Hoogslaper kindje 3,5 jaar?

22-08-2014 14:41 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben 1 kamer in huis dat vrij klein is, ik schat hem zo'n 3,5/4 bij 2/2,5m



Er staat nu een half hoogslapertje op dat bij mij ongeveer tot mijn borstkas komt.



Nu zouden we graag een wat hoger bed willen, omdat ons zoontje van 3,5 geen speelruimte heeft op zijn kamertje.



Hij vraagt steeds vaker om op zijn kamertje te spelen, maar heeft daar niet echt de ruimte voor.



Nu hadden we een mooie nieuwe hoogslaper gezien bij Ikea, ideaal, met een ingebouwde kledingkast en bureau met 3 lades.



Alleen vraag ik me af of dit al wel kan voor zo'n klein mannetje...?



Het bed is 2,07 hoog. Hij is al wel gewend om een trapje af te gaan op zijn eigen bed, maar ik vind het zelf eerlijk gezegd wel hoog.



Regelmatig komt hij er midden in de nacht nog wel eens uit om een plasje te doen.



Wat vinden jullie? Nog even wachten of toch al doen? En waar slapen jullie kleintjes in? Het liefst had ik zo'n lief peuterbedje gehad, maar dan hadden we te weinig bergruimte, dus we moeten wel de hoogte in.



Ik weet niet of de link het doet...?[img]http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S59025701[/img]
Alle reacties Link kopieren
Hier op die leeftijd een halfhoogslaper. Nog hoger vond ik toen te eng.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zou je niet met hem naar de winkel kunnen en kijken hoe behendig hij dat doet? Ja het is hoog en hij is nog zo jong, maar ik ken genoeg peuters die zich af en toe net voordoen als een aapje en dan is de kans geloof ik groter dat ik eraf val dan zij



En als je besluit om het te doen, zou je misschien in het begin iets van een matrasje oid bij de trap kunnen neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het is gewend om een trapje af te gaan kan het misschien wel. En er zit wel een groot schot voor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je kan ze bij de Ikea niet proberen. Voor de veiligheid zijn de trappen onklaar gemaakt met plastic schotten.
Ik zou zo'n klein kind nooit, onder geen enkele voorwaarde, in zo'n hoog bed leggen. Hij hoeft maar een keer iets minder op te letten en hij maakt een doodsmak naar beneden.

Mijn jongste had tot haar 5e ook altijd een kamertje van 2,50 x 2 m. dus zelfs nog iets kleiner dan jullie kamer. Daar had ze een meegroeibed op de stand 1,50 x 90, en een hoge kast voor kleding. Haar speelgoed stond vooral in de huiskamer dus als ze op haar kamer wilde spelen moest ze dat meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt inderdaad de bedden niet inklimmen bij Ikea,



Een matrasje onder aan het bed is wel een optie inderdaad ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 22 augustus 2014 @ 14:52:

[img]http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 843_S4.JPG[/img]Bedankt voor de foto! Hoe deed je dat nou?
Alle reacties Link kopieren
Hier vanaf bijna 4 jaar een hoogslaper (1,90). Door de uitvalbeveiliging nooit zorgen gemaakt. Zoon durfde alleen de eerste maanden snachts niet alleen zijn bed uit. Dus als hij moest plassen dan moesten wij hem er uit helpen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zou ik niet durven.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.. Ik zou voor de zekerheid nog een jaartje wachten. Die tijd maakt qua motoriek een enorm verschil.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens.. wij hebben van Ikea een stapelbed en op het bovenste bed zit ook een sticker dat die alleen geschikt is voor kinderen van 6 jaar en ouder. Ik kan me voorstellen dat dat bij een hoogslaper ook zo is.
Nadat ik een kind met hersenletsell heb gezien na een val uit een stapelbed op die leeftijd zou ik het niet doen.
Wat moet een kind van 3,5 met een bureau??



Hang een opklapbaar plankje aan de muur, krukje erbij, grote la onder zijn bed en spelen maar.



Zoveel ruimte gebruikt een peuter echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik een puber bed. Wat dacht je van een gewoon bed met een lade eronder, wat kleertjes bij jullie in de kast en een bak speelgoed? Meer heeft hij tot hij 9 jaar is niet nodig
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Hij is wel echt prachtig!



Wij hebben 'Halfhoogslaper Donny', die heeft ook aardig wat kastruimte. Het bureau hebben we nog niet opgezet, zodat hij ook onder z'n bed kan spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 22 augustus 2014 @ 15:32:

Nadat ik een kind met hersenletsell heb gezien na eien val uit een stapelbed op die leeftijd zou ik het niet doen.Ik ken niet zo'n kind maar die wil ik ook niet kennen dus zou ik mijn kind nooit in zo' n hoog bed laten slapen.
Wij hebben een halfhoogslaper, dat vond ik wel te doen qua hoogte, bureau hebben ze nu toch niet nodig en toch voldoende speelruimte. Hoogslaper zou ik wat te eng vinden, al is zoon nu 4,5 en nu zou ik het wel aandurven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontjes sliepen de eerste 3 jaar op een kamertje van 2,20 bij 2,20m eerst in een ledikant naderhand in een Ikea peuter bed van 60 euro )dat we na 2 kids nog voor 30 euro op mp verkocht hebben.

Speelgoed stond toen beneden in de woonkamer
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus op mp kijken voor een goedkoop peuter bed en over 2 jaar een hoogslaper kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel kan, het bed ziet eruit alsof het een best hoge rand heeft en hij is al gewend aan het trapje op en af lopen.



Wat betreft het plaatjes plakken: daarvoor heb je plaatjesplakrechten nodig, die kun je aanvragen door naar de mods te mailen, maar daarvoor heb je eerst minimaal 200 posts nodig. Het topic daarover kun je terugvinden bij forumonderdeel overig.
Alle reacties Link kopieren
Ligt echt aan het kind, dat kun je zelf het beste inschatten. Het ene kind valt sneller en vangt zichzelf ook nog eens slecht op en het andere kind is daar gewoon wat 'handiger' in. In mijn beleving maakt leeftijd daarin niet zoveel uit, voor sommige kinderen van 8 is t gevaarlijker dan voor een anders kind van 3. Het enige jammere aan zo'n hoog bed op die leeftijd is misschien dat je wat minder makkelijk een verhaaltje leest op bed bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:soooph schreef op 22 augustus 2014 @ 18:58:

Ligt echt aan het kind, dat kun je zelf het beste inschatten. Het ene kind valt sneller en vangt zichzelf ook nog eens slecht op en het andere kind is daar gewoon wat 'handiger' in. In mijn beleving maakt leeftijd daarin niet zoveel uit, voor sommige kinderen van 8 is t gevaarlijker dan voor een anders kind van 3. Het enige jammere aan zo'n hoog bed op die leeftijd is misschien dat je wat minder makkelijk een verhaaltje leest op bed bijvoorbeeld.Je kunt er toch gewoon naast gaan liggen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier behalve slaapdronken val gevaar weinig ruimtewinst. Of hij moet ónder het bureau gaan spelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven