Welke auto heb jij?

21-08-2014 10:27 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat brengt jou van A naar B?

Omdat ik nieuwsgierig ben en ik een nieuwe (tweedehands) auto zoek maar nog niet weet welke het gaat worden.

Ben je tevreden met je auto, is hij het geld waard en is ie een beetje zuinig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 21 augustus 2014 @ 19:53:

[...]





Die heeft schoonbroer gehad. Ik vond het niet comfortabel, dat gehobbel. Bij iedere putdeksel stootte je je hoofd - bij wijze van spreken - nog net niet tegen het dak.Nooit last van met mijn (gebrek aan) lengte . Maar iedere rit met een stukje snelweg voelde aan als een rally. Het was gewoon zo'n leuk ding. Als je dan in het buitenland 'route dégradé' zag werd je gewoon blij, weer even 'karten'. Maar ja, ik was toen piepjong dus wellicht dat ik het nu ook niet meer leuk zou vinden. Alhoewel, het leuke van de C1 is ook dat 'kart' effect.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Chevrolet Spark uit 2012. Goedkoop, zuinig, LPG vanuit de fabriek. Alleen wel oppassen dat je niet op een drukke snelweg achter een 80 rijdende vrachtwagen komt te zitten, want je komt er nooit meer achter vandaan



En een oldtimer Mercedes camperbus. Hoe die rijdt weet ik hopelijk begin november
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Peugot 106 uit 1997, ook mijn eerste auto. Ik vind hem altijd heel fijn rijden en nooit problemen mee gehad! Hij rijd ook best zuinig
Alle reacties Link kopieren
Een dijk van een Volvo met crusecontrol, climatecontrol en stoelverwarming! Zweeft over de weg, heeft goddelijke stoelen en heeft een ruimte waar je U tegen zegt! Duur in rijden? Ja, maar er gaat niets boven comfort!
.
.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor de dames die in een mini cooper rijden.

Vinden jullie de koppeling niet heel zwaar? Vooral tijdens file rijden wanneer je de koppeling veelvuldig moet intrappen/loslaten, lijkt me dat superzwaar.

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
Opel Antara. Lekker hoog.
@reine, klopt. Koppelingspedaal is niet heel soepel, maar ik ben te verliefd op mijn mini om dat storend te vinden.

Bij de nieuwe mini (net uit) gaat ie een stuk soepeler trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Kia Picanto, nieuw sinds 2 jaar. Prive, geen lease maar krijg wel km vergoeding vanuit mijn werk. Ervoor een Opel Corsa, ook vanaf nieuw gekocht en opgereden (17 jaar). Qua zuinigheid: op korte afstanden niet zuiniger dan de Corsa destijds (1:16), op lange(re) afstanden wel iets meer, 1:19, alleen de reclame van de Kia, qua zuinigheid klopt niet: 1:22, althans niet bij mij. Ben er inmiddels ook achter waarom: zuinigheid wordt bepaald zonder enige toevoeging van binnenachterbank/passagiersstoel, gewicht en weersomstandigheden. Gewoon een kale auto qua binnenvoering, behalve dus de bestuurdersstoel en/of overige gewichtstoevoegingen. Tsja, dat scheelt nogal dus in verbruik.



Niettemin, ik was (en nog steeds wel hoor, Audi ) altijd fan van Duitse auto's, vooral qua degelijkheid en gevoel van veiligheid, alleen deze vind ik echt ook heel fijn rijden. Genoeg hoofd-en beenruimte voorin, dashboard overzichtelijk. Aan de buitenkant oogt hij klein maar zelfs mijn vader, met zijn 1,96m en de bestuurdersstoel op de hoogst instelbare stand, hield zelfs nog ruim hoogte over naar het dak.



Nadeel: zelfs in mijn Corsa had ik destijds meer plaats in de kofferruimte. Dat stelt in de Picanto dus geen bal voor, flinke tas en je zit al vol zo ongeveer. True, achterbank(en) kunnen plat maar dan nog. Maargoed, hier dan ook thuis maar met 1 volwassene en 1 kind dus hoeveel ruimte heb je dan per se echt nodig.



Voordeel: weinig onderhoudskosten tot nu. Dit in tegenstelling tot de Corsa destijds waar ik de laatste 3 jaar zo ongeveer gemiddeld ¤ 1000 kwijt was.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zuigstengel schreef op 21 augustus 2014 @ 20:24:

Een dijk van een Volvo met crusecontrol, climatecontrol en stoelverwarming! Zweeft over de weg, heeft goddelijke stoelen en heeft een ruimte waar je U tegen zegt! Duur in rijden? Ja, maar er gaat niets boven comfort! Hier nog zo een en zou dat bakbeest niet willen missen
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
quote:Reine schreef op 21 augustus 2014 @ 20:40:

Vraagje voor de dames die in een mini cooper rijden.

Vinden jullie de koppeling niet heel zwaar? Vooral tijdens file rijden wanneer je de koppeling veelvuldig moet intrappen/loslaten, lijkt me dat superzwaar.

Ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.Ik heb een automaat
Alle reacties Link kopieren
Audi A3 uit 2010 inclusief alles. de allerfijnste auto ever, als ik netjes rijd ook vrij zuing.
Golf GTI (nouja officieel van mijn vriend).



Echt een onwijs mooie wagen! Heel comfortabel en mooi interieur. Hij verbruikt ongeveer 1:10 in de stad en 1:!4 op de snelweg.



Vind ik zelf wel mee vallen, want je hebt er behoorlijk wat vermogen voor terug.
Alle reacties Link kopieren
Mijn allereerste auto was een VW Golf GLI cabrio. Mén wat heb ik daar plezier van gehad. Helaas was de km stand zo'n 100.000 km teruggedraaid destijds, kwamen we een paar jaar later pas achter. Auto rijdt nog rond in de regio waar ik woon, zo heel af en toe zie ik 'm rijden en dan beslaat me wel een beetje gevoel van weemoed
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 21 augustus 2014 @ 11:53:

Hier een 14-jaar oude opel omega 2.5 turbo diesel .



Mega groot, mega zwaar. Redelijk zuinig, met een volle tank kan ik naar Oostenrijk en dan heb ik nog wat over ook.



Mijn afweging voor deze auto; een mega kofferruimte. Als Dochter belt omdat ze een platte band heeft, dan klap ik de bank neer, mik de fiets achterin zonder te moeten passen en meten. Het halve huis is vervoerd met mijn auto. Letterlijk, want we hebben het zelf gebouwd.



Mans afweging; hij is super veilig en hij vindt het een fijn gevoel dat Dochter en ik in zo´n tank zitten.



Man zelf rijdt een fiat szeicento. Klein, wendbaar, makkelijk te parkeren, reageert onmiddelijk op gas- of rempedaal, goedkoop in wegenbelasting en verzekering. Knalgeel dus lekker opvallend.

Hij heeft geen kofferbakruimte nodig, gebruikt hem alleen voor woon-werk vervoer. Zelf vind ik zijn auto niet prettig rijden, hij is niet zo geisoleerd dus je hoort de motor en ook het geluid van de banden op de weg.



Maak je svp niet teveel illusies, zo'n Omega is eind jaren '80 / begin jaren '90 ontworpen en zit structureel niet geweldig in elkaar, zoals alle auto's uit dat lang vervlogen tijdperk....



Over het algemeen kun je stellen dat hoe recenter de auto is ontworpen, hoe veiliger hij zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Range Rover Sport Supercharge. Ik sta vaak bij de pomp maar je kunt het zo gek niet bedenken of het past erin. Kinderen, vriendjes, skelters, buggy's....heerlijk die ruimte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moontje71 schreef op 21 augustus 2014 @ 21:35:

Range Rover Sport Supercharge. Ik sta vaak bij de pomp maar je kunt het zo gek niet bedenken of het past erin. Kinderen, vriendjes, skelters, buggy's....heerlijk die ruimte.Haha dat is mijn guilty pleasure auto als we er één zien dan zegt vriend altijd 'daar rijdt je auto'. Maar in aanschaf zijn die dingen toch ook heul duur? Ze zien er wel duur uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 21 augustus 2014 @ 19:36:

Een nieuwe auto kopen zou ik persoonlijk nooit doen. Dat is het me echt niet waard.



Ik neig nu toch naar een Yaris, omdat hij zo zuinig is. Ik rij voornamelijk 80 km wegen. Die binnenkant van de Yaris daar wen ik wel aan, van buiten vind ik 'm wel leuk.





Het interieur went. Ik heb eentje uit 2010, niet heel oud. In Duitsland houdt daar de Duitse wegenwacht dacht ik alle mankementen van alle auto's bij en delen dat op in een aantal jaarlagen. Daar kan je uit aflezen hoe elke auto scoort en dus ook welke auto's statistisch gezien meer problemen geven en welke minder. Zij geven ook jaarlijks een blad uit. Dat heet dacht ik de Tuf. Aan de hand daarvan hebben wij diverse auto's uitgezocht. De yaris scoorde daarin heel goed. De Ibiza een stuk slechter. Het blijven gemiddeldes en het is ook maar het wat je ervoor over hebt.



Zou je eens moeten kijken of je dat blad kan vinden. Was best handig.
Alle reacties Link kopieren
Een Peugeot 207 CC de meest luxe uitvoering. Niet zuinig, denk gemiddeld 1 op 12, wel lekker met leren bekleding en stoelverwarming. Nieuw gekocht vorig jaar. Ook niet goedkoop in de wegenbelasting, verzekering valt ook tegen, maar rijdt wel lekker en heerlijk met het dak open als het mooi weer is. Ik heb deze auto dus ook niet met mijn verstand gekocht
Alle reacties Link kopieren
BMW 4 series convertible (man)

Mini Cooper S (ik)



Beide automaat overigens - ik kan niet overweg met een schakelbak ha-ha
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Zijn niet goedkoop nee. Maar ik ben gek op auto's en zo ongeveer verliefd op de mijne dus dan heb ik het er graag voor over. Leuk dat je hem leuk vindt, mijn vriendinnen vinden het allemaal maar een vierkant bakbeest.
Alle reacties Link kopieren
Heb een Toyota Corolla uit 2000. Prima auto. Ben een Toyota fan! Zijn de beste en betrouwbaarste auto's die er zijn (vind ik dan)
Alle reacties Link kopieren
Golf 1 uit 1983 word nu echt gebruikt als oldtimer omdat ik de auto niet zo vaak nodig heb. Lekker zuinig en ook niet duur in onderhoud, en deze heeft geen afschrijving, word alleen maar meer waard komende jaren! Mijn vriend heeft dezelfde auto maar dan als cabriolet en voor het dagelijkse verkeer hebben we een Ford Mondeo. Rijd ook heerlijk en is ook redelijk zuinig (gechipt)

Op termijn gaat die laatste hopelijk wel ingeruild worden voor een Golf 4 of 5.
Alle reacties Link kopieren
Een hele oude Toyota gekocht voor 600 euro, whahahaha laatst reparatiekosten voor 500 euro!!



En in de garage een knalgele Ferrari 430 uit 2009! En wat deze zuipt, zou of wil het niet weten!
Leef vandaag, niet morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven