Werk & Studie alle pijlers

apothekersassistent, stressvol?

22-08-2014 07:55 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had het plan om een carriereswitch te overwegen naar apothekersassistent. Maar ben na een dag meekijken nogal geschrokken van de hectiek in de apotheek.



Hard werken, nauwelijks tijd om even met collega's bij te praten, werken onder tijdsdruk



Voor de mensen die al langer in een apotheek werken: is dit beeld inderdaad zoals het is in de meeste apotheken?



Dan ga ik toch maar doorzoeken naar een andere soortgelijke opleiding namelijk ;)
Troelalatje, die tijd heb ik dus Niet.. Dat probeer ik met mijn bericht te zeggen..

Plus types op het forum? Ik ben er net 2 dagen, je kent me niet eens..
quote:minnimouse schreef op vrijdag 22 augustus 2014 10:39 Hoe weet jij nou dat die anderen niks staan te doen, Larva?Waar zeg ik dat??!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 augustus 2014 @ 10:43:

het eind van het verhaal is dus dat ik nu, met een beetje pech, nog steeds zowat twee halve middagen vrij moet nemen om 1 herhalingsreceptje op te halen.



Dat is toch van de idiote?Ach joh, als chronisch zieke heb je toch niks beters te doen. Zo'n twee uurtjes wachten geeft je weer een beetje dagritme, en je bent weer onder de mensen. Fijn toch?
quote:pejeka schreef op vrijdag 22 augustus 2014 10:43 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="liara in "apothekersassistent, stressvol?"" class="messagelink">liara schreef op 22 augustus 2014 @ 10:14</a>:</b>

[...]





Nee, zo bedoelde ik het niet. Ik had gezeur even tussen aanhalingstekens moeten zetten. Er wordt wel veel gezeurd tegen de assistentes over regels waar de apotheek helemaal niks aan kan doen, omdat die opgelegd zijn door de zorgverzekeraars. Daar moet je maar net tegen kunnen. Er zijn natuurlijk ook gegronde klachten over verkeerde medicijnen e.d. Maar dat noem ik dan weer geen gezeur.</div></blockquote>



Dat is één ding. Aan de andere kant kunnen (sommige) apotheken ook echt zelf nog wel iets doen aan de klantvriendelijkheid.



Voorbeeldje: zoals ik eerder vertelde, zijn de wachttijden bij mijn apotheek (en ook bij andere apotheken, begreep ik op dit forum) absurd lang. En daar zit ik dan, met mijn herhalingsrecept, te wachten tot ik na ruim een half uur eindelijk aan de beurt ben. En dan te horen krijg "sorry, maar het is niet op voorraad, dit moeten we bestellen, u kunt het morgen ophalen". Dus morgen weer terug, wéér een half uur of meer wachten, enz. Ben je uiteindelijk uren kwijt om gewoon even een herhalingsreceptje op te halen.



Dus ik zei tegen mijn apotheker: er komen (heb ik gemerkt) best veel mensen die gewoon een herhalingsrecept komen halen. Die mensen gebruiken die medicijnen al langer dus, weten hoe het werkt, waar ze op moeten letten, enz. kortom, die hoeven alleen maar dat potje met pillen te hebben. Zet nou gewoon een brievenbusje neer in de apotheek, waar mensen hun herhalingsrecept bijv. voor 12.00 uur kunnen deponeren, en tussen 17.00 en 18.00 uur kunnen ze dan gewoon hun medicijnen bij jullie ophalen, dan zorgen jullie dat al die herhalingsrecepten klaar staan in zakjes met de naam van de mensen erop, dan hoeft de baliemedewerker ze alleen maar te overhandigen aan de klant.



Dan ben je geen uren kwijt om gewoon een herhalingsreceptje te halen, ben je in principe in 5 minuten klaar.



En voor de andere klanten is het ook prettig, want op die manier haal je al de mensen met herhalingsrecepten uit de wachtlijn en gaat het dus voor hen ook sneller.



Eerst keek hij of hij water zag branden, maar daarna alleen maar allerlei redenen waarom het niét zou kunnen en het eind van het verhaal is dus dat ik nu, met een beetje pech, nog steeds zowat twee halve middagen vrij moet nemen om 1 herhalingsreceptje op te halen.



Dat is toch van de idiote? Dit dus!
quote:lilalinda schreef op vrijdag 22 augustus 2014 10:43 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larva in "apothekersassistent, stressvol?"" class="messagelink">larva schreef op 22 augustus 2014 @ 10:32</a>:</b>

O god de mijne is verschrikkelijk en ik denk aan overstappen... Ppfff minimaal echt minimaal 1 uur wachten en dat 2x!! Eerst recept afgeven, volgende dag ophalen.. Ze hebben 4 gloednieuwe balie's en er zijn er altijd maar 2 open. Mensen mopperen maar er gebeurd niks.. Je ziet duidelijk dat de medewerkers er niets van aantrekken en staan je met een hoog phoeha en air te helpen..</div></blockquote>

Ik ben overgestapt, omdat mijn oude apotheek altijd enorme wachttijden had. Terwijl het personeel vooral elkaar in de weg liep (of dat leek zo).

Nieuwe apotheek, word ik direct geholpen, vriendelijk, relaxte sfeer Jaa daar ga ik ook naar op zoek! Een van mijn beste vriendinnen is apothekersassistente, daar gaat het zooo veel beter. Maar die is helaas te ver weg:(
Alle reacties Link kopieren
In mijn apotheek geen gestress hoor, wat ik dan weer raar vind zijn de openingstijden.

De fysio en de huisarts in hetzelfde gebouw zijn al vanaf half 8 open, de apotheek gaat om 9 uur open, pauze van 12.30 tot 13.30 en vervolgens om 16 uur weer dicht



Zie dan maar eens je medicatie op te halen als je zelf ook gewoon werkt



Verder heb ik een tijd geleden medicatie opgehaald voor een schimmelinfectie

Gaat die muts rondroepen: wie komt er om de medicijnen voor de schimmelinfectie?

Wtf, roep gewoon mijn naam en zeg dat mijn medicijnen klaarliggen

Voelde me behoorlijk opgelaten ( weet ik geen reden toe maar het voelde wel zo)
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 22 augustus 2014 @ 10:46:

[...]





Ach joh, als chronisch zieke heb je toch niks beters te doen. Zo'n twee uurtjes wachten geeft je weer een beetje dagritme, en je bent weer onder de mensen. Fijn toch? Deze "chronisch zieke" werkt gewoon fulltime (nu nog net niet, ben nog aan het opbouwen).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 augustus 2014 @ 10:53:

[...]





Deze "chronisch zieke" werkt gewoon fulltime (nu nog net niet, ben nog aan het opbouwen).Was ook sarcastisch bedoeld
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 22 augustus 2014 @ 10:50:

In mijn apotheek geen gestress hoor, wat ik dan weer raar vind zijn de openingstijden.

De fysio en de huisarts in hetzelfde gebouw zijn al vanaf half 8 open, de apotheek gaat om 9 uur open, pauze van 12.30 tot 13.30 en vervolgens om 16 uur weer dicht



Zie dan maar eens je medicatie op te halen als je zelf ook gewoon werkt





die van ons is open van half 9, tot half 6 (en de zaterdagochtend)

Ook niet echt meedenkend met werkende mensen. Ik snap dat niet. Winkels zijn open, de bibliotheek etc, iedereen denkt mee. Maar apotheken, houden vast aan oude-tijden

Gelukkig denkt de huisarts mee, ik kan kiezen: direct recept ophalen in het ziekenhuis of later op de dag bij eigen apotheek
Alle reacties Link kopieren
Wat hier weer wel makkelijk is , is dat herhaalrecepten alleen telefonisch kunnen worden besteld

Je hoort dan ook direct wanneer het voor je klaarstaat
quote:lilalinda schreef op 22 augustus 2014 @ 10:57:

[...]



die van ons is open van half 9, tot half 6 (en de zaterdagochtend)

Ook niet echt meedenkend met werkende mensen. Ik snap dat niet. Winkels zijn open, de bibliotheek etc, iedereen denkt mee. Maar apotheken, houden vast aan oude-tijden

Gelukkig denkt de huisarts mee, ik kan kiezen: direct recept ophalen in het ziekenhuis of later op de dag bij eigen apotheekIk haal ook weleens mijn medicijnen in het ziekenhuis (als ik er toch moet zijn). Ik kreeg een brief van mijn apotheek of ik toch mijn medicijnen bij hun wilde halen omdat dat voor hun minder administratie betekende. Dat zal best, maar zorg er dan voor dat ik ook buiten werktijd mijn medicijnen kan halen.
quote:troelalaaaatje schreef op 22 augustus 2014 @ 10:36:

Goh, de vrolijkste types van het forum hangen op dit tijdstip alweer op het forum te mokken.



Ik denk dat zeurende klanten in alle branches vooral mensen zijn die te veel tijd hebben, geen zinvolle levensinvulling kunnen vinden en zichzelf flink de kont uithangen. Met andere woorden: mensen die niks beters te doen hebben dan anderen tot last zijn.



In mijn apotheek zie ik ze niet rennen door stress. Wel zie ik ze uiterst nauwkeurig te werk gaan en zich de tijd nemen om secuur, correct en in overleg de zaken af te handelen die zich voordoen. Ik zou overigens niet met ze willen ruilen: want juist die mensen die zichzelf de kont uithangen en daardoor steevast anderen tot last zijn behoren tot hun grootste klantengroep. En vergeet niet hun enorme verantwoordelijkheid mbt gezondheid en welbevinden.Goh, wat weet jij veel over het priveleven van forummers. En van de klantengroep van de gemiddelde apotheek. Je hebt geen last van enige vooringenomenheid?
Als ik herhalingsrecepten wil hebben bel ik mijn huisarts en spreek in wat ik nodig heb. De volgende werkdag staat het dan klaar bij mijn apotheek.

Zodoende hoef ik nooit terug te komen omdat ze het niet op voorraad hebben. Dat vind ik een fijn systeem.

Soms moet ik wel een tijdje wachten (geen half uur) maar ze werken wel flink door en zoals hierboven al opgemerkt, ze werken secuur.En ze zijn tot 18.00 uur en op zaterdagmorgen open.

Blijkbaar heb ik een fijne apotheek
Alle reacties Link kopieren
de apotheken die ik ken zijn allemaal hetzelfde en dat is naar mijn idee idioot veel medewerkers tegelijk aanwezig. allemaal wel bezig maar op hun dooie gemakje (ik gooi dat op secuurheid) en altijd lang wachten.
En doooooor!
quote:pejeka schreef op 22 augustus 2014 @ 10:43:

[...]





Dat is één ding. Aan de andere kant kunnen (sommige) apotheken ook echt zelf nog wel iets doen aan de klantvriendelijkheid.



Voorbeeldje: zoals ik eerder vertelde, zijn de wachttijden bij mijn apotheek (en ook bij andere apotheken, begreep ik op dit forum) absurd lang. En daar zit ik dan, met mijn herhalingsrecept, te wachten tot ik na ruim een half uur eindelijk aan de beurt ben. En dan te horen krijg "sorry, maar het is niet op voorraad, dit moeten we bestellen, u kunt het morgen ophalen". Dus morgen weer terug, wéér een half uur of meer wachten, enz. Ben je uiteindelijk uren kwijt om gewoon even een herhalingsreceptje op te halen.



Dus ik zei tegen mijn apotheker: er komen (heb ik gemerkt) best veel mensen die gewoon een herhalingsrecept komen halen. Die mensen gebruiken die medicijnen al langer dus, weten hoe het werkt, waar ze op moeten letten, enz. kortom, die hoeven alleen maar dat potje met pillen te hebben. Zet nou gewoon een brievenbusje neer in de apotheek, waar mensen hun herhalingsrecept bijv. voor 12.00 uur kunnen deponeren, en tussen 17.00 en 18.00 uur kunnen ze dan gewoon hun medicijnen bij jullie ophalen, dan zorgen jullie dat al die herhalingsrecepten klaar staan in zakjes met de naam van de mensen erop, dan hoeft de baliemedewerker ze alleen maar te overhandigen aan de klant.



Dan ben je geen uren kwijt om gewoon een herhalingsreceptje te halen, ben je in principe in 5 minuten klaar.



En voor de andere klanten is het ook prettig, want op die manier haal je al de mensen met herhalingsrecepten uit de wachtlijn en gaat het dus voor hen ook sneller.



Eerst keek hij of hij water zag branden, maar daarna alleen maar allerlei redenen waarom het niét zou kunnen en het eind van het verhaal is dus dat ik nu, met een beetje pech, nog steeds zowat twee halve middagen vrij moet nemen om 1 herhalingsreceptje op te halen.



Dat is toch van de idiote?



Dit zit ik toch echt met verbazing te lezen. Ik werk ook in een apotheek en wij hebben wel een brievenbus. Dat is echt ideaal. Er staat op de brievenbus wanneer het klaar is en dan de patienten erop letten dan hun gegevens op het recept staan. Als er bij mij een patient/client staat met een herhaalrecept raad ik hem/haar ook aan op de volgende keer het recept in de brievenbus te doen. Scheelt hem en ons tijd. Wij hebben een robot in een andere vestiging staan die de herhaalmedicatie klaarmaakt. Dus kan het recept daar naartoe doorgestuurd worden.

Wat een rare reactie van die apotheker.

Laat hem dit maar lezen..
quote:pejeka schreef op 22 augustus 2014 @ 10:43:

[...]





Dat is één ding. Aan de andere kant kunnen (sommige) apotheken ook echt zelf nog wel iets doen aan de klantvriendelijkheid.



Voorbeeldje: zoals ik eerder vertelde, zijn de wachttijden bij mijn apotheek (en ook bij andere apotheken, begreep ik op dit forum) absurd lang. En daar zit ik dan, met mijn herhalingsrecept, te wachten tot ik na ruim een half uur eindelijk aan de beurt ben. En dan te horen krijg "sorry, maar het is niet op voorraad, dit moeten we bestellen, u kunt het morgen ophalen". Dus morgen weer terug, wéér een half uur of meer wachten, enz. Ben je uiteindelijk uren kwijt om gewoon even een herhalingsreceptje op te halen.



Dus ik zei tegen mijn apotheker: er komen (heb ik gemerkt) best veel mensen die gewoon een herhalingsrecept komen halen. Die mensen gebruiken die medicijnen al langer dus, weten hoe het werkt, waar ze op moeten letten, enz. kortom, die hoeven alleen maar dat potje met pillen te hebben. Zet nou gewoon een brievenbusje neer in de apotheek, waar mensen hun herhalingsrecept bijv. voor 12.00 uur kunnen deponeren, en tussen 17.00 en 18.00 uur kunnen ze dan gewoon hun medicijnen bij jullie ophalen, dan zorgen jullie dat al die herhalingsrecepten klaar staan in zakjes met de naam van de mensen erop, dan hoeft de baliemedewerker ze alleen maar te overhandigen aan de klant.



Dan ben je geen uren kwijt om gewoon een herhalingsreceptje te halen, ben je in principe in 5 minuten klaar.



En voor de andere klanten is het ook prettig, want op die manier haal je al de mensen met herhalingsrecepten uit de wachtlijn en gaat het dus voor hen ook sneller.



Eerst keek hij of hij water zag branden, maar daarna alleen maar allerlei redenen waarom het niét zou kunnen en het eind van het verhaal is dus dat ik nu, met een beetje pech, nog steeds zowat twee halve middagen vrij moet nemen om 1 herhalingsreceptje op te halen.



Dat is toch van de idiote?Bij mijn apotheek is er een brievenbus voor herhaalrecepten en kan je ze ook online bestellen. Dan staan ze de volgende dag klaar. Dat werkt echt perfect. Raar dat jouw apotheek daar zo moeilijk over doet. Het scheelt hun toch ook tijd en wachtende klanten zou je denken. Sommige apothekers zijn blijkbaar niet zo klantgericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:wesje schreef op 22 augustus 2014 @ 11:18:

[...]





Dit zit ik toch echt met verbazing te lezen. Ik werk ook in een apotheek en wij hebben wel een brievenbus. Dat is echt ideaal. Er staat op de brievenbus wanneer het klaar is en dan de patienten erop letten dan hun gegevens op het recept staan. Als er bij mij een patient/client staat met een herhaalrecept raad ik hem/haar ook aan op de volgende keer het recept in de brievenbus te doen. Scheelt hem en ons tijd. Wij hebben een robot in een andere vestiging staan die de herhaalmedicatie klaarmaakt. Dus kan het recept daar naartoe doorgestuurd worden.

Wat een rare reactie van die apotheker.

Laat hem dit maar lezen.. Prettig dat het ook anders kan! Hoop dat het besef nog eens neerdaalt bij "mijn" apotheek.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:saartjuhzes schreef op 22 augustus 2014 @ 10:46:

[...]





Ach joh, als chronisch zieke heb je toch niks beters te doen. Zo'n twee uurtjes wachten geeft je weer een beetje dagritme, en je bent weer onder de mensen. Fijn toch? Geweldige daginvulling inderdaad. Dat dan combineren met boodschappen doen tijdens de drukste tijd in de supermarkt, dan heb je zo weer een halve dag gevuld met wachten bij de kassa en op je medicijnen.
Bij ons moet je herhaalrecepten inspreken op een bandje. Dan staan ze de volgende werkdag na 15.00 uur klaar.

Behalve als ze ze niet op voorraad hebben. Dan staan ze dus niet klaar. Maar daar krijg je dus geen melding van. Ja, pas als je een half uur of meer hebt staan wachten en je aan de beurt bent.



Altijd weer spannend bij de apotheek; is het er wel, of is het er niet.

Maar dan ben je als beroepszeikerd c.q. mens-zonder-leven toch mooi weer even een half uurtje onder de pannen. Wat een service.
Liara, in de supermarkt kruipt dit soort bevolking sneaky voor, want geen tijd of geen fut of gewoonweg geen zin.
wat voor soort bevolking bedoel je troelalaaatje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 22 augustus 2014 @ 11:14:

.En ze zijn tot 18.00 uur en op zaterdagmorgen open.

Blijkbaar heb ik een fijne apotheek Ik vind tot 18.00 uur dus niet lang genoeg. Voor werkende mensen met reistijd is dat behoorlijk onmogelijk. waarom heeft een apotheek niet 'gewoon' minstens 1 koopavond in de week?
Troelalatje ben je weer ongi?
quote:liara schreef op 22 augustus 2014 @ 11:53:

wat voor soort bevolking bedoel je troelalaaatje?



De Beroepszeikerds c.q. Mensen-zonder-Leven.

Troela lijkt daar bijzonder veel verstand van te hebben, ze herkent ze onmiddelijk.

Maar gezien haar reacties behoort ze zelf ook niet tot een gezellige soort, dat is nou wel naar natuurlijk, altijd maar zo in het leven staan.
Oh die bevolking bedoelt ze. Aan haar reactie te lezen hoort ze daar inderdaad zelf bij, het klonk nogal zuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven