Lijf & Lijn alle pijlers

35+, kleine kids, 5-10 kilo te zwaar, ACTIE!

14-08-2014 09:22 986 berichten
Alle reacties Link kopieren
NIEUWE LEDEN WELKOM!!!



Weegdag MAANDAG, doorgeven voor 19 uur.

2 x geen gewicht doorgeven = uit de tabel.



naamleeftijdlengtestartgewichthuidig gewichtstreefgewichtSuus381.758785.575navimo351.708986,675Hillybilly351.6876.873.165tinnifin431.xx8786.675pippip371.6476,576,570miezemuis381.70787868



Hi allemaal!



Ik ben Suus, 38 jaar, kids van 5 en 2, samenwonend, ft baan, en een kilo of 10 te zwaar. Ik ben 1,75 m en weeg 85 kilo. Ik wil op een gezonde, structurele manier mijn levensstijl veranderen, sporten op vaste momenten en goed eten. Ik probeer 2 x per week 5 km hard te lopen en ben nu een beetje bezig met 30 day shred.



Wie heeft er zin om mee te doen? Misschien met een tabel? Weegdag, eetlijstjes of zoiets?



Tot snel![/b]
Alle reacties Link kopieren
Ik ga geen dieet volgen madre felice, ik probeer gewoon wat minder en gezonder te eten. Ik was iemand die altijd alles uit pakjes maakte en daar probeer ik verandering in te brengen. En ik moet echt van de chips en chocola afblijven! Maar daar heb ik heel veel moeite mee....
Gisteren maar weer eens op de weegschaal gaan staan. Ik was niet echt aangekomen tijdens de vakantie dus dat viel me weer reuze mee! Alleen woog ik me vanochtend nog een keer en was ik een pond zwaarder dan gisteren?! Volgens mij doet die weegschaal van mij maar wat.



Vandaag maar weer eens buikspieroefeningen doen, ik word toch wel geïnspireerd door jullie (lees: ik voel me erg lui in vergelijking met jullie).



Mundy, ik heb nu altijd extra pure chocola in huis, met één mootje is mijn chocoladebehoefte al aardig vervuld. Voor chips heb ik nog geen echt goed alternatief, al heb ik nu wel altijd gemengde noten in huis (een klein handje stilt al echt de trek) en maak ik soms een portie popcorn in de popcornmachine (geen olie nodig). Maar soms heb ik wel echt zin in wat stevigers.
Alle reacties Link kopieren
@ mundy oj, dat lijkt me zeer pijnlijk, een gebroken rib. Van het paard gevallen?



En wat goed dat je voor de kiwi gekozen hebt! Ik heb helemaal geen problemen om te kiezen voor fruit. Het probleem is alleen dat ik kies voor fruit EN dat koekje/chocola/enz. Daar moet ik ook op letten hoor. Lastig!



Ik bedoel ook niet echt een dieet. Meer gezond en gevarieerd eten. Maar om hun nu de patatjes en pizza's helemaal af te pakken is ook zo sneu.



@schabolleke. Mijn weegschaal komt uit de oertijd. Kan er niet echt grammetjes uithalen. Dus ik doe het meestal op de goede gok.



Dat lui voelen gevoel heb ik nu ook heel erg. Inspireert me toch om wat vaker de fiets te pakken naar school over een week. Ik rook helaas als een ketter (net zo'n grote ruzie mee als de kilo's) dus mijn long inhoud is bizar klein. Rennen of dat soort ongein, ga ik dus ook echt niet redden. Ik ben (ook) bezig om daar mee te stoppen. Maar buiten dat heb ik ook niet de discipline om te gaan sporten. Nou ja, om te gaan sporten wel. Maar blijven sporten is toch een groot probleem. Jullie misschien wat tips hiervoor?
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
Pizza en patat eet ik nog gewoon hoor Vandaar dat ik niet snel af zal vallen vrees ik, maar ik wil gewoon 'normaal' kunnen eten, dus ook een patatje zo nu en dan. Dus moet ik proberen op die andere dagen wat gezonder en minder te eten. En de slechte tussendoortjes laten staan, helaas is dat mijn grootste probleem.

Roken ben ik gelukkig 12 jaar geleden al mee gestopt



Ik ben idd van mijn paard gevallen en erg ongelukkig terecht gekomen. Dus van sporten was een aantal weken geen sprake, normaal bewegen deed al pijn genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn grootste probleem bij tussendoortjes is, is dat ik niet zo van fruit hou. Dus iemand een alternatief voor gezonde tussendoortjes?
Alle reacties Link kopieren
@ mundy haha. Nou ik wil het fast food stukje, zo min mogelijk doen. Ik wou net (mag ik even hier uithuilen?) een broek aan doen, die ik in de lente nog prima paste. En nu kreeg ik hem amper over mijn billen. Wow, dat deed even zeer.



En tussendoortjes. Tomaatjes, komkommer en verder kom ik niet.

Minder slechte koekjes zijn trouwens speculaasjes, eierkoeken en liga. Moet je er niet gelijk 5 op eten he
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
Alle reacties Link kopieren
@Madre Felice, het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe (on)gezond je nu eet, maar ik pas eigenlijk niet zoveel aan aan de maaltijden. Nu koken wij bijna niet uit pakjes & zakjes, dus dat scheelt al (tip: de kookboeken van "Koken met Karin"). Ik eet dan zelf minder (kleinere portie), en meer groente, dus soms doe ik er wat tomaatjes of komkommer of salade bij. Ook kies ik wat meer voor mager vlees. Ik heb in het verleden ook wel Sonja bakker gedaan, en daar leed mijn gezin niet onder hoor, we aten gewoon allemaal hetzelfde. Nu was ik ook niet superstrikt in de leer, dus ik varieerde wel wat in haar menu's. Pizza eten wij bijna niet, maar patat wel, en dat kan ook gewoon. Letten op hoeveel je eet, en groente, salade oid erbij. Dan kan dat prima. Bij mij zit het echt vooral in portiegrootte en een overschot aan (ongezonde) tussendoortjes, en mijn gezin heeft er geen last van dat ik dat doe. Behalve dat ik mijn man vraag om de chocola te verstoppen



@Mundy: snoeptomaatjes en paprika's? Klein handje noten? Gekookt eitje?



Dagmenu vandaag:

O: 2 speltboterhammen, kipfilet & 30+kaas, beker optimel puur.

T: -

L: speltboterham met smeerkaas en wat sla, kwark en yoghurt met bramen, rode bessen en muesli

T: banaan

D: Zalm met pasta en salade

T: ?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje, hoe gaat je vastendag? Ik mag morgen weer!
Alle reacties Link kopieren
ik sta in de tabel: dankjewel! Nu moet het dan echt gebeuren....



Tussen de middag met mijn partner buiten de deur geluncht. Gekozen voor salade met gegrilde kip. En afgesloten met 3 huisgemaakte bonbons..... Mmmmmmmm was wel erg lekker.



Voor mij ligt de grootste uitdaging in de avond. Dan is de verleiding groot om te gaan snaaien. Wat is dat toch??? Ik probeer nu ook het te laten bij koppen kruidenthee en blokje pure chocolade. (85 Procent)



O:speltboterham kaas en groene thee

T: koffie zwart

L: salade gegrilde kip, koffie, 3bonbons

T:smoothie met spinazie, aarbei, bananaan, blaauwr brssen, framboos, bramen, lijnzaad

A: bloemkool, aardappelen, bio vlees

T:kruidenthee en blokje pure choco



Mundy, ik ben ook een paardenliefhebber! Wij zijn onlangs ook weer begonnen met trainen. Ze heeft nml een veulen aan de voet. We trainen voor een paardenvierdaagse. Rij je wedstrijden? En durf je weer op te stappen?



Madre, even huilen, maar niet te lang hoor! Goed je best blijven doen, dan kan jij die broek over een aantal weken gewoon weer aan. Hang hem desnoods op aan je kledingkast, wordt je iedere dag geïnspireerd. Grappig ik heb ook zo'n ouderwetse weegschaal. Beetje gokken soms.



Suus, hoe is je presentatie gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jij ook een paard hebt oxo! Ik heb wel wedstrijden gereden, maar niet heel fanatiek hoor. Sinds de geboorte van mijn dochter rijd ik alleen nog maar recreatief. Ik heb er nu 2x weer op gezeten, de eerste keer vorige week was ik heel gespannen, ik ben toch het vertrouwen een beetje kwijt. Maar gisteren ging goed, ik heb zelfs weer gedraafd en gegaloppeerd!



Misschien moet ik ook maar eens die hele pure chocolade proberen, maar normaal vind ik puur echt niet lekker (ik ben van de melk met nootjes ) Is dat een kwestie van wennen? En kan je dat gewoon in de supermarkt kopen?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die paard rijd
Alle reacties Link kopieren
Joehoeeee! Leuk Noa, nog een paardenliefhebber! Rij je vaak? Eigen paard?



Ik kan me voorstellen dat je gespannen was de eerste keer Mundy!

Ik ben jaren geleden met paard gevallen. Tijdje niet gereden vanwege de komst van kinderen. En nu weer anderhalf jaar bezig. Ik vind het zo leuk. Maar na de val en na 2 kinderen, zie ik heel veel gevaar. Trouwens, ik heb zelf niet een paard. Maar rij op een merrie waar de eigenaar geen tijd voor heeft. Het is een Joekel, maar dat mag ook met mijn lengte. Wij rijden puur recreatief. En het liefste buiten. Dat is zo genieten (en beetje spannend tegelijk)



Ik noem mezelf soms ook een "bejaard-penny-meisje.



Wat zullen de paarden blij zijn met alle kilo's die eraf gaan!



Ok.... Ik zal nu over de paarden ophouden
Alle reacties Link kopieren
De pure chocola kun je idd in de supermarkt kopen. Let op hoog percentage cacao. Hoe hoger, hoe beter. En als je biologische vindt dan is dat ook mooi!
Alle reacties Link kopieren
Mijn paard is juist een kleintje Maar dat is voor mijn lengte weer prettig. Ik heb haar al 14 jaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen eigen paard, rij een fjord van iemand. 1x per week recreatief ook inderdaad. Heerlijk even tijd voor mezelf. En in vakanties vaker (3-4x per week). Hij is echt mijn maatje al 2,5 jaar :D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meiden!



Wat een paardenfans allemaal! Nou hier niet hoor, we hebben een luie kater 😀.



Oxo; de presentatie ging prima. Wat lief dat je ernaar vraagt.



Het was eigenlijk bijna een hele dag waar ik aan die groep presentaties gaf en ook wat workshopachtige dingen. Dus ik was gisteravond helemaal "op". Zoiets vreet energie. Toch heb ik nog s avonds nog 30-day-shred gedaan. En als lunch een broodje kipfilet met ijsbergsla, en een broodje jonge kaas, en twee bastogeachtige koekjes gehad. Ik was niet ontevreden.



Madre; kom op! Das even confronterend, maar you are working on it, toch? Het kan alleen maar beter worden nu je er zo bewust mee bezig bent. Kunnen we je nog ergens mee helpen? Vorig jaar juli woog ik 89, en toen ben ik heel langzaam al afgevallen naar 79. Door sporten en opletten met eten. Maar....... Toen scheurde in mijn enkelbanden en was het kerst en gingen we daarna 2 maanden op reis naar Australie....tja..... En nu is het weer 85..... Dus ik heb ook wat van die broeken.



Ik ga ook jullie pure chocoladetip meenemen. Vanavond maar eens even langs de supermarkt op weg vanuit werk naar huis.



Ik zit even aan een kopje thee en wat water. Dan ga ik toch nog even rondje rennen. Ik denk dat wat meer cardio beter is ivm echt afvallen. Daarna even lekker doucehn en dan naar mijn werk. Vriendlief heeft altijd op vrijdag ouderschapsverlof, en het is hier nog vakantie, dus zij kunnen de hele dag lekker aanrommelen! Het wordt straks slecht weer zag ik op buienradar. Nu is het nog even droog.



Nou meiden, tot laterrrrr!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo werken

En hopelijk vanmiddag nog snel sporten voor school uit is.

Maandag weegdag....ik moet nog wat meters maken
--
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Tinnifin, ik ook. OF meters maken OF mijn mond wat vaker dicht houden..... Ik heb morgen alweer een feestje incl uitgebreide lunch...... #]#]%]^^]^[$$$



Ik heb net dus al hard gelopen, heerlijk! Ging goed!



Maar.....ik moet zeggen dat dit topic me wel motiveert. Werk ze.



Madrefelice; je staat erin! Heb ik ff snel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Suus1976, goed bezig vooral met dit weer! hier regent het al de hele dag :(



Oxo die pure chocola is heerlijk...ik denk dat ik toch ook maar weer een reep ga kopen voor de lekkere trek.



Stella; hoe vond je de zalm en heb je de bietensalde al gegeten?



Madre : je bent er mee bezig dus gewoon bewaren die broek, kan ie straks weer aan.



He leuk paardendames....vroeger veel gereden en zelfs eigen paard gehad maar nu helaas niet meer.



Gisterenavond het hardlopen erbij in geschoten door alle eerste trainingen van de jongens weer. Vanavond maar sportschool en morgen voetballen. Zonder derde helft dan maar hihi





Vanochtend bijna te laat op het werk maar toch nog gezond gegeten..



Planning vandaag:



O 250 ml magere kwark met bosbessen, goij bessen, hennep en chiazaad.

t; 2 speculaasjes

m Grote kop uiensoep met rijstwafel en 20 + kaas

t; appel en mandarijn

a ; bietensalade met ovenaardappels
Alle reacties Link kopieren
Gisteren mijn eerste vastendag gehad en dat ging wel goed. Miscchien iets meer dan 500 cal, maar voor een eerste dag. Vanochtend effe gerend en interval geprobeerd.

Maar ik heb vandaag wel erg veel buikkrampen.

Heb gegeten:

Hv yoghurt met meusli

koffie

fruit

2 snee roggebrood met klein beetje kaas (vette helaas)

cup a soup

en straks vis met broccoli.

Misschien toch iets te zwaar of zo, ik hoop dat het straks wat wegzakt.
Alle reacties Link kopieren
En bij jou Stella?

Is wel effe zwaar he? Maar het is ook wel een kwestie van omschakelen merk ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de bietensalade net op, heerlijk! Wel zonder aardappel, want het is mijn vastendag... Vanmiddag alleen een ei en wat tomaatjes op. Volgens mij zit ik nu ergens rond de 400 kcal, dus ik moet eigenlijk nog iets eten zo. Had alleen zoveel honger dat ik niet meer het geduld had om de aardappelen er nog bij klaar te maken (man is met de kinderen bij zijn ouders, dus ik hoefde alleen eten voor mezelf te maken). Vanmiddag wel heel veel honger hoor, was wel ff bikkelen. Maar ergens geeft het ook wel weer een kick. En het is fijn dat ik morgen weer normaal kan eten, haha. En tot nu toe val ik er als een tierelier mee af, ben benieuwd hoeveel het maandag is!



Vond de zalm trouwens ook wel lekker, maar snap dat als je van pittig eten houdt, je hem wat flauw vond. Had van mij ook wel een tikkie pittiger gemogen.



Qua chocola vind ik cote d'or altijd lekker, heeft een wat stevige smaak waardoor ik minder geneigd ben de hele reep naar binnen te snaaien



Hmmm, ik kán natuurlijk mijn 100 kcal besteden aan een stukje chocola
Alle reacties Link kopieren
Stella: laat ik nou net de cote dor mega pure chocola hebben gekocht?!



Stella en muurbloem; ik denk niet dat ik het zou kunnen hoor, zoooo weinig eten? Is het nou echt bewezen dat het gezond is? Ik kan me voorstellen dat het misschien wat maagproblemen kan veroorzaken.



Muurbloempje: is je maag al wat beter?



Jaye; mooi eetlijstje! En deed jij nou groepslessen op de sportschool?



Hier een goede dag gehad; (tot nu toe)



O: magere bio kwark met 2 kiwi's

T; appel en peer

L: 2 speltcrackers van ah met gerookte kipfilet, avocado en komkommer, bakje cherrytomaatjes

T: 2 mineola's, handje ongebrande, ongezouten noten

D: niedels met sperziebonen, bruine bonen, magere spekreepjes en terriyaki-honing sausje

T: optimel dubbel vla (dat moet ik nog nemen)

Beweging: 5,5 km hardlopen



Hoe is het met de rest? Schabolleke en Blueridge: doen jullie nog mee?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Mooi lijstje, Suus!



Er zijn wel wat onderzoeken gedaan met positieve resultaten, in deze documentaire wordt het uitgelegd: http://hetvastendieet.nl/ ... ntaire-uitzending-gemist/ (heb hem zelf overigens nog niet gezien, haha..., ik heb het boek gelezen). Elke dag zo weinig eten is natuurlijk niet goed, maar je doet het maar 2 dagen in de week en de rest eet je normaal (in principe rond de 2000 calorieën, maar je hoeft niet te tellen op die dagen). Ik eet op die dagen ook wel echt meer dan op een normale "lijndag", heb geen calorieën geteld maar gok zo rond de 2000, misschien wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Interessant Stella!



Ik ben vanochtend maar eens begonnen met fruit als ontbijt. Vriendlief had gister heel veel fruit gekocht, terwijl we ook nog redelijk wat hadden. Dus nu eerst 2 mineola's en 2 peren op, groene thee en een halve liter water.



Straks naar een feestje, en daar opletten!



Vanavond misschien nog 30day shred, maar in principe is vandaag mijn rustdag qua bewegen. Wat is het koud he? Brrrrrrr..... Het feestje waar we straks heen gaan is gedeeltelijk buiten, dus vestjes mee.



Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven