Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld mee naar festival

22-08-2014 18:21 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik een dagje naar een festival. Ik heb er veel zin in maar vraag me af hoeveel geld ik mee moet nemen. Eigenlijk wil ik alleen contant geld meenemen. Drankjes en eten is gemiddeld een stuk duurder op een festival. Ik zit zelf te denken aan 50 EUR. Wat zijn jullie ervaringen met uitgaven tijdens festivals? Ik hoor het graag!
Verschilt... Ik zou het risico niet nemen om alleen contant mee te nemen. Er zijn kluisjes, leg je pinpas daarin samen met je legitimatie.
Waarom alleen contant? Je zal waarschijnlijk toch munten oid moeten aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je alleen cash meenemen?

Wij gaan morgen ook naar een festival en heb geen idee hoeveel we gaan uitgeven. Maar denk wel dat 50 euro te weinig is voor een.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er helemaal aan hoe lang het festival is, een hele dag of alleen de avond? Wat drink je? Alleen fris/bier of ook sterkere dranken? Een biertje of wat fris kost gemiddeld 2.50 euro oftewel 1 muntje.

Ga je een broodje hamburger oid halen ben je vaak al 2 munten kwijt.
Het hangt ook helemaal af van jou. Hoeveel wil je daar kopen en hoeveel neem je zelf mee? Hoe lang blijf je? Drink je alcohol, dat soort dingen. Bierprijs ligt tussen 2 en 3 euro
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meestal tussen de 30-50 euro per dag kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Op Lowlands had ik een limiet van 20 munten per dag. Dat was 52 euro. Ik hield daar van over, maar ik drink erg weinig. Als je veel drinkt heb je daar zeker niet genoeg aan.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ¤50 contant meenemen en dan nog je pinpas, mocht je tekort komen. Pinkassarijen zijn vaak langer, in mijn ervaring
Alle reacties Link kopieren
Een muntje kost meestal 2,50

Fris en bier kost meestal 1 muntje, wijn 1,5 of 2, mixjes en cocktails 3 muntjes, patatje 1,5 muntje.



Als ik geen alcohol drink dan heb ik aan 30 euro wel genoeg, als ik wel alcohol drink ben ik bijna het dubbele kwijt. Moet je ook nog parkeren? Vergeet dan niet dat dit ook nog geld kost, als je nog geen parkeerticket hebt gekocht.
I choose happy!
Tja, dat ligt er helemaal aan hoe lang je er precies bent en wat je wil doen.



Als ik naar mezelf kijk (maar ik ga altijd meerdere dagen naar een festival) wil ik bijvoorbeeld ook een festival t-shirt, een cd en iets anders waar mijn oog toevallig op valt kopen. Mijn partner is een veel grotere eter dan ik ben, dus hij geeft weer meer geld uit aan eten dan ik. Ikzelf vind patat vreselijk, dus dat koop ik al nooit al is dat wel 1 van de goedkopere opties voor eten.

En inderdaad, wat wil je drinken?
Alle reacties Link kopieren
Bij een evenement kun je beter contant geld meenemen, zakkenrollers zijn tegenwoordig overal. Ook al hebben ze niets aan je pasje, je hebt wel een hoop rompslomp als het weg is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
En ook met hoeveel mensen ga je?

Haal je alleen voor je zelf eten en drinken, of ben je ook van plan een rondje te geven, of wordt er een pot gemaakt, die halverwege nogmaals wordt aangevuld?? Kan ook allemaal van invloed zijn.
Alle reacties Link kopieren
MarianneDavids zakkenrollers heb je overal, maar liever je cash dan je pas?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen naar mysteryland!! Normaal zou ik 70 meenemen ongeveer (ook nog wel een pinpas just in case) maar ik ben nu zwanger dus dat wordt ongeveer 50 cash, ik drink toch niks en de hele dag cola heb ik ook geen zin in
Tegenwoordig heb je bij veel festivals en concerten het crashless betaalsysteem. Even informeren of dat daar ook is. Scheelt een hoop gedoe.
En anders 100 piek in je bh. Zou ik zoen. Knappe zakkenroller die daar in de buurt komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsknoopje schreef op 22 augustus 2014 @ 20:35:

MarianneDavids zakkenrollers heb je overal, maar liever je cash dan je pas?Cash kun je nog op een paar plaatsen steken, briefje van 20 in je BH. ander briefje van 20 in je broekzak (niet in je kontzak), en zo zijn er wel meer plekjes. Ik ben liever ¤ 100 kwijt, ook niet leuk, dan al het gedoe rond een gepikt pasje, aangifte doen, rekening blokkeren en een tijd wachten op een nieuw pasje. Sommige mensen hebben maar één rekening en dan lijkt me dat knap lastig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ruimere marge aanhouden en zeker 100 euro meenemen. Maar goed, ik ben dan ook een redelijk grote eter en vind het altijd leuk om een cd, truitje of ander souvenirtje te kopen. Er blijft altijd wel iets aan mijn vingers plakken zeg maar.
100....jeetje. Ik ga regelmatig naar feestjes of festivals, maar geef dan max 30 euro uit op een dag. Anders kun je toch echt maar twee keer per jaar naar een festival?
Zou zelf dus 50 meenemen voor de zekerheid en niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met zijn tweeën meestal tussen de 50 en 100¤ kwijt met een dag festival. Hebben altijd cash en 1 pinpas mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 22 augustus 2014 @ 21:17:

100....jeetje. Ik ga regelmatig naar feestjes of festivals, maar geef dan max 30 euro uit op een dag. Anders kun je toch echt maar twee keer per jaar naar een festival?



Dat ligt toch aan je salaris en wat je verder met je geld doet?



Ik moet zeggen dat ik op zulke dagen echt niet op het geld let hoor,nooit gedaan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:budapest schreef op 22 augustus 2014 @ 21:17:

100....jeetje. Ik ga regelmatig naar feestjes of festivals, maar geef dan max 30 euro uit op een dag. Anders kun je toch echt maar twee keer per jaar naar een festival?



Ik zeg ook niet dat het per se allemaal op moet, maar vond het zelf altijd een fijn idee wat meer bij me te hebben. Op festivals is alles sowieso goed aan de prijs en vond het een relaxter idee dat ik niet bij alles wat ik wilde moest bedenken of het er wel af kon zonder op eten ofzo te beknibbelen.



En als er geld overblijft is dat alleen maar mooi meegenomen.
Ik ben student, dat speelt wellicht mee haha. Maar een dagje uit wordt dan wel heel duur. Kaartje, vervoer en dan in sommige gevallen nog 70 euro aan eten en drinken. Ik kan het er niet aan uitgeven. Je moet dan toch ook echt gigantisch veel drinken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven