aanhouden emotie na mijn droom

22-08-2014 09:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik onthou wel vaker een droom die ik heb gehad, ook best bizarre dromen. Maar vannacht had ik een droom, waar ik een bepaalde emotie voelde, die ik niet van me af geschud krijg... Ik heb de behoefte om het te delen in de hoop dat iemand mij wellicht kan vertellen wat er voor betekenis achter zou kunnen zitten...



Ik droomde dat ik samen met mijn huidige vriend, in een vreemd huis bij vreemde mensen aan het logeren was. Alleen was mijn vriend, in mijn dromen niet mijn vriend maar gewoon één vriend. Ook hadden we onze katten bij ons... :s



We werden wakker, samen in 1 bed (knuffelend), in een kamer waar nog iemand lag te slapen. Iemand van het gezin dat in dat huis woonde. Het bleek dat we daar sliepen, omdat ik de volgende ochtend de man zou ontmoeten waar ik zogenaamd verliefd op ben (ook al wist ik niet hoe die er uit zag) en waar ik mijn leven mee zou gaan delen... Het bleek echter een streng gelovig gezin te zijn. Bij de ontmoeting tussen mij en die betreffende man, was het heel ongemakkelijk...



1, mijn echte vriend stond achter me, 2; Ik zag die andere man voor het eerst, en ik was er helemaal niet zo wild van toen ik hem zag, 3. die hele familie keek toe hoe ik en die man elkaar begroeten. In mijn droom was hij degene waar ik verliefd op was en hij op mij, dus je verwacht een innige groeting. Dit kon alleen niet te innig, want zo lang hij en ik niet getrouwd waren, mochten we elkaar van die familie (en in hun bijzijn) niet zoenen. Het werden dus 3 kusjes op de wang en een knuffel.



Maar ondertussen werd ik in dat zelfde huis, diezelfde ochtend wel wakker in 1 bed met mijn echte vriend... en mijn 2 katten... dit lijkt me dan volgens die familie ook niet echt toegestaan :P



Anyway... het leek alsof ik de familie moest bewijzen dat ik goed genoeg was voor hun zoon. maar het was toneel, want ik was niet echt verliefd op die man. Maar het leek alsof ik mezelf daar overheen ging zetten en toch net deed alsof. Alsof ik wel dacht dat ik het wel zou leren om met die man te leven en dat hij vast goed voor me zou zijn.



Na de ontmoeting, de knuffel, werd ik wakker.

mijn vriend lag gewoon naast me te slapen...



Toen ik vanmorgen naar mn werk ging, en ik in de metro zat leek het alsof ik in elke man wel iets terug zag van de man in mijn droom. Ik kreeg daar aan de ene kant een soort positieve kriebel van, maar aan de andere kant snapte ik niet waarom en vond ik het stom dat ik daar uberhaupt mee bezig was, omdat ik gewoon blij ben met mijn eigen vriend en daar wil ik oud mee worden! Ik wilde die kriebel zeg maar niet...



ik snap er geen drol van! het lijkt allemaal ingewikkeld, maar ik zou toch graag willen weten waar dit een beetje over gaat.

Ik heb vaker dat ik over mijn vriend droom. dat ik hem kwijt raak, dat hij vreemd gaat of gewoon gelijk na onze breuk een compleet nieuwe relatie met iemand anders heeft waar ik dan mee geconfronteerd wordt. maar dit ging zo over een andere boeg... heel vreemd!



Ik hoor graag of iemand een idee heeft...

alvast bedankt!
If you don't know me, don't judge me...
Geen idee wat het betekent, maar dat een gevoel of een sfeer uit een droom bij me blijft als ik wakker ben heb ik ook wel eens.

Dan kan ik me nog uren fijn of juist vervelend voelen. In de loop van de dag vervaagt dat dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Het is je onderbewustzijn, je bent gewoon bang dat je hem kwijt raakt.



Dingen waar jij je overdag bewust of onbewust mee bezig houdt verwerk je in je slaap, dus je droom.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje terug een akelige droom gehad. Ik droomde dat er werd ingebroken terwijl ik lag te slapen. Toen ik wakker schrok kon ik echt uren lang dat akelige gevoel niet kwijt raken. Dat komt omdat je de emotie echt ervaart in je lijf tijdens het dromen, ook al is het nep.
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt inderdaad ook wel eens huilend wakker als ik iets heel kwetsends heb meegemaakt in mijn droom... Zo ook inderdaad dat ik droomde dat mijn relatie over ging en hij vervolgens dood leuk verder ging met zijn leven...



dan was ik echt nog een paar uur van slag en moest ik echt even gerust gesteld worden door mijn vriend dat alles ok is...
If you don't know me, don't judge me...
Alle reacties Link kopieren
Mens... het is een droom!! Dromen zijn bedrog. Niet meer van maken dan het is.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een manier inderdaad Arureel... alleen denk ik er toch anders over



Dromen zijn inderdaad geen toekomst voorspellers o.i.d. maar ik ben er wel van overtuigd dat ze je iets vertellen. Inderdaad iets wat in je onderbewustzijn zit o.i.d.



Het is een overtuiging en die heb je, of niet!
If you don't know me, don't judge me...
Alle reacties Link kopieren
Te vaak Marco Borsato geluisterd Aureel?



Het is uit onderzoeken allang gebleken dat dromen geen bedrog zijn. Het is letterlijk een verwerking van alle informatie die je overdag binnen krijgt.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ja hehe, dat weet ik ook wel.



Maar juist omdat je 's nachts die dingen verwerkt, hoef je daar op de dag dus niet meer zo nadrukkelijk mee bezig te zijn, lijkt mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven