Dreamgirls the Sequel

24-08-2013 14:40 2728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dreamgirl!



Kijk jij ook al rond op de zwangerpijler? Ben je nog niet zwanger? Twijfel je nog of is het juist je partner die twijfelt? Zijn er andere redenen waarom je nog niet begonnen bent: een studie, trouwen, die grote reis, een verbouwing, door ziekte of onzekerheid over je baan?



Wij zijn de 'Dreamgirls', een groep meiden die dromen over/van een kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.



Hoewel een aantal van ons inmiddels zwanger is, zijn nieuwe dames altijd welkom. Dus droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !



Let op: Wij zijn geen maand topic, de bedoeling is dat dit topic oneindig door kan blijven gaan en steeds doorgegeven gaat worden aan meiden die nog moeten wachten! Ook mag je blijven meepraten als je als zwanger bent geworden om de nog wachtende dames van goed advies te voorzien en voor de nodige 'moral support' die we elkaar hier graag geven.



Hier nog onze 'mores':

Ego-posts bestaan niet. We zijn er hier voor elkaar om elkaar te steunen. De vrijheid om hier te kunnen praten over wat je dwarszit moet er dus gewoon zijn.Echo-posts bestaan, vooraf superspannend en achteraf leuk om te lezen!het is hier dpo (days past ovulation) of MBD(maybe baby/bloody day) niet nod, want hoe zeker weet je dat je niet ongesteld wordt? Bovendien pijnlijker qua terminologie als je dus idd ongesteld bent geworden.Een inwijdingsrite willen we de dreamgirl newbies wel mee geven. Schrijf een monsterpost, je weet wel zo'n heeeeeeeeeele lange post. Pas als je die hebt geschreven, ga je op voor de volgende stap op weg naar een volwaardig dreamgirlslidmaatschap U zult slechts klussen aan uw huis. Oké oké aan de auto mag ook. In bed doen wij andere dingen.

Hier zijn we begonnen met dromen

Ons vorige topic





Deze dames zijn al gericht aan het dromen



NaamStart BijzonderhedenMissBalou 💗 👶🏼 MissMystique 💗 👶🏼 Celine 💗 uitgerekend begin sept!Ariadne83 💙 uitgerekend eind sept!Endomiel 💗 uitgerekend eind sept! Butterfly uitgerekend half dec! Syllie_87 uitgerekend dec/jan! Druifjegestartonregelmatige cyclus/pcos?Star30gestartpcos?Floepertgestartonregelmatige cyclusJannaKruidentheetjeLauraKStrikje gestopt met de pil in april '15 getrouwd! 👰🏼 .... .....



Deze dames gingen ons al voor : NYC, Liene, Kim2013, Zonnebloem87, Lorelay, Bloem1988, Nearly, Klaprooss, Isabella, Tink, Whoosy, Leonita, Cheery, Soshanna, Sjalalaan, Loveisdancing, xTulp
Alle reacties Link kopieren
Spannend endomiel! Ik heb ook vaker gehoord dat clearblue minder gevoelig is, weet niet of het echt zo is. Ik heb zelf ook eerst met kv getest en paar dagen daarna pas met clearblue.
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Nou dat maakt me extra benieuwd! Krijg er al weer helemaal de kriebels van.

Maakt het uit dat ik nu dan niet met ochtendurine test? Ik meen me te herinneren dat dat moet maar eigenlijk kon ik er niets over vinden verder.
Alle reacties Link kopieren
Zo een hoop nieuwe meiden hier!

Ik ben ook nog van de "oude" garde heb inmiddels een dochter van 4 maanden:)



Leuk dat dit topic toch weer actief is,succes alle nieuwe meiden



@endomiel cb-test heeft inderdaad meet hcg nodig,zou gewoon even een kruidvat test doen morgenochtend en als die een streep geeft de cb-test een aantal dagen daarna weer proberen;)

Weet niet hoe betrouwbaar het streepje in de cassette is eigenlijk..

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Endomiel, ik adviseer het wel met ochtend urine te doen, omdat deze geconcentreerder is en dus ook meer hcg bevat (als je zwanger zou zijn).
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Isabella, ik heb de cb gedaan en bij mij verscheen de streep licht, maar duidelijk. Er stond dan ook zwanger. De binnenkant is een extra check.



Endomiel, ik sluit me aan bij de andere meiden, dus doe later (morgenochtend?) nog een test.



Ik zit in de wachtkamer van de fysio, mijn bekken moet even recht worden gezet. Het is wat pijnlijk en ik moet nog wat weekjes door kunnen, dus toch wel belangrijk...
Dit weekend ga ik een weekendje weg met m'n familie voor de verjaardag van mijn oma, dus eigenlijk wil ik morgen en zondag ochtend niet testen... Ik denk dat ik gewoon twee kruidvat testen haal en er vanmiddag een doe, en als die negatief is dan doe ik er maandag nog een. Maar ja het probleem van lang wachten is dan nog niet opgelost natuurlijk

Hoe dan ook wordt het maandag een belletje naar de huisarts, of met leuk nieuws of met de vraag wat er bij een negatieve test aan de hand zou kunnen zijn...
Alle reacties Link kopieren
@Endomiel; oh, wat spannend!! Kan me goed voorstellen dat de zenuwen opspelen en dat je gewoon wilt weten hoe het zit. Heb je de test nog gedaan vandaag? Ben benieuwd!



@Banaantje; aangaande je ac-vraag. Is het voor de prikpil niet net als met andere ac dat je , wanneer je ermee stopt (of bij de prikpil wanneer hij 'uitgewerkt' is) je in principe meteen weer vruchtbaar kán zijn, en niet pas wanneer je voor t eerst weer menstrueert. Je weet dan tot je cyclus weer n beetje normaal is ook niet wanneer je eisprong is, dus dan is vrijen zonder ac wel n 'risico' op zwangerschap. Dus als het je vooral te doen is om zicht te krijgen op je cyclus en niet om meteen zwanger te worden, zou ik toch nog even aan de condooms gaan, hoe vervelend misschien ook....



@Cheery; hoe was t bij de fysio? Hopelijk niet teveel pijn (gehad)?
Ariadne, ik had de test gedaan vanmiddag maar die was ook negatief. Dus eigenlijk ben ik nog geen steek verder. Maandag komt de volgende stap, of ik moet dit weekend nog ongesteld worden.



Cheery, hoe was het bij de fysio? Goed je oefeningen doen he hopelijk heb je er baat bij, al zijn bekkenklachten bij een zwangerschap lastig te behandelen. Het goede nieuws is dat het na de bevalling meestal goed op knapt!



Banaantje, lastig hoor die prikpil! Ik hoor wel vaker mensen zegen dat de cyclus na het stoppen en uitwerken van de prikpil maar langzaam op gang komt. Ik heb er verder geen ervaring mee en ken ook maar weinig mensen die dat wel hebben, maar hopelijk wil het bij jou wel allemaal lukken!
Alle reacties Link kopieren
Halllooo,



Welkom nieuwe meiden!

Ik ben hier al een tijdje niet geweest.....

Vandaag laatste dag van m'n primolutkuur om de menstruatie op te wekken. Maandag word ik gebeld door gynaecoloog met uitslag van zaad van partner erg spannend... En om te horen wat we verder gaan doen aangezien 3 rondes clomid niks gedaan heeft dus waarschijnlijk nu over op injecties. We houden t spannend.

Ik hoop dat de nieuwe meiden net zoveel aan t forum hebben als de rest van ons en dat jullie je hart kunnen luchten kletsen en vragen kunnen stellen. Fijn weekend dames!
Echte Liefde heeft geen gelukkig einde, Echte Liefde is oneindig!
Alle reacties Link kopieren
@ Endomiel: heb je al wat meer zekerheid? Of heb je vandaag niet nog eens getest?



@Star: kan me voorstellen dat het een spannend traject is. Heb je verhaal van eerder gelezen, maar begrijp dus dat het allemaal niet vanzelf gaat bij jullie. Hoe lang zijn jullie al bezig?



Hier gaat t wel goed. Gisteren kwam het onderwerp toevallig weer ter sprake, na een feestje met veel kinderen en zwangeren. Heb vriend ook verteld dat ik hier schrijf en dat kon hij zich ook wel voorstellen. Om ergens m'n 'ei kwijt te kunnen'. Had n vergelijking die voor hem wel hielp mijn gedachtes en gevoelens te begrijoen, wij gaan bv volgend voorjaar de tuin doen. Vriend is daar nual helemaal mee bezig: zit meermaals per week schetsen te maken, erover te fantaseren, sleept me mee naar t tuincentrum etc. Allemaal voor n tuin die er pas over n ruim half jaar gaat komen, maar hij toch het al zo mee bezig is. De tuin is gewoon zijn zwangerschap/baby hahaha. Hij wilde er alleen niet aan geloven om mee te gaan naar de prenatal, aangezien ik ook mee was geweest naar t tuincentrum ;)
Gisteren heb ik weer getest maar weer negatief, dus vandaag ga ik even langs de huisarts. Ik verwacht eigenlijk dat die ook negatief is want ik voel me helemaal niet raar of anders (al zegt dat eigenlijk ook niets) dus ik ben benieuwd wat de HA voor een verklaring kan geven.



Star, veel succes de komende tijd! Hopelijk slaan de injecties snel aan. Was de uitslag van je partner goed?



Ariadne, mooie vergelijking! Wel een beetje jammer dat je vriend niet mee wilt naar de prenatal en jij wel naar het tuincentrum gelukkig heeft hij nog even om zich daar op voor te bereiden
En wat zei de dokter endomiel?



Ben langs de dokter geweest. Ben weer aan de pil ipv prikpil:)! Neocon? Iemand bekend mee? Hij is voor mij onbekend maar tegen hoofdpijn en puistjes. Dus we gaan het afwachten!
Banaantje, van die pil heb ik nog nooit gehoord! Hopelijk is die prikpil snel helemaal uitgewerkt en blijven er geen restverschijnselen hangen. Zou je al verschil moeten merken terwijl je aan de gewone pil gaat, of komt dat pas als je stopt?



Gisteren ben ik naar de huisarts geweest, hij vond een bloedtesten op dit moment niet nodig. Hij zei dat het wel vaker voorkomt dat je geen onttrekkingsbloeding krijgt in de stopweek en dat het een teken is van een licht ontregeld lichaam. Ik moet, met of zonder pil dat mocht ik zelf weten, gewoon een maand afwachten en kijken of ik dan wel ongesteld werd. Zo niet, dan weer een test doen en als die negatief is weer even contact opnemen. Maar het zou wel tot een half jaar kunnen duren totdat m'n lichaam weer de oude is ik baal natuurlijk ontzettend want net nu we op het randje stonden om te beginnen is m'n cyclus niet in staat om gewoon op te starten. Ik denk de hele tijd was ik maar een maand eerder gestopt toen alles nog 'werkte'... Ondertussen ben ik al anderhalve week van de pil af en zijn we aan het besluiten of ik daar weer mee ga beginnen of niet. Ik besprak het resultaat even met m'n vriend over whatsapp en toen zei hij dat er dan maar geen pil meer moest zijn maar daar moet het definitieve oordeel nog over gegeven worden.

Daar komt bij dat we vandaag heel onverwacht gebeld zijn dat er afgelopen week een puppy voor ons is geboren en dat we van het weekend mogen komen kijken bij de fokker. We hadden gerekend op een wachttijd van rond een jaar dus we zijn heel verbaasd! Maar ook heel blij, en dit weekend gaan we dan ook bij de fokker langs om te kijken en kennis te maken.

De beslissing is nu dus gaan we voor de pup, een zwangerschap of allebei. Stuk ongeduld dat ik ben wil ik allebei natuurlijk, met mijn ontregelde cyclus en een 9 maanden durende zwangerschap is de hond al een jaar voordat we een baby zouden kunnen hebben, lijkt mij best een goede optie. Uiteindelijk zouden we toch op een gegeven moment een hond en een kind tegelijk hebben en zo slecht is deze planning niet. Kortom, een spannend weekje zo
Alle reacties Link kopieren
@Endomiel; hmm, balen. Anderzijds weet je het ook nooit zeker hoe je lichaam precies werkt en ben je bij wijze van volgende maand zwanger. Dus inderdaad om het er met je vriend even goed over te hebben of de pil inderdaad de deur uit gaat. Wel spannend hoor dan! En dan ook nog n pup erbij. Maar goed, zoals je zelf ook al zegt, die pup komt er nu al en een kindje is gewoon afwachten (al is de enige zekerheid dat het hoe dan ook nog minimaal 9 maanden is). Inderdaad een spannende week dus.



@ Banaantje: ik ken die pil niet. Is het een soort Dianepil? Of toch lichter? Ik heb de Diane zelf n jaar of 10 gebruikt, in eerste instantie voor (ofja, tegen) puistjes. Nu sinds n jaar ofzo overgestapt op een lichtere pil; huidproblemen zijn ook niet teruggekomen (maar goed, ben inmiddels ook 30). Last van mijn menstruatie heb ik nooit echt gehad, eigenlijk pas de laatste jaren. En dan vooral als ik pil meerdere strips doorgeslikt had, dan vaak forse hoofdpijn. Twee strips na elkaar is wel mijn max daarom. Maar schijnt n bekend fenomeen te zijn.



Nog twee dagen werken en dan weer weekend! Heb n saaie week qua soort werk wat er ligt, dus ik kan niet wachten. Tot die avonden zo comfortabel mogelijk maken. Net wezen zingen, zelfgebakken appeltaart op thuis en nu nog n aflevering 24 kijken in bed
Ariadne, dus als ik het hoed begrijp krijg jij hoofdpijn van doorslikken? Dat deed ik namelijk altijd. Zo'n 3 maanden en dan werd ik vanzelf ongesteld en stopte ik een weekje. Misschien moet ik daar eens mee stoppen. Maar ik heb zo'n hekel aan ongesteld zijn ! Haha...



Endomiel, dat weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat ik pas echt achtere

Cyclus kom als ik stop met alles .. Maar kga nu gewoon 3 weken slikken en dan 1 week stoppen en kijken wat er gebeurd.. Eigenlijk niet gevraagd. Stom. Ik bedenk me al die dingen vaak pas achteraf...



Volgens mij is deze pil vrij licht. Weet niet zo goed waar ik dat aan kan zien? Was best gek hoor, om te zeggen bij de dokter dat we over een jaar wel aan kindjes willen beginnen! Hihi

Wanneer we willen trouwen is nog niet duidelijk.. Wouden in sept maar om dan nog op huwelijksreis te gaan vinden we te laat. In maart kopen we nieuwe auto dus te vroeg trouwen komt niet uit met sparen. We zijn we nog nie tuit! Maar dat het allemaal steeds echter word is wel zeker!! Ben al wel naar locaties etc aan het kijken. Heel leuk.





Endomiel ik ben benieuwd wat t dan is ineens met je cyclus! Balen ff zo ineens.. Maar het is altijd goed geweest? Maar dat is een neppe ongesteldheid toch met de pil? Dus kan je je cyclus dan ook niet controleren of heb ik dat verkeerd?



Werkse voor de mensen die moeten werken!!
Alle reacties Link kopieren
Even een korte reactie van hier! Gisteravond intake gehad bij de vk. Was vooral (zoals verwacht) informatief, maar wel leuk! het enige dingetje wat de vk een beetje zorgen baarde was dat mijn bloeddruk wat aan de hoge kant was, 150/95. Vrijdagavond komt ze bij ons thuis om het nog een keer op te meten (ze woont vlakbij) en als het dan nog zo hoog is moet ik hoogstwaarschijnlijk naar de gyn. Even afwachten dus en tot die tijd maar proberen wat minder zout binnen te krijgen, wie weet helpt het iets!



Verder voel ik me goed, de misselijkheid is een stuk minder geworden, wel wat meer slaap nodig dan voorheen, maar gewoon lekker op tijd naar bed elke avond
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
Banaantje; ja, als ik bv 3 pilstrips achter elkaar slik krijg ik vaak hoofdpijn in de stopweek. Maar heb de laatste twee dagen ook forse hoofdpijn, terwijl ik toch maar 'gewoon' 1 strip heb geslikt. Er lijkt echter wel een verband met de stopweek.

of je kan zien of je pil licht of zwaar is, kun je volgens mij zien aan de hoeveelheid (en soort?) hormonen. Bij mij staat het er duidelijk op hoeveel mg (of beter microgram) er per pilletje inzit.



Veel plezier en succes met het plannen van de bruiloft; zijn veel dingen waar je rekening mee kan houden, dus op een bepaald moment gewoon een datum prikken, dan heb je ook iets om naartoe te leven (en sparen haha).



@missbalou; leuk dat het goed ging bij de vk. Wel beetje vervelend van de bloeddruk.Minder zout eten zou kunnen helpen, maar ik weet niet of je spanning hebt vanuit het werk bv, want dat helpt ook niet voor de bloeddruk. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een stuk genetisch zijn.

Fijn trouwens dat de misselijkheid minder is.

Had je nu ook al de bepaling van de duur van de zwangerschap en dus ook de uitgerekende datum?
Alle reacties Link kopieren
Nee ariadne, dat nog niet. Met de echo wordt de termijn bepaald en die heb ik 10 sept. Even geduld nog dus voor we (hopelijk!!) een kloppend hartje gaan zien
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ben weer terug!



@endomiel: jeetje, wat een zenuwslopende week heb je gehad! En dan ook met zo'n deceptie aan het einde dat je eigenlijk precies niks wijzer bent. Bizar hoe dan alles weer opspeelt, qua wensen en hoe je er mee bezig bent he? Sowieso heel fijn dat er een focus-pup is! Ik zou me trouwens niet te veel zorgen maken dat dit een voorteken is dat het ook 6 maanden gaat duren voor je eigen cyclus weer op gang zou komen als je stopt. Dat kun je helemaal nog niet zeggen.



@Ariadne: wat herken ik veel in jouw posts. Ook ik ben de oudste en mijn oma wenst ook errug graag overgrootmoeder te worden door mij. En ik heb ook jaren lang de Diane geslikt. Ben jij er ook mee gestopt door de slechte verhalen? Wat goed trouwens dat je met je vriend zo'n vergelijking met de tuin kon trekken. Dat helpt ze echt om het te begrijpen. Mijn vriend weet ook dat ik hier schrijf, maar ik durf het niet te doen als we gewoon naast elkaar op de bank zitten ofzo...



@Banaantje: Ja, wat voelt dat ineens officieel als je het hardop zegt bij de huisarts. Spannend hoor, al die grote plannen die jullie aan het plannen zijn. Volgens mij is het een slimme keuze geweest om op een gewone pil over te stappen. Nu heb je toch nog de controle en condooms zijn idd ook niet alles.



@MissBalou: wat spannend dat de echo er langzaam aan zit te komen. Zijn toch steeds weer van die ijkpunten, naar de vk en de eerste echo... Wel balen van je bloeddruk. Heb je er helemaal geen last van? Fijn ook dat je minder misselijk bent.



@Star: jeetje, wat een traject zitten jullie in. Lijkt me erg zwaar. Lukt het je om ook nog met andere dingen bezig te zijn? Heeft de uitslag al iets opgeleverd?



@Cheery: Wat naar van je bekken, is het goed gegaan bij de fysio?



@hier: Ik voel me mogelijk een beetje zoals Endomiel vorige week. Het is misschien een beetje een lang verhaal, maar ik wil het erg graag kwijt. Dus komt ie. Ik ben dus in maart gestopt met de pil (vanwege klachten, niet vanwege kinderwens). Mijn vriend en ik vrijen sindsdien aan de hand van mijn cyclus tracker app alleen op de mogelijk vruchtbare en vruchtbare dagen met condoom. Daaromheen doen we het zonder, onder het motto: áls het dan gebeurt, dan is het welkom. Ik heb vrij lange cycli en redelijk regelmatig van 32 - 34 dagen.

Afgelopen vrijdag was dus die bruiloft en ik zat toen op dag 25 van mijn cyclus. Mijn app gaf aan dat ik niet vruchtbaar was, dus wij vreeën zonder condoom. Later die dag ontdekte ik dat ik veel cervixslijm had (sorry voor de details dames ) en dacht toen nog: huh, zou ik dan nu ovuleren? Maar dacht ook meteen nehh... dat zou wel heel laat zijn.

Maar goed, thuis gekomen voelde ik me behoorlijk moe, had wat rugpijn (wat ik nooit heb) en was wat prikkelbaar. Ik dacht nog even: zou ik...? Maar dacht nee, ik zit mezelf nu gewoon gek te maken.

Zit ik gisteren op werk en ga naar het toilet... ben ik ineens een soort van ongesteld geworden. Maar totaal onaangekondigd (geen krampjes oid) en heel anders dan anders (bruinig). En normaal zet mijn menstruatie vrij snel door, maar nu was het na die ene spotting ineens weg. Niks meer. Toen ging ik op internet even lezen over innestelingsbloed... en zoals het online beschreven wordt klinkt het dus echt precies als wat ik had. Ook las ik dat de innesteling tussen de 5 en 7 dagen na de ovulatie is, dus als je terug telt vanaf gisteren naar de bruiloft is dat precies 6 dagen... Ik weet het niet hoor, misschien zit ik mezelf volledig gek te maken, maar mijn lijf voelt ook anders. Steeds heb ik heel lichte onderbuikkramp, dus dan denk ik: nou, dan zal nu mijn menstruatie wel doorzetten, maar niks... Ik verwacht mijn menstruatie eigenlijk pas zondag of maandag. Dus kan denk ik ook pas dan testen. Zou wel betekenen dat ik deze maand ineens een cyclus van 39 dagen moet hebben gehad. Vaag he! Iemand van jullie ooit zoiets meegemaakt?
Hi allemaal!



Jullie vroegen allemaal hoe het was bij de fysio, die heeft me weer rechtgezet en morgen moet ik nog terug om me verder op peil te houden. Daarna zien we verder.



In de tussentijd ben ik ook bij de verloskundige geweest, met mij en baby gaat het goed. Hartje klopt goed en mijn bloeddruk is erg laag, ik mag dus dropjes blijven eten. Om niet flauw te vallen is het zelfs beter. Mijn bovendruk zit op 96.



Nogal anders dan bij jou, missB. Hopelijk was het eenmalig en onder stress! En komt er bij de volgende check uit dat het toch meevalt met je bloeddruk.



Dropje, oei! Dat klinkt wel heel erg spannend. Hoe zou je het vinden als je nu toch zwanger raakt? En die tracker bepaalt die voor jou of je vruchtbaar zou zijn op basis van je eerdere gemiddelden of is dat op basis van jouw metingen van cervixslijm en temperatuur en/of ovulatietesten? Dat maakt nl nogal wat uit!!!

Ik ontdekte zelf dat een app niet kan voorspellen op basis van gemiddelden. In het begin van dat wij voor het echie gingen gebruikte ik net zo'n app. Pas toen ik een andere app ging gebruiken waarin ik zelf zaken 'monitorde' kwam ik erachter dat ik later ovuleerde dan de oude app aangaf.

Ik heb jouw situatie niet meegemaakt.



Star, hopelijk gauw goed nieuws van je gyn!!





Zwaai aan iedereen
Alle reacties Link kopieren
@Cheer: Ik zou het heel spannend en leuk vinden, dus het zou zeker goed nieuws zijn! Maar als niet, dan is het ook ok. We hadden net besloten eerst echt de reis in april af te wachten. Maar ja, het leven laat zich niet altijd plannen he.



Wat de app betreft, inderdaad, ik deed het volgens zo'n app die werkt met gemiddelden. Maar het klinkt eigenlijk heel logisch wat je zegt, dat die eigenlijk niet goed kan voorspellen. Hoeveel later bleek jij te ovuleren? Zit er dan ook minder dan 14 dagen tussen jouw eisprong en je menstruatie?



Succes bij de fysio vandaag!
Ja er zit(zat) minder dan 14 dagen tussen, max 11 als ik me niet vergis. Het wisselde ook een klein beetje. Ik ovuleerde 2a3 dagen later dan de app zei.

Mocht je nu niet zwanger zijn, dan raad ik e absoluut aan om een andere app te gebruiken, wil je veilig zijn. Koop ook een thermometer en check je slijm. Dan leer je heel veel over je eigen vruchtbaarheid. Ik heb er iig veel van opgestoken en toen ik de juiste app ging gebruiken, was ik heel snel zwanger. Een maand later

Mijn favoriete app voor de duidelijkheid: Kindara
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames :-)
Hallo Mary-Ann!



Cheery, goeie tip die app! Ziet er duidelijk en overzichtelijk uit. Ik ga hem ook maar eens proberen. Lekker dat je drop mag blijven eten dan mag je als zwangere vrouw ook eigenlijk een keer iets wel eten in plaats van alles wat je constant moet laten staan.



Dopje, spannend! Ik ben benieuwd naar je test na het weekend! Het klinkt wel alsof je de echte zwangerschapskwaaltjes hebt, maar je lichaam kan je zo veel wijs maken als je er echt op zit te letten, misschien is er wel niets aan de hand. Ik gebruik trouwens de app ladytimer, die kan hetzelfde als kindara maar ziet er iets minder gelikt uit. Wel geeft hij aan welke van je vruchtbare dagen een verhoogde kans op een zoon en welke op een dochter zouden geven. Lijkt me niet dat dit echt klopt, maar voor degenen die een echte voorkeur hebben kan ieder procentje iets schelen.



MissB, balen dat je bloeddruk hoog was. Misschien lag het wel aan de spanning of had je toevallig net wat meer zout gegeten. Hopelijk trekt het bij en hoef je niet bij de gyn onder controle. Als is dat natuurlijk ook geen drama, beter letten ze iets te goed op jullie dan iets te slecht.



Banaantje, de zwaarte van je pil heeft inderdaad te maken met het aantal microgram van de hormonen die er in zit, maar ik zou niet weten bij welke hoeveelheid een pil licht, middel of zwaar is. Ik heb een midden pil geloof ik.

Mijn cyclus was inderdaad helemaal geen cyclus, maar toch haalde ik er vertrouwen uit dat mijn lichaam gewoon normaal reageerde op de hormonen die ik er in stopte. Het zegt waarschijnlijk helemaal niets, dus ik hoop op het beste



Hier gaat alles goed, we hebben er inderdaad een heftig weekje op zitten! Morgen gaan we bij de fokker langs om bij de puppy's te kijken. Ik ben zo benieuwd! Ze stuurde al wat foto's en ze zien er super schattig uit.

Daarnaast hebben we nu ook het definitieve pil of geen pil gesprek gehad, en we zijn op geen pil uitgekomen kortom, vanaf nu gaan wij dus ook "voor het echie". Eigenlijk ben ik nu dus al twee weken gestopt. Ik verheug me voor het eerst in m'n leven op mijn menstruatie, want dat zou het startsein zijn dat mij lichaam er ook klaar voor is. Hopelijk duurt het geen 6 maanden, maar voorlopig ga ik nog van het positieve uit. Sowieso laat ik alles de komende twee maande even op zijn beloop, de apps kunnen voor mij nog weinig doen aangezien ik geen start menstruatie heb, en het temperaturen wil ik ook nog even laten voor wat het is. Slijm zal ik wel in de app noteren, dat merkt je toch vanzelf.



Groetjes aan iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips voor de apps, meiden. Zal zeker overstappen als het nu niet raak is en ik zeker wil zijn.



@Endomiel: wat spannend dat jullie nu voor het echie gaan beginnen! Ja, dan kan je je ineens verheugen op je menstruatie, wie had dat ooit gedacht. Ik hoop ook echt voor je dat het snel op gang komt. Ik moet zeggen, na de Diane duurde het bij mij heel lang toen ik daar ooit mee gestopt ben, maar ik ben later overgestapt op de microgynon en toen ik daar afgelopen maart mee stopte was mijn cyclus er direct weer, terwijl ik dacht dat ik er waarschijnlijk weer lang op zou moeten wachten. Dus het zegt allemaal niks. Maar eerst een pup!



En ja, ik ben me er erg van bewust dat mijn lijf me alles wijs kan maken. Ik heb vandaag al getest (tegen beter weten in), omdat ik vanavond (weer) een bruiloft heb en een soort van wilde weten of ik moet oppassen met alcohol, maar die was negatief. Maar ja, het is ook echt veel te vroeg, want als ik echt vrijdag de 22e ovuleerde, dan zou mijn MBD niet maandag, maar vrijdag 5 sept zijn... (en dan heb ik wéér een bruiloft!). Ik denk dat ik hierna dus nog even wacht. Als het raak is had ik deze maand blijkbaar een cyclus van 38 dagen. En zo niet, dan zal ik gewoon ongesteld worden. Maar spannend zeker! Gister voelde ik van alles, vandaag niet. Ik ga me maar gewoon lekker op andere dingen focussen (zei ze heel stoer).



Fijn weekend meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven