Nationale huizennacht

22-08-2014 15:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net op het internet tegen dat er 17 oktober een nationale huizennacht georganiseerd wordt. Mensen die een huis willen kopen, kunnen dan een nachtje slapen in het huis dat ze op het oog hebben.



Als koper zou ik het best een toegevoegde waarde vinden, je krijgt veel meer gevoel bij zo'n huis. Als verkoper zou ik het eigenlijk helemaal niet zo prettig vinden om wildvreemden in mijn huis hebben. Helemaal niet als ze ook in mijn bed zouden moeten slapen.



Ik ben heel benieuwd hoe anderen daar tegen aan kijken.

meedoen aan nationale huizennacht

Totaal aantal stemmen: 23

Zowel als koper als verkoper: ja (9%)
Zowel als koper als verkoper: nee (39%)
Wel als koper, niet als verkoper. (52%)
Wel als verkoper, niet als koper. Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Pas op dat Dave Roelvink met vrienden niet bij je komt slapen
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 22 augustus 2014 @ 15:43:

Pas op dat Dave Roelvink met vrienden niet bij je komt slapen



Dat programma kijk ik nooit, maar als ik die vooraankondigingen van het programma zie, wil je inderdaad niet mensen met zulk gedrag in je huis te logeren hebben. Kun je meteen 10% van de vraagprijs afhalen.



Lijkt me niet fijn als je na dat nachtje terug komt in je huis en er is van alles vies of kapot.
Ik zou er als verkoper niet in mee gaan, ik vind het te ver gaan. Je moet ook genoeg gevoel krijgen bij een huis als je er met een makelaar een paar keer doorheen loopt en de buurt verkent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er ook veel verkeerde mensen op af komen.

Mensen die een goedkoop weekendje weg willen in een andere stad bijvoorbeeld. Of als jij een groot superluxe huis hebt je mensen krijgt die het leuk vinden hier gebruik van te maken zonder enige intentie om het te kopen.



Ik snap vanaf de koper wel, maar er is echt no way dat ik een vreemde alleen laat in mijn huis zodat hij tussen mijn spullen kan snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Zo... dat zou ik dus nooit doen als ik de verkopende partij zou zijn.

Mensen die in je huis willen blijven slapen hebben sowieso al interesse, ik zie de toegevoegde waarde niet.



of idd geen interesse, ben je helemaal genaaid als ze je huis vermeubelen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:ellka schreef op 22 augustus 2014 @ 16:16:

Ik denk dat er ook veel verkeerde mensen op af komen.

Mensen die een goedkoop weekendje weg willen in een andere stad bijvoorbeeld. Of als jij een groot superluxe huis hebt je mensen krijgt die het leuk vinden hier gebruik van te maken zonder enige intentie om het te kopen.



Ik snap vanaf de koper wel, maar er is echt no way dat ik een vreemde alleen laat in mijn huis zodat hij tussen mijn spullen kan snuffelen.Ik ga er wel van uit dat makelaars eerst een goed gesprek hebben met mensen die dit willen. Het lijkt me handig om alleen mensen te laten logeren die al een keer serieus zijn komen kijken. Volgens mij filter je dan al wel een gedeelte van de mensen er uit die helemaal niet wil kopen. Maar dan nog zou ik er zelf als verkoper ook niet aan mee willen doen.
Ik las in de gauwigheid 'nationale luizenjacht' .



Ik zou er als verkoper trouwens niet aan beginnen. Ik ben helemaal niet achterdochtig aangelegd, maar een wildvreemd stel/gezin in mijn bed is me wat te veel van het goede.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Lady-Voldemort schreef op 22 augustus 2014 @ 16:27:

Ik las in de gauwigheid 'nationale luizenjacht' .



Ik zie het al helemaal voor me: Eén dag in het jaar die uitgeroepen wordt om op alle scholen met alle luizenouders op luizenjacht te gaan, om de hoofdluis voorgoed uit te roeien.
Als mijn huis al leeg staat zou ik waarschijnlijk meedoen, maar vreemden in mijn bed laten slapen, waarvan je niet eens weet of ze echt serieus interesse hebben, nee dank u.
Alle reacties Link kopieren
quote:jubelientje schreef op 22 augustus 2014 @ 16:31:

[quote]Lady-Voldemort schreef op 22 augustus 2014 @ 16:27:

Ik las in de gauwigheid 'nationale luizenjacht' .



Ik zie het al helemaal voor me: Eén dag in het jaar die uitgeroepen wordt om op alle scholen met alle luizenouders op luizenjacht te gaan, om de hoofdluis voorgoed uit te roeien.Niet eens zo'n gek idee!
Alle reacties Link kopieren
Dat helpt helemaal niks. Hoofdluis in Nederland steekt vooral de kop op na de vakantie. Mensen lopen luis op van hotelkamers en bungalowparken en dergelijke, vaak in het buitenland.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 22 augustus 2014 @ 16:50:

Dat helpt helemaal niks. Hoofdluis in Nederland steekt vooral de kop op na de vakantie. Mensen lopen luis op van hotelkamers en bungalowparken en dergelijke, vaak in het buitenland. Helemaal een reden om niet mee te doen met de nationale huizennacht, wie weet loop je wel hoofdluis op via je hoofdkussen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt op de meeste scholen gewoon luizencontrole, en dat meerdere keren per jaar.



Ik geef me trouwens voor alles op, zelfs voor de kutklusjes, maar luizenmoeder laat ik aan mijn neus voorbij gaan. Gatver. Controleer eigen kinderen natuurlijk wel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:jubelientje schreef op 22 augustus 2014 @ 16:52:

[...]





Helemaal een reden om niet mee te doen met de nationale huizennacht, wie weet loop je wel hoofdluis op via je hoofdkussen.Of bedwantsen.... brrrrr...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, die loop je niet op, die neem je mee naar je eigen huis.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Maar handigmetgeld en theemetsuiker (grappig jullie nicks zo bij elkaar) zouden jullie meedoen aan de nationale huizennacht?
Ik zou het als koper en als verkoper niet willen.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen het zouden willen, weet nog niet of wij er aan mee doen. Je zult er vast voor verzekerd worden, wanneer er iets stuk wordt gemaakt of wordt gestolen. Hele andere vraag hoeveel courtage betalen jullie excl / incl? Wisten jullie meteen dat er over excl werd gesproken?
Alle reacties Link kopieren
quote:parachuutje schreef op 22 augustus 2014 @ 17:07:

Ik kan me wel voorstellen dat mensen het zouden willen, weet nog niet of wij er aan mee doen. Je zult er vast voor verzekerd worden, wanneer er iets stuk wordt gemaakt of wordt gestolen. Hele andere vraag hoeveel courtage betalen jullie excl / incl? Wisten jullie meteen dat er over excl werd gesproken?Geen idee, huis staat nog niet te koop.
Alle reacties Link kopieren
Bij een nieuwbouwhuis of een leegstaand huis lijkt het me heel leuk, zeker als je bijvoorbeeld in een buurt komt die je niet goed kent. In een bewoond huis zou ik het zowel als koper als als verkoper nooit doen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Parachuutje: ja, courtages zijn vrijwel altijd excl. BTW. Maar dat moet wel in de offerte/overeenkomst staan die ze je gegeven hebben. Ze mogen namelijk voor een particulier geen offerte excl BTW maken waar dat niet specifiek staat vermeld.



On topic: nee, dat zou ik moet zo gauw doen, van beide kanten niet. Vreemde mensen zo tussen mijn spullen laten vind ik een te groot risico. En inderdaad te veel kans dat iemand gewoon een nachtje weg wil. Als koper zou ik het ook niet willen. Het lastige van een huis kopen vind ik juist dat het iemand anders huis is, met hun inrichting, spullen en sfeer. Dat verandert niet als ik er een nacht ga slapen, wordt misschien zelfs nog wel erger als ik zo in hun leven terecht kom.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, gezien de reacties hier en de voorlopige uitslag van de poll vraag ik me af of die huizennacht wel een succes gaan worden.
Ah ok jubelientje. @ nausica in de offerte staat het wel, maar tijdens het gesprek kon ik daardoor nog niet onderhandelen. Maar dat ga ik als nog maar even doen ;)
Alle reacties Link kopieren
De huizennacht is nu over een paar dagen: aanstaande vrijdag. Het blijkt inderdaad dat er weinig animo voor is. Wel jammer, want ik vond het juist een leuk initiatief. Qua veiligheid zal het namelijk best goed zitten, het wordt georganiseerd door een verzekeraar. Bovendien zullen makelaars inderdaad de mensen er wel uitpikken die een goedkoop weekendje weg willen. Zijn er hier nog mensen die meedoen? Ben wel benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven