Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Hoi allemaal,



Ik meld me ook weer! Na mijn dip van het begin van de week gaat het weer helemaal goed! Mijn lijstje van gisteren:



O 2 rijstewafels sandwichspread

L wortelsalade (wortel, peterselie, ei, olie) en een ciabatta broodje met pesto, rosbief en rucola

A roerbak van zoete aardappel, winterpeen en puntpaprika met wat sojasaus en limoensap

T banaan



Gisteren wel gecheat met de 30 days shred, ik kon halverwege echt niet meer en toen ben ik gestopt. Heb hem vandaag weer wel helemaal gedaan. Het lijkt wel of het steeds zwaarder wordt! Ik zag dat een aantal anderen er ook mee begonnen zijn, hoe gaat het bij jullie?



Vanavond ga ik als toetje chocoladeprofiteroles eten, daar heb ik echt zin in en is mijn cheat momentje deze week.



Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Ik werk trouwens met kinderen met een beperking.
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioen36 schreef op 22 augustus 2014 @ 12:35:

Ik gebruik altijd normale aardappel. Kan je beter zoete aardappel gebruiken? En gebruik beetje olijfolie, knoflook, bouillon en dan massala. Zoek altijd gerecht op internet op en de plaat koop ik gewoon



De aanhangers van Paleo en andere koolhydraatlozen verfoeien de gewone aardappel en promoten de zoete variant. Geen idee wat ik daarvan vind, maar ik heb het maar eens geprobeerd.



Vooralsnog blijf ik vooral geloven in de calorieen-theorie. Wel merk ik dat minder koolhydraten en meer eiwit lekker is en goed vol te houden en je bespaart toch best wat calorieen als je brood en pasta en aardappelen weg laat.
Wil die zoete aardappel wel eens proberen maar denk ik niet inde roti omdat dit de smaak kan beïnvloeden . Ga zo boodschappen doen dus ff kijken wat je ermee kan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op mn zoete aardappel! Als cakjes (koken, purereren, bloem erdoor en evt wat kruiden. Let op!! GEEN boter oid!!, kleine ronde koekjes van maken en om en om knapperig bakken. gewoon gekookt, gebakken, gegrild. Heerlijk.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een meelezer.. !



Ik lees al een tijdje mee omdat ik het afvalproces nog steeds wel interessant vind om te volgen. Zelf ben ik in de afgelopen 3 jaar 37 kilo afgevallen. De laatste 8 maanden ben ik zo goed als stabiel. Af en toe een kilootje (of twee) erbij, maar ik trap nu op tijd op de rem. Mijn startgewicht was 97kg, dus ik zit nu op de 62. Ik ben 1.67m.



Eerlijk gezegd zie ik hier wel af en toe wat eetlijstjes voorbij komen waarvan ik denk dat ik er van aan zou komen. En dan sport ik zelf vrij fanatiek. Vooral de tussendoortjes na het avondeten. Is het zo erg om je trek niet te stillen? Je lichaam raakt er aan gewend als je elke keer zo laat nog iets eet, maar als je er mee stopt zal die trek op den duur ook verdwijnen. Is mijn ervaring dan in ieder geval.



Wat ik ook lees is dat veel van jullie moeite hebben met het je ontzeggen van allemaal lekkere dingen. Wat mij heel erg helpt om nu op gewicht te blijven is om dat anders te bekijken. Ik ontzeg mij niet die reep chocola waar ik 5 minuten van geniet, maar ik gun mijzelf een mooi strak lichaam waar ik 24 uur per dag van geniet.



Natuurlijk weet ik ook nog wel dat die eerste kilo's wat dat betreft moeilijk zijn. Ja, ze gaan er het snelst vanaf. Maar 97 kilo - 10 kilo is nog steeds te dik. Dus je gaat dan van 'heel dik' naar 'iets minder dik'. Om die periode gemotiveerd te blijven vond ik het moeilijkst. Toen ik eenmaal naar 'mollig' ging, en nu zelfs naar vrij afgetraind, begon ik te zien waar het heen ging. En dan wordt het leuk .



Wat Hatsetats volgens mij ook al ergens heeft gezegd. Het is toch een soort van nieuwe mindset. Als je het op de lange termijn wilt uithouden is het niet te doen als je continue het gevoel hebt dat je jezelf dingen aan het ontzeggen bent.



Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen, en plezier van de resultaten ook natuurlijk!
Ik ben echt gek op zoete aardappel! Als je dat door een roerbakgerecht doet heb je geen rijst oid meer nodig om het goed te laten vullen. Je kan het ook aanbakken en er vervolgens een mengsel van ei en feta overdoen, dan wordt het een soort omelet.



Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in de calorieen-theorie. Gezonde producten, zoals banaan, avocado en vis zitten echt bomvol calorieen, maar zijn wel heel gezond. Terwijl in producten als cupasoup bijna geen calorieen zitten, maar wel een hoop troep. Ik eet nu weinig koolhydraten en zo veel mogelijk onbewerkt en tel absoluut geen calorieen.
Alle reacties Link kopieren
Maar gezondheid en afvallen zijn twee verschillende dingen. Als je veel calorieen uit op zichzelf gezonde producten haalt, kun je nog steeds aankomen. Ik kan het weten. Mijn eetpatroon is nooit ongezond geweest maar ik at wel teveel en dus kwam ik aan.



Overigens heb ik net zelf een salade met avocado, gerookte zalm en ei achter de kiezen. Veel calorieen en ook nog gezond is nml extra lekker.



En ik moet inderdaad ophouden met sippen en mezelf zielig voelen. Heb nota bene in het weekend patat met mayo, wit broodje met kaas, nootjes, zoutjes en chocolade gehad. En dinsdag chips en gebakken aardappels met mayo en woensdag 2 wijntjes. En dan huil ik omdat het niet snel genoeg gaat.

Eigenlijk moet ik mezelf heel hard uitlachen:



@ Hiltje: Ik denk ook niet dat je door enkel gezonde dingen te eten gaat afvallen, maar dat het een combinatie is van balans houden tussen wat je eet, de hoeveelheid en daarbij natuurlijk ook de beweging die je krijgt. Toch denk ik wel dat je beter je calorieen uit gezonde producten kan halen, dan weinig calorieen uit producten waar 'troep' in zit. Klinkt goed trouwens, die salade!



Weet je waar jouw valkuilen liggen? Want je zei dat je eetpatroon nooit ongezond geweest is, maar als ik dan zie wat je in het weekend hebt gegeten zitten daar toch echt wel een aantal ongezonde dingen bij ;)
Ik tel wel kcal omdat het een houvast is maar als iets veel kcal heeft maar gezonde vetten heef laat ik dat ook wat los. Door die kcal heb ik ook niet het idee dat ik mezelf iets ontzeg want stel ik zou iets slechts eten dan weet ik dat ik voor de rest iets minder moet eten. Ik weet ook dag als ik bv voor 1500 kcal aan slechte dingen eet ik niet afval. Als ik feestjes heb tel ik geen kcal maar kies de gezondste dingen. Zoals toastje met zalm of kipsate zonder saus. En dit vind ik ook lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 22 augustus 2014 @ 08:27:

Paulien: fijne vakantie nog



Pyh: wat is Toscaanse roomkaas? Klinkt lekker. Verder heb je toch best een goed lijstje gisteren? Veel plezier vanmiddag met theeleuten.



Curly: ik was twee jaar geleden 20 kilo afgevallen en die er ook weer bij gekregen. Best frustrerend ja. Maar ik ga ervoor om ze

er weer af te krijgen en af te houden. (en liefst nog wat meer...)Roomkaas met tomaten tapenade en bruschetta kruiden! Te lekker, maar niet gezond!
Hiltje Ik moest ook even om je lachen. Maar je was toch alweer 8 ons afgevallen?



Klinkt lekker pyh.



Padje: ik eet 's avonds nog wat omdat ik anders echt 's nachts wakker wordt van de honger. Ik moet toch al moeite doen om aan de 1500 kcal te komen, dus mijn avondhapje blijft er gewoon in. Wel knap dat je zoveel bent afgevallen!



Calorieën tellen doe ik ook bewust, omdat ik anders veel te weinig eet tegenwoordig.
Ik was dus net aan het stofzuigen en nou heb ik een sok meegezogen Hij zit klem in de stofzuigerslang en ik krijg m er niet meer uit, jullie ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Haha liara, dat heb ik ook vaak.

Heb je een tweede stofzuiger? Dan de slang eraf halen en de zuigkracht van de 2e stofzuiger gebruiken om de sok naar het einde te zuigen en hem er dan met de hand uittrekken. Zo los ik het tegenwoordig op haha.



Anders kun je misschien iets langs gebruiken om de sok eruit te duwen of trekken? Wij hebben daar ook iets heel handigs voor, de 'trekstok' van het gordijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn afspraak is me vergeten! Dan maar even gezellig bij lezen!
Alle reacties Link kopieren
Oh stom zeg pyh! Hier bij mij regent het de hele dag, dus ik zou zeggen: lekker met een kop thee even hier bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy_clein schreef op 22 augustus 2014 @ 15:52:

Oh stom zeg pyh! Hier bij mij regent het de hele dag, dus ik zou zeggen: lekker met een kop thee even hier bijlezen! Kan gebeuren! Ik heb er ook een kop thee bij gepakt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel weer wat tijd voor jezelf, wat ook heerlijk is!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy_clein schreef op 22 augustus 2014 @ 16:19:

Heb je wel weer wat tijd voor jezelf, wat ook heerlijk is!Heb de laatste tijd teveel tijd voor mezelf.. Verveel me een beetje!
Vervelen is niet goed als je lijnt! Heb je hobby's?
Alle reacties Link kopieren
Net mijn eerste dagje weer gehad, ik werk halve dagen voorlopig in het kader van mijn re-integratie. Was erg gezellig maar ben wel geschrokken van de hoeveelheid werk die er op me afkomt! Is een hele uitdaging om me dan toch aan 4 uur te houden per dag maar wel belangrijk want ik merk dat ik echt moe ben nu. Maar ook wel weer lekker.



Voor vanavond heb ik haring gekocht, lekker met roggebrood. Geen groente maar heb bij de lunch een salade op.



Ik ga jullie voorbeeld maar eens volgen en ook een kopje thee maken, en lekker masterchef kijken!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioen36 schreef op 22 augustus 2014 @ 16:47:

Vervelen is niet goed als je lijnt! Heb je hobby's?Winkelen, maar dat staat mijn bankrekening niet toe
quote:patsy_clein schreef op 22 augustus 2014 @ 14:43:

Haha liara, dat heb ik ook vaak.

Heb je een tweede stofzuiger? Dan de slang eraf halen en de zuigkracht van de 2e stofzuiger gebruiken om de sok naar het einde te zuigen en hem er dan met de hand uittrekken. Zo los ik het tegenwoordig op haha.



Anders kun je misschien iets langs gebruiken om de sok eruit te duwen of trekken? Wij hebben daar ook iets heel handigs voor, de 'trekstok' van het gordijn Dank je Patsy, dankzij de tweede stofzuiger is het gelukt
MevrJack, weer gaan werken is altijd wel erg vermoeiend, zeker als je aan het re-integreren bent. Fijn dat het gezellig was.



Vandaag gegeten tot nu toe:



L: 2 speltboterhammen met philedelphia en kaas



verder nog niks! Ik zou ontbijten met mijn ontbijtgranen, maar daar heb ik helemaal niet meer aan gedacht. Straks lekker een goedgevulde, eigengemaakte groentesoep met witbrood en een glaasje wijn.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zo'n zin in chips! hééél vééél chips

maar heb niks in huis gelukkig
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Waarom begint masterchef nu opeens om 4 uur??? En normaal is t mooist op vrijdag. Heb ik gewoon anderhalve afl. gemist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven