Gezondheid alle pijlers

water in oor gaat er niet uit?

22-08-2014 11:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleempje, misschien heeft iemand goeie tips. Twee dagen geleden naar de sauna geweest en er is water in mn oor gekomen, wat er normaal uitloopt, maar momenteel nog steeds niet, krijg er hoofdpijn van! Iemand een gouden tip? Doktersassistente iig niet;-) Moet vanzelf goedkomen...
Hoofd met oor naar beneden, en even trekken aan uitstekende puntje bij de gehooringang
Alle reacties Link kopieren
Watje met wat olie erop in je oor doen?
Alle reacties Link kopieren
http://nl.wikihow.com/Water-uit-je-oor-krijgen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
hm die wikitips helpen niet, alleen alcohol /olijfolie nog niet geprobeerd, heb geen pipetje, maar hoeveel% alcohol :p :o
Alle reacties Link kopieren
ja eldordado die tip helpt nogmaal goed maar nu niet:(
Bij de tips van Tickel staat 1 die hier altijd helpt:

Hoofd kantelen zodat het oor waar water in zit boven zit. Met een theelepeltje beetje water ingieten, even wachten en dan oor naar beneden. Het water wat vast zit loopt dan met het nieuwe water mee naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog regelmatig in het zwembad lag hielp het om op dat oor te gaan slapen. Uiteindelijk voelde ik het water er zo uitlopen. Wel even geduld hebben soms.
Alle reacties Link kopieren
oke rikst, ff proberen!!



mevrouw75, tis al 2 dagen geleden, dit werkt nie tmeer.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik dacht, niet geschoten is altijd mis. Bij al die tips zie ik alleen maar kortstondig je hoofd kantelen, dat werkte bij mij regelmatig ook niet, terwijl met het slapen je hoofd natuurlijk veel langer gekanteld is en het water veel langer de tijd heeft om eruit te lopen.
Alle reacties Link kopieren
rikst, gelukt! heerlijk! thanx!
Alle reacties Link kopieren
Een druppel water in je oor doen? Helpt bij mij meestal wel als springen niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Oow mosterd. Maar fijn.
Alle reacties Link kopieren
De volgende keer gewoon een wattenstaafje in je oor steken of een tissue tot een puntje rollen en dat in je oor steken. Tissue of watten nemen het water uit je oor op, en het probleem is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Dat betekent dat je buis van Eustachius even open moet gaan. Dit doe je door een paar dagen een neusspray te gebruiken die xylometazoline bevat (vrij verkrijgbaar bij Kruidvat o.i.d.)
Alle reacties Link kopieren
Java: Water zit in de gehoorgang, aan de buitenkant van het trommelvlies. Aangezien het trommelvlies waterdicht is (tenzij je 'buisjes' hebt), heeft de buis van eustachius hier helemaal niets mee te maken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven