Werk & Studie alle pijlers

Werkgever en genante gewoonte

22-08-2014 14:45 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever (vrouw) heeft de (nare) gewoonte om naar haar kruis te grijpen en te krabben. Ze doet dit als ze staat, loopt, opstaat en tegenover je op een stoel zit. Ik vermoed dat ze denkt dat het niet opvalt maar inmiddels is het meerdere collega's opgevallen en de grappen zijn niet van de lucht.



Ik hoop op suggesties om hier op een creatieve of humorvolle manier mee om te kunnen blijven gaan. Haar even apart nemen en vragen of ze mss 'een schimmeltje' heeft (meiden onder elkaar) is geen issue.
Done is better than perfect
quote:smalltalkxpert schreef op 22 augustus 2014 @ 16:09:

Hoe leuk de rijmpjes ook zijn: Zoiets kun je toch niet met humor benaderen? Het mens heeft jeuk. Slechte ontharingsmethode, misschien. Is het dan zo raar om even iemand ergens op te attenderen?Als zij jeuk heeft, dan weet ze het toch dat ze het doet?! Ik zou dan denk ik not amused zijn als ik op zoiets genants wordt aangesproken terwijl ik zelf heus wel weet dat ik het doe...
quote:saaaaar81 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:13:

[...]





'Euj bazin, luizen??? '
Hoe weet je nou dat ze jeuk heeft? Ben jij kruiskrabexpert?
Maar bedoel je nu issue of optie TO?
Fantastisch gedichtje! Haha



Ik zou hier ook geen raad mee weten hoor, ik zou me als werknemer ook echt niet geroepen voelen dit tegen m'n werkgeeftster te zeggen. Echt niet, zo'n held ben ik niet hoor.



Tegen een collega misschien nog wel, maar werkgever?
Zij weet toch ook wel dat ze in haar kruis zit te graaien? Je kan haar hooguit eens indringend aankijken als ze het doet, verder heb je je er niet mee te bemoeien denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Apart....mannen doen dat zo vaak en dat vinden we wel normaal?
quote:cappu schreef op 22 augustus 2014 @ 16:26:

Apart....mannen doen dat zo vaak en dat vinden we wel normaal?

Is dat zo? Behalve mijn 3-jarige die dit reuze interessant vindt, heb ik geen mannen in mijn omgeving die dit doen...

*correctie* mannen die ik dit zie doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:cappu schreef op 22 augustus 2014 @ 16:26:

Apart....mannen doen dat zo vaak en dat vinden we wel normaal?

wie vindt dat normaal?

Over mannen die het doen, wordt ook gekletst.
Linda, je denkt toch niet dat ik eerst al die berichten/meningen ga lezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 22 augustus 2014 @ 16:31:

Linda, je denkt toch niet dat ik eerst al die berichten/meningen ga lezen?Euh.... jawel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:smalltalkxpert schreef op 22 augustus 2014 @ 16:31:

Linda, je denkt toch niet dat ik eerst al die berichten/meningen ga lezen?dat is jouw keuze, maar dan slaat je reactie als tang op varken dan wel kut op Dirk (naar keuze)
Smalltalk smalltalkt liever in haar eentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappu schreef op 22 augustus 2014 @ 16:26:

Apart....mannen doen dat zo vaak en dat vinden we wel normaal?Dat Jij dat normaal vindt zegt niks over de rest van de mensheid natuurlijk.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Krabbende mannen normaal? Aha.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een mannelijke therapeut die ook heel vaak aan zijn piemel zat. Werd daar zéér ongemakkelijk van maar heb het nooit durven zeggen, ben wel weggegaan.
quote:toffifee schreef op 22 augustus 2014 @ 16:30:

[...]



Is dat zo? Behalve mijn 3-jarige die dit reuze interessant vindt, heb ik geen mannen in mijn omgeving die dit doen...

*correctie* mannen die ik dit zie doen!\



Ow... dit is dus normaal voor een driejarige??? (had stiekem al zijn piemel geïnspecteerd.... )
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind het niet normaal als mannen dat doen in het openbaar maar ik zie het vaak genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie zo nodig een humorvol iets van haar kruisjeuk willen maken;

de schimmelvariant op de "blije doos" voor haar samen stellen?



Serieus nu: praat onder 4 ogen als volwassene met haar.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:cappu schreef op 22 augustus 2014 @ 16:26:

Apart....mannen doen dat zo vaak en dat vinden we wel normaal?Proleten-mannen doen dat ja. Niks normaals aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lastige situatie.

Ik zou haar inderdaad apart nemen en het op een aardige manier voorleggen. Het ligt natuurlijk wel een beetje aan de verstandhouding die je met je baas hebt. Ik zou het bij mijn ex-werkgever niet gedurfd hebben.
You never fail until you stop trying.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij zelf een vrouw? Gevoelsmatig is het dan misschien iets makkelijker om er iets van te zeggen, dat je ook wel eens hinderlujke last hebt gehad ofzo. Maar het blijft inderdaad nogal genant.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor het lezen en reageren! Ik kan hier best wat mee en ben ook gesterkt in het feit dat dit niet normaal is en een hele lastige.

Nogmaals dank!
Done is better than perfect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven