Nachtbraken

21-08-2014 09:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi





Onze baby van elf maanden wordt s nachts wakker en is dan twee uur wakker. Normaal kan je speen geven maar nu gaat ze huilen als je kamer verlaat. Overdag slaap ze twee x maar wel weinig, ik heb er over gedacht naar een slaap te gaan maar ze slaapt nu s morgen uur tien minuten en s middags 40 minuten en dat is de positieve senario tegen zes uur valt ze letterlijk om. S morgens is ze ook rond half elf heel moe, dan is ze ook vroeg wakker , rond 6 half zeven. We hebben een periode van twee maanden gehad dat ze dit deed, kapot waren en zijn we. Maar nu begint ze opnieuw weten echt niet wat te doen maar twee uur is zo lang in de nacht. Bij ons nemen is spelen of rustig liggen en op een gegeven moment brengen we haar terug. Ze is niet eenkennig. Ze kan dus wel doorslapen want dat hebben we nu een week gedaan. Maar dit nachtbraken hebben we al gehad. Wie heeft advies. (We hebben veeeel al geprobeerd)
Alle reacties Link kopieren
Ze huilt dus twee uur als we haar laten en anders twee uur wakker.
Mijn middelste deed dat ook. Achteraf denk ik dat we bij hem sneller naar een slaapje hadden moeten gaan. Wat wel ook iets is om op te letten: sommige kinderen slapen slechter als ze té moe zijn. 's Ochtends eerder in bed leggen of zelfs een derde slaapje toevoegen zou je daarom ook nog kunnen proberen.

Verder: honger/dorst/kou allemaal uitgesloten?





Bij mijn zoon heeft het nachtbraken heel lang geduurd. Wij hebben een matras naast zijn bed gelegd. Om de beurt hadden we dienst: een van ons bleef gewoon in bed liggen, de ander lag op dat matras en deed helemaal niets. Op die manier kon tenminste 1 van ons slapen.
Mijn zoontje van 15 maanden sliep ineens ook een paar nachten wat onrustig. Bleek dat het schaapje het koud had omdat papa en mama z'n herfstslaapzakje nog niet uit de kast hadden getrokken.



Miffy geeft allemaal goede tips. En het is naar maar waar: een weekje doorslapen na twee maanden spoken geeft nog geen garantie. Als een baby iets een week doet, betekent dat niet dat het voortaan zo ís.
Alle reacties Link kopieren
Maar nu naar een slaapje betekend denk ik 1 uur slapen dat redt ze echt niet. Drie slaapjes hebben we een tijd geleden gehad dat lukt niet meer omdat ze wakker is en nog niet moe om zo kort achter elkaar te slapen, dan zou de dag heel lang worden. Moe is ze wel maar ze slaapt al weinig vanaf het begin. Ik heb nog dunne slaapzak aan, wel met romper lange mouw en pyama. Leek mij genoeg maar zeker weet je het nooit. Uitsluiten kan je toch nooit?
Alle reacties Link kopieren
O ja er naast staan liggen/ is net zo goed brullen. Ze wil eruit.
Rome: dan ga je samen met haar op dat matras liggen, of je neemt haar in jullie bed en degene die mag slapen gaat juist op dat matras liggen, al dan niet met oordoppen, of je accepteert dat ze brult: ze is niet alleen (ik wil zelf zo'n jong kind niet alleen in bed laten huilen) en boos zijn mag best, maar het is midden in de nacht en dus geen tijd om te spelen. Of je haalt haar uit bed, gaat wel spelen en hoopt dat je op die manier wat vlotter allemaal weer slaapt én dat het een fase is.

Dat laatste zou mijn voorkeur niet hebben, maar ik ken wel mensen die het wel zo deden, en daar ging het uiteindelijk ook weer over.



Je kunt haar niet dwingen te slapen, dus kies de oplossing die ervoor zorgt dat jullie nu zoveel mogelijk nachtrust krijgen. Slaap in het weekend om de beurt uit om een beetje bij te tanken. Uiteindelijk gaat dit weer over. Bij mijn zoon duurde het lang, maar er zijn ook best veel kinderen die bijvoorbeeld veel beter hand slapen als ze leren lopen.



Oh, en leg je er bij neer dat je voorlopig weinig slaapt. Mijn ervaring is dat slaapgebrek (een beetje) went, dat je nog heel redelijk kunt functioneren op verrassend weinig slaap en dat je je energie beter niet kunt besteden aan verzet tegen het slaapgebrek.
Alle reacties Link kopieren
Oke ja kan inderdaad niet dwingen, we leggen haar nu tussen ons in totdat ze terug wil om half uurtje proberen. Ik moet zeggen dat ik nu elf maanden niet slaap maar wen er niet aan hoor ha ha. Ik begrijp wel wAt je bedoeld je gaat gewoon door en ergens kan ik er nu beter mee omgaan dan in het begin. Maar elf maanden slecht slapen vindt ik echt lang.

Ze loopt wel langs de tafel bank wagen aan de hand etc maar niet los hoop dat dan beter nachtrust brengt of bedoel je überhaupt lopen
Rome, ik heb drie kinderen die alledrie rond hun tweede verjaardag eens wat beter gingen slapen. Ofwel: de afgelopen 6,5 jaar hebben we twee keer een korte periode gehad met behoorlijke nachten, en bij de jongste begint het er nu ook een beetje op te lijken. Je moet het wennen gewoon wat meer tijd geven

(En dus niet samen met haar in jullie bed gaan liggen en allebei wakker zijn, terwijl een van jullie had kunnen slapen.)
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar kijken of een van ons kan verhuizen som doen we dat maar soms oom niet omdat je het huilen toch wel hoort. Moet er niet aan denken drie met zulke slechte nachten. Moet wel zeggen dat ik overdag niet kon bijtanken dat maakt het ook zwaar. Maar wel fijn dat jij het aan kan met meerdere kinderen.
Ze sliepen niet allemaal zo beroerd als de middelste, gelukkig, maar aan doorslapen deden (doen) ze allemaal niet zo snel.





In het weekend om de beurt bijslapen, doen jullie dat?
Maar ze sliep dus goed en nu sinds 2 maanden weer niet? Hier ook gehad, periode dat ze midden in de nacht ineens klaarwakker was. In de week voor haar eerste verjaardag. En dan ook echt 3-4 uur achter elkaar. Tja, je kan er weinig aan doen. Hier ging het vanzelf weer over. Maar dochter sliep sowieso slecht tot een maand of 15. En ineens sliep ze door! Van de ene op de andere nacht. Nu komt het nog sporadisch voor dat ze slecht slaapt. Afgelopen week een keer. Kiezen komen door denk ik.

Wij hebben in die periode ook echt alkes geprobeerd, maar ze bleef elke nacht 1, 2, soms veel vaker, wakker worden. Niks heeft hier echt geholpen, alleen accepteren op een gegeven moment. Overdag minder of meer slapen hielp ook niet. En nu? Ze is inmiddels 2,5, slaapt klokje rond ongeveer en overdag slaapt ze alles tussen de 2 en 3,5 uur (en dan moet ik haar soms nog wakker maken!). Daarna gaat ze rustig weer om half 8 naar bed, slaapkont het kan dus maar zo veranderen.
Leuk man! Kinderen!
Alle reacties Link kopieren
Rond die tijd ging mijn zoon wel naar 1 slaapje (van inderdaad max een uurtje) maar die sliep 'snachts wel door. En gewoon ordinair een fles erin, helpt dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze gewoon honger of dorst?

Mijn oudste heeft tot zijn tweede altijd 's nachts een fles melk gehad. Dat was het enige waarmee hij weer verder sliep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven