Jaloerze poes

20-08-2014 21:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi



Ik heb 2 van die prachtexemplaren. ging/gaat ook goed hoor met die 2.

Maar Fleur is toch wel een poes met een kop er op.



Wel vaker is het me opgevallen dat ze overal haar kop tussen steekt, vooral als ik met de kater Mick bezig ben. Maar goed, ruimte zat. Ook zij kan gekroeld worden en dat gebeurd ook.



Vanmiddag was ik even in bed gekropen, ziek gammel, gewoon niet lekker. Micks kwam bij me liggen in zijn holletje onder het deken. Lekker trappelen en ontspannen. Beiden op weg richting dromenland. Tot opeens iets bovenop ons springt. Echt vol bovenop. Nagels van Mick diep in mijn vel en een enorme angst om weg te komen (Auw)

Dat iets was Fleur. Ze wist dat hij er lag, had al bovenop hem gestaan (maar weggestuurd dat ze niet bovenop mocht gaan staan, wel met een kroel)



Wat moet ik hier nu mee. Dit gaat geheid nog een keer gebeuren. En daar heb ik geen zin in..

Kater wordt er wantrouwig van en ook ik ben wat alert er op. Ook de band tussen mij en kater lijkt dat even wat bekoeld. Gelukkig is hij na een paar uur toch weer bij me gekropen, maar hij bleef waaks.



Fleur is een dominant typje. Ik noem dr wel is krengetje of draak. Wat ze in dr kop heeft gebeurd bij wijze van.

In het begin heeft Fleur zich enorm aan kater opgetrokken, steun en toeverlaat zeg maar. Maar nu zit ze hem ook wel te narren.
Maar wat voor de ene to much is hoeft voor de andere toch helemaal niet to much te zijn?



Zoveel mensen, zoveel wensen. Mooist zou zijn als ieder het op zijn eigen manier kan en mag doen zonder daar onnodig negatief commentaar op te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zeg dames, wat iedereen met haar kat doet moet iedereen lekker zelf weten, maar houd je Nederlands op orde en gebruik het Engels als je het kunt schrijven.
Sjonge...katten doen dat wel vaker onder elkaar...waar maak je je druk om zeg.
En nog iets...een kat is schoner dan menig mens.Mijn kat komt lekker bij me liggen snachts.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid hier. Ik zet mijn stoel voor morgen alvast maar klaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
TO, stop met je katten menselijke emoties toe te dichten. Hoe lief ze je zijn moet je helemaal zelf weten, maar nerveus worden van normaal kattengedrag daar heb heb je alleen zelf last van. Je katten niet. Behalve dan van jouw nerveus gedoe. Daar hebben katten dan wel weer een hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
Beesten in bed is vies. Ik vind mensen die hun dier als mens behandelen toch echt licht gestoord. Iemand die ik ken liet haar hondje uit haar kopje koffie slobberen, en daarna dronk zij weer! straks likt ie weer aan zijn hol..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een speeltunnel, als daar een kat inzit en een ander ziet dat (de tunnel beweegt dan) springen ze er bovenop. Niet om de ander kwaad te doen maar het beweegt en dat is leuk
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:beetjegek, 3 uur geleden

Beesten in bed is vies. Ik vind mensen die hun dier als mens behandelen toch echt licht gestoord. Iemand die ik ken liet haar hondje uit haar kopje koffie slobberen, en daarna dronk zij weer! straks likt ie weer aan zijn hol..



Seks is nog veel viezer. Over 'aan andermans hol likken' gesproken.



Mijn katten likken gerust yoghurt of ijs uit mijn bakje, mag best soms. En ja dan eet ik zelf ook nog gewoon mee.



Geldt trouwens alleen voor mijn eigen katten, zo inconsequent ben ik dan weer wel.

Zal wel net zo werken als moeders en kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Even on topic: TO, dat overal tussen willen komen is geen jaloezie, want dat kennen katten niet. Het is het claimen van een bron. Voor jouw katten ben jij een bron, net zoals de kattenbak en een bak voer een bron is. Jij bent een bron van aandacht en je bent een warme schoot.



Katten delen bronnen niet altijd even graag en kunnen die dan gaan claimen en de andere kat bij de bron weghouden. Dat is wat jouw kat doet. Kunnen ze ook doen bij voerbakken, ligplaatsen, vensterbanken en kattenbakken. Jouw kat doet het dus bij jou.
@cestoda, net of het uitmaakt hoe je het noemt?!
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 augustus 2014 @ 15:30:

@cestoda, net of het uitmaakt hoe je het noemt?!Ja, dat maakt uit. Als iemand met zijn handen aan jouw spullen zit en je jaagt hem daarom weg dan heeft dat geen zak met jaloezie te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 augustus 2014 @ 11:24:

Mijn katten likken gerust yoghurt of ijs uit mijn bakje, mag best soms. En ja dan eet ik zelf ook nog gewoon mee.

Nou sorry, maar dan vind ik de hol van mijn vent toch vele male smakelijker.. Die gaat nog iig onder de douche en ik weet wat er mee gebeurd. Met een kattenbek niet.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.
Alle reacties Link kopieren
is dit serieus?
quote:cestoda, 51 minuten geleden

quote:



Ja, dat maakt uit. Als iemand met zijn handen aan jouw spullen zit en je jaagt hem daarom weg dan heeft dat geen zak met jaloezie te maken.Maar het gaat hier om gedeelde spullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grumpycat schreef op 21 augustus 2014 @ 15:53:

[...]





Nou sorry, maar dan vind ik de hol van mijn vent toch vele male smakelijker.. Die gaat nog iig onder de douche en ik weet wat er mee gebeurd. Met een kattenbek niet.Oh my Maar gatverdamme, ik heb toch liever een haarbal op bed liggen dan zo'n vieze naaktkat brrrr
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik heb 2 ouwe broers die om en om de baas willen zijn, en mijn schoot is dan een plek waarom gevochten en geblaast moet worden....
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 augustus 2014 @ 16:37:

Maar het gaat hier om gedeelde spullen.Dat vinden wij, maar katten willen daar nog wel eens heel anders over denken.
quote:cestoda, 47 minuten geleden

quote:



Dat vinden wij, maar katten willen daar nog wel eens heel anders over denken.Wat jij wil joh.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 21 augustus 2014 @ 20:26:quote:cestoda, 47 minuten geleden

quote:



Dat vinden wij, maar katten willen daar nog wel eens heel anders over denken.Wat jij wil joh.Ja, ik zuig het ook maar uit mijn duim.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 21 augustus 2014 @ 08:14:

Beesten in bed is vies. .

Waarom is dat vies? Omdat jij dat zegt? Ik vind het onzin.

Een schoon huisdier is namelijk niet vies.



Lebberen in je koffie of aan je handen of gezicht is een ander verhaal. Want een dierenhol is inderdaad niet zo fris en daar lebberen ze wel eens aan.



Vermenselijken is weer iets anders en heeft hiermee niets te maken. Een dier bij je laten slapen of van je bord laten eten, heeft met vermenselijken niets te maken.



Vermenselijken is als je een dier zijn soorteigen behoeftes ontzegt en je mensenbehoeftes opdringt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cestoda schreef op 21 augustus 2014 @ 12:01:

Even on topic: TO, dat overal tussen willen komen is geen jaloezie, want dat kennen katten niet. Het is het claimen van een bron. Voor jouw katten ben jij een bron, net zoals de kattenbak en een bak voer een bron is. Jij bent een bron van aandacht en je bent een warme schoot.



Katten delen bronnen niet altijd even graag en kunnen die dan gaan claimen en de andere kat bij de bron weghouden. Dat is wat jouw kat doet. Kunnen ze ook doen bij voerbakken, ligplaatsen, vensterbanken en kattenbakken. Jouw kat doet het dus bij jou.



Goed, katten delen niet graag en gaan claimen.

Maar moet je dat dan toestaan ten koste van die andere kat? Die andere kat heeft óók behoefte aan aandacht, moet je die kat dat dan ontzeggen omdat de ene kat jou claimt? Ik zou te denken van niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 21 augustus 2014 @ 08:14:

Beesten in bed is vies. Ik vind mensen die hun dier als mens behandelen toch echt licht gestoord. Iemand die ik ken liet haar hondje uit haar kopje koffie slobberen, en daarna dronk zij weer! Welke hond lust er nou koffie?
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 22 augustus 2014 @ 13:02:

[...]

Welke hond lust er nou koffie?

Veel! Liefst met melk en suiker! Mijn eerste hond wilde altijd het restje koffie van mijn vader. niet die van mijn moeder want die drinkt zwarte koffie.



Mijn huidige honden drinken geen koffie maar krijgen het ook niet aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 22 augustus 2014 @ 12:58:

[...]



Goed, katten delen niet graag en gaan claimen.

Maar moet je dat dan toestaan ten koste van die andere kat? Die andere kat heeft óók behoefte aan aandacht, moet je die kat dat dan ontzeggen omdat de ene kat jou claimt? Ik zou te denken van niet.Dat heb ik ook niet gezegd. Ik heb alleen gezegd waarom een kat het doet. Je kunt bijvoorbeeld de opdringerige kat even buiten de kamer sluiten zodat je aandacht kunt geven aan de kat die zich weg laat jagen. Of je zorgt voor veel bezoek zodat er meer handen zijn om te aaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven