Lieve akties

21-08-2014 22:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is hier al een topic van? Zo ja, dan mag het worden samengevoegd ( aub wel het verplaatsen laten vermelden in het CM topic )





Een aantal weken geleden heb ik een politieagente geholpen en opgevangen nadat ze in de straat naar was gevallen. Niets ernstig, wel pijnlijk. In de buurt loopt ook geregeld politie te paard ( training) en zij stopten bij ons huis na de melding. Mijn kinderen hadden mn aandacht voor die paarden, één van die agenten had aandacht voor hen.



We kregen na een paar dagen een lieve kaart en een bos bloemen van de agente.



Een week geleden lag er wederom een kaartje in de bus vd politie, of we contact op wilden nemen (+ tekst). De kinderen mogen mee naar de manege vd politie.

Afspraken zijn gemaakt, heel zoet en leuk. Zojuist een mailbevestiging gekregen voor paarddate 1



Zo lief! De opvang van de agente was minor, ik denk dat agenten te paard mn vertederd waren, maar mijn kinderen zijn met paarden opgegroeid (ik had er ooit 1)' maar niet zulk grote paarden.



Nog lievere akties?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Nou, nee schijnbaar niet haha. Wel heel lief van die agenten!
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn sleutels in mijn fiets laten zitten op het station, toen ik in de trein weer terug naar huis reed kwam ik erachter dat ik mijn sleutels kwijt was, lichte paniek maar toen ik bij mijn fiets aan kwam zag ik de sleutels verstopt onder mijn zadel, zo lief van die persoon!
Of het lief is weet ik niet precies, werd er wel erg blij van. Ik betaal mijn studieschuld terug. Ik had het rekeningnummer gewijzigd voor de automatische incasso en twee maanden niet betaald. Ik kreeg een aanmaning. Domme ik vergat het, twee dagen te laat overgemaakt overgemaakt maar kreeg deurwaarder op de stoep. Nooit eerder gehad. Bleek ik verkeerde betalingskenmerk ingevuld te hebben. Belde Duo en ze lieten deurwaarderskosten zitten "voor deze ene keer". Ik had niet verwacht zo gematst te worden!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had mezelf buitengesloten (2 uur zonder telefoon), een lieve jonge man hielp mij door op mijn dakterras te klimmen. Hij klom door mijn raam en liet me weer in mijn huis. Ik was erg dankbaar en hij wilde er helemaal niks voor!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik zat met een vriendin langs de weg in de auto zonder benzine. Ik mocht met een man meerijden naar het tankstation, heb de jerrycan gevuld en toen was het na op zijn kosten. Toen heeft hij me weer teruggebracht. Heel lief van die meneer!
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben financieel een zeer zware tijd gehad, toen wij nog jong waren. Heftig, maar ze hebben zich er doorheen geslagen.

Nu woont er bij mijn ouders in de straat een vrouw die in de bijstand zit, en weinig te verteren heeft. Nu heeft mijn moeder anoniem bij haar met kerst een pakket met lekkere/leuke dingen bij haar op de stoep gezet, zodat ze ook echt kerst kan vieren met haar kinderen en eens lekker kan genieten. Vond ik zo lief van mijn moeder, vooral omdat ze dit anoniem deed en die vrouw zich dus bij niemand bezwaard hoeft te voelen. Vergeet je afkomst nooit, een les die mijn moeder heeeeel goed geleerd heeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit meegemaakt dat ik, stom stom stom, mijn tas aan het stuur van de fiets had laten zitten. Ik was een winkel ingelopen toen ik me realiseerde dat ik mijn tas niet bij me had.

Op een holletje terug naar de fiets. Weg tas!!!

Ik kon wel janken, vriend gebeld wat ik moest doen, naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen.

Toen ik thuis kwam bleek dat er iemand mijn vriend had gebeld.

Ze hadden de tas aan het stuur zien hangen en hadden het niet vertrouwd. Ze hadden de tas meegenomen naar huis en toen gebeld dat ze mijn tas hadden gevonden.

Ik heb toch wel even een bloemetje gekocht om ze te bedanken. Ik was zoooo blij...
Ik heb ooit een keer een camera gevonden in het achterpad bij mijn moeder. En wij keken naar die foto's, maar herkende echt niemand. En toen zag ik een hekje op de foto. En gek genoeg wist ik dat dat hekje bij een bepaald huis hoorden ivm ms, speciale rijplank e.d om binnen te komen. Die mevrouw was helemaal blij en begon al haar geld bij elkaar te rapen, maar dat heb ik afgewezen haha vond dat niet nodig.



En een tijdje een wildvreemde scooter in de tuin gehad, het chassisnummer opgezocht, naar de scooterwinkel om de hoek (hun naam stond onderop kenteken) en toen doormiddels van dat nummer het adress meegekregen. Die meneer woonde een paar straten verderop. En daar kregen wij toen pathe bonnen van. Uiteraard hadden wij ook al de politie op de hoogte gesteld, maar zo ging het net zo makkelijk.
quote:apiejapie schreef op 22 augustus 2014 @ 10:00:

Mijn ouders hebben financieel een zeer zware tijd gehad, toen wij nog jong waren. Heftig, maar ze hebben zich er doorheen geslagen.

Nu woont er bij mijn ouders in de straat een vrouw die in de bijstand zit, en weinig te verteren heeft. Nu heeft mijn moeder anoniem bij haar met kerst een pakket met lekkere/leuke dingen bij haar op de stoep gezet, zodat ze ook echt kerst kan vieren met haar kinderen en eens lekker kan genieten. Vond ik zo lief van mijn moeder, vooral omdat ze dit anoniem deed en die vrouw zich dus bij niemand bezwaard hoeft te voelen. Vergeet je afkomst nooit, een les die mijn moeder heeeeel goed geleerd heeft! Zo lief
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden rende ik langs de kant van de weg op weg naar de bushalte. Zo'n oud Hollandse dag waar het ontzettend hard regende - echt met bakken. Ik miste mijn bus (hoewel ik zeker weet dat de chauffeur mij wel gezien had). Stopte er even later een auto met daarin een ouder echtpaar die mij een lift naar huis aanboden. Ze wilde gaan wandelen met de hond, maar zagen er toch vanaf omdat het weer zo slecht was. Werd keurig thuisgebracht 10KM verderop...Inmiddels 15 jaar terug denk ik maar ik zie nog dat kleine rode autootje stoppen met daarin de meneer en zijn vrouw.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:nwdesie schreef op 22 augustus 2014 @ 05:36:

Ik zat met een vriendin langs de weg in de auto zonder benzine. Ik mocht met een man meerijden naar het tankstation, heb de jerrycan gevuld en toen was het na op zijn kosten. Toen heeft hij me weer teruggebracht. Heel lief van die meneer!

Je hebt het zeker niet over je persoontje gehad hier op het VF?

Plankgas, ik zweer.

Alle reacties Link kopieren
Mijn kat was van 4 hoor naar beneden gevallen. Toen ik haar ging pakken bleek haar achterpootje aan te voelen als een legen rubber handschoen Beetje hysterisch ben ik met haar in mijn armen naar de taxi standplaats gerend om naar de dierenarts te gaan. Geen taxi te krijgen! stond daar in tranen langs de weg om een voorbij rijdende taxi aan te kunnen houden (pre mobiel tijd) Niks nada noppes. Op een gegeven moment een stel stopte en vroegen hoe en wat en die hebben me naar de dierenarts gereden. Daar wilden ze niets voor hebben en ik vond het zo ontzettend lief. In een drukke stad op een drukke weg toch stoppen voor een onbekend persoon en die ook nog mee nemen.
Ik zag een fiets met de sleutel er in voor een huis staan, op de plaats waar hij altijd staat.

Aangebeld, niemand thuis.

Sleutel eraf gehaald en door de brievenbus gedaan.



Een lege computertas gevonden in het park, heel goed erin gekeken en toen vond ik visitekaartjes. Contact opgenomen via email. De eigenaar had zijn tas nog niet gemist. De laptop was waarschijnlijk 40 km verderop gestolen uit kantoor.

De eigenaar is de tas toch komen halen en ik kreeg later een bos bloemen bezorgd!



Een loslopende hond meegenomen naar het asiel (waar ik vrijwilligers werk doe). Daar zeiden ze direkt : dat is XXX, die woont daar en daar.

Ben met de hond naar zijn huis gelopen. Zei de eigenares : wat ben je toch een stoute hond... Zeg eens dankjewel tegen die mevrouw : hond : wafwaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven