Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie zomer 2014

19-07-2014 14:40 1624 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Op vrijdag geven we ons gewicht door:

afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat me weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallenStrawberry1,67766675,8-0,2Marisje1,65957092,1-2,9Twilight1,7588,77581,7-7Pamplemoes1,631106573,6-36,4Konijn-tje1,67696064,2-4,8Mootje1,70817075-6Lionne1,5867,26062,5-4,7Lisss1,8075,86575,6-0,2
Gewicht vanochtend 71,6.



Nu onderweg naar Terschelling voor een weekendje weg.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
85.9 kg!! Yes! Gaat goed.



O. Griesmeelpap, thee

T. Cappucino, boterham halva jam, granenbiscuit, 500 ml water

L. 2 boterhammen ham, tomaten buillion, koffie

T. Koffie, boterham halva.jam, peer, 500 ml water

D. Aardappels, boontjes, sate schnitzel, water

T. Optimel vla, koffie, cola, handje zoutjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marisje en anderen,



Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest. Ik kom waarschijnlijk ergens in oktober weer meeschrijven!



Marisje: Je gaat echt super goed!!! Je kunt het meid, weg met die kilo's!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie en heleboel nieuwe mensen die zich hebben aangemeld tijdens mijn vakantie, wat leuk.



@Marisje

wat fijn dat het lekker gaat! Vasthouden hé!



@Mootje

Inderdaad,je bent al een tijdje afwezig.



@Trijntje

Fijn weekend!



@Menn

Klinkt lekker 2 avondjes uit eten.



@Hier

vandaag wel een goed dagje. Vanmorgen lesje bodypump gedaan. En het ging erg goed...kon al met 5 kilo squatten zonder het in mijn knie te voelen Doe tijden het sporten wel een steunverband om, als ik te diep door mijn knieen zak kan het nog wel pijn doen. Dus met het verband voorkom ik dat.



Kan de les van vandaag wel voelen in mijn schouder en biceps..

Lijstje is ook goed tot nu toe. Avondeten is één groot vraagteken. Wordt waarschijnlijk afhaal omdat hier monteurs door het huis lopen omdat de kachel(moederhaard) kapot is en ze het vervangen en de hele woonkamer staat op zijn kop.



Lijstje volgt later!
Alle reacties Link kopieren
Heej mootje, leuk dat je ff kwam buurten!



Wow 5 kg squatten!! Ik deed nu 2x2 kg.

Heb me toch ook spierpijn gehad!



Trijntje, fijn weekend!!



Ik ga volgend weekend een weekendje weg, word lastig qua voeding, maar ga me wel netjed gedragen;) maar ook genieten!
Alle reacties Link kopieren
@Marisje

Voor mijn ongeluk deed ik 6kg(totaal 12 + bar), maar ik heb altijd veel kracht in de benen gehad. Met mijn armen kan ik met geluk 3kg aan en dan val ik halverwege uit.



Ik heb de laatste keren geen spierpijn gehad, de eerste 2x dat ik ging pumpen was het inderdaad niet te houden. Niezen deed al enorm pijn.



Uiteindelijk is het lijstje iets minder, kachel had het tijdens vakantie begeven.. En we zaten zonder verwarming, en vandaag hebben ze het vervangen maar de woonkamer was een bende. Dus hebben maar bij de bezorgbeer besteld.



Lijstje:

O: pap & thee met melk

**bodypump**

T: thee met melk

** half uurtje fietsen **

L: soort gebakken/geroosterd ei met tomaat & thee met melk

T:-

D: Berensate met frietjes & groente
Alle reacties Link kopieren
Respect strawberry!

Ik ben pas begonnen, dit was les 2.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!!!!

Ik heb vakantie!!! Mijn gewicht vanmorgen was 93 kg.

Ik denk dat na de vakantie er wel wat meer bij zit .

We zullen over twee weken wel zien! Dan ga ik knallen.

Ik zit niet zo lekker in mijn vel. Merk ik meteen aan mn eten. Maar over twee weken de sportschool in dan ga ik me vast al fitter voelen. En natuurlijk wat gezonder eten. Dat helpt allemaal. Komt wel goed.

Fijn weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@Marisje

Op een gegeven moment kom je er ook wel hoor. Na 2 lessen deed ik het ook enorm rustig. Maar als ik iedereen met zwaardere gewichten zie wil ik ook...dus probeer ik tot het uiterste te gaan.



@Mabelle

Veel plezier met vakantie. Dat van eten heeft iedereen wel als we minder lekker in ons vel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben weer terug van m'n vakantie! Heb totaal nergens op gelet en genoten van de heerlijke ijsjes en drankjes :D! Toen ik thuis kwam vond ik het wat minder toen ik op de weegschaal keek; maar dat was het risico natuurlijk!



Vanaf vandaag weer vol goede moed begonnen:



O: Griekse yoghurt met chiazaad, halve banaan, beetje rood fruit, biologische suikervrije muesli

T: Stuk komkommer

L: Couscoussalade met radijs, bleekselderij, tomaat, feta, rode ui, rozijnen.



Ik wil ook graag sporten maar kan me er moeilijk toe zetten. Heb een beetje faalangst wat sporten betreft :S. Woon in een dorp waar 1 sportschool te vinden is; die is zo klein dat ik me een beetje bekeken voel daar. Moet nog maar es nadenken hoe ik dat ga oplossen!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed bezig toch hier, ondanks de zomer (althans, zomer..?).



Ik heb gisteren ook weer gewogen, helaas geen 75 (zoals ik dacht, zie hierboven), maar 75,8.. bah! Reden genoeg om mijn best te doen.



Ik ga straks nog even een rondje hardlopen en doe ook bodypump, zoals een aantal hier. Nog niet erg lang, maar merk wel dat het goed is inderdaad!



@Kuiltje: kan je niet thuis een workout doen om te beginnen, bijvoorbeeld op youtube staan veel filmpjes. Poosje terug deden er veel hier Schred (als ik het zo goed schrijf), is daar ook te vinden.
Alle reacties Link kopieren
@Liss_

Jammer dat je de 75 niet gehaald hebt, maar je bent werl goed bezig hoor.



@Kuiltje

Hmm...lastige situatie zo. Hoe merk je je faalangst bij de sportschool? Mischien is een optie om heeeeel erg vroeg of laat te gaan, wanneer de meeste mensen thuis of op het werk zijn. EN anders wat liss_ zegt, thuis sporten of mischien hardlopen?



Hier gisteren een goed dagje gehad. Het slechtste aan mijn lijstje waren +/- 6 m&m en een paar stukjes kroepoek. Straks richting een gratis festival in de buurt. En verder een beetje rustig doen werd namelijk wakker met oorpijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Ik ben terug van vakantie. Heerlijke tijd gehad, zo jammer dat het alweer voorbij is. Barcelona was ook fantastisch en na dag 1 dieet al vergeten . Ik heb lekker, veel en wel ongezond gegeten, maar ik heb vooral genoten. De laatste dagen wel wat gezonder gegeten. Vrijdag zal ik de schade opmeten. Nu ga ik er weer keihard tegenaan. Ik heb mijn pleziertjes gehad!



Ik zal dan eens alles rustig doorlezen. Misschien pas ik nog de tabel aan, maar ik beloof niets.
Alle reacties Link kopieren
@Pamplemoes

Welkom terug!

Leuk hé barcelona? Ben er 2 jaar terug geweest en was ook enorm leuk. En vooral het eten..is heerlijk. Ik ben dol op mediteraans, maar het zit dan ook in mijn bloed..hihi.



Hier weer rustig dagje, buiten de deur geluched. Maar gewoon lekker een normaal belegd broodje op. Dus het blijft een goed dagje tot nu toe. Verder ga ik morgen mischien zwemmen, het is niet zeker want ze komen de kachel ontluchten en ik heb 's middags een kennismakingsgesprek bij een detacheringsbureau om te kijken of ze werk voor me hebben. Die zoektocht gaat vanaf morgen ook weer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!



Ik vond Barcelona één van de meest fantastische steden die ik ooit heb bezocht! Ik wil terug! Zeker met zo'n stom weertje hier. Ja, mediterraans eten is heerlijk!



Ben je op zoek naar werk, Strawberry? Ik zoek ook werk, maar dan in het onderwijs... Voorlopig nog niets gevonden...



Mijn lijstje, beetje raar wel...



O: 100 gr bruin brood met bosbessenjam, stukje zware chocolade

L: 100 gr bruin brood met kipfilet, komkommer, sla en kerstomaatjes erbij

T: koffie en sojapudding

D: muesli met magere melk, een perzik, blauwe bessen en frambozen

T: kommetje groentesoep



@Lisss: Ik zal je weer toevoegen aan de tabel. Ik dacht dat je niet meer terugkwam, vandaar...



@Kuiltje: Ook heerlijk genoten tijdens jouw vakantie? Toch moeilijk hé op te letten op jouw voeding tijdens de vakantie.



@Mabelle: Prettige vakantie! Geniet ervan!



Verder lijkt iedereen goed bezig. Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Oooh paella vind ik heerlijk! En sangria!!



Vanavond chips op.....en 2 x sporten deze week gaaat me niet lukken ivm nachtdienst. Balen.

Komende weekend een weekendje weg, word lastig, we gaan gourmetten, ik neem allees vis en sla, geen toetje als ijs.

Verder lekker wandelen, zwemmen, tennissen etc etc.



Verder afgelopen dagen. Netjes gegeten en gedronken.





Werk vinden is moeilijk in deze tijd balen.
Alle reacties Link kopieren
_strawberry_: Het is niet dat ik de sportschool niet in durf (gelukkig) maar ik voel me altijd heel erg bekeken. Op de een of andere manier wordt ik er erg onzeker van (mensen zullen vast denken: die kan het echt niet... etc.). Nou klinkt heel vreemd nu ik dit typ. Maargoed; dat soort gedachten weerhouden me vaak om echt naar de sportschool te gaan. Ik wil het graag goed doen; volhouden.. dat lukt nu nog niet omdat mijn conditie niet zo goed (meer) is. Het welbekende cirkeltje ;)... Ik heb ook gekeken naar een personal trainer maar dat is helaas echt té duur!



@pamplemoes: Heerlijk he vakantie vieren! Ik zag vanmorgen op de weegschaal dat het bij mij alweer wat beter ging; gewoon een paar dagen opletten na de vakantie!



@marisje6: Slim om nu al te plannen wat je mee gaat nemen het komende weekend dan kun je ook niet in de verleiding komen. Nja het kan wel ;) maar je hebt dan iig een alternatief bij je! Succes met je nachtdiensten!
Alle reacties Link kopieren
@pamplemoes: dat begrijp ik, ik ben geloof ik ook een week of vier (?) weg geweest :-) Vrijdag toevoegen is ook prima, hoor, totaal geen haast bij. Dan post ik vrijdag nog wel een x lengte en startgewicht, samen met gewicht van dan. Jij ook weer welkom terug (van vakantie dan). Mooi dat je het goed hebt gehad!



Volgt een van jullie hier trouwens het schema van Kalya? Lijkt mij wel goed (wellicht ook wat voor jou, Kuiltje?). De oefeningen kan je allemaal thuis doen, veel ook zonder hulpmiddelen (bijna alles, volgens mij). Ik ben ook wel benieuwd naar haar voedings guide.
Alle reacties Link kopieren
@Marisje...

Jammer dat je niet vaker kan gaan sporten, maar als je in het weekend gaat zwemmen, tenissen ed. compenseert het wel wat.



@Pamplemoes

Ik ben inderdaad op zoek naar werk, maar ga nu echt beginnen te zoeken en wil per dag 1 sollicitatie de deur uit doen. Vanmiddag een kennismakingsgesprek bij een organisatie.



@Kuiltje

Ik zou zowieso iets aan die 'faalangst' proberen te doen. Want er lopen zat mensen rond met een enorm overgewicht die niet veel kunnen en het ook maar moeten proberen om zichtzelf te 'verbeteren'.

En tussendoor gewoon thuis sporten, je kan dumbells kopen en daarme trainen. En combineren met bitenshuis fietsen of hardlopen.



@Liss

Ga ook naar het Kalya kijken. Wil iets meer thuis doen. Morgen waarschijnlijk een spinning les en vrijdag weer bodypumpen. En straks mischien nog even zwemmen.
Hallo allemaal,



Ik ben weer terug van een weekend Terschelling. Dagen zagen er ongeveer zo uit:



1.5 uur yoga

O: broodje met ham en kaas, bakje yoghurt, kiwi, plakje suikerbrood

1 uur fietsen

L: salade met feta en walnoten

1.5 uur yoga

A: dag 1: ricotta spinazie taartje met salade en dag 2: groentencurry met notenrijst en salade en daarna nog een cappucino



Alleen zondag op de weg naar huis bij de McDonalds gestopt voor een McKroket als avondeten. Heb er maar geen frietjes bij genomen, scheelt toch weer iets.
Alle reacties Link kopieren
@Trijntje: Klinkt lekker en best gezond!



Ik heb vandaag wat zitten schilderen, dus een beetje actief bezig geweest. Maar man, wat een honger dat ik weer had! Toch altijd moeilijk om opnieuw in het gareel te lopen.



O: 100 gr volkoren brood met bosbessenjam

T: magere kwark

L: 100 gr volkoren brood met kipfilet en geitenkaas, komkommer en kerstomaatjes

T: bosbessen en meloen, koffie, stukje chocolade (10 gr)

D: 100 gr gekookte aardappelen, 100 gr kippenworst, gebakken groenten (paprika, courgette, aubergine, ui, look en champignons) in olijfolie

T: fruit? nog geen idee



Best een goede dag. Nu niet meer lopen snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag ook zoooon trek!!!



O. Griesmeelpap, cappuccino

T. 1 boterham halva jam, 250 ml water

L. 2 boterhammen philadelphia light zalm, optimel drink

T. Cappuccino, 2x boterham halva jam, glas cola, granenbiscuit

D. Aardappels, witlof, 2 drumsticks uit de oven, schaaltje optimel vla

T. Koffie, halve verse gevulde koek, crystal clear



En ook op dit moment erge trek......weet niet wat ik zal nemen.....
Alle reacties Link kopieren
Gisteren nog aardbeitjes en een groene kiwi gehad. Aardbeienseizoen zit er bijna op zeker ? Ik eet ze zoooo graag en ze zijn zo laag in kcal.



Vanavond eten bij oude collega/vriendin. Ze zal koken, maar geen idee of het vrij gezond zal zijn of veel groenten zal bevatten. Ik dek me vandaag dus al wat in!



O: havermout met frambozen en halve banaan, koffie

L: ijsbergsalade met kipfilet, geitenkaas, paprika, tomaat, komkommer, pijpajuin en mosterddressing en daarna meloen

T: koffie, magere yoghurt

D: geen idee, eet niet thuis

T: niets meer waarschijnlijk



Fijne dag allemaal (wat een zeikweer!).
Alle reacties Link kopieren
@Trijntje

Dat was best een gezond weekend!



@Pamplemoes

Aardbeien en kiwi's zijn enorm gezond. Ben zelf dol op aarbeien. Veel plezier met het eten. En het lijstje ziet er best gezond uit voor zover bekend.



@Marisje

Net lijstje hoor!





Ik zelf heb ook enorme trek, ligt mischien aan het weer. Maar bij ook aan de verveling. Gisteren uiteindelijk gezond dagje gehad met als extra een halve maaltijdsalade. Verder enorm gezond gehouden.



Gisteren uieindelijk ook heel actief geweest, ruim 2 uur gewandeld in de regen, half uur gezwommen en nog eens 20 minuten gefietst. Vandaag rustiger, straks mischien naar vrienden maar dat is nog een groot vraagteken. Verder gewoon druk bezig met de zoektocht naar werk..
Alle reacties Link kopieren
He he eindelijk weer eens hier! Al lang niets getypt! Wel meegelezen!

Nette lijstjes zie ik voorbij komen hoor!

Ik heb vandaag 3 traktaties op school weten over te slaan Soms wel lastig werken op school met al die jarige kinderen. De kinderen vergaten de traktatie te geven, helemaal goed dus!



Mijn lijsjte:

O: magere yoghurt, aardbeien, havermout, agavesiroop, lijnzaad. Beker optimel

T: 2 boterhammen, 1 met pindakaas, 1 met appelstroop

L: 3 boterhammen, 2 met pindakaas, 1 met appelstroop

T: ontbijtkoek, 1appel

*uur sportschool (40 min cardio, 10 min kracht, 10 min buikspieren)

D: pasta met tomatensaus

T: misschien nog een chocorijstwafel



Ik ben tevreden over mijn lijstje. Deze week proberen super netjes te eten, want vrijdag start hier in de buurt een feestweek. 7 dagen non stop feest .... Heerlijk!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven