Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Op verpakkingen staat altijd:

koolhydraten

- waarvan suikers



Ik heb dus heel lang gedacht dat waarvansuikers een bepaald soort suikers waren. Totdat opeens het kwartje viel dat een bepaalde hoeveelheid van de koolhydraten suikers waren...
Oja, en dat ze op school een overheidsprojector hadden. In plaats van overhead projector
Alle reacties Link kopieren
Slagerij van Kampen het kwartje valt hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het altijd zo stom dat vliegveld Rotterdam/The Hague half Engels werd aangeduid: Rotterdam/The Hague AirPort.



Todat vriendlief me vertelde dat je Rotterdam officieel ook in het Engels moet uitspreken... M'n schoonmoeder piste zowat in d'r broek toen we het hier over hadden..
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
haha ik lach me rot..



Ik kan er nu even op 1 komen

Vroeger bij 5 tegen 5 of bij andere spelshows dacht ik altijd dat ze zeiden: Licht uit spontaan ipv licht uit spot aan
quote:Argentovivo schreef op 16 augustus 2014 @ 02:27:





Ik weet nog wel dat ik als kind een boek las over een meisje met een paard, en dat haar moeder een blik in de keuken wierp. En ik me maar afvragen waarom ze dat blik gooide, pagina's lang naar een verklaring van dat voorval in het verhaal gezocht



Als kind had ik een boekje waar iemand van een koude kermis thuis kwam, en die was verkouden.

Vond ik erg logisch dat ie ziek werd, wie gaat er nu op een koude kermis rondlopen
Alle reacties Link kopieren
Caravan komt van karavaan! Www.etymologiebank.nl
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik wist als kind niet wat lesbo betekende. Ik en een vriendinnetje van me dachten dat het een soort vrouwelijke astronaut was, een vrouw in zo'n ruimtepak. Dus wij speelden altijd op het schoolplein dat wij de Lesbo's waren. Andere kinderen lachten ons altijd uit...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot een jaar of 14 gedacht dat het 'autonieuw' was ipv oud en nieuw. Ik snapte nooit wat een nieuwe auto met de jaarwisseling te maken had
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Shouka!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader had het altijd over: Zuinigheid met vlijt, baart kinderen als kamelen. Kwam er pas veel later achter dat het maar goed was dat ik vroeger op school dat "spreekwoord" niet gebruikt heb als we een voorbeeld van een spreekwoord moesten geven.

Het kwartje viel pas toen ik pas jaren later iemand over huizen en kastelen hoorde
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 22 augustus 2014 @ 00:32:

Mijn vader had het altijd over: Zuinigheid met vlijt, baart kinderen als kamelen. Kwam er pas veel later achter dat het maar goed was dat ik vroeger op school dat "spreekwoord" niet gebruikt heb als we een voorbeeld van een spreekwoord moesten geven.

Het kwartje viel pas toen ik pas jaren later iemand over huizen en kastelen hoorde



Ik ken hem als volgt:



"Zuinigheid met vlijt, bouwt huizen als kastelen....... En als men zich niet wast krijgt men luizen als kamelen!"
Alle reacties Link kopieren
quote:keke91 schreef op 02 augustus 2014 @ 11:26:

Ik dacht eerder altijd dat wanneer vrouwen gingen bevallen en ze moesten wachten tot ze 10 cm ontsluiting hadden, dat ze daarmee bedoelden dat de vrouw eerst 10 cm moest 'uitscheuren' voordat ze mochten beginnen. Hehe, oeps.



Tja mijn man vroeg tijdens mijn eerste bevalling wat ze toch bedoelden met die ontsluiting. "moet je doos dan 10 cm wijd worden?"



Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik heb hier al veel geleerd! En ik heb nog niet eens alles gelezen!



Toen ik een jaar of 4 was, kreeg mijn oma kanker en werd kaal vanwege de chemo. Ik dacht dat kaal worden juist een symptoom van kanker was. Ik heb zeker tot mijn 12e af en toe staan panikeren als er tijdens het haren wassen hele plukken haar mee het doucheputje in verdwenen.



Oh, en helemaaaaaal lang geleden, ik was waarschijnlijk niet ouder dan een jaar of 3: 'Maaam, is kindje Jezus echt geboren op een paard?' Mijn ma natuurlijk met grote vraagtekens in haar ogen. 'Ja, dat zingen ze in het liedje! Er iiiiis een kindeke geboren op paaaaaard!' Bleek dus niet zo te zijn.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Mensen die eerst een kapje van de paprika snijden, doen het in mijn ogen verkeerd. Je gooit dan een bruikbaar (rood) stuk van de paprika weg, zonde!



Hoe ik het doe: Een paprika heeft aan de buitenkant meestal 3 zichtbare naden. Je snijd die naden helemaal in, van boven tot onder. Zo ontstaan er 3 parten paprika, die je heel makkelijk van de steel kunt afbreken. De pitjes blijven aan de steel zitten.

Nu hoef je alleen nog langs de randen van de drie parten een beetje wit weg te snijden.



De parten kun je in de lengte in repen snijden en daarna eventueel in blokjes.
Ik snij wel het kapje eraf, dan haal ik de zaadlijst eruit en snijd ik de paprika's. Maar ik gooi het kapje niet weg hoor. Ik snij dan rondom het steeltje nog wat er aan vruchtvlees aan zit en gooi alleen het steeltje weg.

Vroeger sneed ik ze ook wel dwars doormidden maar dat gaf vaak geknoei met de zaadjes die overal op het aanrechtblad terecht kwamen.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij doet lijkt me inderdaad logischer, NYC. Ik zag op youtube een instructiefilmpje over "hoe snij je een paprika" en die mevrouw gooide zo die hele kap weg. Vond ik nogal apart.
Alle reacties Link kopieren
Ik snijd ook niet het hele kapje weg.

Ik steek mijn mes in het kapje (vanaf boven) en maak dan een rondje rondom de "steel".

Dan trek ik aan de steel en trek je zo de zaadlijsten mee.
Alle reacties Link kopieren
Rond mn 8e gingen we met het gezin op vakantie naar Zeeland.

Dus wij rijden daar in een dorpje, ik keek mn ogen uit zoveel Nederlandse auto's

Dus ik: 'Er zijn echt veel Nederlanders op vakantie hier!'

Wist ik veel, ik dacht dat het een ander land was (Zeeland)



'Van de vrachtwagen gevallen'

Zo'n TV moet dan toch kapot zijn?!

Heb ik erg lang gedacht....



En verder hier en daar best wat herkenning
Omdat het kan
Alle reacties Link kopieren
Hofleverancier! Ook altijd gedacht!!
No worries
Dat er een land is dat Mongolië heet. en dat daar mongolen wonen. En dat die dan niet allemaal verstandelijk beperkt zijn... dat begreep ik als kind niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 22 augustus 2014 @ 09:13:

Ik snijd ook niet het hele kapje weg.

Ik steek mijn mes in het kapje (vanaf boven) en maak dan een rondje rondom de "steel".

Dan trek ik aan de steel en trek je zo de zaadlijsten mee.Ja zo deed ik het vroeger ook, een rondje snijden om de steel. Maar op de drie naden snijden bleek toch makkelijker, om de steel eraf te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 22 augustus 2014 @ 13:07:

[...]





Ja zo deed ik het vroeger ook, een rondje snijden om de steel. Maar op de drie naden snijden bleek toch makkelijker, om de steel eraf te krijgen.Ga ik ook eens proberen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 21 augustus 2014 @ 21:47:

Caravan komt van karavaan! Www.etymologiebank.nlMijn uitleg was een grapje. Ik wist dat het van karavaan kwam, maar wilde even wat verwarring zaaien
Alle reacties Link kopieren
Wat de kopse kant betekent (weet ik nog steeds niet zo goed)

Dat bij voetbal het thuisteam als eerste wordt benoemd, terwijl ik al 2 jaar leidster was van het team(echt schandalig)

Ik dacht Champ de Elysee (Chanselize) een bekende dame was.

Kanen niet hetzelfde was als kanoën.



En mijn schoonzus wist niet na 2 kindjes dat je maar 1 keer in de maand kans heb op bevruchting. echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven