Eerste keer vliegen ( alleen )

22-08-2014 16:48 18 berichten
Morgen ga ik voor het eerst vliegen en ook nog eens alleen. De reis zal iets minder dan anderhalf uur duren. Ik heb heel veel zin in de vakantie maar ben ontzettend zenuwachtig voor de reis.

Ook omdat ik een lichte oorontsteking heb en bang ben dat ik onderweg veel pijn zal hebben, volgens de kno arts zal dit meevallen en moet het geen probleem zijn.



Iemand tips hoe ik het beste met mijn angst om kan gaan, en verder positieve verhalen graag
Alle reacties Link kopieren
Geniet er van en laat het gewoon over je heen komen! Veel plezier!
Oorontsteking kan wel voor pijn zorgen, van te voren pijnstiller nemen en ook mee nemen. Anderhalf uur vliegen is opstijgen, half uur recht vliegen en weer landen. Dat is zo voorbij.
kaugum kauwen !
En even aan de crew melden dat je voor de eerste keer vliegt en dat je het spannend vindt.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad kauwgom kauwen wil wel eens helpen.

Ik ga volgende week woensdag weg, ook alleen vliegen, niet voor het eerst vliegen maar wel in mn uppie, vind dat ook wel een beetje spannend.
.
Gewoon gaan zitten en over je heen laten komen.

Iets te lezen mee en een headsetje zodat je muziek kunt luisteren.
Het ziet er niet uit maar helpt goed: zet tijdens opstijgen en landen plastic bekertjes over je oren! Veel plezier op vakantie
Het is net een soort grote bus. En verder ook niet echt ingewikkeld, wijst zich vanzelf wel.



Als je last van je oor hebt is het fijn om iets van zuurtjes of zo mee te nemen voor het opstijgen. Door het sabbelen blijft je oor beter open en krijg je ook geen pijn.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Earplugs helpen bij mij goed en ziet er niet zo gek uit als die plastic bekertjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:jubelientje schreef op 22 augustus 2014 @ 17:33:

Earplugs helpen bij mij goed en ziet er niet zo gek uit als die plastic bekertjes.



Dat dus.

Op het vliegveld of thuis bij de drogist earplanes kopen.

Werkt ook beter dan plastic bekertjes. Er zitten ventieltjes in die de zware druk op je trommelvlies tegenhouden.



.
En als je ook maar een beetje snuffelt: neusdruppels nemen kwartier voor het opstijgen / dalen.



Komt goed hoor, vliegen is verder niets aan.
Het enige wat enigszins leuk is, is het opstijgen en landen. Voor de rest merk je vrij weinig van het vliegen. Je zit te krap, iedereen moet plassen, de crew zij een veredelde deur tot deur verkopers geworden die aan de leur gaan met geurtjes, sieraden en veel te duur eten en drinken. Dus echt, neem een goed boek mee voor onderweg. Alleen het begin en eind is interessant en onderweg het uitzicht natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een tip van mijn KNO-arts: een half uur voor t opstijgen en een half uur voor t landen je neus sprayen met xylomethazoline (zit in de meeste standaard neussprays, verkrijgbaar bij de drogist). Mag gewoon mee in je handbagage. Helpt bij mij tegen oorpijn bij t vliegen . Fijne vlucht!
Als je bestemming maar 1,5 uur vliegen is, vlieg je niet hoog en heb je doorgaans niet of nauwelijks last van je oren. Ik was enorm zwaar verkouden inclusief dichte oren toen ik 'n binnenlandse vlucht van ca. 'n uurtje te gaan had, maar het ging er geen pijn door doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:earlgreythee schreef op 22 augustus 2014 @ 17:53:

Een tip van mijn KNO-arts: een half uur voor t opstijgen en een half uur voor t landen je neus sprayen met xylomethazoline (zit in de meeste standaard neussprays, verkrijgbaar bij de drogist). Mag gewoon mee in je handbagage. Helpt bij mij tegen oorpijn bij t vliegen . Fijne vlucht!Een must als je oorontsteking hebt! Echt meenemen hoor!
Neusdruppels nemen voor je in het vliegtuig gaat.
Bedankt voor alle tips! Oordopjes en neusspray heb ik gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven