Was het oppervlakkig van me?

21-08-2014 01:28 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte badoo eigenlijk helemaal niet meer, maar vandaag kreeg ik een bericht van een jongen op badoo en ik besloot er op in te gaan en zo kwamen we aan de praat. Hij was best een aardige jongen en we wisselde wat standaard informatie uit over wat we doen, wat onze hobbies zijn enzovoort. Hij vertelde me dat hij een half jaar geleden is afgestudeerd en wat voor werk hij deed.



Tijdens ons gesprek bekeek ik zijn profiel en het viel me op dat we een gezamelijke vriend op facebook hadden, dus uit nieuwsgierigheid stuurde ik onze gezamelijke vriend een bericht om te vragen of hij ....... kent aangezien zij op dezelfde hogeschool studeerden.



Onze gezamelijke vriend vertelde me dat hij eigenlijk niet een half jaar geleden is afgestudeerd en zelfs nog een half jaar moet voordat hij zou afstuderen. Ook was het verhaal dat hij me vertelde over z'n werk dus niet helemaal waar, maar het was waarschijnlijk zijn stage bedrijf geweest waar hij blijkbaar wel weer terecht kon nadat hij is afgestudeerd.



Nadat ik er dus achter was gekomen dat zijn verhalen over zichzelf niet echt waar waren, wat ik niet echt kon waarderen, én omdat ik hem eigenlijk niet zo aantrekkelijk vond heb ik mijn badoo account verwijderd (aangezien ik badoo toch niet meer van plan was te gebruiken) midden in ons gesprek zonder hem te confronteren of ook maar iets te zeggen (Toevallig net nadat hij vriendelijk vroeg om binnekort ergens samen wat te gaan drinken).



Onze gezamelijke vriend zei toen dat het helemaal niet zo erg is om "je cv op te poetsen" op een dating site. Ook niet in dit geval aangezien hij toch zo goed als klaar is met zijn studie en omdat hij die baan waar hij over vertelde waarschijnlijk toch zou krijgen. Hij herinnerde me er ook aan dat ik in het verleden ook niet altijd even heilig ben geweest met dit soort dingen.



Ik had hem dus eigenlijk als het ware een blauwtje laten lopen omdat ik hem niet zo aantrekkelijk vond en niet zozeer omdat hij loog/niet helemaal eerlijk was over wat hij doet, terwijl het best een aardige jongen leek te zijn.



Was ik echt oppervlakkig? Of was het terecht? Ik moet me hier misschien niet zoveel van aantrekken, maar ik zit er toch een beetje over te piekeren.
ik vind in een eerste gesprek liegen om jezelf beter te doen voorkomen dan je bent ook behoorlijk onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat wil in mijn optiek niet zeggen dat je dan zelf ook maar onbeschoft moet gaan doen. Maar ieder zijn stijl.
.
Ik vind iemand die zich er wat van aantrekt of iemand het oppervlakkige woordje Marketing Manager gebruikt sowieso wel enigszins zich voorstaan op titels die nietszeggend zijn.



Marketing Manager gaat om " nieuwe manieren om behoeftes van klanten te bevredigen en producten aan de man te brengen".



Het kan zomaar zijn dat iemand in zijn bijbaan of stagebaan, daadwerkelijk dat soort werk doet.



Dan trek je je wenkbrauwen op en je vraagt dóór. Wat iemand er mee bedoeld. Veel mensen bedoelen vanalles maar bedoelen er niet specifiek iets kwaads mee.



Als je iemand bent die specifiek op zoek is naar duur klinkende banen en anders iemand afschrijft is dat wellicht wat oppervlakkig en ik noem het nog niet bij voorbaat echt groots liegen maar meer de termen waarop mensen hedentendage allerlei banen omschrijven die in moeilijke woorden vaak niet specifiek ook iets heel hoogs en langs gestudeerds betekenen met onnoemelijk veel werkervaring en bedrijven zelf al dat soort termen verzinnen (niet iets mis nog met Marketing Manager) maar vaak nog geeneens een hele afdeling hebben zeg maar.



Ik vind midden in een gesprek iemand zonder te laten weten wat je ergens van vindt, vooral niet erg handig, ook niet voor jezelf. Het is handiger als je ergens mee zit dat duidelijk maken aan de andere persoon zodat deze de gelegenheid krijgt zich eventueel te verdedigen of er van te leren. En daarbij zeg je dan ook netjes dat verder contact er ofwel niet meer in zit ofwel wat er aan de hand is. De ander kan nu zich vanalles afvragen en in onwetendheid zetten maar er is geen enkel inzicht in het probleem en daarvan vind ik dat je een ander toch dat altijd moet zeggen omdat ik vaak genoeg zie dat wat jij denkt dat er gezegd is of gedacht uiteindelijk reuze mee blijkt te vallen in wat er uiteindelijk bedoeld werd en het is een sociaal smeermiddel waarbij je ook voor jezelf de ander later nog recht in de ogen kan kijken en je een ander niet meer pijn doet dan de pijn waarvan jij denkt dat jou werd aangedaan.



Zo raken mensen steeds meer en meer "gewond" of gekwetst of onwetend en raken ze steeds verder af van betere communicatie met elkaar.
quote:newimprovedkitty schreef op 21 augustus 2014 @ 23:08:

ik vind in een eerste gesprek liegen om jezelf beter te doen voorkomen dan je bent ook behoorlijk onbeschoft.



Of onzeker, of hij had gemerkt dat TO alleen op dure woorden viel en dat vond hij jammer want hij vond haar echt leuk, of het bedrijf verzon zelf de termen, of hij kwam er dicht bij in de buurt omdat hij iemand ook al moest vervangen die dat deed of hij is zo opgevoed dat je zo moet overkomen en heeft dat al geleerd in de cursus jezelf verkopen in deze moeilijke barre tijden en moest even onder ogen zien dat dat ook niet de weg is.



Nu wordt hij misschien nog onbeschofter, meer gekwetst, onzekerder, leert er niets van.



En is TO ook weer een stukje onbeschofter, cynischer, aanvallender en kwetsender geworden dan wellicht nodig was geweest.



Gewoon je wenkbrauwen optrekken de volgende keer, daar in het kort nog een keer naar vragen wat er bedoeld werd en dan zeggen sorry maar ik zie de manier waarop mensen in het leven beter zouden kunnen staan toch anders dan jij want...
Ik wou dat ik hier geen energie in had gestoken.
Alle reacties Link kopieren
Een eerste gesorek, bij badoo, boeiend. Kan ie lekker verder zoeken.
quote:lilyofthevalley schreef op 22 augustus 2014 @ 00:37:

Ik wou dat ik hier geen energie in had gestoken.Hahaha waarom..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven