Werk & Studie alle pijlers

Baan aangeboden gekregen...in Sydney!

21-08-2014 21:02 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik werd van de week benaderd door de voormalige recruitment manager van het hotel waar ik voor werk. Zij werkt nu in Sydney voor een andere keten. Het gaat om een job één stap hoger dan dat ik nu heb. Ik was natuurlijk best gevleid en heb ingestemd met een Skype interview. Omdat het allemaal zo snel ging dacht ik dat het een soort van casual gesprek zou zijn, maar het gesprek was met meerdere personen uiteindelijk en het bleek een echt sollicitatiegesprek te zijn. Ik heb maar gewoon m'n beste beentje voorgezet en ben er vol voor gegaan, ook omdat ik haar, ze had me immers aangedragen, niet wilde terleurstellen.



Ik had dus nog helemaal niet serieus nagedacht over het feit of ik dit wel zou willen. Maar vandaag ontving ik een email, ze willen me de baan aanbieden. Het contract is inclusief relocation en een werkvisum voor 4 jaar.



Nu sta ik dus voor een keuze. Aan de ene kant komt deze aanbieding als een geschenk uit de hemel. Zoals sommigen misschien weten is mijn relatie net uit en woon ik nog in het huis van ex. Verandering van omgeving zou dus geweldig zijn.



Aan de andere kant, ik ben heel erg op mijn plek in mijn huidige baan. Ik heb geweldige collega's, een fantastische mentor/manager en ik ben ook nog lang niet op m'n piek in deze job; ik heb deze functie pas 6 maanden. Ook werk ik voor een geweldige keten, die mij in de toekomst zeker mogelijkheden zal gaan brengen.



Daarbij vind ik London ook gewoon heel erg leuk. Woon hier nu bijna twee jaar en heb net mijn sociale leven hier op de rit, heb goede vriendinnen hier en mijn familie en Nederlandse vriendinnen zijn natuurlijk lekker dichtbij.



Ook heb ik er nooit een moment aan gedacht om naar Australië te verhuizen. Niet dat ik het geen leuk land vind, ik weet er niks van. Ja, van vrienden die er zijn wezen backpacken en die het geweldig hebben gehad. Ik zou het niet erg vinden weer te verhuizen hoor, ik vind nieuwe landen ontdekken leuk, ik kan goed op mezelf zijn en ben makkelijk wat betreft me thuis voelen ergens.



Maar is het de juiste keuze? Zo snel een nieuwe stap nemen, een geweldige keten achter me laten (die me misschien niet meer terug neemt), m'n vrienden weer achter laten en de andere vrienden en m'n familie op een nog grotere afstand brengen.



Ja het salaris is leuk, veel leuker dan wat ik nu verdien. Maar ik heb me nog niet verdiept in de quality of life en de kosten daar.



Waarom ik dit lange verhaal post? Ik zou graag ervaringen willen horen van forummers die misschien in Sydney of Australië gewerkt hebben en ik ben ook benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.



Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:soophanoniem schreef op 21 augustus 2014 @ 23:58:

[...]



Ik schrijf al allang mee en wat jij zegt is niet waar. Jaren geleden werd mij al duidelijk dat Blaar soms dingen opschrijft die echt echt echt echt niet kunnen kloppen.. maar omdat iedereen haar zo hoog heeft zitten, niemand kritisch was en ik vind dat iemand maar lekker moet fantaseren heb ik niets gezegd. Ook nu vind ik dat mensen moeten kappen met zeiken. Let it be, laat iemand fantaseren-verdraaien en misschien is dit wel waar.



Succes met de keuze TO!Ik moet hier toch echt nog eens op reageren, terwijl ik beter zou moeten weten. Ik ben geen Blaar voor jou als je me niet kent. Ik heb nooit wat geschreven dat niet kan kloppen én niemand hier heeft mij hoog zitten. Kom op zeg....
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik ken je wel ,ook van je vorige nick maar ik heb een poosje geleden een nieuwe gebruikersnaam genomen. Ik schreef altijd mee in je topics totdat ik iets las van je waarvan ik 100% zeker wist en weet dat het niet waar kon zijn. Toen ben ik gestopt met meeschrijven (ik las wel eens mee, want vond de ontwikkelingen in je topics wel grappig en voorspelbaar..). Enne ja zeker, iedereen heeft (of had) je hoog zitten, je komt over als een leuk persoon!
En tegen mij hoef je niet zo bot te doen. Ik zeg niets verkeerds en ik trek dit verhaal niet in twijfel.
Bij dat soort beslissingen stel ik me vaak voor hoe ik er op terug zou kijken als ik op mijn sterfbed zou liggen. Zou ik dan spijt hebben of eigenlijk niet? En dat is meestal te herleiden naar "zie ik nog wel genoeg uitdagingen in mijn huidige situatie?"



En verder doe ik bij dat soort beslissingen wel alsof ik de knoop al heb doorgehakt en dan kijk ik hoe ik me voel als ik dan ook daadwerkelijk dingen ga regelen voor de nieuwe situatie. Als ik dingen uit ga stellen omdat ik bijvoorbeeld liever forum, dan weet ik genoeg. Maar ja, zo ben ik, voor jou werkt dat misschien heel anders.



En het helpt ook om voor jezelf duidelijk te hebben waar jij gelukkig van wordt. Wat vind jij belangrijk? Dat verandert trouwens wel in de loop der jaren/ervaringen.



Zelf zou ik nooit naar Sydney gaan voor een baan, maar ik zit niet in jouw situatie, nooit gezeten ook. Ten eerste vind ik Sydney te ver bij mijn dierbaren vandaan, ten tweede heb ik helemaal niets met Australië (hoef er ook niet naar toe voor vakantie) en ten derde kan ik mijn ambities kwijt in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Vl43nder, dank je voor je bijdrage, ik ga ook nog eens flink bij mezelf te rade. Thanks!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
dat is zwaar op de hand, vlinder.



t is gewoon een baan in een ander land.

geen ingrijpend iets waarvan je op je sterfbed wakker zou moeten liggen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:soophanoniem schreef op 22 augustus 2014 @ 00:49:

Ik ken je wel ,ook van je vorige nick maar ik heb een poosje geleden een nieuwe gebruikersnaam genomen. Ik schreef altijd mee in je topics totdat ik iets las van je waarvan ik 100% zeker wist en weet dat het niet waar kon zijn. Toen ben ik gestopt met meeschrijven (ik las wel eens mee, want vond de ontwikkelingen in je topics wel grappig en voorspelbaar..). Enne ja zeker, iedereen heeft (of had) je hoog zitten, je komt over als een leuk persoon!Ik denk dat je iemand anders in gedachten hebt. Ik heb namelijk geen vorige nick omdat ik zolang ik hier schrijf Bladora ben. En ik heb nooit iets geschreven hier wat niet 100% waar was. Jammer dat je zo denkt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:valentinamaria schreef op 22 augustus 2014 @ 01:12:

dat is zwaar op de hand, vlinder.



t is gewoon een baan in een ander land.

geen ingrijpend iets waarvan je op je sterfbed wakker zou moeten liggen.Voor mij zou het wel een ingrijpend iets zijn. Het is maar net wat je belangrijk vindt op dat moment in je leven. Ik zou er op mijn sterfbed trouwens niet wakker van liggen hoor, ik heb al geleerd mezelf te vergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg gaan! Vier jaar lijkt lang, maar is zo voorbij. En Sydney is een fantastische stad!
En als ik heel heel heel heel eerlijk ben, dan vind ik Londen een hogere status hebben dan Sydney. En uiteindelijk daarom voor Londen kiezen.



Als ik in jouw situatie zou zitten dan he, in Londen, met leuke baan en zonder relatie enzo.
Alle reacties Link kopieren
Gaan, doen. Geweldige kans. Je bent nergens echt aan gebonden.



Wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden/voordelen? Krijg je bijv. (deel)vergoeding om bijv. 2x per jaar terug te gaan naar familie of zo?
wij slapen nooit.
quote:-Bladora- schreef op 22 augustus 2014 @ 01:18:

[...]





Ik denk dat je iemand anders in gedachten hebt. Ik heb namelijk geen vorige nick omdat ik zolang ik hier schrijf Bladora ben. En ik heb nooit iets geschreven hier wat niet 100% waar was. Jammer dat je zo denkt.

Als jij jezelf gelooft is het mooi toch? Van 1 ding weet ik zeker dat het onmogelijk is geweest (onder je nick Bladora) maar zoals je zelf al zei net verdraai je dus dingen vanwege herkenbaarheid. Maakt ook niet uit verder, mij hoef je niet aan te vallen, want ik trek niks in twijfel i.t.t. anderen..



En over herkenbaarheid gesproken: alle plaatsnamen en zelfs bedrijven benoemen dat moet ook wel erg herkenbaar zijn toch? Weinigen krijgen zo'n mooi aanbod bij zo'n chique hotel in Sydney. Ik ben benieuwd naar je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Eens met vlinder! Meer dan eens. Ik bleef lekker zitten waar ik zat (behalve in appartement van ex).



Verder getuigt het van een verregaande mate van sneuïgheid om koste wat het kost je gelijk te willen halen en het laatste woord te willen hebben.

En dan heb ik het niet over TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary, 5 uur geleden

Ik vond Sydney en Australië vreselijk. Ben er 8 maanden geweest. Ik heb het er echt geen seconde naar mijn zin gehad.

Dit lag deels aan mijn eigen instelling en deels dat het land, de cultuur en de inwoners echt niet mijn ding waren....

Ik ken mensen die idolaat zijn van Sydney, en mensen die het ook vreselijk vonden.



Je hebt het er geen seconde naar je zin gehad. Wat sneu dat je blijkbaar zo ontevreden bent dat je nergens van kunt genieten. Van niks, nog geen seconde. En dan toch nog 8 maanden blijven. Zat je in de gevangenis ofzo?



Zelf in plaatsen waar ik er geen ruk aan vond (en dan heb ik het niet alleen over Australie) kon ik nog wel genieten van (kleine) dingen. Niet constant, maar ze waren er wel. Maar dat zal wel aan mijn eigen instelling liggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 22 augustus 2014 @ 00:35:

Ik vond Sydney en Australië vreselijk. Ben er 8 maanden geweest. Ik heb het er echt geen seconde naar mijn zin gehad.

Dit lag deels aan mijn eigen instelling en deels dat het land, de cultuur en de inwoners echt niet mijn ding waren....

Ik ken mensen die idolaat zijn van Sydney, en mensen die het ook vreselijk vonden.De cultuur (welke precies?), de mensen, de taal, het land liggen mij ook totaal niet. Ik vind er niks aan en snap niet dat Sydney zo verheerlijkt wordt. Ik snap best dat het leuk is als je er een weekje geweest bent en de Lonely Planet uitstapjes gedaan, maar er wonen is een ander verhaal...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen, zo'n kans krijg je niet meer en als het echt echt echt echt heel erg tegenvalt dan stap je het vliegtuig in terug naar Europa. Als ik jou was, zou ik het doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Als ze je zo graag willen hebben,... Kunnen ze je niet eerst uitnodigen om dáár eens van de sfeer te proeven en te kijken of je het wat lijkt? Want om nou gelijk overal ja op te zeggen en dan in een vreselijk hotel binnen te stappen. En wat bieden ze je verder aan, een huis, een verhuispremie??
Ik zou het niet doen Bladora (ik negeer maar even de voorgaande drie pagina's want dat heb ik allemaal sowieso gemist). Ja, Sydney is gaaf. En als dit soort aanbiedingen normaal zijn, dan komt er vast ineens straks weer een aanbod uit NY, of Kuala Lumpur - weet ik het.



Ik vind juist de redenen die je nu aangeeft (naar je zin, leuke stad, sociaal leven opgebouwd) prima redenen om te blijven. En misschien voel je je wel helemaal niet thuis in Sydney, misschien denk je straks op je sterfbed wel: jammer dat ik toen mijn leuke vrienden in Londen heb achtergelaten.



Het lijkt me goed om rust te hebben gevonden - en Londen is ook niet verkeerd - als je je halve leven al halve banen hebt gehad en rond hebt gehopt. Ik proef bij jou ook een beetje dat je dat zelf eigenlijk het ook het liefste wil, maar de kans misschien nu toch wil aangrijpen omdat deze langs komt. Maar dat die kans er is, wil niet zeggen dat je het MOET doen, zelfs niet wanneer anderen dat wel zouden doen.



Ik zou lekker in Londen blijven als het daar goed bevalt, zeker met leuke collega's, fijne vrienden en een mooi opgebouwd sociaal leven.
Alle reacties Link kopieren
IApparently there is a B&B ball coming up later this year.. meeste hier blijven.



Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je nog vragen hebben laat het maar weten.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee had ik een heel lang verhaal getypt over mijn ervaring in Sydney (woon er al 7.5 jaar) is er iets misgegaan. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Sydney? Doen!!!!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Poging 2, denk wat korter. Was in Sydney voor 1 jaar toen ik 21 was, wist binnen een paar maanden dat ik er voor langere tijd wilde wonen.



Ik hou van de lifestyle. Ik woon in Manly beach (voor de kenner) 20 min varen van het centrum en 30 sec van het strand. 10 minuten lopen naar het nationaal park. Rond 6 uur smorgens (winter en zomer) is het al erg druk met zwemmers, joggers, kayakers en surfers. Ik oceaan zwem voor en na mijn werk. Mensen ontmoeten is makkelijk, het is hier heel internationaal. Veel mensen komen hier met een baan vanuit Europa of Azië. Ik hou van het klimaat, bijna altijd buiten zijn en de vriendelijke mensen. Denk dat dat per suburb verschilt. Als je meer van cultuur, winkelen en cafés houd is dichterbij het centrum leuker. Sydney heeft mijn echt veel actiever gemaakt. Elk weekend doe ik veel buitensporten (zwemmen, wandelen, kayaken, snorkelen enz) terwijl ik nooit sportief was in Nl. Ik hou er van dat ik voor mijn werk al in de oceaan kan zijn en dan na mijn werk weer.



Het is enorm duur om hier te wonen. Ik ben 32 en woon met een flatgenoot en eigenlijk sk mijn vrienden ook. De paar mensen die ik ken die alleen wonen, wonen veel verder van het strand en centrum en in een studio. En die mensen waar ik het over heb, hebben allemaal goede banen. Boodschappen zijn duur. Uit eten redelijk goedkoop. Voor Australiërs is het echt een droom om een eigen huis te hebben. De huis prijzen zijn zo hoog dat dat voor veel mensen niet is weggelegd. Ik heb maar 1 vriendenstel dat hun eigen (piepkleine) appartement heeft.



Ik ga ongeveer elke 1,5 jr. naar NL. Wil niet al mijn. Vakantie dagen opmaken aan NL en ga ook niet korter dan 3 weken naar Nl aangezien de vlucht zo lang is. Bezoek vanuit Nl krijg ik eigenlijk nooit. Mijn ouders zijn al wel 2x geweest.



Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht je nog vragen hebben laat het maar weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie is: onmiddellijk doen!



Bij die goede keten kom je later echt wel weer terug als je goed bent en je wilt het graag. Je ziet nu ook dat je wordt gevraagd door een voormalige baas. Je netwerk is het belangrijkste. En grote bedrijven nemen het je echt niet kwalijk als je kiest voor een nieuwe uitdaging. Of een beetje, maar daar zetten ze zich overheen als ze een goede medewerker terug kunnen krijgen.



Zeker nu je vriend een ex is geworden, je geen eigen woonruimte hebt, al weer twee jaar in Londen zit en in het hotelwezen werkt: wegwezen, ga de wereld zien en ontdekken, maak nieuwe vrienden, vindt een nieuw vriendje, ga surfen en ga genieten!!!
Alle reacties Link kopieren
Doen!
Wij willen emigreren naar Australië en zijn er op zoek naar werk. Dus je weet wel wat mijn advies is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven