Mijn ouders verwachten veel maar ondersteunen weinig..

19-08-2014 12:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ouders verwachten veel dingen van mij

Mijn vader wilt dat ik hem dus help om een huis te kunnen kopen (bv) school geld zelf betalen.. zelf alles regelen

Hij steunt mij nergens in.. ik kan bijna nooit praten met hem over hoe ik denk en hoe ik mij voel

Hij zegt als je later gaat trouwen doet je man het wel

Of doe het zelf gewoon

Mijn vader gaat van werk naar coffiehuis

En maakt geen tijd vrij voor mij

hij maakt veel ruzie en praat altijd over zijn eigen "moeilijke leven" (wat eigenlijk wel meevalt)



Mijn moeder wilt scheiden en wilt dat ik haar begrijp en ondersteun ze spreekt slecht nederlands dus dan moet ik met haar mee naar haar afspraken ze heeft veel gezondheidsproblemen dat komt doordat ze destijds veel ging stressen (lang verhaal)

Ze zegt dat ik haar kan helpen als ik mijn best doe op school

Ik wil haar wel helpen

Maar wanneer ze boos is kwets ze me behoorlijk

Ze zegt dat ik niks kan en dat ik waardeloos ben



Ik ben 17 jaar oud natuurlijk zijn ze mijn ouders

Ondanks alles wat ze doen maar hoe kan ik een gezond verstand hebben.. natuurlijk heb ik niet alleen zulke momenten maar dit is wel wat mij telkens lastig aan het vallen is :/ mijn zelfvertrouwen is gezakt ik stel veel eisen aan mezelf ik wil veel dingen doen en bereiken maar ik weet nog amper veel bijvoorbeeld van rotterdam naar den haag alleen gaan als het nodig zou zijn of dingen alleen kunnen zonder mijn ouders..





Wat kan ik doen?



*sorry voor mijn zin's verdeling en zeker voor het weg laten van punten en komma's maar ik moest het ff snel doen*



Alvast bedankt
Lieve TO,



Ik zou je toch aanraden om naar de huisarts te gaan. Je bent nu 17, ze plaatsen je niet meer zo snel uit huis (ben je te oud voor). Maar ik kan me wel voorstellen dat het goed is voor je om wat handvatten te krijgen zodat je wat beter met deze situatie om kan gaan. Dat kan ook gewoon bij de Praktijkondersteuner, dat is een soort assistent van de huisarts, en die kan je leren hoe je hiermee om kan gaan, bijvoorbeeld met cognitieve gedragstherapie en wat hulp om op kamers te gaan.



Daarnaast: in de Nederlandse cultuur en in Nederland zijn ouders tot 21 verplicht om bij te dragen aan de opleiding van hun kinderen. Doen ze dat niet of hebben ze daar de financiële middelen niet voor, dan kun je extra geld vragen van de DUO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven