Hoe krijg ik mijn man zijn bed uit?

21-08-2014 10:01 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kijk en advies gevraagd of relativering........



Situatie:

Getrouwd, 1 kind (bijna een jaar), gelukkig en blij met elkaar NA 11 uur 'S ochtends :/



Probleem (in mijn ogen):

Man wil zijn bed niet uit 's ochtends en ik erger me groen en geel! Ik word er boos van, gefrustreerd en woedend. Daardoor verander ik in een vrouw, die ik niet wil zijn.

Als hij moet werken, lukt het wel.

Sinds ik hem ken is dit al een issue, soms haat het beter en soms niet.

Ik baal ervan omdat: ik er wel uit ga met de baby en ik tot 11 uur alleen zit, ondertussen slaapt het kleintje dan alweer en beginnen we bijna aan het middagprogramma.

Hij is een avondmens en ik een ochtendmens. Prima, geen probleem, dat kan. We hoeven niet tegelijk op te staan en samen te gaan slapen. Ik wil dat hij meedoet, ook in de ochtend!

Maar ik sta er in de ochtend al wel bijna een jaar, alleen voor.



Wat wil ik:

Samen een gezin zijn, ook in de ochtend. Ik vind hem een slappe zak en kan er niet tegen: dat stomme slapen.

Hij gaat ook laat naar bed en dan snap ik dat hij langer slaapt. Oorzaak-gevolg......



Wat heb ik al gedaan en wat niet hielp (niet perse in deze volgorde):

- boos worden

- woedend worden

- lief doen en vragen of hij thee of koffie wil

- de avond van te voren een afspraak maken

- dreigen met van alles :/ (maakt mij geen mooier mens, weet ik!!)

- gewoon laten liggen en mijn eigen plan trekken

- een gesprek hierover op neutraal terrein en in de middag

- accepteren: lukt me niet......



Straks komen zijn ouders en hij ligt nog in zijn bed, ik ben nu zo ver dat ik hem niet meer wakker ga maken. Eerst was ik namelijk bang voor gezichtsverlies, het kan me niet meer schelen. Maar ergens hoop ik toch zo dat hij binnen nu en 5 minuten eruit is!



NB. Gister schrok hij om 11 uur wakker en dan is hij zich zeer schuldbewust. Hij vindt het zelf ook niet leuk, maar is erg moe...naar eigen zeggen...... 'Ga dan eerder naar bed', zeg ik dan!
quote:pamelacourson schreef op 21 augustus 2014 @ 11:36:

TO, je zegt dat je man werkt als jij thuis bent. Ligt daar niet een groot deel van je onvrede? Jullie zien elkaar dus weinig en dan begrijp ik wel dat je het gezellig vindt om in het weekend 's ochtends samen te zijn. Maar toch is het niet redelijk om dat van hem te verwachten. Of kom jij op zijn verzoek ook om 2 uur 'S nachts je bed uit om nog gezellig tot 4 uur een wijntje met hem te drinken en te kletsen?



De enige oplossing is dat een van jullie ander werk zoekt, anders is accepteren het enige dat je kunt doen. Hoe vervelend het ook is.Helemaal mee eens.
Ik heb ook jaren lang in de horeca gezeten en werk nu ook avonddiensten. Aan het tijdstip waarop ik dit post kan je wel zien hoe laat ik nu nog op ben. Na een avond hard werken wil ik niet gelijk gaan slapen. Lukt ook niet na een hele avond hard rennen in de horeca (of in mijn geval zks). Ik sta/stond vaak nog stijf van de adrenaline en indrukken. Ik had ook een partner die dat niet begreep en mij wakker ging maken omdat ik lui zou zijn. Woest werd ik daarvan! Ik was niet lui maar zat gewoon in een ander ritme. Ik stond ook wel eens vroeg op hoor, om met zijn kind wat leuks te doen zodat hij een keer kon uitslapen.

Ik denk dat wederzijds begrip creëren beter gaat werken dan boos zijn. Ik kan mij jouw frustratie ook wel voorstellen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 21 augustus 2014 @ 21:33:

[...]





Dat heb ik ook, als ik een keer vroeg op moet voor iets leuks dan denk ik: waarom doe ik dit niet altijd? Of als ik een keer mezelf ertoe kan zetten om vroeg naar bed te gaan en ik lig heel lekker, dan neem ik me ook altijd voor om voortaan vroeg naar bed te gaan. Maar uiteindelijk verandert het niks, de avond is gewoon meer mijn dagdeel en ik vind het heerlijk om nog heel laat bezig te zijn of gewoon muziek te luisteren en me 's ochtends nog eens om te kunnen draaien.

Ik kan het ook echt niet. Morgen eh straks gaat de wekker weer om koter naar school te sjezen. Mja, in de middag dan maar een dutje. De was moest nog gedaan, de vaat, tassen gepakt voor het weekend en af en toe wil de computer ook wat aandacht

Dusss tis weeeer te laat. Maar als ik het in 9 jaar nog niet ben aangewend zal dat ook wel niet meer gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Update, voor wie het leuk vindt:



Goh, een ware omslag hier in huis! Ongelofelijk

Ik bangelijk met de adviezen aan de slag gedaan, dwz:

- respect getoond voor zijn harde werken dmv niet storen in slaap

- niet zeuren

- hem een uitslaapochtend bieden of ja, meedenken

- 's avonds voor het naar bed gaan ook niks meer zeggen in de trant van 'kom je niet te laat' ( I know........)



Resultaat:

Een man die sindsdien al om 12 uur in bed ligt, die er vanzelf uitkomt in de ochtend. Gister moest ik bijv weg en dan neem ik het kleintje mee. Ik had vorige week al bedacht dat hij dan lekker uit kon slapen. Dat zei ik een paar keer en hij vond het vreemd en benoemde dat ik onze dochter wel bij hem kon laten. Ik bedacht me: 'Dat zien we wel dan'. En hij was moe, dus ik ging weg met baby en hij belde rond 1 uur dat hij wakker was en heerlijk uitgeslapen had. In de middag kwam ik thuis, bij een vrolijke vent. Die ook nog eens heerlijk voor mij ging koken :D

Afijn: eind goed, al goed!

Ik zal er aan moeten blijven denken, maar goed: het is me al bijna een week goed gelukt.



Dank jullie wel voor het geven van nieuwe inzichten. Ik krijg gelijk een soort van zendingsdrang en ik zeg het voort :)haha! Nu zie ik namelijk wat ik deed, absoluut niet constructief, en dat vriendinnen van mij nog erger gedrag vertonen :S

Werk aan de winkel dus, ik stuur ze allemaal! Haha!



Happy rainy day!!!
Gelukkig pakt het goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Te schattig dat je door het topic heen leest dat je weer helemaal een beetje verliefd op hem aan worden bent.



En ik denk dat hij het leuker vindt om uit zijn bed te komen bij een vrouw die liefdevol vraagt of hij lekker geslapen heeft dan eentje die laat merken dat het jammer is dat hij zo laat is. Alle reden voor hem om niet langer te blijven liggen dan nodig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op dinsdag 26 augustus 2014 08:13 Te schattig dat je door het topic heen leest dat je weer helemaal een beetje verliefd op hem aan worden bent.



En ik denk dat hij het leuker vindt om uit zijn bed te komen bij een vrouw die liefdevol vraagt of hij lekker geslapen heeft dan eentje die laat merken dat het jammer is dat hij zo laat is. Alle reden voor hem om niet langer te blijven liggen dan nodig is. Goh, nu je het zegt!
Super om te lezen cootje!
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik heb met mijn vriendin precies hetzelfde: ik ben een avondmens en ben dagelijks minimaal tot 2 uur 's nachts op en sta alleen als ik moet werken of een afspraak heb vroeg (7 uur) op, zij is elke dag voor 7 uur, ook in het weekend, al wakker en slaapt al om 11 uur 's avonds. Is in ons beide gevallen altijd al zo geweest, en dat verander je ook niet. Levert bij ons ook totaal geen problemen op.



Al is er in geval van TO wel een baby bij betrokken. Een kind heb je samen, lijkt me van je vriend niet meer dan redelijk dat hij ook eens een keer vroeg uit de veren gaat om voor de kleine te zorgen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven