Werk & Studie alle pijlers

Vraag

22-08-2014 02:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of je met een P van HBO afstandsonderwijs (NTI, LOI) kan instromen in het 2e jaar van deeltijd HBO? Zou in dit geval gaan om M.W.D. Uiteraard al geïnformeerd bij hogeschool zelf maar zij geven aan geen kennis te hebben van curriculum van NTI dus niet zeker te weten of dit kan.



Ik wil graag starten met een HBO en overweeg wat opties. Gewenste hogeschool neemt mij nu niet aan (ik moet bevallen in september, daardoor kan ik pas in november starten), en probeer daarom via een omweg toch te kunnen starten. (jaar 1 afstand en dan overstap op regulier).
Alle reacties Link kopieren
Zou raar zijn als het niet zou kunnen. P is een P. Als het maar dezelfde soort studierichting is. Maar ik weet het ook niet. Sorry
Alle reacties Link kopieren
Je zou moeten nagaan of de HBO-opleiding van het afstandsonderwijs wettelijk geaccrediteerd is. Zo ja, dan zou je in beginsel moeten worden toegelaten.



Stoer trouwens dat je gaat studeren na de bevalling. Hier iets vergelijkbaars. December bevallen en tussen de bedrijven door afstuderen. Volg een master en moet nog twee vakken (september/oktober en februari/maart) en en scriptie. Heb ik t/m juli 2015 voor. Zie wel waar het schip strandt. Kindje gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
fijn joh dat die hogeschool zo zijn best doet om gemotiveerde studenten als jou binnen te halen.. :(



Ik kan je niet helpen maar zou t wel echt goed uitzoeken, proberen iig want het zou me niet verbazen als ze heel makkelijk zeggen dat het curriculum niet overeenkomt en je ineens niet toelaten.



En succes trouwens ik kon de laatste maand voor mijn bevalling echt niet meer nadenken dus vind het knap van je dat je aan een HBO wilt beginnen.
Ze doen altijd een onderzoek naar wat je precies hebt geleerd en besluiten op basis daarvan of en zo ja welke vrijstellingen je kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De opleiding is NVAO geaccrediteerd. Maar inderdaad, kunnen zij zich beroepen op een niet overeenkomend curriculum zodanig dat ik na deze P. alsnog in het eerste jaar moet starten? Of moet dit met een evt. maatwerkprogramma mogelijk zijn.



Ik heb nog andere opties; ben nog bij 2 andere hogescholen langsgeweest.

- P halen regulier op deeltijd Pedagogiek. Deze P. wordt wel geaccepteerd op hogeschool van keuze (MWD), met mogelijk een maatwerkprogramma. Deze opleiding geeft mij wel de mogelijkheid in november de starten.

- Social Work starten op andere hogeschool, deze is echter op 1,5 uur rijden, wat niet handig is met een baby en een baan van 24 uur. Ook zij geven de mogelijkheid om iets later te starten ivm bevalling.

- hele opleiding een jaar uitstellen en dan alsnog starten aan gewenste hogeschool, maar dat wil ik liever niet.



Heeft iemand hier iets zinnigs nog over te zeggen? Alvast bedankt!!!! (pas bericht later aan ivm herkenbaarheid)
Alle reacties Link kopieren
@ nummer zoveel. Ze willen dit niet nu al onderzoeken, maw, ik moet mij dan inschrijven, daarna kijken ze en loop ik dus het risico om het jaar voor niks te hebben gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat ze dat niet willen onderzoeken. Die HBO opleidingen van de NTI zijn toch gewoon NVAO erkend? In principe lijkt mij dat ze je gewoon toe moeten laten.
In november starten zou sowieso niet kunnen, raar dat dat bij andere hoge scholen wel kan, dat is midden in een schooljaar.



Waarom start je niet in februari? Dat is een route die veel hogescholen aanbieden, en dat biedt jou ook nog de tijd om extra van je kindje te genieten.



Wat betreft je studie zelf, daar heb ik geen verstand van. Als de P van NTI niet volstaat, dan begin je toch opnieuw? Je kan vast wel verslagen die je al hebt moeten maken nog gebruiken..
Alle reacties Link kopieren
Voelspriet, heb je nog een beschrijving en/of vakkenlijst van de P-fase? Die kun je dan aan de betreffende hogeschool voorleggen.

Instromen in november is inderdaad vrijwel onmogelijk.

Je zou wel met een enigszins welwillende hogeschool nu kunnen praten en kijken wat je eventueel 'mist' aan vakken om bij hen in het tweede jaar te mogen starten. Wellicht kun je een deel van het jaar dat je nu nog thuis bent (dus tot aan november) besteden aan de vakken die je mist of zou missen vanaf september, en dan alsnog naadloos aansluiten in november.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iig niet die p doen als je niet weet of je daarna aa de hogeschool kunt starten. Straks zeggen ze nee en dat is echt zonde van je tijd en geld. Dan zou ik nog eerder contact zoeken met docenten van de opleiding aan de hogeschool en kijken of je bijvoorbeeld zelf vast de literatuur kunt aanschaffen en doornemen, scheelt je iig het jaar erna weer. En in februari instromen op de hogeschool lijkt me ook niet zo gek. Ook bij een nti opleiding moet je er toch rekening mee houden dat je in de tijd rond je bevalling en de weken (zo niet maanden),daarna weinig tijd hebt om te studeren. Mijn baby is nu 2,5 week en ik kom nauwelijks toe aan douchen, de was doen etc. Laat staan studeren! Dus wat ik wil zeggen is dat je helemaal niet zoveel tijd verliest als je in februari start, omdat je dat eerste half jaar toch niet volop kunt benutten.
quote:Voelspriet schreef op vrijdag 22 augustus 2014 10:20 @ nummer zoveel. Ze willen dit niet nu al onderzoeken, maw, ik moet mij dan inschrijven, daarna kijken ze en loop ik dus het risico om het jaar voor niks te hebben gedaan?Volgens mij kun je (betaald) dat onderzoek laten doen en dan een besluit nemen. Ik zal eens zoeken.
Hier is wat ze daar bij de LOI over zeggen:



http://www.loi.nl/Artikel ... VrijstellingenHogeschool/
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



De opleiding die ik wil gaan doen heeft helaas geen februari instroom. Ik kan pas september 2015 aan regulier HBO dan starten.



In dat artikel van de LOI zie ik niet staan of hun propedeuse vrijstellingen biedt aan een reguliere hogeschool. Mogelijk kan ik inderdaad bij hogeschool vragen of ze dat tegen betaling willen onderzoeken.

Volgens het NTI kun je gewoon met je P instromen bij regulier MWD, maar goed, het lijkt mij dat zij dit niet kunnen bepalen.



Ik wil inderdaad alleen die P via NTI doen als ik zeker weet dat het zin heeft, maar daar krijg ik geen duidelijk antwoord op. Lastig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven