging ik er op een of andere manier vanuit dat de groente wel gegrild zou zijn. Was dus niet zo. En in de falafel zat kaneel en kruidnagel (waar ik dus niet echt van houd). *fail* Nou ja. Volgende keer beter.



Gisteren tapas. Lekker. Wel mega knoflook.



Morgen heb ik een verjaardagsfeestje waarvoor iedereen is gevraagd ipv een cadeau iets voor bij de koffie / lunch / borrel mee te nemen. Dus dat ga ik vandaag even bedenken en maken. Ik denk empanada's.



Qua eten wordt het denk ik iets van ratatouille. Of courgette soep.
quote:Fenna_ schreef op 21 augustus 2014 @ 18:37:

Ik dacht courgettesoep te gaan eten vanavond, maar bij nader inzien zat er ratatouille in het bakje. Ook lekker.





Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, voor mezelf staat er nog een bakje pasta in de diepvries dat gaat straks mee.

Voor man moet ik nog even iets halen.



Straks eerst op de koffie bij een van mijn thuiszorgclienten. Die man is een beetje eenzaam en vind het altijd leuk als ik kom. Daarna door naar mijn werk.



Nu etentje morgen niet doorgaat moet ik nog eens iets gaan verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vandaag thuiswerkdagje. Eerst komt zo de loodgieter om het dak te repareren en daarna de leverancier van onze houten vloer om te adviseren wat te doen.



De buuf heeft net een grote zak handperen afgeleverd uit de tuin van haar ouders. Heerlijk



Vanavond eten we Jamies visstoofpotje met kabeljauw, spinazie, wortelen en volgens mij heb ik nog ergens tuinerwten in de diepvries liggen die er wel door kunnen.

Daarna komen er vrienden borrelen.



Dolf, heb je voor mij het recept van die Aziatische stooflappen? Klinkt goed. Wat lief dat je die man opzoekt.



GB, jammer dat het menu tegenviel.



Jij bent goed geslaagd, Teig en het eten klinkt geweldig.



Dora, welkom. Leuk dat je meeschrijft en geïnspireerd wordt.



Vuurvlieg, klinkt goed die lasagne, mmmm



Mare, succes bij de intake en ik hoop dat je vandaag wat hoort van die andere.
Alle reacties Link kopieren
Hai! Ik was gister op de fiets naar de stad (ok, niet helemaal, naar het station 15 km verderop) alwaar mijn afspraak nogal uit liep, dus toen heb ik een linzensalade en een quinoasalade van de AH gegeten in de trein, om daarna met een schitterende omweg naar huis te fietsen. Ik ben wel blij met die salades, zoveel lekkerder dan de pastasalades bijvoorbeeld.



Vanavond een vrijgezellenfeestje van de bruid voor wiens bruiloft ik ga cateren volgende week (de groom is een vriend, en bruid in kwestie komt uit een ver buitenland en kent dus niemand hier, en haar engels is nog niet al te best. 't Is wel een bijzonder leuk mens) waar ik verder ook niemand ken. Niet zo heel veel zin in, maar ik vond toch dat ik moest gaan. Gelukkig is het in Ut én bij een redelijk favoriet restaurant van mij, dus het zal wel goedkomen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ga ik vandaag taco's eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond wraps maken of deze pasta van de Allehande. Heb voor beide gerechten ingrediënten in huis maar even kijken waar ik vanavond het meeste zin in heb Kan het andere morgen dus ook nog maken.



Hebben jullie nog een lekker recept voor zondag?
Every white rose has a black shadow
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten we stamppot witlof. Tenzij mijn lief als hij straks eindelijk weer thuis is (drie hele dagen, duurt echt lang) liever iets anders wil eten.



Net als lunch laatste bakje van de bietjes linzen walnoten geitenkaas salade gegeten. Ik had nu wat extra balsamico en zout toegevoegd en dat maakte hem extra lekker.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk dat visstoofpotje Koreveen!



Waar hou je van Sabrina? Vlees of vis?



Veel plezier op het vrijgezellenfeestje Moosey. Hoop dat het een beetje droog wordt/blijft!



Nou, de lasagna staat klaar te wezen in de koelkast, vanavond opwarmen en salade erbij maken. Toe appeltaart met appels uit eigen tuin van vriend.



Morgen een tegoedbon inleveren in Den Haag die ik gewonnen heb met een prijsvraag. Is voor een ontbijt voor twee, daarna een kijkje nemen in het vernieuwde Mauritshuis. Ben benieuwd.
Smell the flowers while you can....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven