Een gruwelijke vraag

21-08-2014 19:52 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje een vreemde vraag.Maar ik vraag mij af dat als je onthoofd wordt of je opslag dood bent.Dit na aanleiding van het filmpje van die amerikaanse journalist.Ik heb het filmpje niet gezien.Maar laatst wel op facebook foto's gezien van onthoofde kinderen(waarom plaatsen ze dat ook)

Ik hoop gewoon dat ze niet hebben hoeven lijden en dat ze er niks van mee hebben gekregen.Ik gruwel gewoon bij het idee.

Via google zijn de meningen verdeeld.

Wie weet het.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie77 schreef op 21 augustus 2014 @ 20:25:

[...]



Vriend heb ik ook geblokkeerd want zoiets zet je niet op facebook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wij slachte thuis vroeger kippen en daarvan heb ik geleerd dat een kip nog even kan doorlopen als zijn hoofd er af gehakt is. Inderdaad, rondlopen als een kip zonder kop. Een kip kan in ieder geval nog een paar meter doorlopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 21 augustus 2014 @ 23:31:

[...]







Waarom en waar in vredesnaam?Ze maakten een vergelijking van de 2 wereld oorlog en met ISIS,en plaatsten deze foto's naast elkaar.Allebei afschuwelijk en ik kan je aanraden om niet te kijken.Op facebook zijn ze verwijderd(gelukkig)
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:miszzy schreef op 21 augustus 2014 @ 21:00:

ik wil graag wat weten!! Ik ben namelijk 24 juli ongesteld geweest en op 13 augustus kreeg ik in eenkeer donker bruine bloed voor 3 dagen lang!! wat houdt dit in?





@TO:

Wat vind ik dit een verschrikkelijk naar topic om te lezen. Ik stop er dan ook mee en ik hoop dat je voor jou de juiste antwoorden krijgt van mensen met een sterker emotioneel afweersysteem dan ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie77 schreef op 21 augustus 2014 @ 23:36:

[...]



Ze maakten een vergelijking van de 2 wereld oorlog en met ISIS,en plaatsten deze foto's naast elkaar.Allebei afschuwelijk en ik kan je aanraden om niet te kijken.Op facebook zijn ze verwijderd(gelukkig)

omfg....

Ja die Is mensen doen echt hetzelfde, net zoals de Israëliërs, Oekraïners en Russen momenteel doen. Ze moorden elkaar uit en nemen daarin heel veel onschuldige (kleine) mensen mee. Moeten daar nu echt foto's van op het internet gezet worden om dit te bewijzen? Het is verdorie allemaal verdrietig en oneerlijk genoeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Boarn schreef op 21 augustus 2014 @ 23:36:

Wij slachte thuis vroeger kippen en daarvan heb ik geleerd dat een kip nog even kan doorlopen als zijn hoofd er af gehakt is. Inderdaad, rondlopen als een kip zonder kop. Een kip kan in ieder geval nog een paar meter doorlopen.Dat zijn stuiptrekkingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie77 schreef op 21 augustus 2014 @ 23:32:

Ik heb na mijn bevalling een black out gehad omdat ik teveel bloed had verloren.Dat is een groot zwart gat,ik voelde niks en ik was er gewoon niet pas toen ik bijkwam kreeg ik weer gevoel.Ik ga er dan ook maar vanuit dat zij ook niks gevoeld hebben.Ik weet niet of je het kunt vergelijken.



Ik stond al in twijfel om deze vraag te plaatsen omdat hij best heftig is.Het was niet mijn bedoeling om mensen te shockeren.

Meer het idee dat deze mensen en kinderen niet geleden hebben.



Wel fijn dat ik niet de enige ben die zich dit afvraagt.



Nogmaals, ik vind en ervaar je vraag absoluut niet als shockerend, wel intrigerend want het geeft maar weer aan hoe complex en ook mooi ons brein in elkaar steekt en hoe dat ook lichamelijk met elkaar in verbinding staat. Alle computers in de wereld kunnen niet komen tot hoe onze verbindingen onder onze hersenpan nu uiteindelijk precies werken.



Met zoveel bloedverlies, zoals je aangeeft, kan het ook niet anders dan dat je 'out' gaat. Je hebt minimaal een x aantal liter nodig om al je organen daarmee ook van zuurstof te voorzien. Dat was bij jou dusdanig weinig dat je lichaam als vanzelf in de energiebesparende stand ging. En dus verloor je tijdelijk bewustzijn, wat weer 'gaten' in je geheugen naliet. Niet raar, eigenlijk volkomen natuurlijk want ergens anders in je lichaam was het dringender dan te herinneren wat er gebeurd was.



Die herinneringen zijn er echter wel hoor, alleen komen die niet altijd even goed naar voren/weer terug. Daar heb je soms anderen voor nodig om je geheugen weer te triggeren. En dat kan soms gerust eens jaren duren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Eeeehhhh, ik mis iets qua andere antwoorden op deze OP?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 21 augustus 2014 @ 23:54:

Eeeehhhh, ik mis iets qua andere antwoorden op deze OP?

Nou.

Misschien het deel van onthoofde kinderen, foto's hiervan en facebook? Kijk ik snap wetenschappelijk gezien de vraag echt wel. De aanleiding voor deze vraag stap ik als mens dan weer niet makkelijk over heen. Ieder zijn ding lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Keausje schreef op 21 augustus 2014 @ 22:46:

Op Facebook rouleerde een luguber filmpje van een vrouw die werd onthoofd in Colombia (drugskartel) en volgens de mensen die het filmpje wel hadden bekeken (ik absoluut niet) keken de ogen van de vrouw na de onthoofding nog naar links en naar rechts.stuip, de hersenen zijn immers afgesloten van bloed en zuurstof, die doen het niet meer hoor.
hoeveel deze mensen lijden valt niet te zeggen, niemand kan het na vertellen. Naast de dood op zich, lijden ze natuurlijk ook verschrikkelijk aan angst en paniek als ze beseffen dat het voorbij is en hoe ze aan hun einde zullen komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 21 augustus 2014 @ 23:37:

[...]



[afbeelding]





@TO:

Wat vind ik dit een verschrikkelijk naar topic om te lezen. Ik stop er dan ook mee en ik hoop dat je voor jou de juiste antwoorden krijgt van mensen met een sterker emotioneel afweersysteem dan ik.



Wat vind je er zo naar aan Enn? Zolang ik je lees (en ja, dat is al veel langer dan deze nick die ik heb), vind ik jou altijd zo enorm invoelend, begripvol en meedenkend. Juist ook altijd nieuwsgierig naar zaken.



True, het is idd geen fijn onderwerp, want echt bewust erbij nadenken/bij stilstaan is verdomd lastig nl. Wss juist omdat het zo moeilijk is om er een voorstelling van te maken. Dat kan niemand denk ik zo.



Als het je lukt, om het gruweldeel vanuit de OP, qua emotie dan, weg te laten, blijft er een stukje over waar we geen van allen een antwoord op hebben, noch ooit zullen krijgen wss.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 21 augustus 2014 @ 21:09:





Dat heeft me wel aan het denken gezet. Dit soort praktijken zijn al langer gaande en wij staan op achterste poten, omdat we het voor het voor eerst zien, terwijl zij het het voor de zoveelste keer zien.Het is allemaal wat je gewend bent. In de Middeleeuwen nam je de kids mee voor een dagje kermis en een onthoofding, Gezellig.
doodgaan is sowieso niet leuk.
Het heeft wel een hoog gehalte ramptoerisme/ sensatiezucht dit soort vragen. Alsof je kijkt naar een horrorfilm. De waarheid is dat je het niet weet.
Alle reacties Link kopieren
Ja weet je? Kinderen horen de toekomst te hebben en hun hoofden zijn geen oorlogstrofeeën. Zij hebben allemaal moeders en die sterven met hen mee maar blijven wel ademen.



Naja.

Laat maar en houd je vooral bezig met stuiptrekkingen en zenuwbanen. Die mensen zijn ook nodig in deze wereld en dit meen ik oprecht.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 augustus 2014 @ 00:12:

doodgaan is sowieso niet leuk.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik stelde deze vraag om mezelf gerust te stellen. Het spookte door mijn hoofd en hoop gewoon dat deze mensen niks hebben gevoeld.



Wat de meesten zeggen dat je niks meer voelt daar ga ik ook maar vanuit. Alleen wat sabbatical zegt de angst vooraf is vreselijk. Onbegrijpelijk hoe je in staat kunt zijn om op zo'n manier iemand te vermoorden. Dan ben je totaal gevoelloos.



Dit topic is niet als sensatie bedoeld

Doodgaan is niet leuk klaar. Alleen mijn moeder was ziek en die was eraan toe. En daar kun je je bij neerleggen hierbij lukt mij dat niet zo goed.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Ik begrijp wel dat dit in je hoofd blijft rondspoken als je dit soort foto's op facebook hebt gezien. Dat zet je niet zomaar even van je af.

Wat een malloot trouwens om dit op facebook te zetten. Gatverdamme.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken best wel mensen die zeer geweldadige film kijken, of geweldadige games spelen. Ik ken ook mensen die hun 8 jarige kind computergames laat spelen waarbij het bloed op het beeldscherm spat. Het is niet verkeerd om je te beseffen dat dat ook realiteit kan zijn. Een vriend van me vertelde dat hij naar werd van de beelden maar ondertussen kijkt hij ook naar een serie zoals Criminal Minds. Ik weet niet of jullie die serie wel eens hebben gezien, maar daar is alles wat heftig en shockerend is al in 3voud voorbij gekomen. Je zou eerder denken dat mensen totaal afgestompt zijn bij het horen/zien van journaalbeelden door alles wat in tvseries en games voor komt. Aan de ene kant wordt geweld verheerlijkt, men gaat massaal naar actiefilms in de bioscoop waar de mensen met bosjes neer worden gemaaid, maar weinigen lijken zich te beseffen dat ergens in de wereld dit nu gewoon realiteit is.
Alle reacties Link kopieren
Off topic, maar ik snap ook niet dat mensen hun kind nog in de buggy verplaatsen, maar dat kind wel een speelgoedpistool geven om mee te spelen. Idioot vind ik dat.



*zucht*



On topic: ik snap nog steeds niet wat je nu kan met een antwoord. Geruststellend lijkt me het nooit.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Je hersenen hebben niet genoeg tijd om de pijn daadwerkelijk te waarnemen.



En daarnaast reageren mensen hier misschien wel geschokt op jouw vraag. Maar voor ons is dit zeldzaam. Daar niet. Face the reality.



Erg sneu voor die amerikaan, maar ook voor al die andere mensen. Want dit is daar niet zeldzaam.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 augustus 2014 @ 00:10:

hoeveel deze mensen lijden valt niet te zeggen, niemand kan het na vertellen. Naast de dood op zich, lijden ze natuurlijk ook verschrikkelijk aan angst en paniek als ze beseffen dat het voorbij is en hoe ze aan hun einde zullen komen

Ik denk inderdaad dat die mogelijke seconden nadat het gebeurd is wegvallen tegen het lijden vooraf. Nadat het gebeurd is, zal heel snel shock volgen door bloedverlies. Maar de veel langere periode voordat het daadwerkelijk zover is, giert de adrenaline door het lichaam, ben je enorm alert omdat je lichaam een uitweg zoekt. Dat lijkt me eerlijk gezegd veel angstiger.

Ik wil hier helemaal niet over nadenken, maar net als TO doe ik het toch...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad georgianad.ik krijg het gewoon even niet uit mijn hoofd,daar moet even weer een poosje overheen gaan.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
quote:jennie77 schreef op 22 augustus 2014 @ 09:04:

Ik stelde deze vraag om mezelf gerust te stellen. Het spookte door mijn hoofd en hoop gewoon dat deze mensen niks hebben gevoeld.



Wat de meesten zeggen dat je niks meer voelt daar ga ik ook maar vanuit. Alleen wat sabbatical zegt de angst vooraf is vreselijk. Onbegrijpelijk hoe je in staat kunt zijn om op zo'n manier iemand te vermoorden. Dan ben je totaal gevoelloos.



Dit topic is niet als sensatie bedoeld

Doodgaan is niet leuk klaar. Alleen mijn moeder was ziek en die was eraan toe. En daar kun je je bij neerleggen hierbij lukt mij dat niet zo goed.Je voelt pas niks meer als je hoofd daadwerkelijk van de romp af is, alle zenuwbanen zijn kapot. Maar voor het zover is voel je natuurlijk wel degelijk was. De kans dat jij op zo'n manier om het leven komt is heel klein dus wat heeft het voor zin om je dat af te vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven